Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No niin, talvi tuli ja kytkin jumii taas. Kesä meni ongelmitta, mutta kun ulkolämpötila laski nollan lähelle tai alle, poljin ei nouse enää kunnolla. Alas jäädessään kytkin tuntuu ottavan myös tavallista alempaa, mutta pumppaamisen jälkeen toimii taas hetken normaalisti. Mikäs ihme tässä nyt on?
Viimeksi muokannut hatapalo, 29 Marras 2022 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Joskus kauan sitten britti-Fordin kytkin oireili talvella lähes vastaavalla tavalla ja silloin syy löytyi lopulta pääsylinterin korkin korvausilmareiän jäätymisestä/tukkeutumisesta.hatapalo kirjoitti: ↑28 Marras 2022 23:19 No niin, talvi tuli ja kytkin jumii taas. Kesä meni ongelmitta, mutta kun ulkolämpötila laski nollan lähelle tai alle, poljin ei nouse enää kunnolla. Alas jäädessään kytkin tuntuu ottavan myös tavallista alempaa, mutta pumppaaminen jälkeen toimii taas hetken normaalisti. Mikäs ihme tässä nyt on?
Kun kytkintä painaa niin säiliössä nesteen tasossa tapahtuu muutosta ja kun polkimen nostaa niin ilman tulee päästä pois pääsylinterin säiliöön palaavan nesteen tieltä tai muussa tapauksessa voi muodostua vastapainetta joka kulkeutuu ilmana kytkinnesteen painepuolelle muodostaen ilmaongelman (ja löysän/tomimattoman kytkimen).
Tuossahan taitaa olla sama säiliö jarrupääsylinterin kanssa?
Sellainen kotioloissa suoritettava testi voisi olla kokeilla löysätä hieman jarrupääsylinterin/kytkinpääsylinterin säiliön korkkia jolloin voi eliminoida tuon vian pois. Varovasti ettei jarruneste roisku pitkin konehuonetta.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Eli jarrunestesäiliötä etsimään?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Eipä ole ollut aikaa tai tilaisuutta tutkia asiaa kylmässä pihassa päiväsaikaan. Vuosihuolto painaa päälle, niin varasin sen samaan korjaamoon, joka hoiti moottori- ja kytkinrempan vajaat kaksi vuotta sitten, niin saavat alkaa samalla selvittämään kytkinongelmaa.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Jaa missähän Britti Fordissa oli reikä kytkin nesteen kannessa kun en oo minä löytäny?
Mielestäni niissä on oikeen kuminen tiivistekkin ettei vaan vuotais...
Ei ole kyllä ollu tuommosta vikaa missään autossa koskaan,jos on ollu niin vika on löytyny joko pää tai työsylinteristä tai sitten on polkimen palautusjousi risa tai jotenkin vinksallaan.
jarrupääsylinterit osaa kyllä hajota niin että neste kulkee puolelta toiselle eikä vuoda ulos.
Ei tunnu olevan tuo kytkin ollu koskaan Voortin paras ominaisuus,joko ne ravistaa tai sitten ei irrota mutta luistamaan ei lähde ennen kun levy loppu.
Mielestäni niissä on oikeen kuminen tiivistekkin ettei vaan vuotais...
Ei ole kyllä ollu tuommosta vikaa missään autossa koskaan,jos on ollu niin vika on löytyny joko pää tai työsylinteristä tai sitten on polkimen palautusjousi risa tai jotenkin vinksallaan.
jarrupääsylinterit osaa kyllä hajota niin että neste kulkee puolelta toiselle eikä vuoda ulos.
Ei tunnu olevan tuo kytkin ollu koskaan Voortin paras ominaisuus,joko ne ravistaa tai sitten ei irrota mutta luistamaan ei lähde ennen kun levy loppu.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Siihen on selitys, et ole etsinyt oikeasta paikasta.Tessu200 kirjoitti: ↑08 Joulu 2022 20:45 Jaa missähän Britti Fordissa oli reikä kytkin nesteen kannessa kun en oo minä löytäny?
Mielestäni niissä on oikeen kuminen tiivistekkin ettei vaan vuotais...
Ei ole kyllä ollu tuommosta vikaa missään autossa koskaan,jos on ollu niin vika on löytyny joko pää tai työsylinteristä tai sitten on polkimen palautusjousi risa tai jotenkin vinksallaan.
jarrupääsylinterit osaa kyllä hajota niin että neste kulkee puolelta toiselle eikä vuoda ulos.
Ei tunnu olevan tuo kytkin ollu koskaan Voortin paras ominaisuus,joko ne ravistaa tai sitten ei irrota mutta luistamaan ei lähde ennen kun levy loppu.
Minulla on ollut/on edelleen 5 kpl Mk2 Cortinaa ja kaikissa niissä on ollut korvausilma kytkinesteelle.
Tää foorumin kuvalinkitys toimii vielä huonommin kuin Fordin kytkin mutta alempana olevasta linkistä voi katsella korkkia. Reikä on keskellä.
Mutta on siellä korkissa kuminen tiivistekin.
https://i.ebayimg.com/images/g/P20AAOSw ... -l1600.jpg

Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Just möin Cortinan pois voipihan se olla että reikä oli,ei tuota koskaan kyllä näkyny vaikka korkin vaihdoin ja lakkasinkin kun ne tuppaa korppuuntumaan säilytyksessä.
Eipä ole koskaan mieleen tullukkaan että reikää oliskaan heh!
Kiitos tiedosta sinne
Eipä ole koskaan mieleen tullukkaan että reikää oliskaan heh!
Kiitos tiedosta sinne
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Sen verran pääsin nyt katsomaan ja kokeilemaan, että avasin jarrunestesäiliön korkin ja nestettä näytti olevan ihan ylämerkissä asti. Säiliön muodon perusteella en osaa sanoa, onko siellä joku oma osasto kytkimen nestettä varten, kun säiliö menee moottoritilasta osittain tuulilasinpyyjkijöiden ja tuulilasin edessä olevan pellin alle. Kokeilin myös avara korkin niin, että kytkinpoljin oli ala-asennossa, mutta ei se sieltä itsestään noussut.
Katsotaan, mitä ensi viikolla korjaamolla selviää. Pitää kyllä kertoa sinne kaikki nämä vinkit, mitä asian tiimoilta on tullut vastaan.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Ei ole kun yksi säiliö. Kytkin sylinterin putken päässä on tiiviste joka helposti jää vanhan sylinterin sisään eikä uusi enää toimi oikein saa ilmaa. Toivotaan että tiiviste puuttuu ja vika tulee kuntoon seuraavalla käynnillä.hatapalo kirjoitti: ↑10 Joulu 2022 14:06Sen verran pääsin nyt katsomaan ja kokeilemaan, että avasin jarrunestesäiliön korkin ja nestettä näytti olevan ihan ylämerkissä asti. Säiliön muodon perusteella en osaa sanoa, onko siellä joku oma osasto kytkimen nestettä varten, kun säiliö menee moottoritilasta osittain tuulilasinpyyjkijöiden ja tuulilasin edessä olevan pellin alle. Kokeilin myös avara korkin niin, että kytkinpoljin oli ala-asennossa, mutta ei se sieltä itsestään noussut.
Katsotaan, mitä ensi viikolla korjaamolla selviää. Pitää kyllä kertoa sinne kaikki nämä vinkit, mitä asian tiimoilta on tullut vastaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Onko tuo pääsylinterissä vai työsylinterissä?focst kirjoitti: ↑10 Joulu 2022 16:24Ei ole kun yksi säiliö. Kytkin sylinterin putken päässä on tiiviste joka helposti jää vanhan sylinterin sisään eikä uusi enää toimi oikein saa ilmaa. Toivotaan että tiiviste puuttuu ja vika tulee kuntoon seuraavalla käynnillä.hatapalo kirjoitti: ↑10 Joulu 2022 14:06
Sen verran pääsin nyt katsomaan ja kokeilemaan, että avasin jarrunestesäiliön korkin ja nestettä näytti olevan ihan ylämerkissä asti. Säiliön muodon perusteella en osaa sanoa, onko siellä joku oma osasto kytkimen nestettä varten, kun säiliö menee moottoritilasta osittain tuulilasinpyyjkijöiden ja tuulilasin edessä olevan pellin alle. Kokeilin myös avara korkin niin, että kytkinpoljin oli ala-asennossa, mutta ei se sieltä itsestään noussut.
Katsotaan, mitä ensi viikolla korjaamolla selviää. Pitää kyllä kertoa sinne kaikki nämä vinkit, mitä asian tiimoilta on tullut vastaan.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Pääsylinterin puolella.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Päivitystä tilanteeseeni.
Käytin auton viikko sitten vuosihuollossa ja kytkinongelman selvityksessä siinä korjaamossa, joka teki moottori- ja kytkinremontin. Autoa jättäessäni tuli vielä puheeksi, että pääsylinteri oli vaihdettu merkkihuollossa alle vuosi sitten, niin he päättivät selvittää merkkihuollosta varaosatakuun mahdollisuutta. Näin olikin ja Ford -huolto halusi tutkia osan itse, joten kytkinongelman selvitys siirtyi merkkihuoltoon. Normihuolto tehtiin muuten tässä korjaamossa loppuun ja auton saatuani menin heti merkkihuoltoon varaamaan aikaa pääsylinterin tutkimiseksi. Tiskillä kävi ilmi, että en olisi ensimmäinen, jolla alle vuosi sitten vaihdettu pääsylinteri temppuilee. Mahdollista viallista osaa siis epäiltiin.
No, tänään auto kävi Fordilla ja pääsylinteristä ei löytynyt mitään vikaa. Jarru-/kytkinnestettäkään ei häviä, joten työsylinterivikakaan ei siksi ole todennäköinen. Sellainen huomio tehtiin myös, että autooni oli vaihdettu edellisessä huollossa Dot 5.1 nesteet, jotka ovat kuulemma väärät, joten tilalle vaihdettiin perinteiset Dot 4:t. Ilmaa järjestelmästä löytyi kuulemma valtavasti ja nesteiden vaihdon ja ilmausten jälkeen kytkin alkoi taas toimia. Eri Dot-luokituksen vaikutuksesta kytkinongelmaan huolto ei osannut sanoa, mutta eiväthän nuo olleet olleet sisällä kuin viikon, ja ongelma oli olemassa jo edellisen merkkihuollon jälkeen, jossa varmasti oli laitettu oikeat nesteet.
Kävin vielä kysymässä "vääristä" nesteitä ne vaihtaneelta korjaamolta, niin eivät siellä uskoneet, että auto olisi niin tarkka, etteikö parempaa luokitusta olevaa jarrunestettä voisi käyttää. Mutta mene ja tiedä?
Nyt kytkin siis toimii, tosin tänään on ollut leuto päivä, mutta tuntumassa ei ole mitään epänormaalia, joten ehkä ongelma on vähäksi aikaa korjautunut. Ford-huollon vinkki oli, että ajetaan ja seurataan, ja tutkitaan sitten, mitä tapahtuu.
Käytin auton viikko sitten vuosihuollossa ja kytkinongelman selvityksessä siinä korjaamossa, joka teki moottori- ja kytkinremontin. Autoa jättäessäni tuli vielä puheeksi, että pääsylinteri oli vaihdettu merkkihuollossa alle vuosi sitten, niin he päättivät selvittää merkkihuollosta varaosatakuun mahdollisuutta. Näin olikin ja Ford -huolto halusi tutkia osan itse, joten kytkinongelman selvitys siirtyi merkkihuoltoon. Normihuolto tehtiin muuten tässä korjaamossa loppuun ja auton saatuani menin heti merkkihuoltoon varaamaan aikaa pääsylinterin tutkimiseksi. Tiskillä kävi ilmi, että en olisi ensimmäinen, jolla alle vuosi sitten vaihdettu pääsylinteri temppuilee. Mahdollista viallista osaa siis epäiltiin.
No, tänään auto kävi Fordilla ja pääsylinteristä ei löytynyt mitään vikaa. Jarru-/kytkinnestettäkään ei häviä, joten työsylinterivikakaan ei siksi ole todennäköinen. Sellainen huomio tehtiin myös, että autooni oli vaihdettu edellisessä huollossa Dot 5.1 nesteet, jotka ovat kuulemma väärät, joten tilalle vaihdettiin perinteiset Dot 4:t. Ilmaa järjestelmästä löytyi kuulemma valtavasti ja nesteiden vaihdon ja ilmausten jälkeen kytkin alkoi taas toimia. Eri Dot-luokituksen vaikutuksesta kytkinongelmaan huolto ei osannut sanoa, mutta eiväthän nuo olleet olleet sisällä kuin viikon, ja ongelma oli olemassa jo edellisen merkkihuollon jälkeen, jossa varmasti oli laitettu oikeat nesteet.
Kävin vielä kysymässä "vääristä" nesteitä ne vaihtaneelta korjaamolta, niin eivät siellä uskoneet, että auto olisi niin tarkka, etteikö parempaa luokitusta olevaa jarrunestettä voisi käyttää. Mutta mene ja tiedä?
Nyt kytkin siis toimii, tosin tänään on ollut leuto päivä, mutta tuntumassa ei ole mitään epänormaalia, joten ehkä ongelma on vähäksi aikaa korjautunut. Ford-huollon vinkki oli, että ajetaan ja seurataan, ja tutkitaan sitten, mitä tapahtuu.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Mistähän sinne oli ilmaa kehittänyt jos ilmattu kunnolla se järjestelmä jarrunesteiden vaihdon jälkeen? Jännä toi luokitus kyllä on noita Dot 4 kun käytettiin 80 luvun autoissa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Ei se jarruneste tuota aiheuta. Meillä on käytetty DOT4-luokituksen sijasta DOT5.1:stä yli neljännesmiljoona kilometria eikä mitään ongelmaa. Vanhin auto jossa käytetty 30v.hatapalo kirjoitti: ↑22 Joulu 2022 17:03 Päivitystä tilanteeseeni.
Käytin auton viikko sitten vuosihuollossa ja kytkinongelman selvityksessä siinä korjaamossa, joka teki moottori- ja kytkinremontin. Autoa jättäessäni tuli vielä puheeksi, että pääsylinteri oli vaihdettu merkkihuollossa alle vuosi sitten, niin he päättivät selvittää merkkihuollosta varaosatakuun mahdollisuutta. Näin olikin ja Ford -huolto halusi tutkia osan itse, joten kytkinongelman selvitys siirtyi merkkihuoltoon. Normihuolto tehtiin muuten tässä korjaamossa loppuun ja auton saatuani menin heti merkkihuoltoon varaamaan aikaa pääsylinterin tutkimiseksi. Tiskillä kävi ilmi, että en olisi ensimmäinen, jolla alle vuosi sitten vaihdettu pääsylinteri temppuilee. Mahdollista viallista osaa siis epäiltiin.
No, tänään auto kävi Fordilla ja pääsylinteristä ei löytynyt mitään vikaa. Jarru-/kytkinnestettäkään ei häviä, joten työsylinterivikakaan ei siksi ole todennäköinen. Sellainen huomio tehtiin myös, että autooni oli vaihdettu edellisessä huollossa Dot 5.1 nesteet, jotka ovat kuulemma väärät, joten tilalle vaihdettiin perinteiset Dot 4:t. Ilmaa järjestelmästä löytyi kuulemma valtavasti ja nesteiden vaihdon ja ilmausten jälkeen kytkin alkoi taas toimia. Eri Dot-luokituksen vaikutuksesta kytkinongelmaan huolto ei osannut sanoa, mutta eiväthän nuo olleet olleet sisällä kuin viikon, ja ongelma oli olemassa jo edellisen merkkihuollon jälkeen, jossa varmasti oli laitettu oikeat nesteet.
Kävin vielä kysymässä "vääristä" nesteitä ne vaihtaneelta korjaamolta, niin eivät siellä uskoneet, että auto olisi niin tarkka, etteikö parempaa luokitusta olevaa jarrunestettä voisi käyttää. Mutta mene ja tiedä?
Nyt kytkin siis toimii, tosin tänään on ollut leuto päivä, mutta tuntumassa ei ole mitään epänormaalia, joten ehkä ongelma on vähäksi aikaa korjautunut. Ford-huollon vinkki oli, että ajetaan ja seurataan, ja tutkitaan sitten, mitä tapahtuu.
Noiden luokitusten ero on lähinnä viskositeetissa ja se kytkimen ongelma on ilman pääseminen järjestelmään.
Nyt ikävä kyllä hoidettiin oiretta mutta ei tautia. Kyllä se sieltä esiin tulee.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Ilmataanko kytkin nykyään korjaamolla pumppaamalla poljinta ja laskemalla työsylinterin ilmausnipasta ilmaa/nestettä ulos? Vai imaistaanko pumpulla?
Kun tuohan on hydraulipaineella toimiva systeemi - letkussa/putkessa pää- ja työsylinterin välillä on useampi o-rengas ilmeisesti ja vielä muovinen ilmausnippa. Olisikohan tuo kuitenkin parempi ilmata paineistamalla, ei imemällä?
Kun tuohan on hydraulipaineella toimiva systeemi - letkussa/putkessa pää- ja työsylinterin välillä on useampi o-rengas ilmeisesti ja vielä muovinen ilmausnippa. Olisikohan tuo kuitenkin parempi ilmata paineistamalla, ei imemällä?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
En kysynyt, miten olivat sen tehneet. Eivät kuitenkaan veloittaneet mitään, koska lähtökohtaisesti kyseessä oli takuutyö.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Kytkimen hydraulinen irroitusjärjestelmä on niitä harvoja komponentteja joihin ei ole sotkettu ecuja sekä moduleita väliin.yritäedes kirjoitti: ↑23 Joulu 2022 08:31 Ilmataanko kytkin nykyään korjaamolla pumppaamalla poljinta ja laskemalla työsylinterin ilmausnipasta ilmaa/nestettä ulos? Vai imaistaanko pumpulla?
Kun tuohan on hydraulipaineella toimiva systeemi - letkussa/putkessa pää- ja työsylinterin välillä on useampi o-rengas ilmeisesti ja vielä muovinen ilmausnippa. Olisikohan tuo kuitenkin parempi ilmata paineistamalla, ei imemällä?
Ilmaaminen onnistuu helpoimmillaan niin, että jos on ulkoinen työsylinteri niin puristaa sen kasaan jolloin ilma pakenee ylöspäin. Se perinteinen pumppaaminen toimii edelleen hyvin. Muitakin menetelmiä voi käyttää, sama lopputulos.
Kysyjän kytkin koeponnistetaan taas joulunpyhinä kun lämpötila menee pakkaselle.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Merkkiliikeissä ilmataan paineella eli vaihtolaitteensäiliöstä letku auton säiliöön paineistaa ja pitää pinnan oikeana ilmauksen ajan.yritäedes kirjoitti: ↑23 Joulu 2022 08:31 Ilmataanko kytkin nykyään korjaamolla pumppaamalla poljinta ja laskemalla työsylinterin ilmausnipasta ilmaa/nestettä ulos? Vai imaistaanko pumpulla?
Kun tuohan on hydraulipaineella toimiva systeemi - letkussa/putkessa pää- ja työsylinterin välillä on useampi o-rengas ilmeisesti ja vielä muovinen ilmausnippa. Olisikohan tuo kuitenkin parempi ilmata paineistamalla, ei imemällä?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Tuo on varmasti oikea tapa juuri kytkimen tapauksessakin; paine kohdistuu tiivisteisiin kuten käyttötilanteessakin.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Joo, paitsi ettei tuollaista tilannetta, jossa säiliössä on painetta, ei käytön aikana ilmene. Painehan tulee tiivisteiden väärältä puolelta järjestelmään. Toki saahan sen kytkimen ilmattua noinkin ja korjaamo käyttää tuota pääasiassa työvoiman säästämiseksi.
Itse säiliö kestää hyvin vähän painetta ja sitä käytetään noin yhden barin verran. Olen yrittänyt ilmata jarruja tuollaisella systeemillä eikä siitä tule oikein mitään.
Normaalitilanne jossa paine tulee tiivisteisiin oikeasta suunnasta, on polkimen pumppaaminen.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Tätä samaista ongelmaa ilmaantuu myös muissa focuksissa.
2008 focus 1.6 duratecin koneella. Pari vuotta sitten ilmeni kytkinnesteen vajauksena, et jossain vuoto. Joku 35e putki sieltä uusittiin. Auttoi ongelmaan melkein vuodeksi, toki samalla ilmattiin linjat. Mut joka talvi ilmenee samaa ongelmaa, et kytkintuntuma hitaasti käytön aikana menee alemmas ja alemmas, kunnes kytkin ei enää irroita. Poljin ei jää pohjaan koskaan, tuntuma vain katoaa ja sitten ei enää saa vaihteita päälle.
Vuotoja ei ole havaittu, mut juuri tuo ilmaaminen auttaa. Viimeksi ilmattu 2020 helmikuussa ja nyt taas vaikuttaa et pitäisi käyttää. Suojakeleillä ei ongelmaa juuri ole mut pakkasilla heti iskee. Eivät ole missään korjaamolla keksineet et mistä se sitä ilmaa hörppää sisään. Eikä kyl itsekään, kun kerran tuli kytkin purettua ja osat näytti ihan hyviltä ja ehjiltä.
Oftopikkia:
Toisessa 2009 focuksessa samalla motilla (100hp duratec) ja kilsoilla (210tkm) tuota ongelmaa ei vielä ole tullut vastaan. Se huvittava siinä vaan on, et se hörppää litran/100km enemmän bensaa samoilla ajoilla.
Mut jos lopullinen syy joskus selviää et mikä on niin ilmoittakaa. Tietää sit mitä vaihtaa ettei turhia osia uusi.
2008 focus 1.6 duratecin koneella. Pari vuotta sitten ilmeni kytkinnesteen vajauksena, et jossain vuoto. Joku 35e putki sieltä uusittiin. Auttoi ongelmaan melkein vuodeksi, toki samalla ilmattiin linjat. Mut joka talvi ilmenee samaa ongelmaa, et kytkintuntuma hitaasti käytön aikana menee alemmas ja alemmas, kunnes kytkin ei enää irroita. Poljin ei jää pohjaan koskaan, tuntuma vain katoaa ja sitten ei enää saa vaihteita päälle.
Vuotoja ei ole havaittu, mut juuri tuo ilmaaminen auttaa. Viimeksi ilmattu 2020 helmikuussa ja nyt taas vaikuttaa et pitäisi käyttää. Suojakeleillä ei ongelmaa juuri ole mut pakkasilla heti iskee. Eivät ole missään korjaamolla keksineet et mistä se sitä ilmaa hörppää sisään. Eikä kyl itsekään, kun kerran tuli kytkin purettua ja osat näytti ihan hyviltä ja ehjiltä.
Oftopikkia:
Toisessa 2009 focuksessa samalla motilla (100hp duratec) ja kilsoilla (210tkm) tuota ongelmaa ei vielä ole tullut vastaan. Se huvittava siinä vaan on, et se hörppää litran/100km enemmän bensaa samoilla ajoilla.
Mut jos lopullinen syy joskus selviää et mikä on niin ilmoittakaa. Tietää sit mitä vaihtaa ettei turhia osia uusi.
Nykyiset:
Focus 1.6 -08
Mondeo 1.6 titanium -11
Focus 1.6 -08
Mondeo 1.6 titanium -11
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Olisiko niin yksinkertainen vika järjestelmässä olevat tiivisteet ei vain sovellu pakkaskeleihin. Jousto puuttuu ja ilmaa hörppää järjestelmään. Kun kaikkia autoja ei tehdä Siperian oloihin.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Päivitystä tähän asiaan.
Elikkäs kytkinpoljin alkoi palauttaa heikosti ja jäädä pohjaan syystalvella 2021. Pääsylinteri vaihdettiin joulukuussa -21 merkkihuollossa. Polkimen tuntuma ei vaihdonkaan jälkeen ihan vastannut alkuperäistä ja kylmillä keleillä palautus oli välillä heikko. Tarkoitus oli mennä jatkoselvityksiin, mutta kevään lämmetessä ongelma poistui ja kesä mentiin ongelmitta. Asia jäi siihen.
Syystalvella 2022 ongelma palasi. Koska uusitussa pääsylinterissä oli varaosatakuu, se meni tarkistukseen ennen joulua. Vikaa ei löytynyt, mutta kytkin ilmattiin. llmauksen jälkeen toiminta tuntui taas normaalilta, mutta se auttoi vain vuodenvaihteeseen asti. Kävin jälleen merkkihuollon tiskillä ja uusi aika pääsylinterin vaihdolle varattiin. Tässä huollossa (tammikuun loppu -23) huomattiinkin, että joku kytkimen letku vuoti, ja se uusittiin, mutta ei pääsylinteriä. Jo kotiin ajaessani huomasin, ettei letkun vaihto auttanut mitään.
Jälleen yhteys huoltoon ja pääsylinteri vaihdettiin takuuseen nyt helmikuun -23 alussa.
Nämä pari viikkoa kytkin on nyt toiminut, vaikka ajoittain palautus tuntuu toimivan aavistuksen tahmeasti. Kovia pakkasia ei nyt ole ollut, joten niiden vaikutukset ovat vielä kokematta.
Elikkäs kytkinpoljin alkoi palauttaa heikosti ja jäädä pohjaan syystalvella 2021. Pääsylinteri vaihdettiin joulukuussa -21 merkkihuollossa. Polkimen tuntuma ei vaihdonkaan jälkeen ihan vastannut alkuperäistä ja kylmillä keleillä palautus oli välillä heikko. Tarkoitus oli mennä jatkoselvityksiin, mutta kevään lämmetessä ongelma poistui ja kesä mentiin ongelmitta. Asia jäi siihen.
Syystalvella 2022 ongelma palasi. Koska uusitussa pääsylinterissä oli varaosatakuu, se meni tarkistukseen ennen joulua. Vikaa ei löytynyt, mutta kytkin ilmattiin. llmauksen jälkeen toiminta tuntui taas normaalilta, mutta se auttoi vain vuodenvaihteeseen asti. Kävin jälleen merkkihuollon tiskillä ja uusi aika pääsylinterin vaihdolle varattiin. Tässä huollossa (tammikuun loppu -23) huomattiinkin, että joku kytkimen letku vuoti, ja se uusittiin, mutta ei pääsylinteriä. Jo kotiin ajaessani huomasin, ettei letkun vaihto auttanut mitään.
Jälleen yhteys huoltoon ja pääsylinteri vaihdettiin takuuseen nyt helmikuun -23 alussa.
Nämä pari viikkoa kytkin on nyt toiminut, vaikka ajoittain palautus tuntuu toimivan aavistuksen tahmeasti. Kovia pakkasia ei nyt ole ollut, joten niiden vaikutukset ovat vielä kokematta.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Korjaamoko on sitä mieltä että työsylinteri ei voi olla syypää...?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER