Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Hydrauli kiristäjä myös uusittu jakopäähän. Otin pois sähköisen polttoaineen siirtopumpun välistä kun sanoivat korjaamolla että sitä ei tarvitse. Pumppu voi toimia väärin ennakon säädön osalta jos on joku sähköinen siirtopumppu esipainetta sinne jakajapumppuun työntämässä. On imevää mallia ja ei tarvitse siirtopumppua väliin. Oli edellinen omistaja ilmeisesti laittanut avustamaan rikkinäistä pumppua? Nyt toimii tosi hyvin kun siirtopumppu välistä pois. Jospa nyt pitemmälle reissuun? Hyvää kesänjatkoa kaikille vastanneille! 
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
No joops!! Kerettiin ajamaan noin 500 km ja moottorille täysi tuho! Ilman mitään varoittamatta 2 pytyn kiertokanki lohkosta läpi! Ei mitään kilinoita /kolinoita pitänyt ennen rysäystä! Korjaamo tutki auton kun siellä tekivät jakopään. Oli jako kohdallaan ja tehdyssä jskopäässä ei ollut mitään vikaa. Kiertokanki oli vaan katkennut eikä merkkejä ollut voiteluhäiriöstä! On tää oikeesti maailmanluokan romu! Nyt täytyy tilata vaihto moottori jostain kun ei tuolla arvoa ole ilman mottia. Onkohan helpompi tiputtaa kone/laatikko paketti alakautta pois vaikko purkaa koko keula ja siitä ulos? Kiitti vinkeistä!
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
No jopas jos kiertokanki on vaan päättänyt napsahtaa poikki ja laakereissa ei ole mitään vikaa..?!
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Näin on! Taitaa olla tässä ns miljoona moottorissa ainut laatuaan oleva tapaus!! Mahdollinen valuvika ollut kangessa joka vaan petti? Kyllä ihmetteli korjaamolla että ei ole kuullut koskaan moisesta.
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Huonoa oli tuuri kun teit kovan homman että sait moottorin toimimaan. Mutta asiaan eikös se pure keula vaihda moottori tulisi työskentelytilaa tulisi kivasti. Ei tarvitse rystyset verillä ahertaa. Mutta ammatilakset varmaan sanovat mikä on oikea ja nopein tapa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Juu, on ollut huono karma moottorin kanssa. Tein radikaalin liikkeen ja vaihdan 170 tkm ajetun takuu kokonaisen moottorin ja vaihdelaatikon siis koko paketin. Sellainen fiilis että jos en vaihtaisi laatikkoa niin tällä tuurilla se hitto poikis kuitenkin kohta vaikka ei tässä laatikossa ole koko aikana mitään vikaa ollut. Kiitti vinkistä. Samaan tulokseen tullut että kannattaa purkaa koko keula edestä poies niin helppo vetää koko paketti pois.
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Kun auto on kunnossa moottori ja laatikko vaihdettu kerro meille millainen urakka oli. Ja jos hintoja laitat niin jos vaikka jollekkin olisi apuja.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Juu, mielellään kerron jos olisi jolleikkin apua tästä projektista. Tänään tilasin täydellisen 172 tkm ajetun moottorin ja vaihdelaatikon pakettina. Muuten täydellinen paitsi turbo, laturi ja startti puuttuu. Ostin takuu testatun (takuu) paketin liikkeestä. Maksoi 1650 e koko paketti. Infoan lisää kun projekti etenee moottorin vaihtoon.
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Helpoin tie oli purkaa keula. Ei ollut monella pultilla maskit palkit kiinni.
Ilmastoinnin kompura sivuun ja kenno. Moottori oli käytännössä sylissä. Letkut ym irti ja moottorinostimella vetäs pois. Apurunko ei ole tiellä kun jää moottorin taakse.
Uus tekniikka vaihdelaatikoineen ja vetoakseleineen (öljyt laatikkoon valmiiksi tallissa) ja työnti nostimella koko paketin paikalleen. Moottori korvakkeet kiinni. Se oli siinä ja kasaus käänteisesti. Ainut jos vaihtaa kytkimen niin pitää muistaa että kytkin asetelmassa on 3 kpl hentoisia jousia ja jouset pitää olla täysin nipussa. Ne on asetelman automaatti säätö jouset. Jos säätöä ei tee ja jouset ei ole nipussa niin kytkin ei toimi paikallaan ollessa. Ohje löytyy haynes korjaus oppaassa.
Ainut tenkkapoo oli kun auto starttasi mutta ei lähde käyntiin. Suuttimille tuli aineet mutta ei käy. Piti ohjelmoida käyntiin ja onnistuu ainoastaan merkkiliikkeen testerillä. Bosch testerillä ei saa käyntiin. Nyt käy mutta vielä riittää korissa viimeistelyä.
Ilmastoinnin kompura sivuun ja kenno. Moottori oli käytännössä sylissä. Letkut ym irti ja moottorinostimella vetäs pois. Apurunko ei ole tiellä kun jää moottorin taakse.
Uus tekniikka vaihdelaatikoineen ja vetoakseleineen (öljyt laatikkoon valmiiksi tallissa) ja työnti nostimella koko paketin paikalleen. Moottori korvakkeet kiinni. Se oli siinä ja kasaus käänteisesti. Ainut jos vaihtaa kytkimen niin pitää muistaa että kytkin asetelmassa on 3 kpl hentoisia jousia ja jouset pitää olla täysin nipussa. Ne on asetelman automaatti säätö jouset. Jos säätöä ei tee ja jouset ei ole nipussa niin kytkin ei toimi paikallaan ollessa. Ohje löytyy haynes korjaus oppaassa.
Ainut tenkkapoo oli kun auto starttasi mutta ei lähde käyntiin. Suuttimille tuli aineet mutta ei käy. Piti ohjelmoida käyntiin ja onnistuu ainoastaan merkkiliikkeen testerillä. Bosch testerillä ei saa käyntiin. Nyt käy mutta vielä riittää korissa viimeistelyä.
- TexChiller
- Viestit: 1
- Liittynyt: 05 Syys 2019 06:40
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Mulla olis sitte tämmönen 170tkm ajettu abfa jos joku muu tarvii mottia. Nolla400599954
RS2000 MK5 93
MK2 75
Transit 2.0tddi 05
Ducato 2.3JTD 05
MB C w203 220CDI 03
Volvo V70 2.4 06
MK2 75
Transit 2.0tddi 05
Ducato 2.3JTD 05
MB C w203 220CDI 03
Volvo V70 2.4 06
Re: Transit 2.0 abfa duratorq karkea käynti
Minulla oli aikanaan Focus Mk1 1,8TDDI-moottorilla josta oli myös tullut kiertokanki varoittamatta ulos lohkon kupeesta 280tkm lukemassa. Siinäkin oli muistaakseni tuo sama jakajapumppu.Jarppis71 kirjoitti: ↑11 Syys 2020 10:37 Helpoin tie oli purkaa keula. Ei ollut monella pultilla maskit palkit kiinni.
Ilmastoinnin kompura sivuun ja kenno. Moottori oli käytännössä sylissä. Letkut ym irti ja moottorinostimella vetäs pois. Apurunko ei ole tiellä kun jää moottorin taakse.
Uus tekniikka vaihdelaatikoineen ja vetoakseleineen (öljyt laatikkoon valmiiksi tallissa) ja työnti nostimella koko paketin paikalleen. Moottori korvakkeet kiinni. Se oli siinä ja kasaus käänteisesti. Ainut jos vaihtaa kytkimen niin pitää muistaa että kytkin asetelmassa on 3 kpl hentoisia jousia ja jouset pitää olla täysin nipussa. Ne on asetelman automaatti säätö jouset. Jos säätöä ei tee ja jouset ei ole nipussa niin kytkin ei toimi paikallaan ollessa. Ohje löytyy haynes korjaus oppaassa.
Ainut tenkkapoo oli kun auto starttasi mutta ei lähde käyntiin. Suuttimille tuli aineet mutta ei käy. Piti ohjelmoida käyntiin ja onnistuu ainoastaan merkkiliikkeen testerillä. Bosch testerillä ei saa käyntiin. Nyt käy mutta vielä riittää korissa viimeistelyä.