Sivu 2/2
Lähetetty: 18 Maalis 2005 14:45
Kirjoittaja TeRoK
ootteko laittaneet myös sen suojaaineen sitte öljyn sekaan kun ootte fortella motin putsannee? Että pysyyki puhtaana.
zetekin nostajista!
Lähetetty: 18 Maalis 2005 16:20
Kirjoittaja jussi
oma tarina mondeosta -97 1.6.
---ostin v.2000 toimi hyvin,v.2002 menin katsastukseen,päästöt päin p.......! alko epäillys
onko venttiilissa jotain,no oli tietty.remontti.tein ite makso n.320ekee.kansi työn teetätin tosin.oli juuri tuota kylmänä samumista,lämpysenä ei mitään häikkää,tehoton.oljy oli ostaessa esso ultron.vaihdoin sen kyl heti ekassa öljyn vaihdossa 5/30 formula e:hen.
NO sitte sama jatku,ainajos ei ollu piuhassa sammu,kävin mittauttamassa,ei vikaa?
annoin mennä vaan ,kaasulla piti käynnissä aina kylmänä.PIDIN samat öljyt.sitte v.2004
taas päästöt missä lie.taas vuodenvaihteessa remppa.no aloin kyselee mikä vois olla ,
öljy oli sit usein esillä,okei vaihdoin merkkiä,fordilla sanoivat etta joko formula e/tai mobil fe
5/30 tietty.varaosa jäbä sano ainakin et mobili ois sama tuote ku formula e,joten laitoin ihan jonku liqoi moly,tai sinne päin,ei tunnu auttavan.viimeksi rempan yhteidessä tyhjensin nostimet mut ei vaikutusta.joten paineen säädin taitaa olla yksi ropleema kohta
no onhan sekin josantaa kylmänä sammua ,starttaa sen jälkee ni kone pyörii kun tyhjä
kahvimylly,jumis on.niin eli missä se paineen säädin oli?
Lähetetty: 18 Maalis 2005 18:10
Kirjoittaja Foortimies
Joo ongelma ei täysin poistunut, mutta parempi se nyt on. (Jos se nyt enää mikään ongelma edes on) pitää katella jos joku kerta kehtais ottaa tuon venakopan irti niin vaihtais tuon paineensäätimen, kun tuli nyt tuommonenkin hankittua (sai 5.50 eurolla). Tais huoltomies puhua läpiä päähänsä tuosta esson ultrasta kattelin netistä eikä tuota löytyny kun 10-40w, Mobilin 5-30Fe taas kun on mobilin mukaan juuri tarkoitettu ford henkilö-ja pakettiautoihin ja siinä on samat luokitukset kun fordin omassa... Hmm

. On vain edullisempaa
Lähetetty: 18 Maalis 2005 18:24
Kirjoittaja Foortimies
Vielä paineensäätimestä tai oikeastaan sen sisään laitettavasta erilaisesta männästä että huoltoukkeli kertoili että alkujaan noihin pitää vaihtaa kaksi säädintä toinen öljypumpun läheisydessä (saa vaihdettua ulkoapäin) ja tuo venakopan sisällä. Mutta tuo öljypumpun läheisyydessä oleva säädin pitäisi olla korvattu oikeanlaisiin lähes kaikkiin peleihin, ja jos hyvän haluu täytyy kuulemma vaihtaa myös nostimet (20e kappale) ovat kuulemma halkaisijaltaan pienemmät ja siten pienempitehoiset
Lähetetty: 19 Maalis 2005 23:04
Kirjoittaja Monteonisti
Minusta manuskassa on lueteltu paljon erillaisia öljyjä ja suosituksia eri käyttöolosuhteissin?

Lähetetty: 21 Maalis 2005 21:43
Kirjoittaja UnDone
Pitäis varmaan viikonloppuna vaihtaa öljyt 1993 1.8 Zeteciin... sisään siis tuota 5w30, joka pitää vielä käydä ostamassa. ajattelin vain että olisko enemmän hyötyä vai haittaa kipata mukaan jotain öljyn lisäainetta esim. STP????? eihän siitä muuten mitään haittaa ainakaan ole, mutta jos ovat kerran niin tarkkoja siitä öljystä niin mitä mahtaa tykätä............?
Lähetetty: 21 Maalis 2005 21:48
Kirjoittaja hietsu
UnDone kirjoitti:Pitäis varmaan viikonloppuna vaihtaa öljyt 1993 1.8 Zeteciin... sisään siis tuota 5w30, joka pitää vielä käydä ostamassa. ajattelin vain että olisko enemmän hyötyä vai haittaa kipata mukaan jotain öljyn lisäainetta esim. STP????? eihän siitä muuten mitään haittaa ainakaan ole, mutta jos ovat kerran niin tarkkoja siitä öljystä niin mitä mahtaa tykätä............?
Ei kai sitä sinne kannata laittaa jos muuten motti OK, luulisin...
Ite en kyllä laittas kun hyvät oikeet öölit ja suotimen, ja suodin kans sellanen mikä toimii, EI halpoja, ne ei aina oikeasti pelaa kunnolla.

Lähetetty: 22 Maalis 2005 15:35
Kirjoittaja UnDone
Okei... Eli jätän sitte litkut laittamatta.. Pitää varmaan vaihtaa kunnon suodatin sit siinä samalla... Pitää kyl ensin tarkistaa että millon se on siihen viimeeks vaihettu... Auto on siis mulla aika uus.....
Lähetetty: 14 Heinä 2006 16:59
Kirjoittaja hartza
Jatketaampas tätä öljynpainekeskustelua.
Projektikone on siinä vaiheessa että voi alkaa kasaamaan. Purettessa tuli nypättyä tuo paineensäätöventtiili pois kannesta ja nyt kun kävin paikallisella Foortilla kysymässä siellä oltiin autuaan tietämättömiä kys. kapistuksesta, jotain muistikuvia jostain huoltotiedotteesta koskien kyseistä osaa oli.
Eli josko jollain olisi varaosanumeroa tuolle venalle(joka on itseasiassa alumiininen kuristin joka supistaa öljykanavaa), olisin kiitollinen. Kirjoitin sen varaosanumeron joskus ylös, mutta ei sinä tähään hätään löydy...
Lähetetty: 18 Heinä 2006 21:16
Kirjoittaja salonjuha
Itsellä paloi kaksi pakoventtiiliä ja sata askia tupakkia. Rally formula ei käynyt 1.6 -94 zetekkiin. Kannessa oleva venttiili menee tukkoon tai ei muuten vain läpäise tarpeeksi öljyä jolloin venttili jää kantamaan. Sitten kohta poltteleekin venttiilejä ja kuski satasia ja tupakkia. Oma remontti maksoi 480 uutta rahaa.
Lähetetty: 19 Heinä 2006 22:46
Kirjoittaja hartza
Perkule kun ei microcattikaan tunne kyseistä osaa, täytyy varmaan alkaa soitella läpi kotimaan Foorttihuoltoja jos vaikka tärppäisi. Kivitila varmasti auttaa.
Lähetetty: 20 Heinä 2006 14:52
Kirjoittaja Monsku MK2
minulla on 2.0 zetec ja aina ollut täyssynteettiset eikä moittimista ole ollut.
Lähetetty: 20 Heinä 2006 23:00
Kirjoittaja salonjuha
On kyllä niin yleinen vaihdettava että pitäisi löytyä joka kylältä. Remontteja tehty 50 tuhatta ajettuihin koneisiin. Ainakin oikeat moottori korjaamot tuntee tuon zetekin perusvaivan. Onhan siellä liikenteessä joku maanantai kappalekin joka toimii.
Lähetetty: 22 Heinä 2006 00:39
Kirjoittaja Monteonisti
Minä ajoin Zetecillä mittariin 250tkm "halppisöljyillä" ja oli kone "uuden veroinen" kun vaihdoin pois! 8)
Lähetetty: 24 Heinä 2006 16:08
Kirjoittaja Iso-D
Siihen nähden, että motonetissa tuo zetec-öljy maksaa n.24e/5litraa, niin on suhteellisen järkevää käyttää sitä 8)
Lähetetty: 26 Heinä 2006 20:35
Kirjoittaja grebe
Tai paikallinen öljyhuolto vaihtaa Kendall GT1 öljyt 5-30W ja suodattimen alle kolmenkympin. Ei tulisi mieleenkään käydä itse vaihtamaan. Öljyn laadusta en osaa sanoa, kait sitä jotkut kehuu.
Lähetetty: 26 Heinä 2006 22:24
Kirjoittaja Monteonisti
Ei vaan ole Motonettiä joka kylällä! 8)
Lähetetty: 27 Heinä 2006 00:06
Kirjoittaja Herkko
Monteonisti kirjoitti:Ei vaan ole Motonettiä joka kylällä! 8)
Siksipä kannattaa? koneeseen kaataa
"mitä tahansa halpaa",vaikka suositukset
sanoo muuta

Lähetetty: 28 Heinä 2006 23:17
Kirjoittaja Monteonisti
Ei "mitä tahansa" vaan Pyroilin 5W-40 ollut käytössä jo kolmessa Zetecissä hyvällä menestyksellä, kustantaa kyllä 15€ kannu, mutta elämä on?

Lähetetty: 22 Elo 2006 19:38
Kirjoittaja DelMonde
Paljon on koettu, monesta pulasta on selvitty, mutta nyt on tekemätön paikka...
Mondeo MK1 stw-97 zetec 1.8 on jäämässä käsiin!
Kauhulla olen lukenut näitä venttiilinnostin/öljyjuttuja, on se vaan haitekkia tuo fordsonilla ajo!
Jos oikein ymmärsin, nostinongelmat johtuvat liian paksuista öljyistä, jotka pitävät nostimien paineen niin korkealla että jousi jää toiseksi ja vena kantaa.
No, kaupan kohteena oleva ZETECki kalisee kylmänä kuin diisseli, lämmetessään rauhoittuu toki. Eli ei ainaskaan kylmänä kanna.
Joku väittää että juuri niin terve foordi kehrää, onko näin vai onko juurikin merkki ongelmista?
-Timo-
Lähetetty: 22 Elo 2006 20:21
Kirjoittaja GeeTee-
Kannattaa käyttää sitä öljyä mitä ohjekirja käskee, vaikka se maksais parikymppiä enemmän ku joku halpis paskaöljy niin onko se sitten niin paljon? kävellessä tippuu ton verran taskusta paris viikos.. kaikki toki säästää siinä missä parhaaksi katsoo
Lähetetty: 22 Elo 2006 22:00
Kirjoittaja WSE
Varsinkin kun öljynvaihtoväli on jotain yli 10tkm ei sillä 10-20€ hinnan erolla ole liene mitään merkitystä? Kysessähän on ensimmäisiä matalakitka moottoreita joille on suositeltu nimenomaan tiettyjä öljyjä. kestää varmaan joillakin muillakin mutta riskin otto lienee turhaa...
Tuo 1200 € nostajien vaihdosta on aivän järjetön hinta. Kai sitä korjaamoalalla menee sitten niin hyvin jotta pitää alkaa nuihin hommiin?
Kyseessä nyt ei kuitenkaan ole niin monen tunnin homma...
Lähetetty: 22 Elo 2006 23:02
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä tuo Zetecin kalina kylmänä on ominaisuus! 8)