Mistä hommasit suuttimet ja onko ne uudet vai "tehdaskorjatut? Koodasitko itse ne suuttimet ja jos ne on ulkomailta ostetut tehdaskorjatut niin koodasitko suuttimen varren koodin mukaan vai sen korjausarvo lapon mukaan?sutri kirjoitti: ↑21 Marras 2019 13:42 Mulla ois vähän samaa vikaa. Syksyllä mykisty joku suutin ja ei käynnistynyt enää ollenkaan. Nyt on suuttimet vaihdettu ja koodattu koneelle. Polttoaine järjestelmä on ilmattu ja kokeiltiin pumpulle polttoainetta suoraan kannusta. Sillon ei tullut vikakoodeja mut ei vaan käyntiin lähde.![]()
nyt on polttoaine linjat takas oikeen ja heittää vikakoodit. P1211 ja p0251. Ja ei vaan käynnisty.
Oisko kellään ideaa mistä lähtä vika hakemaan vai onko tuo korkeapaine pumppu entinen?
2.0 Tdci käynnistys ongelmat
Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat
"harder" is not a very good safeword
Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat
Päivitetäänpäs välillä tietoa tästä omasta hässkästä mistä tämän keskustelun alussa kirjoittelin. Eli mondeosta vuoti kaksi suutinta raippaasti paluuseen. Ja kuinka ollakkaan nuo suuttimet vaihtamalla, käyntiinhän se lähti. Koodausta en päässyt forscanilla tekemään
No mut maanantaina käyn jossain sen hoitamassa alta pois. Puolen vuoden seisonta aika aiheutti toki muutamia pieniä lisätöitä, kuten esim nopeusmittari ei enää pelannut, neula ei vaan liiku mihinkään. Automaatti eli vähän omaa elämää, ja vaihteiden vaihto oli aluksi vähän nihkeään. Ja kierroksia ei aluksi antanut nostaa yli 2500, alkoi silloin pätkimään. Vähän myöhemmin antoi jo enemmän kierroksia. Toki siellä saattoi olla vielä ilmaa järjestelmässä, ja varmaan tuo suuttimien koodaamattomuus tekee osan tuohon. Mutta kuitenkin tämä oma alkuperäinen ongelma oli siis kahden vuotavan suuttimen aiheuttama.
Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat
Ja jatketaan vielä sen verran et kierrosten pätkiminen loppui kun heivasin varaosa kampiakselin asentotunnistimen mäkeen ja vaihdoin käytetyn orkkis anturin paikoilleen 

Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat
Antoikko vikakoodia vai ihan päättelemällä heitit vanhalla vesintua ja ruuvasit toimivan paikoileen. Monesti alkuperäinen on paras vaihtoehto. Hyvä että taistelutahtoa riittää vian korjaamiseen.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat
Ei tullut koodia, mutta oireet viittas siihen et vois olla anturissa vikaa, joten ihan pelkkänä testinä lähin kokeilemaan vialliseksi luultua alkuperäistä, tällä kertaa kävi tuuri 
Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat
Eikös tämä 2,0 ole sama kone kuin Peugeotissa,Citikassa, Volvossa jne? Luin Pösö palstalla ja siellä oli ihan samoja käynnistysongelmia. Mulla oli ekassa Kugassa käynnistysongelmaa heti kun tuli pikkupakkaset. Kerran -25 aste aamuna ei sitten lähtenyt ollenkaan käyntiin, Eberi oli imassut akun ettei enää jaksanut startata. Lavetilla pajalle ja sain takuuseen uuden akun. Nykyiseen 2018 Kugaan laitatti myyjä 10A Defan ylläpitolaturin eikä ole enää temppuillut.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: 2.0 Tdci käynnistys ongelmat
saksoboy kirjoitti: ↑30 Marras 2019 22:03Mistä hommasit suuttimet ja onko ne uudet vai "tehdaskorjatut? Koodasitko itse ne suuttimet ja jos ne on ulkomailta ostetut tehdaskorjatut niin koodasitko suuttimen varren koodin mukaan vai sen korjausarvo lapon mukaan?sutri kirjoitti: ↑21 Marras 2019 13:42 Mulla ois vähän samaa vikaa. Syksyllä mykisty joku suutin ja ei käynnistynyt enää ollenkaan. Nyt on suuttimet vaihdettu ja koodattu koneelle. Polttoaine järjestelmä on ilmattu ja kokeiltiin pumpulle polttoainetta suoraan kannusta. Sillon ei tullut vikakoodeja mut ei vaan käyntiin lähde.![]()
nyt on polttoaine linjat takas oikeen ja heittää vikakoodit. P1211 ja p0251. Ja ei vaan käynnisty.
Oisko kellään ideaa mistä lähtä vika hakemaan vai onko tuo korkeapaine pumppu entinen?
Käytetyt suuttimet ostin. Tämä lähti paaliin kun ei sitä saatu enää käyntiin.