Sivu 2/2

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 26 Heinä 2019 09:51
Kirjoittaja NiceMan
Hoppa1 kirjoitti: 25 Heinä 2019 22:31Ahistaako?
Turhat kommentoinin pois, kiitos.

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 26 Heinä 2019 10:36
Kirjoittaja saksoboy
Renee kirjoitti: 25 Heinä 2019 22:17 Tuota mikä tämän viestiketjun tarkoitus. Päästöarvot on koholla niin kenen autossa. Aloittajan vai jonkun muun. Kun tämä ei oikein etene kuin elokuvissa?
Seuraat vain aloittajan nimimerkillä tehtyjä postauksia lankaan. Ei oo sen vaikeampaa.
Hoppa1 kommentit on ollut täysin turhia

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 26 Heinä 2019 16:32
Kirjoittaja tursas
Tonika kirjoitti: 19 Heinä 2019 17:26 "Tursas" Et sit lähellekkään arvannut :lol:
Auto on mondeo 1,8 bensa 2002 ja ajettu noin 380 000
Katalysaattori oli lämmin mittauksessa.
Lambda arvo 1,03
Viisasteluja en kaipaa tähän viestiketjuun joten ne voi säästää muualle
Ei viisasteluja nyt, kaikki pitää päänsä kiinni, jopa minäkin, kunnes Tonika laittaa raporttia.. :D

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 16 Elo 2019 20:09
Kirjoittaja Vallu
tursas kirjoitti: 19 Heinä 2019 13:36 Mä arvaisin, että tää on Focus Mk1 bensa 1,6 ja kilsoja semmonen 250 000.., ja vähän kiire siinä vastauksessakin on.. :lol:
Piti oikein kirjautua foorumille, että sais tietoa. Tuli hommattua tollanen Focus, muistaakseni vm 2000. 1.6 bensa +300 000km
Siinä on päästöt koholla
Tyhjäkäynnillä HC ppm 332
Kierroksilla CO2 2.23, HC ppm 1066 lambda 0.918

Lisäksi Tyhjäkäynnillä alkaa lämpimänä kierrokset seilaan, ja kun antaa kierroksia ja hellittää niin kuuluu sellanen jännä kimeä vingahdus/siritys.

Yritin mitata puristukset, muttei mittarissa kierreosa riittänyt.
Pilotilla etsin imuvuotoja, ei löytynyt
Maf:In liittimen kun irrottaa niin meinaa sammua

Onko tämä nyt sitä pakoventtiili ongelmaa, miten säädetään? Vai pitäiskö vaihtaa (selviää kun saan pidemmän sovitteen puristuspainemittariin)
Vai jotain muuta, miten maf kuuluisi mitata?
Lambda näkyisi olevan vaihdettu joku aika sitten, voihan sekin olla, johdon kun irrotin ei muuttunut käynti mitenkään, saman lailla kierrokset heitteli

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 18 Elo 2019 17:01
Kirjoittaja Tessu200
Vingahdus voi johtua imuvuodosta,katoppa jarrutehostimen letku joka menee imusarjaan,empä sitä huomannu itekkään Sierrassa ja VASTA viikko sitten sen huomasin muiden remonttien yhteydessä,nyt vielä pitää keksiä kuink sen sinne kiinni saan hyvin,mitään oikeita liittimiähän tuossa ei ole,mikä lie paina juttu ollu.
Se nimittäin imee sen kierroksillasen letkun sinne tiukemmin eikä vuoda jakun alipaine vähenee alkaa heitot,näin kävi ainakin mulla että tyhjäkäynti seilasi ajoittain,kannatan tarkkaa tarkistamista,itsellekävi tuuri!

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 19 Elo 2019 09:33
Kirjoittaja Renee
Aika korkeat on HCarvot on. Itaellä oli kaasarilla varustettu auto katsastuksessa hc arvo oli 50.
Tuossa juttua mistä sejohtuu
http://www.autotieto.net/pakokaasutkurs ... C_syyt.htm
Moottori kyllä käy rikkaalla ja haopianturi yrittää säätää seosta pienemäksi siitä toi arvo johtuu kun sen pitäsi olla.1.00 pintaan.
Laittakaa se päästölappu kerralla näkyviin eli kaikki arvot. Kun se seos pitäsi olla 1 osaa bensaa ja14.7 osaa ilmaa

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 19 Elo 2019 10:03
Kirjoittaja saksoboy
Jos kaikki muut mahdollisuudet on käyty läpi niin kokeile löytää joku joka osaa kattoa obd:een kautta moottorin lämpötiloja. Viallinen lämpötila anturi laittaa kierrokset seilaamaan mutta ei välttämättä ilmoita viasta jos se anturi kuitenkin antaa melkein järkevää signaalia. Esim. itsellä on tullut yksi audi vastaan missä kanssa seilasi kierrokset ja kaikkia kokeiltiin kunnes huomasin että mottorin lämmöt obd:een kautta eivät nouse yli 37 asteen. Lämpötila anturi vaihdettiin ja kaikki ongelmat poistui.

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 20 Elo 2019 05:26
Kirjoittaja Tessu200
Tuokin pitää paikkansa lämmöt oltava oikein sekä anturitkin

Re: Päästöt korkeat

Lähetetty: 20 Elo 2019 10:14
Kirjoittaja Renee
Kuten tiedättee kun mennään ottamaan päästöjä autosta että sen katalysaattorin lämpötila pitää ollaa vähintain 250 astettaa ja 450 asteen välissä.Eli ajetaan pitempi matkaa ennen mittausta kierrosten kanssa