
2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Pitäisikö siis käyttää Seinäjoen ford huollossa ihan varmuuden vuoksi? 

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Aina on varmempaan että kerralla tulee hyvä ja sopivaa kun sulla on vähän äkäisempi tuo moottorikoko.Vaikkaa Ford ei tee noita osia eli Boshilta tai vastaavaltaa se tulee noissa jutuissa vain monesti sopivuuss painaa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Hupsis.
Saattaa olla myös isompikin vika.
If the bubbles are in the fuel line that leads to the high pressure pump, then air in the system would reduce the pumps ability to pressurise the fuel correctly. Diesel injectors require high pressure fuel in order to achieve proper atomisation; liquids don't burn, so the fuel needs to enter the cylinder in very fine droplets in order for a clean burn to occur.
Saattaa olla myös isompikin vika.
If the bubbles are in the fuel line that leads to the high pressure pump, then air in the system would reduce the pumps ability to pressurise the fuel correctly. Diesel injectors require high pressure fuel in order to achieve proper atomisation; liquids don't burn, so the fuel needs to enter the cylinder in very fine droplets in order for a clean burn to occur.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Niin ilma polttoaine letkuissa aiheuttaa paljon enemmän ongelmia dieselissä kuin bensa koneessa. vähä veemäinen se vuoto paikka on sieltä metsästää kun mahdollisia vuoto paikkoja voi olla vaikka missä mutta seinäjoen dieselhuolto (pohjanmaan dieselhuolto) on ihan osaava paikka.
Mutta niin kuin tuossa aikaisemmin kirjoitettiin niin yleensä vuoto aiheuttaa ongelmia starttaamisenkin suhteen.
Edit. ennen kuin teet mitään muuta niin kokeile vaihtaa naftasuodatin.
Löysin tuossa kaksi lankaa lontoon murteella jossa juurikin samat oireet ja suodattimen vaihto auttoi heillä.
Mutta niin kuin tuossa aikaisemmin kirjoitettiin niin yleensä vuoto aiheuttaa ongelmia starttaamisenkin suhteen.
Edit. ennen kuin teet mitään muuta niin kokeile vaihtaa naftasuodatin.

Löysin tuossa kaksi lankaa lontoon murteella jossa juurikin samat oireet ja suodattimen vaihto auttoi heillä.
"harder" is not a very good safeword
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Soittelin tuossa ford huoltoon, jos ne vaihtaisi sen suodattimen. Hinta oli aikamoinen pommi. 170€ suodatin ja 45€ vaihdosta (0,5h).
Enpä taida vaihdattaa siellä. Tuon suodattimen saan itsekin vaihdettua. Ilmaan öljynvaihtopöntöllä suodattimen.
Onko kenelläkään tietoa suodattimen mitoista? Motonetin tarvikesuodatinta tarjotaan nopeasti noudettavaan 50€ hintaan, mutta jos autodocin kautta tilaa, niin säästäisi siinäkin pari kymppiä ja saisi laatumerkin, esim Bosch.
Täältä näkee valikoman.
https://www.autodoc.fi/autonosat/poltto ... 8-2-2-tdci
Enpä taida vaihdattaa siellä. Tuon suodattimen saan itsekin vaihdettua. Ilmaan öljynvaihtopöntöllä suodattimen.
Onko kenelläkään tietoa suodattimen mitoista? Motonetin tarvikesuodatinta tarjotaan nopeasti noudettavaan 50€ hintaan, mutta jos autodocin kautta tilaa, niin säästäisi siinäkin pari kymppiä ja saisi laatumerkin, esim Bosch.
Täältä näkee valikoman.
https://www.autodoc.fi/autonosat/poltto ... 8-2-2-tdci
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Mitä antaa rekkarilla kun katsot tarjontaa. Se pitäisi olla varmempi vaihtoehto
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Rekkarin tarjonta on tuossa esillä.Se ei ilmeisesti näy teille?
Edit:
Esim tämä tuli ehdotuksena: https://www.autodoc.fi/bosch/11156509
Ja tämä: https://www.autodoc.fi/mann-filter/624940
Taitaa olla sama kumman tilaa.
Edit:
Esim tämä tuli ehdotuksena: https://www.autodoc.fi/bosch/11156509
Ja tämä: https://www.autodoc.fi/mann-filter/624940
Taitaa olla sama kumman tilaa.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Kännyssä tuo autodoc herjaa laittaa pitäsi sovellus ostaa. Mutta 175€ suodatin jos sen joka syksy vaihtaa hintoihin tulee. Onko alkuperäinen autossa katso ne numerot niin sillä google antaa korvaavan tuotteen
Laita mann tilaukseen varmaa alkupetäinen on samalainen. On hiinoissa eroa
Laita mann tilaukseen varmaa alkupetäinen on samalainen. On hiinoissa eroa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Dieselsuodin on merkistä riippumatta aina samalta valmistuslinjalta.
Jos ei usko, niin poistakoon tarran, niin sen alta löytyy aina sama valmistaja...
Jos ei usko, niin poistakoon tarran, niin sen alta löytyy aina sama valmistaja...
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
https://www.autodoc.fi/autonosat/oem/14 ... %201427928Renee kirjoitti: ↑18 Kesä 2019 20:30 Kännyssä tuo autodoc herjaa laittaa pitäsi sovellus ostaa. Mutta 175€ suodatin jos sen joka syksy vaihtaa hintoihin tulee. Onko alkuperäinen autossa katso ne numerot niin sillä google antaa korvaavan tuotteen
Laita mann tilaukseen varmaa alkupetäinen on samalainen. On hiinoissa eroa
OEM numero tuli asiakaspalvelijalta runkonumeron perusteella. 1427928
Kaikki pitäisi passata, korkeus heittää suodattimien kesken muutamia millejä, mutta oletan että ei vaikuta millään lailla.
Joo, ja samoilta muuten näyttää päällisin puoli katseltunakin tuossa 360° kuvassa.
Eli ihan sama vaikka laitan tämän halvimman mahdollisen kiinni.
Edit. Ja vitut, minä haen tuon motonetin suodattimen, niin ei tarvi postin kanssa pelleillä. 50€, muutaman euron takia tässä en ala leikkimään.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Jumalauta ku on suolanen hinta!!!
"harder" is not a very good safeword
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
En tiedä muistako väärin, että aliexpressillä tai alibaba olis noita suotimia alle 50E.Ebay myös katsomisen arvoinen.
Ford Mondeo Titanium -09 2.5T
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Varmasti saattaa olla, mutta en minä lähtisi kiinasta tilaamaan, kun Euroopasta saa halvimmat 24€ ja boschi irtoaisi siihen rapiaan kolmeenkymppiin. Postit toki päälle, 10€. Joten ei järkeä lähteä ostamaan sieltä. Käyn hakemassa motonetin tarvikeosan, joka on alkuperäislaatua vastaava.
Tässä muuten video, jossa näkyy ne ilmakuplat joutokäynnillä.
Linkki
Oli muuten mannin filtteri kiinni. Ja mulkkaantunut moottorin suojakopan pultti. Sekä filtterin edessä olevan suojaraudan mutterit lähti pinnapulttien kera pois. Nekin oli hieman mulkkaantuneet.
Ja joo! Olihan suolainen hinta keksitty! Katsoin alkuperäisosan hintaa, niin oliko se 43£.
Tässä muuten video, jossa näkyy ne ilmakuplat joutokäynnillä.
Linkki
Oli muuten mannin filtteri kiinni. Ja mulkkaantunut moottorin suojakopan pultti. Sekä filtterin edessä olevan suojaraudan mutterit lähti pinnapulttien kera pois. Nekin oli hieman mulkkaantuneet.
Ja joo! Olihan suolainen hinta keksitty! Katsoin alkuperäisosan hintaa, niin oliko se 43£.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Noniin, asiat etenee. Ensi viikolla pohjanmaan dieselhuoltoon. 

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Elä pidä jännityksessä miksi pitää mennä dieselhuoltoon. Onnistuiko suodattimen vaihto. Onko havantoa koska viimeksi vaihdettu.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Liike lupasi maksaa huollon, niin siksi en itse koske siihen.
Olisihan sitä voinut suodattimen itsekin vaihtaa, mutta samapa tuo. Jos sieltä löytyy isompaa vikaa, niin parempi antaa ammattilaisten tsekata.
Palaan ketjuun sitten kun auto on käynyt huollossa.
Jännä että ei muilla ole ollut tällaista kokemusta
Suodattimen vaihtoväli 60tkm ja ford huolloissa käynyt. Viimeksi 120tkm huollossa vaihdettu. Nyt ajettu 173tkm.
Seuraavana listalla jakopääremppa
Olisihan sitä voinut suodattimen itsekin vaihtaa, mutta samapa tuo. Jos sieltä löytyy isompaa vikaa, niin parempi antaa ammattilaisten tsekata.
Palaan ketjuun sitten kun auto on käynyt huollossa.
Jännä että ei muilla ole ollut tällaista kokemusta

Suodattimen vaihtoväli 60tkm ja ford huolloissa käynyt. Viimeksi 120tkm huollossa vaihdettu. Nyt ajettu 173tkm.
Seuraavana listalla jakopääremppa

Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Ok ja hyvä että sekkaavat että kunnossa olevan auton saat takaisin. Hyvästä firmasta auton ostit kun noi reilua toimintaa on. Jusseja vaan sinne.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Onko muuten normaalia, että kaasuläpän asentotunnistin ilmoittaa tällaista käppyrää?
Tasainen noin 40kmh vauhti.

Auton ajotuntumassa ei eroa, ainoastaan tuo käppyrä osui silmään. Samalla sitten tsekkasin tuota käppyrää ajolenkin alkuun asti ja löytyi useampi samanmoinen kohta, jossa tuo käppyrä heiluu kuin hullun mulkku.
Tasainen noin 40kmh vauhti.

Auton ajotuntumassa ei eroa, ainoastaan tuo käppyrä osui silmään. Samalla sitten tsekkasin tuota käppyrää ajolenkin alkuun asti ja löytyi useampi samanmoinen kohta, jossa tuo käppyrä heiluu kuin hullun mulkku.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Eikös se asentoanturi toimi 5v jänniteellä.
Täysin auki kaasuläppä jännite 4.5v pintaan. Täysin kiinni 0.7 voltin pintaan. Tämä juttu koskee bensautoja ja dieselissä eri systeemi imukanavassa. Menee noi dieseli ja bensat helposti sekaisinJoten jos poljinta ei pumppailla aika tasaiset käyrät minun mielestä pitäsi olla. Mitä itse olet mieltä?
Täysin auki kaasuläppä jännite 4.5v pintaan. Täysin kiinni 0.7 voltin pintaan. Tämä juttu koskee bensautoja ja dieselissä eri systeemi imukanavassa. Menee noi dieseli ja bensat helposti sekaisinJoten jos poljinta ei pumppailla aika tasaiset käyrät minun mielestä pitäsi olla. Mitä itse olet mieltä?
Viimeksi muokannut Renee, 23 Kesä 2019 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Joo, kyllä voltit heitteli kun antoi kunnolla kenkää. Muuten 1,04V koko ajan tasaisella kaasulla ja normaalilla kiihdytyksellä, vaikka kaasuläpän asento muuttuikin.
Tuossa kuvassa ei vielä ollut voltteja lisättynä. Tein uuden lenkin tuossa illalla ja lisäsin volttimittarin myös.
Tuossa kuvassa ei vielä ollut voltteja lisättynä. Tein uuden lenkin tuossa illalla ja lisäsin volttimittarin myös.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Tyhjäkäynillä paljon ne voltit oli ja kaasuläppä auki. Ajattelin pitääkö ne ilmoittavat volttimäärät Fordissa yhtään paikkaansa. Tuo voltit antaa tietoa ohjausyksukölle millä polttoainemäärällä moottorin pitää pyöriä jos vaikka se jahti on trailerilla auton perässä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Mikä tämän kommentin tarkoitus oli eikös siellä järjetelmässä ollut ilmaa. Vai tulkitsinko väärin?
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Dieselistä vielä sen verran että dieselissä ei ole kaasuläppää samalla lailla kuin bensa autossa. dieselissä kierroksia säädellään syötöllä eikä ilmamäärällä. kaasuläppä dieselissä helpottaa kierrosten alas laskemisessa, päästöjen hallinnassa ja moottorin sammutuksessa joten ite kaasuläppä ei aina tottele täysin kaasupolkimen pyyntöä.
Reneen kommenteissa välillä paistaa vain kokemattomuus dieselkoneista.
"harder" is not a very good safeword
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
^Nämä Reneen avut ongelmaan kuin ongelmaan etenevät kaavalla:
- vaihda tuo, tuo, tuo, tuo ja tuo osa
- onko tämä, tämä, tämä ja tämä milloin viimeksi huollettu?
- onko nämä, nämä, nämä ja nämä asiat milloin viimeksi tarkastettu?
Sokeakin tikanheittäjä osuu ajastaan kymppiin kun heittelee pitkin taulua; hedelmällisempää on pitää silmät auki ja haarukoida ongelman todellista syytä.
- vaihda tuo, tuo, tuo, tuo ja tuo osa
- onko tämä, tämä, tämä ja tämä milloin viimeksi huollettu?
- onko nämä, nämä, nämä ja nämä asiat milloin viimeksi tarkastettu?
Sokeakin tikanheittäjä osuu ajastaan kymppiin kun heittelee pitkin taulua; hedelmällisempää on pitää silmät auki ja haarukoida ongelman todellista syytä.
Re: 2.2dtci jättää välillä reagoimatta kaasuun.
Noniin. Nyt kävi korjaamolla ja kaasuläppää veikkasivat. Prosentit on koko ajan 78% tyhjäkäynnillä ja pyynti on 15%. Kaasuttaessa pyynti muuttuu, mutta kaasuläppä pysyy 78%:ssa. Vikakoodeja ei kaasuläppä anna vaikka pysyykin tiukasti tuossa lukemassa.
Ilmakuplat olivat kuulemma ok, jos olisi vuotoja jossain, niin käynnistys olisi pitkittynyt.
Huomenna katsovat uudemman kerran vielä ja toivottavasti löytyy uusi osa jostain.
Ilmakuplat olivat kuulemma ok, jos olisi vuotoja jossain, niin käynnistys olisi pitkittynyt.
Huomenna katsovat uudemman kerran vielä ja toivottavasti löytyy uusi osa jostain.