duckworth kirjoitti: 02 Joulu 2025 19:40
Kuukaus takaperin tuli hommattuu Assetto Corsa EVO, vaikken oikein tullut sinuiksi alkuperäsen AC:n kanssa. Eka testi sai lähinnä nouseen höyryn korvista ulos, koska taas sama ongelma ettei ratin FFB toimi kunnolla ja pelifoorumeilla vastaukseksi saa aina vittuilua

Tuntien tiedon onkimisen jälkeen löytyi muualta päin maailmaa keskusteluja joissa kehotettiin laittaan true force gain arvoon 100, ja kas kumma rattiin alko tulla palautetta renkaidenpidosta ja pääsin vähän puskemaan autoo

Tietysti otti jokusen session saada tuntuma ja useempia lisää saada säädöt autoon, kun esim. down force menee jostain syystä nurin perin -> mitä isompi luku sen vähemmän down forcee ja päin vastoin.
....
Liekö muut clubilaiset testannu vielä tätä AC EVOo??? Millasia mietteitä?
Mä otin ton AC Evon heti silloin kun se Early Access julkastiin, eipä ole tullut ajettua juuri lainkaan. Äsken testasin ja onhan se hyvä ja realistisen tuntunen, mutta Simbinin GTR ja Assetto Corsa miehenä en syty ajosimuista/peleistä joita ei voi itse modata, koska harrastajat ei voi mallintaa niihin lisää autoja ja ratoja itse. Formulat pitää olla ehdottomasti ja kaikki maailman radat, AC:sta ne löytyy.
Itse muutaman radan mallintaneena (Motopark, Alastaro, Ahvenisto, Seinäjoki ja Keimola) tykkään myös muokata autoja itse, esim. sellanen perus F1 auto ei kulje tarpeeksi kovaa niin ajelen monasti 2000 heppasella formulalla että saa touhuun edes vähän haastetta.
Just viritin Kymiringin rataennätystä varten BMW 2002 Ti Turbosta hätäsen tykin, kierrosajat 1.38 luokkaa heti kättelyssä, vielä treenit kesken niin aika tulee paranee tosta vielä, teen jonku videon kun saanu kierroksia alle, on aika vikuri laite. Sellasella Red Bull X1 formulalla Kymiring menee alle minuutin, paras aika taisi oll 56 sekuntia. Taitaa olla rataennätys tuo.
Rattina mulla on Logitech G29 jossa GT auton kutistettu kehä, toi toimii mulle. Simulaattori mulla on ollu vuodesta 1999 että onhan noilla tullu ajettua.
Ai paljonko ajoin Abu Dhabin sillä 2000 heppsella 2023 vuoden F1:llä, muutaman kierroksen testasin tässä viikonloppuna ja semmosia 1.19.xxx aikoja se kulkee, siis 3 sekkaa kovempaa kuin Max V Stappen, maailmanmestaruus kuuluis mulle
Mikä ratti sulla käytössä? Itellä on noissa Logitech rateissa forcet 80-85 autosta riippuen, kaikki tärinät minimiin ettei hajoa ratin sisuskalut (sekin on tapahtunut). Jos ei muuten saa säätöjä kohilleen niin Youtubesta löytyy paljon omalle ratille valmiita säätöjä. Mulla on ollut simuista vain yksi kokemus, jossa ratin kanssa oli ongelmia ja se oli Rfactor 1 jonka kanssa meinasin seota, aina kun treenas niin toimi ok, kun alko on-line kisa niin ratti ei toiminu yhtään, muutaman kisan yritin sitten hylkäsin rF:n.