Tekasinpa tossa "rigin"... /keskustelua simuautoilusta

Off-topic-keskustelu
duckworth
Viesti:

Re: Tekasinpa tossa "rigin"... /keskustelua simuautoilusta

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kuukaus takaperin tuli hommattuu Assetto Corsa EVO, vaikken oikein tullut sinuiksi alkuperäsen AC:n kanssa. Eka testi sai lähinnä nouseen höyryn korvista ulos, koska taas sama ongelma ettei ratin FFB toimi kunnolla ja pelifoorumeilla vastaukseksi saa aina vittuilua :roll: Tuntien tiedon onkimisen jälkeen löytyi muualta päin maailmaa keskusteluja joissa kehotettiin laittaan true force gain arvoon 100, ja kas kumma rattiin alko tulla palautetta renkaidenpidosta ja pääsin vähän puskemaan autoo :) Tietysti otti jokusen session saada tuntuma ja useempia lisää saada säädöt autoon, kun esim. down force menee jostain syystä nurin perin -> mitä isompi luku sen vähemmän down forcee ja päin vastoin.

Koska tykästyin AMS2:ssa noihin V10-kauden Formuloihin niin on sitten sellasella ajanu AC EVOakin. Tässähän ei oo pelin sisällä mitään leaderboardia tahi time trialia, mutta ulkoisille sivustoille voi ladapa appia käyttämällä oman kierroksena, nauhotus vaan pitää laittaa käyntiin session ajaksi.

Kuva

Sunnuntaina tein vähän riskimmät/"hot lap" säädöt autoon ja pääsinki peräti TOP5 joukkoo tuolla :shock: Eli on ne muutki yhtä hitaita ku mä :D Periaatteessa AMS2:ssa tolla uudemman Imolan versiolla V10:lla oma paras oli vähän alle 1:20 (muistaakseni oli sillon toisiks nopein leaderboardilla), joten tälläsessä huomattavasta vaikeemmassa simussa sanosin että ihan ok jäädä toi puol sekkaa siitä.

AC EVOssa se ehkä opetututtaa eniten miten paljon tää rankasee pienestäki lipsuttelusta, en siis spinnaa, mutta delta lähtee heti tippuun ja kierrosaika heikkenee.

Nyt ku lähes 30 tuntii ajanu tolla Schumin Ferrarilla vois kokeilla ruuvailla pyöreen ratin paikalleen ja kokeilla ainaki osan koppiautoista läpi :thumbup:

Liekö muut clubilaiset testannu vielä tätä AC EVOo??? Millasia mietteitä?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
fasteST

Viesti Kirjoittaja fasteST »

duckworth kirjoitti: 02 Joulu 2025 19:40 Kuukaus takaperin tuli hommattuu Assetto Corsa EVO, vaikken oikein tullut sinuiksi alkuperäsen AC:n kanssa. Eka testi sai lähinnä nouseen höyryn korvista ulos, koska taas sama ongelma ettei ratin FFB toimi kunnolla ja pelifoorumeilla vastaukseksi saa aina vittuilua :roll: Tuntien tiedon onkimisen jälkeen löytyi muualta päin maailmaa keskusteluja joissa kehotettiin laittaan true force gain arvoon 100, ja kas kumma rattiin alko tulla palautetta renkaidenpidosta ja pääsin vähän puskemaan autoo :) Tietysti otti jokusen session saada tuntuma ja useempia lisää saada säädöt autoon, kun esim. down force menee jostain syystä nurin perin -> mitä isompi luku sen vähemmän down forcee ja päin vastoin.
....

Liekö muut clubilaiset testannu vielä tätä AC EVOo??? Millasia mietteitä?
Mä otin ton AC Evon heti silloin kun se Early Access julkastiin, eipä ole tullut ajettua juuri lainkaan. Äsken testasin ja onhan se hyvä ja realistisen tuntunen, mutta Simbinin GTR ja Assetto Corsa miehenä en syty ajosimuista/peleistä joita ei voi itse modata, koska harrastajat ei voi mallintaa niihin lisää autoja ja ratoja itse. Formulat pitää olla ehdottomasti ja kaikki maailman radat, AC:sta ne löytyy.

Itse muutaman radan mallintaneena (Motopark, Alastaro, Ahvenisto, Seinäjoki ja Keimola) tykkään myös muokata autoja itse, esim. sellanen perus F1 auto ei kulje tarpeeksi kovaa niin ajelen monasti 2000 heppasella formulalla että saa touhuun edes vähän haastetta.

Just viritin Kymiringin rataennätystä varten BMW 2002 Ti Turbosta hätäsen tykin, kierrosajat 1.38 luokkaa heti kättelyssä, vielä treenit kesken niin aika tulee paranee tosta vielä, teen jonku videon kun saanu kierroksia alle, on aika vikuri laite. Sellasella Red Bull X1 formulalla Kymiring menee alle minuutin, paras aika taisi oll 56 sekuntia. Taitaa olla rataennätys tuo.

Rattina mulla on Logitech G29 jossa GT auton kutistettu kehä, toi toimii mulle. Simulaattori mulla on ollu vuodesta 1999 että onhan noilla tullu ajettua.

Ai paljonko ajoin Abu Dhabin sillä 2000 heppsella 2023 vuoden F1:llä, muutaman kierroksen testasin tässä viikonloppuna ja semmosia 1.19.xxx aikoja se kulkee, siis 3 sekkaa kovempaa kuin Max V Stappen, maailmanmestaruus kuuluis mulle :)

Mikä ratti sulla käytössä? Itellä on noissa Logitech rateissa forcet 80-85 autosta riippuen, kaikki tärinät minimiin ettei hajoa ratin sisuskalut (sekin on tapahtunut). Jos ei muuten saa säätöjä kohilleen niin Youtubesta löytyy paljon omalle ratille valmiita säätöjä. Mulla on ollut simuista vain yksi kokemus, jossa ratin kanssa oli ongelmia ja se oli Rfactor 1 jonka kanssa meinasin seota, aina kun treenas niin toimi ok, kun alko on-line kisa niin ratti ei toiminu yhtään, muutaman kisan yritin sitten hylkäsin rF:n.
duckworth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Thurstmasterin T300RS johon autosta riippuen F1-ratti tai ihan vaan pyöree+TH8A-H-kaavio shifteri ja tällä hetkellä oon tyytyväinen FFB:hen eli tuntee just mitä kukin rengas tekee AC EVOssa. Itseäni ei niinkään kiinnosta modaaminen tai modisisältö, joten kaupan paketista valmis ja mahd. DLCt on ollu se suotusin omalla kohdalla :) Pitkään tosiaan AMS2 oli se ykkössimu ja satunnaisesti LMU, jossa tosin formuloiden puuttuminen tökkäsi siinäki mulla. Nyt vaan AC EVO taitaa olla valikoitumassa the simuksi omassa ajossa, löytyy hauskaanpitoon siviiliautoja joilla voi vaikka vaan ajaa luisussa radan läpi sekä F1:stä toi aiemmin mainittu V10- aikakauden F2004 ja tän kauden SF25, jossa vielä aerodynamiikka bugi ettei kulje suorilla mihinkään vaikka DRS aktivoituna :roll:

Äkkiseltään tuntuu että 0.4 updaten jälkeen vielä entistäkin helpompaa ajaa pidonrajan lähellä, molemmin puolin :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
fasteST

Viesti Kirjoittaja fasteST »

duckworth kirjoitti: 07 Joulu 2025 21:31 ... Itseäni ei niinkään kiinnosta modaaminen tai modisisältö, joten kaupan paketista valmis ja mahd. DLCt on ollu se suotusin omalla kohdalla :) Pitkään tosiaan AMS2 oli se ykkössimu ja satunnaisesti LMU, jossa tosin formuloiden puuttuminen tökkäsi siinäki mulla. Nyt vaan AC EVO taitaa olla valikoitumassa the simuksi omassa ajossa, löytyy hauskaanpitoon siviiliautoja joilla voi vaikka vaan ajaa luisussa radan läpi sekä F1:stä toi aiemmin mainittu V10- aikakauden F2004 ja tän kauden SF25, jossa vielä aerodynamiikka bugi ettei kulje suorilla mihinkään vaikka DRS aktivoituna :roll:

Äkkiseltään tuntuu että 0.4 updaten jälkeen vielä entistäkin helpompaa ajaa pidonrajan lähellä, molemmin puolin :D
Ok, mä en ite vaan jaksa ajaa hitailla autoilla ja kaikkeen tottuu ja siksi kivva kun voi ite viritellä. Innostuinpa kokeilee sitä mainittua bemaria ja tekasin siitä videon (alla linkki), tälleen auton pitää liikaahtaa ja pysyy mielenkiinto ajamiseen, tässä huomattava, että tehoja on vähän alle tuhat ja Kymiringin mutkissa se on vähän liikaa, joutuu tosi varoen antaa kaasua. Auto on kasattu ns. unelma osista, siinä on mm. 8 vaihteinen F1 vaihteisto, F1 aeropaketti (näkymätön toki eli ei näkyviä siipiä). F1 auton renkaita ei voitu käyttää koska niissä oli liikaa sivuttaispitoa ja auto kellahti mutkissa katolleen, rallirenkailla mennään, ite tykkään tästä kombosta

BMW 2002 Ti Turbo (pikkusen viritetty) Toka nopee kierros oli 1.38.199.
https://www.youtube.com/watch?v=hnLyAVcEQIU
Vastaa Viestiin