Sivu 2/2

Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?

Lähetetty: 26 Tammi 2017 14:07
Kirjoittaja duckworth
Sierra20is kirjoitti:4x4 sierran takalevyt ovat siis tuonkokoiset :lol:
Kyllä, samat kuin ABS-jarrullisessa perus-Sierrassa, ns. pikkulevyt.
Sierra20is kirjoitti:tai riippuu missä hinnoissa taka akselit ja tuo pumppu on? Plus etulevyt ja satulat
Taka-akselien hinnat on luokkaa viidakko. Riippuen siitä millainen käsitys osien myyjillä on sun varallisuudesta, kiskotaan niin paljon kun vaan oot valmis maksamaan, mutta yleisesti 7" lukollinen akseli pitäisi lähteä kokonaisena n. 250-350e, oli sitten dokki- tai cossun-nelikon. Osina maksaa sitten enemmän luonnollisesti.

Ne sähköiset tehostimet lähtee n. 70e, voi olla peräisin Scorpiosta, cossusta tai normi-Sierrasta jossa ABSit.

Etusatulat pitäisi irrota kyllä reilusti alle 100e, toki näitäkin osia kaupittelevat saattavat aavistaa upgrade- tarkoituksen, kuitenkin aika suosittu konversio Sierrassa noi 260mm jarrut, koska onnnistuu bolt-on-tyyliin. Itse levyt ja palathan sä varmaan hommaat uutena, joten niiden hinta riippuu vähän merkistä ja kaupasta.

Re: mk1 is sierraan uutta perää. mitä vaihtoehtoja löytyy?

Lähetetty: 26 Tammi 2017 14:19
Kirjoittaja duckworth
Semmoinen huomio täytyy vielä heittää, että nämä muutostyöt jotka tässä ketjussa on käsitelty, ovat aika mittavia, ja uusiksi menee matkan varrella puslaa, jarruletkua, (mahd.) pyöränlaakeria, satuloiden tiivisteitä jne. Eli hommalle saattaa äkkiä kaikkineen tulla hintaa toista tonnia, jos uusii kuluvat osat samalla, ettei tarvitse jumpata ja taas purkaa tavaraa pois. Tai jos kaveriksi laitetaan alustasarjaa, niin taas kohoaa kustannukset. vaikka ajettavuus paraneekin.

Itsellä meni aikanaan jarrut, alusta sekä taka-akselisto uusiksi, ja homma todella paisui projektiksi. Toki oppihan siinä paljon mistä Sierrassa on kyse :)