Sivu 2/2

Lähetetty: 25 Maalis 2006 13:36
Kirjoittaja Sultzi
Varmastihan se nälkä kasvaa ja jos on aikaa/rahaa hankkia tarvittavat osat alustaan, niin itse laittaisin suoraan 1.6l 90hv:n version. Näin itse aion, kunhan ensin löydän sopivan mk1 fiestan.

Lähetetty: 27 Maalis 2006 08:19
Kirjoittaja tves
Näkyy muuten olevan suosittu rakentelemisessa toi fiesta.. :D

Niinhän se varmaan ky kasvaa,mut jos edes vähäks aikaa piisais nuo tehot.. Asiasta kolmanteen niin onko normaalia et toi fiesta vie 8L/100km..?? ku tuntuis tuo kulutus aika isolle koneeseen verrattuna.. :wink:

Lähetetty: 27 Maalis 2006 21:30
Kirjoittaja jpisteh
Herkko kirjoitti: Peruskone taatusti sama ku renu/343 volvo.
Ainaki siinä eskossa jota ropasin.
No,venakopassa luki kyllä Ford. :)
Joo tuota on 343 Volvon moottori joskus ollut osina kuin myös Brassi
Escortin, Brassi Escorttiin ei ainakaan mitkään Renault/Volvon osat natsanneet. Vois olettaa löytyy samoja osia löytyy, jos perusmoottorit ovat samoja, mutta kun vain ei. Silloin asiaa selvittelin (kun osia ei löytynyt romuttamolta) ja tulin tulokseen, että Brassi Escortin sukujuuri ei löydy perustuonti Volvosta tai Renaultista.

Volvo/Renault 1.4
Brassi Escort 1.3/1.6

j.h

Lähetetty: 27 Maalis 2006 22:44
Kirjoittaja Jaakko85
tves kirjoitti:Näkyy muuten olevan suosittu rakentelemisessa toi fiesta.. :D

Niinhän se varmaan ky kasvaa,mut jos edes vähäks aikaa piisais nuo tehot.. Asiasta kolmanteen niin onko normaalia et toi fiesta vie 8L/100km..?? ku tuntuis tuo kulutus aika isolle koneeseen verrattuna.. :wink:
Viehän tuo mullaki 1.1 koneella oleva reilua kahdeksaalitraa kaupungissa.

Lähetetty: 29 Maalis 2006 18:41
Kirjoittaja Sultzi
Tulihan tuollainen oma fiestakin hankittua :)

Koneeksi olen ajatellut 1.3l cvh:ta, kun selviää niin pienillä muutoksilla. Tietysti pientä piristystä ajattelin, eli kanavista purseet pois ja pientä muotoilua, venttiilien muotoilu, 40mm lortot (kun sattuu löytymään, tarvisi vaan imusarja saada?!) ja jonkin moinen "parempi" pakosatsi? Vai tuskin vakiopakosarja hirveästi ahdistaa jos tehoja hakisi n. 10-20hv lisää? Eikös noilla muutoksilla olisi mahdollista saada tehoa sen 80-85hv:n (maksimissaan 90?) luokkaa. Nokkaa en siis ajatellut rueta vaihtamaan.

Putkisto on jo valmiiksi paremmin hengittävämpi (2", hieman isoa tuolle vakiolle 1.1l :D).

Lähetetty: 29 Maalis 2006 20:01
Kirjoittaja Krisse
CVH:n peltisarjat ei sitten käy ykköskoppaiseen Fiestaan asennettuun CVH:hon ihan tosta vaan. Niitä pitää modata sekä ylhäältä että alhaalta jos haluaa sellaisen saada sopimaan. On kuitenkin toteutettavissa. Toinen vaihtoehto on valmistaa kokonaan uusi peltisatsi, vaatii sitten vaan jo jonkun verran taitoa. Välttävä budjettiratkaisu olisi löytää XR3i Eskortin valupakosarja, on tiemmä huomattavasti muita CVH:n vakiopakosatseja tehokkaampi.

Lähetetty: 29 Maalis 2006 20:19
Kirjoittaja Sultzi
Joo, tuon tiesinkin, ettei tehdassarja suoraan mene. Joskus ehkä voi tulla tehtyä oma peltisatsi, mutta tuo xr3i:n valusarjan voisi siksi aikaa laittaa.

Edit: Missä mk1 fiesta mallissa on ollut kierroslukumittari?

Lähetetty: 29 Maalis 2006 22:06
Kirjoittaja Krisse
Ghia ja S

Lähetetty: 31 Maalis 2006 19:04
Kirjoittaja Sultzi
Löytyykö sulta Krisse vertailupapereita joita vois käyttää muutoskatsastuksessa hyväks? 1.3l cvh siis tulossa.

Mitenkäs muuten, kun rekisteriotteessa ei lue tehoa, eli on vain tyhjä kohta, niin mitäs se meinaa? Muutoskatsastuksessa taitaa tulla teho merkintä sitten jo.

Lähetetty: 31 Maalis 2006 20:59
Kirjoittaja Krisse
Sultzi kirjoitti:Löytyykö sulta Krisse vertailupapereita joita vois käyttää muutoskatsastuksessa hyväks? 1.3l cvh siis tulossa.
No sen saa kyl jokaisesta Voortiliikkestä, ja siinä on sitten niiden leimakin jotta näkevät konttorilla että se on asiallinen dokumentti eikä mikään itse sotkettu. 1.3 CVH:han ei vaadi sen enempää muutoksia kuin 1.3 takasylinterit ja jarrutehostin pitää olla. Ja vetarihommat menee sitte vähä asian esittäjän ja katsarin mukaan, siitäkin kerrotaan tuolla saitilla.
Sultzi kirjoitti:Mitenkäs muuten, kun rekisteriotteessa ei lue tehoa, eli on vain tyhjä kohta, niin mitäs se meinaa? Muutoskatsastuksessa taitaa tulla teho merkintä sitten jo.
Harvoin niitä on merkittykään, muutoskatsastuksen jälkeen se kyllä näkyy kun pitää ne asiat siinä toimituksessa selvittääkin.

Lähetetty: 31 Maalis 2006 21:10
Kirjoittaja henu
Krisse kirjoitti: Harvoin niitä on merkittykään, muutoskatsastuksen jälkeen se kyllä näkyy kun pitää ne asiat siinä toimituksessa selvittääkin.
en tiijjä liityykö tämä tähän mut mulla ei ainakaan tullu mitään teho merkintää ku muutoskatsastin 1.6 koneen 2.0 koneeseen ja kärry oli sierra

Lähetetty: 04 Huhti 2006 20:03
Kirjoittaja Sultzi
Minkäkokoista putkea on tuo mk2 1.4l pakoputken alkukäyrä? Jos siis laittaisin ekkerin xr3i:n pakosarjan ja tuon siihen jatkeeksi? Vai mikä olisi hyvä vaihtoehto?

Lähetetty: 05 Huhti 2006 10:09
Kirjoittaja tves
Tuli tässä aatellessani mieleen et onko se murikka siellä repsikan puolella takana jarrupaineen säädin johon tulee jarruputket kiinni.??

Ja mitä se tykkää jälkiasennus jarrutehostimesta.? vai pitääkö se jättää pois jos laittaa tehostimen.? :?

Lähetetty: 08 Huhti 2006 11:51
Kirjoittaja Sultzi
Onkohan -89 Orionin 1.6i koneessa sama pakosarja kuin XR3i ekkerissä?

Edit: En viitsi tehdä uutta topicia tän takia, mitä kautta menee pakoputki vakiona Fiestassa taka-akselin ohitse, ali vai yli?