Sivu 2/2
Lähetetty: 09 Helmi 2005 14:20
Kirjoittaja VesQ
Mutta siinä huohotushöyryssähän samoja aineita kuin esim jäteöljyssä, eli rikkiä ynnä muuta syövyttävää/hapettavaa ainetta. En sitten tiedä miten nopeasti tuo ruostuminen tapahtuu. Ei varmaan läpi mee kyllä ihan parissa vuodessa mutta noin teoriassa ajateltuna
Lähetetty: 09 Helmi 2005 17:19
Kirjoittaja p3
autothan on ennen ruostesuojattu jäteöljyllä( ei tehtaalla kuiten kait ). siksikö ne on niin lahoja
ei se moottori tila kyllä yleensän ole ruosteessa sieltä mihin öljyä on roiskunu.
Lähetetty: 09 Helmi 2005 21:38
Kirjoittaja ZyaS
p3 kirjoitti:autothan on ennen ruostesuojattu jäteöljyllä( ei tehtaalla kuiten kait ). siksikö ne on niin lahoja
ei se moottori tila kyllä yleensän ole ruosteessa sieltä mihin öljyä on roiskunu.
vaan sieltä minne se ei oo roiskunu

nii ja akun alta

mutta onneksi on olemassa lasikuitu millä voi korjata akun alta..

Lähetetty: 09 Helmi 2005 23:39
Kirjoittaja Micky
huohotusletku 0.5ltr pulloon huohottimelta ja korkkiin tai pullon kylkeen lähtönatsa josta ylimääräset höyryt imusarjaan...jäteöljy yms kondenssiliemet mikä huohotusletkuista vanhemmiten tulee jää kätevästi pulloon...tai vaan suoraan se huohotus pulloon...näin tehdään kilpureissakin muttei aivan puolen litran pullolla pelaamalla..
Lähetetty: 09 Helmi 2005 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä "öljynhöyryt" ja jäteöljy sopii ruosteenestoon! Sitähän ei kait kannata "suojata", ei ole katoaavaa kansanperinnettä?
On siinä kuitenkin enemmän suojaavia aineita kuin ruostuttavia, siitähän tehdään myös suojaavaa "perinnemaalia"!

Lähetetty: 07 Kesä 2005 15:10
Kirjoittaja jesse1987
onkos siitä mitään haittaa jos is-sierrassa ottaa sen huohotus letkun pois mikä menee venttiilinkopasta imusarjaan ja laittaa vaan sen tilalle semmosen suodattimen mitä myydään just siihen tarkotukseen.
kun pitäs uusia se letku siitä imusarjan ja ilmamassamittarin välistä(kun se on ihan haperoa) ja laittamalla siihen vaan jonkun esim. silikooniletkun mis ei ois tota huohotinletkun liitosta. niin vaikuttaako se mihinkään?
Lähetetty: 12 Kesä 2005 19:22
Kirjoittaja jesse1987
jesse1987 kirjoitti:onkos siitä mitään haittaa jos is-sierrassa ottaa sen huohotus letkun pois mikä menee venttiilinkopasta imusarjaan ja laittaa vaan sen tilalle semmosen suodattimen mitä myydään just siihen tarkotukseen.
kun pitäs uusia se letku siitä imusarjan ja ilmamassamittarin välistä(kun se on ihan haperoa) ja laittamalla siihen vaan jonkun esim. silikooniletkun mis ei ois tota huohotinletkun liitosta. niin vaikuttaako se mihinkään?
hei eikö kukaan muka tiedä

Lähetetty: 14 Kesä 2005 00:23
Kirjoittaja Eemeli
jesse1987 kirjoitti:
hei eikö kukaan muka tiedä

Ei vaikuta mihinkään. itel menee alakerran huohotus moska suoraan auton alle maahan(hmm... ja viherpippelit tykkää

) ja venttiili kopassa normaali kaasarikoneen korkki(eli mis huohotin reiät) sekä ilmamäärämittari->kaasuläppä välisessä letkussa oleva lähtö tulpattu.
Päädyin tuommoiseen ratkaisuun koska ainakin kun noi ruisku laitteet tuli mulle niin sen kyseinen ilmam.mitt kaasuläppä välisen putken poimut oli täynnä oljymoskaa ja samoin kaasuläppä
Lähetetty: 14 Kesä 2005 00:26
Kirjoittaja NiceMan
http://personal.inet.fi/koti/eemeli/eemeli.htm
P.S.Fontin väri ei oikein sovi taustaan.... se hukkuu sinne.
P.S.Itse teit/tee pakosarjan turboon? Et tahtoisi vääntää yhtä mulle

Lähetetty: 14 Kesä 2005 16:18
Kirjoittaja Eemeli
Menee vähän offtopic...
Riippuu vähän näytön säädöistä et hukkuuko fontti. jos värit haalealla niin varmasti hukkuu. Itel täs kolme konetta, eikä ainakaan min mielestä huku yhdelläkään selatessa.
Itsehän toi sarja tuli tehtyä. Nyt vähän vaikeampi tehdä toista kun koulusta kesäloma, eli ei pääse käyttelee koulun työstökoneita.
Lähetetty: 15 Kesä 2005 18:52
Kirjoittaja jype
Onkos sillä mitään vaikutusta tehoihin jos ne huohotus kaasut ohjaa pois imuilmasta? eikös ne mene sinne imusarjaan jonkun saaste hömpötyksen takia...? ainaki vanhemmat vehkeet huohottaa pihalle.
Lähetetty: 15 Kesä 2005 19:36
Kirjoittaja turbiiniriesa
eipä sen huohotuksen ulos ohjaus tehoa tuo,mut pysyy imusarja ja muut kilkkeet puhtaampana ja ehkä siten toimintavarmempina.
Lähetetty: 15 Kesä 2005 19:43
Kirjoittaja jype
niin arvelinkin...

Lähetetty: 06 Marras 2005 17:14
Kirjoittaja fiesta89
Mul on sama aihe työn alla. Tulppasin ilmanputsarin reiän, ja vaihdoin pidemmän letkun huohotuskorkista kolmen litran muovikanisteriin. Ton koon otin nyt vaan sen takia että sen sai niin kätevästi pysymään oikean eturenkaan eteen jäävässa kolossa.
Aikamoiset höyryt nousee siitä kanisterista, laitoin siihen letkun ympärille suun kohdalle kevyesti rättiä, katon et kuinka nopesti se öljyyntyy et jos myöhemmin laittaisin sinne ulostulevalle höyrylle vaahtokumia tai jotain muuta mikä suodattain ilmasta öljysumun ihan öljyks. Se ei ole kovin kiva jos sitä sumua tulee konehuoneeseen hirveesti kun se sotkee paikat ja lämppärin puhallinkin voi imasta sitä sisälle.
Voi olla ettei tosta projektista tule mitään. Olen tehnyt tähän asti kaiken niin että voin vaihtaa alkuperäiset osat takasin niin huohotus menee niin kuin sen pitääkin. Sinne vaan kertyy talvella niin suuri määrä huohotusmoskaa et yritän kerätä sen pois, ja pelkään että kampikammiossa alkaa olla aikamoinen paine, ettei vaan tiivisteet ala karsiä.
Jos jollain on hyviä ideoita tai kokemuksia niin kuulisin niistä mielelläni.
Lähetetty: 11 Marras 2005 16:27
Kirjoittaja fiesta89
Jepulis. Tänään kurkkasin sinne kolmen litran pönttöön ja sinne on tullu harmaata vettä melkein desi. Vesi haisee tietysti öljylle ja hiukan bensalle mut toi määrä yllätti, se ei ollu tässä kohtaa vielä huohottanu siihen pönttöön ku alle viikon.
Aion vielä pitää ton systeemin käytössä, askartelen siihen pönttöön vielä erillisen letkun, joka ohjaa viimiset höyryt maahan. Aikasemmin pistin huohottimelta letkun suoraan maahan ja sieltä tuli öljyä parkkiruutuun.
Mua huikan askarruttaa se et miks sitä vettä on niin paljon... Auto kyllä huohottaa runsaasti, mutta esimerkiksi jäähdytysnestettä ei häviä yhtään. Seuraan nyt että josko veden kertyminen vähenisi ajan myötä, että jos öljyyn on kertynyt kosteutta joka nyt lähtee liikkeelle kun huohottaa vapaammin.
Öljy ei kuitenkaan ole harmaata vaan ihan mustaa, ainoastaan huohotuskokkiin kertyy `majoneesia`. Öljyt olen vaihtanut pari kuukautta sitten katsastukseen, siellä käytössä oli ihan virallinen huohotus-systeemi. Viime vuoden katsastuksessa katsastusmies konepellin aukaistuaan tarkisti huohottimen letkun, kumartui oikein katsomaan että letku menee ilmanpuhdistimen koteloon, oli muuten eka kerta kun katsastuksessa huomasin tuon asian tarkistettavan.
Lähetetty: 15 Marras 2005 20:56
Kirjoittaja Fullspeed
NiceMan kirjoitti:Niin unohtui vaan että jos on vapari niin sitten ehkä voi välttää tuon huurujen "jättö purkkiin" mutta omani tulee tuunattuna eikun turbolla niin pitää ne kaasut saada liikkeelle sieltä lohkosta ja mikäs parempi kuin imusarja eli käyttöön =)
Tosin itse ajattelin käyttöö sitä orginaali purkkia jonka jälkeen toinen jossa erotetaan öly(joka palautetaan takas lohkoon) ja vesi+etc höyryt jotka johdetaan imusarjaan.
Meinasikko ahtaa alakerran...
Vaparissahan tuo toimis hyvin tuolla tavalla
Lähetetty: 15 Marras 2005 21:18
Kirjoittaja VesQ
Takaiskuventtiili tietenkin väliin eli päästää vaan silloin tavaraa läpi kun on alipainetta imusarjassa
Tiedä sitten miten huohotus toimii kierroksilla jolloin sitä eniten tarvitaan
Lähetetty: 15 Marras 2005 21:28
Kirjoittaja evolution
eikös sen huohotuksen voi toteuttaa turbo vehkeissä niinkin että kampikammiosta letku purkkiin ja toisesta reunasta letku sinne turbon imupuolelle, omassani ainakin on näin ja toimii hyvin.
ja eihän kunnossa oleva kone mitään huohota hiukan puhisee vain

Lähetetty: 17 Marras 2005 02:06
Kirjoittaja Fullspeed
Niin. Ei se takaisku venttiili tieten päästä varsinaisesti ahtopaineita imusarjasta alakertaan, mutta eipähän pääse enää ohivuodotkaan mihinkään, eli paine alakerrassa kasvaa. Turbon imupuolelle ne kaasut voi sitten vetää, kuten evolution mainitsi. Mutta kävipä tuossa tannoin siten että k-jet mallisessa turboajoneuvossa tuli voiman savuja ja hajuja, eikä oikeen lämpimällä ilmalla vetäny mihinkään ym. Siinä ahdisti ilmanputsarikotelo niin paljon että teki alipainetta ilmanputsarin ja turbon väliin, ja imi runsaasti huohotuskaasuja läpikoneen, ja sen näki sitten dumpin ympäristöstä ja jopa pakoputkesta. Lisää reikiä koteloon ja öljynlotraus loppu.
Lähetetty: 17 Marras 2005 22:03
Kirjoittaja Monkelo
En laittaisi huohotinletkua ikuna imusarjaan ja poistan kyseiset viritykset omistanikin kunhan ehdin.
Mondeon 1.8tci vm-99 cooleri on jo öljyinen ja varmaan ei tee hyvää turbon imupuolella tarttuessaan siivikköön ja pikeennyttäessään sitä.
Epätasapainoinen turbo kuulostaa huonolta.
Samoin muut saastelaitteet olen tulpannut tähänastisista autoistani ja ovat menneet katsastuksesta läpi. En ole kylläkään joutunut ajamaan lyhyttä matkaa enkä kaupunkiajoa.
Tämä pikeentyminen taitaa jumitella niitä "tyhjäkäyntimoottoreita" automerkistä riippumatta.

Lähetetty: 17 Marras 2005 22:28
Kirjoittaja Jaakko85
Monkelo kirjoitti:En laittaisi huohotinletkua ikuna imusarjaan ja poistan kyseiset viritykset omistanikin kunhan ehdin.
Mondeon 1.8tci vm-99 cooleri on jo öljyinen ja varmaan ei tee hyvää turbon imupuolella tarttuessaan siivikköön ja pikeennyttäessään sitä.
Epätasapainoinen turbo kuulostaa huonolta.
Samoin muut saastelaitteet olen tulpannut tähänastisista autoistani ja ovat menneet katsastuksesta läpi. En ole kylläkään joutunut ajamaan lyhyttä matkaa enkä kaupunkiajoa.
Tämä pikeentyminen taitaa jumitella niitä "tyhjäkäyntimoottoreita" automerkistä riippumatta.

No eipä se paska näytä "siipeen" tarttuvan, ennemminkin kompurakotelo on sisältä öljyinen?, sekä ahtoputket saattanee olla pitemmän päälle samassa ravassa. Mun mielestä on melkein ihan sama esim jossain sierran/mondeon/jokumuu paskassa onko imusarja sisältä likainen, sitten jos harrastaa niin voi kehitellä jotain fiksumpaa ehkäpä ?