Sivu 2/84
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Helmi 2015 10:23
Kirjoittaja Mrfox
Vielä kun tulisi Mountune viritys paketti joskus saataville, niin pysyisi auton vaihto kuumekkin tulevaisuudessa kurissa.
Vanha Nokia Luamiakin menee varmaan vaihtoon samalla, että saa SYNCIN toimimaan spotifyn kanssa. Onko kukaan kokeillut spotifyn toimivuutta äänikomennoilla?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 11 Helmi 2015 01:16
Kirjoittaja Ego-
Päätyipä sitikkamieskin sitten uuteen Fokkeriin. 1.0EB125 Titanium Wagon Business Pack 1:llä (iso näyttö, navi, parkkitutka, sync2), tulipa tingattua mukaan ratinlämmitinkin. Katsotaan miten yhteistyö lähtee käyntiin kunhan kiesin saan alle. Huhtikuulle luvattiin toimitus. Koeajossa auto oli ainakin vakuuttava. Focuksen hankintaa puolsivat edulliset käyttökulut, hyvä ajettavuus ja ulkonäkö, ja tuo sync2 oli myös pakko saada

.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 05 Maalis 2015 13:16
Kirjoittaja Portti
Paikallinen automyyjä laittoi alkuviikosta uuden Focus ST:n hinnaston tulemaan kun olin sitä pyytänyt lähetettäväksi sitten kun hinnat ovat tiedossa. Fordin sivuilta en vielä tuota hinnastoa löytänyt.
Tuossa hieman hintatietoa:
5-ov bensa, autoveroton hinta = 30.400 eur, autoverollinen hinta = 41.202 eur
farmari bensa, autoveroton hinta = 31.150 eur, autoverollinen hinta = 42.221 eur
5-ov diesel, autoveroton hinta = 29.400 eur, autoverollinen hinta = 35.567 eur
farmari diesel, autoveroton hinta = 30.150 eur, autoverollinen hinta = 36.476 eur
Itseäni kiinnostavan bensa-farkun autoveroton hinta noussut 2.400 eur ja verollinen hinta n. 2.200 eur verrattuna pre-facelift ST:hen. Saksassa vastaava hinnankorotus oli 1.000 eur. Suomen roimempaa hinnankorotusta kylläkin selittää varustemuutokset kun Suomessa vakio-audioksi otettu aiempaa tasokkaampi Sync2 audio 3 kun Saksassa vakiovarustuksessa edelleen enempi perus-audio. Tuon Audio 3:n lisähinta Saksassa 1.050 eur. Lisäksi Suomessa vakiovarusteeksi näyttää tulleen myös vakionopeussäädin, joka on Saksassa aiemman mallin tapaan lisävaruste hintaan 190 eur.
Minusta hieman vaikea kilpailutilanne ST:llä kun Octavia Combi 2.0 TSI RS maksaa 35 teur (sisältäen mm. Xenon-valot, jotka ST:ssä lisävaruste). Seitsemän tonnin hintaero ST-farkkuun on aika kova. Tuo Octavia RS on Suomessa hinnoiteltu erittäin agressiivisesti kun sen autoveroton hinta Suomessa on 26.915 eur, niin Saksan ovh onkin 30.790 eur. Suomessa Focus ST-farkun autoveroton hinta 31.150 eur ja Saksassa 30.800 eur. Ts. Saksassa autot saman hintaisia, mutta Suomessa Octavia nelisen tonnia halvempi ennen autoveroa + siihen vielä pienempien päästöjen tuoma veroetu, niin oho hintaeroa onkin tuo seitsemän tonnia.
Itse en noista VAG-miesten vehkeistä tykkää, mutta melkoisten Ford-lasien läpi pitääkin kyllä katsoa jos meinaa ST Focukseen kallistua.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Maalis 2015 08:22
Kirjoittaja Maracaia
Portti kirjoitti:Paikallinen automyyjä laittoi alkuviikosta uuden Focus ST:n hinnaston tulemaan kun olin sitä pyytänyt lähetettäväksi sitten kun hinnat ovat tiedossa. Fordin sivuilta en vielä tuota hinnastoa löytänyt.
Tuossa hieman hintatietoa:
5-ov bensa, autoveroton hinta = 30.400 eur, autoverollinen hinta = 41.202 eur
farmari bensa, autoveroton hinta = 31.150 eur, autoverollinen hinta = 42.221 eur
5-ov diesel, autoveroton hinta = 29.400 eur, autoverollinen hinta = 35.567 eur
farmari diesel, autoveroton hinta = 30.150 eur, autoverollinen hinta = 36.476 eur
Itseäni kiinnostavan bensa-farkun autoveroton hinta noussut 2.400 eur ja verollinen hinta n. 2.200 eur verrattuna pre-facelift ST:hen. Saksassa vastaava hinnankorotus oli 1.000 eur. Suomen roimempaa hinnankorotusta kylläkin selittää varustemuutokset kun Suomessa vakio-audioksi otettu aiempaa tasokkaampi Sync2 audio 3 kun Saksassa vakiovarustuksessa edelleen enempi perus-audio. Tuon Audio 3:n lisähinta Saksassa 1.050 eur. Lisäksi Suomessa vakiovarusteeksi näyttää tulleen myös vakionopeussäädin, joka on Saksassa aiemman mallin tapaan lisävaruste hintaan 190 eur.
Minusta hieman vaikea kilpailutilanne ST:llä kun Octavia Combi 2.0 TSI RS maksaa 35 teur (sisältäen mm. Xenon-valot, jotka ST:ssä lisävaruste). Seitsemän tonnin hintaero ST-farkkuun on aika kova. Tuo Octavia RS on Suomessa hinnoiteltu erittäin agressiivisesti kun sen autoveroton hinta Suomessa on 26.915 eur, niin Saksan ovh onkin 30.790 eur. Suomessa Focus ST-farkun autoveroton hinta 31.150 eur ja Saksassa 30.800 eur. Ts. Saksassa autot saman hintaisia, mutta Suomessa Octavia nelisen tonnia halvempi ennen autoveroa + siihen vielä pienempien päästöjen tuoma veroetu, niin oho hintaeroa onkin tuo seitsemän tonnia.
Itse en noista VAG-miesten vehkeistä tykkää, mutta melkoisten Ford-lasien läpi pitääkin kyllä katsoa jos meinaa ST Focukseen kallistua.
Joo, ja kevään mittaan on tulossa myös Seat Leon ST Cupra (265 hv versiona hinta hieman yli 37 keur) sekä Peugeot 308 SW GT (bensakoneella hinta alkaen n. 34 500 keur). Hieman on siis ST:llä hankala kilpailutilanne...
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Maalis 2015 13:25
Kirjoittaja Rstuning
Minun mielestäni tuossa ei ole mitään hankalaa. Omasta mielestäni ei voi edes verrata fordia vagin tuotteisiin.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Maalis 2015 15:47
Kirjoittaja Jiim
Onko jollakin jo alla uusi Focus, joka olisi varustettu audio 5:lla?
Tai mahdollisesti tietäisi mikä google-haun tuloksista olisi ko Sonyn laite...
Vai onko se ulkoisesti saman näköinen kuin Audio 3, mutta eri sisuskaluilla ja muutamalla lisäkaiuttimella?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 07 Maalis 2015 23:13
Kirjoittaja HMS77
Eipä se tämä uusikaan Focus pärjää Mk3 Mondeon tiloille joten jäi kaupat tekemättä. Turvaistuinta en saanu takapenkille selkä menosuuntaan mitenkään ilman että itse tai kartturin paikalla pitäisi istua todella ahtaasti ja selkänoja pystyssä. Tuon lisäksi muksu ei saanu jalkoja suoraksi istuimessa vaan oli jalat kiinni selkänojassa ja joutui hieman vetämään koukkuun jalkojaan. Puhumattakaan todella ahtaasta takakontista vs. Mondeo.
Sääli, hyvän vaihtotarjouksen olisin saanu Mondeosta mutta en kyllä näin ahdasta autoa itselleni halua koskaan.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Maalis 2015 16:03
Kirjoittaja 6007
no hei, Focus on Focus ja Mondeo on Mondeo, pituus eroa 20cm niin
näkyyhän se nyt jossain
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Maalis 2015 21:03
Kirjoittaja S-P-H
6007 kirjoitti:no hei, Focus on Focus ja Mondeo on Mondeo, pituus eroa 20cm niin
näkyyhän se nyt jossain
Samaa piti tulla sanomaan, mutta ehditkin. Mk3 Mondeon peräkontti on sen verran iso, että saa kyllä etsiä isompaa autoa.
Joku vanhan 740 volvo farkun peräkontti saattaa olla isompi

Tossahan on Focuksienkin tiloissa tullu vuosien varrella muutoksia. Mk1
sisätilat on pienemmät kuin mk2, mutta peräkontti oli aika paljonkin isompi mk1:ssä. Mk3 ja faceliftiä ei ole tullu vertailtua vanhempiin, mutta
tuskin suuremmaksi muuttunut mk2:sta.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 08 Maalis 2015 21:33
Kirjoittaja Rstuning
Kävin silloin,kun oli mahdollisuus koeajaa tälläinen yksilö, niin oli yllättävän hyvä hatchina. Hiljainen moottoritiellä ja yllättävän vääntävä moottori 1.5 taajama-alueella
Re: Focus 2015
Lähetetty: 09 Maalis 2015 16:24
Kirjoittaja HMS77
6007 kirjoitti:no hei, Focus on Focus ja Mondeo on Mondeo, pituus eroa 20cm niin
näkyyhän se nyt jossain
Toki toki. Tuumasin vaan että josko tuo tilaero ei olisi ollu enää niin suuri noiden kahden välillä mutta kyllä se vaan edelleen on.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 11 Maalis 2015 21:30
Kirjoittaja Andyks
Tänään tuli sitten uusi Focus Wagon 1.0 Ecoboost Titaniumina Panther Blackina pihaan
Toistaiseksi ainakin ollaan ihan tyytyväisiä vaikka hieman rengasmeluun kesärenkailla petyinkin, koeajoauto kitkoilla oli selkeästi hiljaisempi.
Lisäksi hieman harmittaa tuo kun myyjäkin luuli että Xenoneissa tulee aina mukana kaukovaloautomatiikka, mutta nyt asiaa illalla hieman enemmän tutkittuani tuo kaukovaloautomatiikka tulee vasta Driver Assist Packissa (jossa Kaistavahti, BLIS, liikennemerkkien tunnistus, active city stop, yms...). No kyllä nuo adaptiiviset xenonit todella hyviltä vaikuttavat, vaikka itse joutuukin vielä viistä heiluttelemaan pitkille ja pois...

Re: Focus 2015
Lähetetty: 12 Maalis 2015 18:01
Kirjoittaja Portti
Mitenkäs tuo syksystä saakka ilmeisesti pakollinen rengaspainevahtisysteemi on uudessa facelift-Focuksessa toteutettu? Tuleeko ongelmia (virheilmoituksia tms.) jos autossa käyttää esim. talvirengassettiä, jossa ei ole vahtia?
Kokemuksia kenelläkään?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 12 Maalis 2015 20:21
Kirjoittaja Tuksu
Portti kirjoitti:Mitenkäs tuo syksystä saakka ilmeisesti pakollinen rengaspainevahtisysteemi on uudessa facelift-Focuksessa toteutettu? Tuleeko ongelmia (virheilmoituksia tms.) jos autossa käyttää esim. talvirengassettiä, jossa ei ole vahtia?
Kokemuksia kenelläkään?
2014 Fiestassa ilmoittaa inforuudussa ja merkkiäänellä, että ei löydä antureita, joutuu joka käynnistyksellä kuittaamaan painamalla radiosta OK nappia.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 12 Maalis 2015 20:26
Kirjoittaja 6007
joka renkaassa on omat anturinsa jotka vanteiden vaihdossa
kalibroidaan mittarien keskellä olevan naytön ohjeilla.
varoituksista en tiedä koska omissani on anturit enkä myöskään
ole vielä vaihtanut renkaita.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 12 Maalis 2015 21:23
Kirjoittaja Portti
Kiitos vastauksista Tuksu ja 6007. Hermothan tuollaisiin menee jos joka käynnistyksillä pukkaa virheilmoitusta. Ilmeisesti siis täytyy olla molempiin vannesatseihin omat anturit. Onkohan se niin, että jos ostaa tarvikevanteet, niin niihin voi ostaa tarvikeanturit vai pitääkö olla jotkut Fordin omat tsydeemit vanteissakin? Paljonkohan nuo tuovat lisähintaa vannesettiin?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 12 Maalis 2015 22:14
Kirjoittaja Andyks
Juuri näin kuten yllä vastattiin. Anturit maksoi merkkiliikkeessä 35e/kpl. Tarvikeantureita kun rengasliikkeistä kyselin hinnat pyörivät 60-80e välillä per kappale... Ja kukaan rengasliikkeissä ei osannut edes varmuudella sanoa toimiiko tarvikeanturit vaiko ei...
Re: Focus 2015
Lähetetty: 13 Maalis 2015 22:03
Kirjoittaja Ego-
Andyks kirjoitti:Tänään tuli sitten uusi Focus Wagon 1.0 Ecoboost Titaniumina Panther Blackina pihaan
Toistaiseksi ainakin ollaan ihan tyytyväisiä vaikka hieman rengasmeluun kesärenkailla petyinkin, koeajoauto kitkoilla oli selkeästi hiljaisempi.
Lisäksi hieman harmittaa tuo kun myyjäkin luuli että Xenoneissa tulee aina mukana kaukovaloautomatiikka, mutta nyt asiaa illalla hieman enemmän tutkittuani tuo kaukovaloautomatiikka tulee vasta Driver Assist Packissa (jossa Kaistavahti, BLIS, liikennemerkkien tunnistus, active city stop, yms...). No kyllä nuo adaptiiviset xenonit todella hyviltä vaikuttavat, vaikka itse joutuukin vielä viistä heiluttelemaan pitkille ja pois...

Milloin tilasit, eli oliko pitkä toimitusaika? Meillä tilaus lähti tammikuun lopulla ja sopimuksessa arvio toimituspäiväksi on 22.4.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 13 Maalis 2015 23:21
Kirjoittaja Andyks
Ego- kirjoitti:
Milloin tilasit, eli oliko pitkä toimitusaika? Meillä tilaus lähti tammikuun lopulla ja sopimuksessa arvio toimituspäiväksi on 22.4.
Saatiin hyvä tarjous liikkeen varastossa olleesta ajamattomasta autosta, eli toimitusaika vetokoukun asennuksesta johtuen n. viikko. Muuten on aika pitkälti sellainen jonka olisin tehtaaltakin ottanut mutta tuo väri

Onhan se todella tyylikäs mutta kun asutaan hiekkatien varrella niin sitä on mahdoton pitää puhtaan näköisenä

Re: Focus 2015
Lähetetty: 16 Maalis 2015 18:11
Kirjoittaja Mrfox
Oma focus tilattu myöskin tammikuun lopulla. Ensi viikolla luovutus.

Valmistus päivä oli autolle 20.2. Mietinnässä uskaltaako ottaa jo kesärenkailla.. Kylmenee ensiviikon alkuun.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Maalis 2015 18:21
Kirjoittaja Portti
Tulipa tuollainen Focus ST Wagon bensaversiona tilattua vaimon vm. 2011 Ecoboost 150 Titanium Wagonin tilalle vaikka nuo ST:n hinnat hieman korkeat ovatkin.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 05 Huhti 2015 17:31
Kirjoittaja Mrfox
Reilut 500 km takana ja täytyy olla tyytyväinen autoon. Mikään paikka ei kitise ja kolise. (Vielä ainakaan) Ajettavuus on hyvä ja urat eivät häiritse. Titanium penkkikin on omalle vartalolle sopiva. Kulutus auton mittarin mukaan pääsiäisen seudun ajeluilla 5.9 l/100km. Keskinopeudella 85km/h. Sisämelukaan ei ole nastoilla paha. Sonyn soitin on riittävä ainakin minun korville. Suosittelen ruksaamaan lisävarusteena.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 06 Huhti 2015 16:34
Kirjoittaja FocusPokus
Täällä Focus 1.5 tdci Titanium Business Wagon automaatti tilattuna
13.3 tilauspäivä ja vasta kesä- heinäkuun vaiheille lupasi auton
Lisävarusteet:
- Sony premium audio (audio 14)
- Kattokaiteet (hopea)
- Ford individual- korinmuotoilusarja
- Parkingpack 2
- Titaniumpack
- Rattivaihteet
- Ylläpitolaturi
- Ratin lämmitys
- Pakkikamera
- Tummat lasit
Mitäs mielipiteitä teillä on tuosta diesel-moottorista?
Entä onko kellään kokemuksia tuosta Premium Audiosta? Sitä kun ei päässyt missään kuuntelemaan, myyjä sanoi että ei ole yhdessäkään maahan tulleessa autossa vielä ollut sitä?

Ei vaan enää mitään soittovehkeitä kiinnosta asennella ja näihin uusiin alkaa olemaan aika hankalaakin. Toivottavasti siis soi hyvin kun se suht kallis varuste oli. Ei se äänenvoimakkuus mutta se laatu...
Re: Focus 2015
Lähetetty: 07 Huhti 2015 20:07
Kirjoittaja Vrjssa
Oma 1.5 bensa on saapunut liikkeelle ja muutamia varusteita siellä laitetaan vielä.
Itse valitsin Audio 14 paketin myös joten kun saan, auton käsiini niin kirjoitan kokemuksia äänenlaadusta tms. Audio 14 sisältää lisäksi subwooferin joten varmasti jotakin parannusta normaaliin on.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 07 Huhti 2015 20:23
Kirjoittaja FocusPokus
Vrjssa kirjoitti:Oma 1.5 bensa on saapunut liikkeelle ja muutamia varusteita siellä laitetaan vielä.
Itse valitsin Audio 14 paketin myös joten kun saan, auton käsiini niin kirjoitan kokemuksia äänenlaadusta tms. Audio 14 sisältää lisäksi subwooferin joten varmasti jotakin parannusta normaaliin on.
Siksi juuri sen valitsin että alarekisteri sois paremmin ja äänet olis muutenkin mahdollisimman laadukkaita. Lieneekö siinä sitten muuta eroa pykälää "huonompaan" soitinversioon kuin pelkkä subwooferi lisäksi.
Mielenkiinnolla odotan kokemuksia
