Sivu 2/2

Lähetetty: 18 Maalis 2005 21:04
Kirjoittaja Herkko
Itellä aikoinaan samanlainen ongelma 2.0
Sierrassa.
Voortin huollossa asentaja pyyhkäs hiekkapaperilla
kaasuvivustojen vastinpintoja kaasarin juuresta,
ja alko pelaamaaan.
Kertoi että se sähkökaasari tsydeemi maadoittuu
vivustojen kautta ja jos töhnässä niin
alkaa tökkiin toiminta.

Lähetetty: 18 Maalis 2005 21:55
Kirjoittaja tanari
Herkko kirjoitti:Itellä aikoinaan samanlainen ongelma 2.0
Sierrassa.
Voortin huollossa asentaja pyyhkäs hiekkapaperilla
kaasuvivustojen vastinpintoja kaasarin juuresta,
ja alko pelaamaaan.
Kertoi että se sähkökaasari tsydeemi maadoittuu
vivustojen kautta ja jos töhnässä niin
alkaa tökkiin toiminta.
ei helkkari :lol:

Lähetetty: 18 Maalis 2005 23:17
Kirjoittaja VesQ
Hmm, luottaisin kyllä enemmän esim sen kaasarin kiinitys ruuvien kautta maadoittumiseen imusarjan kautta kuin kaasuvivuston :shock:

Lähetetty: 19 Maalis 2005 12:29
Kirjoittaja Smouk
Perkules, en oo hetkeen muistanu käydä lukees palstaa..
Hyviä neuvoja ja ohjeita, kiitos niistä!

Auto saatiin kuntoon viime maanantaina, hermot meni ja vietiin se eräälle kaasutinkorjaajalle.. Vika olikin sitten sen verran pieni, ettei edes maksua kehdannut ottaa... Itse olin reilun 200km:n päässä kun auto oli huollossa, mutta sen verran mulle on kerrottu, että jokin maadoitusongelma sen "tyhjäkäyntimoottorin" kautta sitä vastaavaan vipuun sielä oli.. Elikkäs sama vika kun mitä herkko tossa aiemmin jo kertoili.

Jännityksellä odotan, että vieläkö se ensi torstaina toimii kun pääsen pelipaikalle :)

Lähetetty: 19 Maalis 2005 14:26
Kirjoittaja Herkko
Joo,tätä just tarkoitin.
Ja pakko kait se on uskoa jos vanha asentaja niin
sanoo ja kaiken lisäksi sai em.toimenpiteillä
auton pelaamaan...

Lähetetty: 20 Maalis 2005 17:10
Kirjoittaja ford86
miten sähköinen ryyppy toimii?? kaveril on -90 kaasari ohc sierra, ja siin on sähköryyppy? otin auki ryypyn kannen ja kattelin vähä ni siel oli jousi, mut eix autom.rikastimessa oli tuo jousi mikä veden lämmettyä laajenee ja taas veden viileentyessä kutistu, ja sillä tavalla toimii...?

Lähetetty: 21 Maalis 2005 09:40
Kirjoittaja Fullspeed
Laturin W-navasta tulee siihen kaksoismetallijouseen 7,0V auton käydessä, ja se virta lämmittää jousta, joka taas aukaisee ryyppyläppää, eli ottaa sen pois päältä. Siinä on myös semmoinen pieni alipainekalvo joka auton lähtiessä käyntiin hieman keventää rikastusta, mutta se ei yleensä toimi.

Lähetetty: 21 Maalis 2005 09:42
Kirjoittaja Fullspeed
ZyaS kirjoitti:eipä kaasarin pitäis tulviikkaan jos sille tuleva paine on 0,4Bar
Ei pitäskään, siks otinkin paluun pois. Eikä kai se paine ole edes 0,4bar.

Lähetetty: 21 Maalis 2005 19:36
Kirjoittaja ford86
se kaverin auto nostaa välillä kierrokset 2000-2500rpm ja kauhea bensan katku kabiinissa, joten tästä arvelin että ryyppy jumii...? et voisko tossa olla jotai härdelliä... :? ja jos on ni mitä?

Lähetetty: 21 Maalis 2005 19:49
Kirjoittaja janzamar
ilmavuotoa jossain?

Lähetetty: 22 Maalis 2005 02:38
Kirjoittaja ford86
nii, mut se ei tee joka päivä tollasta, aina sillon tällön... :(

Lähetetty: 22 Maalis 2005 20:48
Kirjoittaja ford86
nyt selvis taas jotain? eli kaveri ajoi tänään töihin, ja auto rupes nykimään ja sammus hetken päästä ku nosti kytkimen. äijä otti putsarin pois,auto käyntiin (niin hyvin ku se pysy käynnissä), käsi kaasarin päälle ja kierroksia, samalla tekien niin että tavallaan tukehdutti käfellä konetta ja hetken päästä auto kävi taas nätisti...? eli toi viittais siihen että kaasarissa vois olla roskaa tms...! ku katoin toissa päivänä sen konehuonetta, ni siel ei kyl ollu minkäänlaista bensafiltteriä, että kannattaiskohan sellasen hankkia.. 8)

Lähetetty: 22 Maalis 2005 21:04
Kirjoittaja janzamar
noin mun vanha civic aikaa sitten korjattiin myös,kierrokset kattoon,käsi kaasarin päälle,ja just ennenkun sammu niin käsi pois,imas roskat läpi
ja korjaantu..merkkihuollossa eivät osanneet tehdä mitään... :)
paitsi laskuttaa tyhjästä..

Lähetetty: 23 Maalis 2005 16:33
Kirjoittaja VesQ
Imee muuten aika reilusti, kun laittaa käden päälle :D jää sellainen kiva punainen kohta kämmeneen

Katti vehkeet ei varmaan tykkää kun työntää aika paksua tavaraa putkeen ja välillä paukahtelee komeasti :D

Lähetetty: 03 Huhti 2005 14:57
Kirjoittaja riesa2LOhc
Mulla oli myös Sierrassa (2.0 ohc sähkökaasari) samankaltaisia käyntiongelmia. Käyntiongelmat loppuivat kun ohitin purnukkahässäkän ja vedin bensaletkun suoraan pumpulta kaasarille.

Lähetetty: 03 Huhti 2005 18:09
Kirjoittaja VesQ
Purnukkahässäkkä :?: suodatin ??
Jos niin kannattaa siellä joku suodatin olla

Lähetetty: 04 Huhti 2005 20:05
Kirjoittaja riesa2LOhc
Purnukkahässäkkä=höyryneroitin ja paluulinja tankille.

Lähetetty: 06 Huhti 2005 15:00
Kirjoittaja ford86
mikä voi jumittaa ryypyn? (sähköryyppy) kyseessä? kaikki vivustot toimii ihan normaalisti!! mut kiekat nousee välillä 3000rpm, ja ei laske millää ku painaa poljinta ..., mustaa savua tulee putkesta ja bensan katku kabiinissa...?

Re: Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia

Lähetetty: 06 Huhti 2005 15:12
Kirjoittaja tomduck
Smouk kirjoitti:Elikkäs sierra 2.0 ohc 30/34 DFTH weberillä.
Ongelmana tyhjäkäynti. Kylmänä lähtee usein oikein hyvin käyntiin ja saattaa pelata lähes huoletta koko päivänkin, mutta joskus kun antaa kenkää vähän enemmän tai muuten vaan saattaa sammua kun päästää tyhjäkäynnille.

Oisko kenelläkään käryä et mikä mahtaa olla vikana :?: Toi vika tulee aina niin eri tilanteissa ja satunnaisesti, että ei meikäläisen tiedot enää riitä. Boksin ja sen "tyhjäkäyntimoottorin" oon jo epätoivoisena vaihtanu.

Ennen noita tuli toki mieleen, et joskos sinne pääsis paskaa suodattimen läpi. Mutta onko toi sierran suodatin toi harmaa metallinen pötti tos boksin lähellä vai mikä se on? Muuta suodattimen tapaista en ainakaan löydä. :oops:

Auttakee :?
Jos ei tule kuntoo, ni vaiha vanha mekaanisesti toimiva DGAV..Mä ostin kuukaus sitte Sierran joho oli vaihettu mekaanine 2-kurkkune ja takaan, että toimii paljo vähemmillä ongelmilla...

Lähetetty: 06 Huhti 2005 15:18
Kirjoittaja janzamar
joo,tuon allekirjoitan minäkin..
ainoo on ollu että kun solexiin tottuneena on kylmänä startatessa polkassu kaasua niin on saanu tupakan verran odottaa..
eli toimii hiton hyvin ja on yksinkertanen. :D

Re: Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia

Lähetetty: 06 Huhti 2005 16:10
Kirjoittaja Smouk
tomduck kirjoitti: Jos ei tule kuntoo, ni vaiha vanha mekaanisesti toimiva DGAV..Mä ostin kuukaus sitte Sierran joho oli vaihettu mekaanine 2-kurkkune ja takaan, että toimii paljo vähemmillä ongelmilla...
Jeps, tota olen monelta kuullut, mutta oman kärryni olen saanut jo kuntoon. Tyhjäkäyntisuuttimessa oli jotain scheissee tai sit se oli liian pieni (näin siis kaasarihuollossa sanottiin). Ihmettelen vaan, että miten helvetissä kone on toiminu ensin ½ vuotta "liian pienellä suuttimella". Isomman suuttimen ne sinne vaihtoivat.

Noh.. Ihan sama sinänsä, kuhan käy ja kukkuu. Parin päivän päästä pääsen ottaan testit korjatulla riesalla. Tulevaisuudessa ois tarkotus heittää ruisku ja ms pellin alle... Saattaa tulla ikuisuusprojekti :)

Lähetetty: 06 Huhti 2005 16:49
Kirjoittaja VesQ
Jos on tullut puolen vuoden aikana ilmavuotoja esim kaasuläppäakselin juuresta yms niin vetää ilmaa jostakin ja siten tarvii isomman suuttimen, ehkä

mutta hyvä jos toimii, se on pääasia :D

Lähetetty: 06 Huhti 2005 18:00
Kirjoittaja ford86
eli se laturilta tuleva johto siihen ryypyn kanteen, lämmittää sitä jousta joka pistää ryypyn pois päältä? eikö sen pitäs olla nii että ku kone on kylmä ni sit se pistää ryypyn päälle, ja puolestaan ku kone on lämmin ni sulkeutuu= (jousi kylmänä, ryyppy päällä). jousi lämpiää=(ryyppy pois päältä)