Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
yritäedes
Viestit: 2444
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Tuollaisen löysin, vika tuntuu samalta:
http://www.ecutesting.com/ford_focus_mo ... fire_.html
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

jppn kirjoitti: No, taitaa tuon korjaamisessa haastetta olla...
Sen verran että jos kotomaasta ei löyty halukasta tai sopivaan hintaa avain+box kombinaatiota niin lähetän sen saksaan korjattavaksi.

Täytyy vielä kysellä mitä Ford siitä sanoo.

Ebaystä itse bokseja kyllä tarjolla muutamalla kympillä, mutta jos jostain löytyi ohjelmoija boxille jotta avaimet saa skulaamaan....
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

yritäedes kirjoitti:Tuollaisen löysin, vika tuntuu samalta:
http://www.ecutesting.com/ford_focus_mo ... fire_.html

Aivan.

ECU lähti korjaukseen, http://www.sercap.fi/ Rovaniemelle.

Viikossa pitäisi palailla takaisin.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Zetec (Focus -99) moottoriohjaus

Viesti Kirjoittaja taky »

ReiluReiska kirjoitti: Minulla ei ainakaan edes suostunut startti pyörimään kun avaimen teettäessäni kokeilin vain fyysisellä avaimen tyngällä startata (ei sirua).
Eikä pyöritä väärällä sirullakaan olevalla avaimella, eikä jos virtalukon lähistöllä on väärä ja oikea chip-avain, ainostaan ECU:lle kelpaava avain saa olla virtalukon lukon alueella.

SerCapistä kun ei pariin viikkon ole kuulunut mitään, haulla käsiin osui oikeat sarjaa oleva -CXC -> -CXE päätteinen ECU:n boksi ja siihen avaimet - chipin siirto mukana tullesta avaimista auton lukoihin käypäisiin avaimiin - joten ECU autoon ja käyntiin.


Siis loppu tulemana ECU oli rikki.

Kierroksilla kone käy nätistä ja kakimatta - tyhjäkäynti matalana ja haijaava joten seuraavaksi sen kimppuun - aiheesta foorumilla näkyy olevankin n kpl:tta juttuja.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Vastaa Viestiin