Sivu 2/2
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 29 Joulu 2012 23:27
Kirjoittaja Tessu
Sitten pitää ottaa myös huomioon muutokseen menevät rahat,jos siihen saa kulutettua useamman rahan niin aikaspaljon saapi ajella ennenkuin alkaa tienaamaan?
Jos ajoa on paljon tai muutes vaan viilailee onkin jo erijuttu
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 15 Helmi 2013 15:25
Kirjoittaja Jogiin
Vaikka nyt volvolla ajelenkin niin 9tkm tullu RE85:lla täyteen. Muutos kustannukset on katettu jo ajat sitten... 225--->250 suuttimet 5e ja viri mielessä kannessa 1.5mm pois 20e, Lastun teki tuttu jolloin kylmäkäynnistykset parani huomattavasti... Ja tämän hinta.... Toimin testaajana
Eli muutos kulut 25e

Kallistako
no matka jatkuu 8)
Onko paljon Fordeja siirtynyt etanoli käyttöön
Sytkä puolen vehkeet kannattaa olla kunnossa nii välttyy turhilta taisteluilta... Bilteman paska puola ei antanu tarpeeks voimakasta kipunaa joten turbo volvon boschilainen tilalle ja avot pari tonnia ja tulpan johdoista kuoli 2kpl

Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 15 Helmi 2013 23:49
Kirjoittaja Tekno
Jogiin kirjoitti:
Onko paljon Fordeja siirtynyt etanoli käyttöön
Ainakin täältä löytyy vm95 Escort RS2000, joka kulkee etanolilla. Muutossarjana on Ecobox PT-E85V3. Asetusten tekeminen on vähän hakuammuntaa kun on kuitenkin ecuna vanhempi EEC-IV joten ei ole obd2 pistoketta, mistä näkisi fuel trimmit.
Hyvin toimii kuitenkin kaikenkaikkiaan, ja kulutus on noussut sen verran kuin polttoaineen energiasisällössä on eroa, joten rahallista säästöä syntyy kyllä. Uskallan ainakin tuota bioboxi.fi:n myymää laitetta suositella.
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 17 Helmi 2013 23:27
Kirjoittaja Tessu
Todellakin jollei ota huomioon kustannuksia vaihtotyöstä kun polttaa eriainetta niin voipi säästää?
Yks tuttu teki etanoli Volvoa ja NIIN paljon menny jo siihen rahaa että sillä olis ajellu jo diesel Volvolla maailman tappiin veroineen,että kannattaa se tarkkaan laskea onko se harrastus,huviajoa vai työajoa sillon voi säästääkin jotain? satunnainen käyttäjä ei kyllä säästä.
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 18 Helmi 2013 00:45
Kirjoittaja Tekno
Tessu kirjoitti:Todellakin jollei ota huomioon kustannuksia vaihtotyöstä kun polttaa eriainetta niin voipi säästää?
Yks tuttu teki etanoli Volvoa ja NIIN paljon menny jo siihen rahaa että sillä olis ajellu jo diesel Volvolla maailman tappiin veroineen,että kannattaa se tarkkaan laskea onko se harrastus,huviajoa vai työajoa sillon voi säästääkin jotain? satunnainen käyttäjä ei kyllä säästä.
No minä en ole muuta muutoksia tosiaan tehnyt kuin tuon muutossarjan laitoin. maksoi sen 150e. mutta noita on halvempiakin, esim:
http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
Itselläni siis tämä:
http://www.bioboxi.fi/index.php?p=1_2_ECOBOX-PT-E85-V3
Ei käytännössä muuta tarvitse kuin vehkeet kiinni, säädöt kohdilleen ja kovaa ajoa...
Bioadapter tai Ecobox ja vastaavat toimii siis kunhan on
*
lambda-ohjattu ruiskukone (1-piste tai monipiste)
* bioadapter 1-4 suuttimelle/sylinterille (tarvittaessa useampi), ja ecobox max 8 sylinterille
Ja tuota laitetta voi siis kätevästi kierrättää vaikka autosta toiseen, koska asennus/poisto on korkeintaan 15min homma, joka siis tarkoittaa että rahallinen säästö ei lopu siihen kun auto vaihtuu, niin kauan pysytään normaaleissa ruiskubensakoneissa. Eri sylinterien määräkään ei ole mikään ongelma.
Kulutus nousee noin 30%
Polttoaine on 60% halvempaa
Aika jona polttoainelasku ennen oli 500eur, esim 5kk, on aika jonka jälkeen alkaa tulemaan pelkkää taloudellista säästöä (laitteen 150EUR hankintahinta säästetty)
Kuulostaa varmataan mainostukselta, mutta pakko hieman selventää käsityksiä...
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 19 Helmi 2013 08:09
Kirjoittaja Fiestalla
Tekno kirjoitti:
No minä en ole muuta muutoksia tosiaan tehnyt kuin tuon muutossarjan laitoin. maksoi sen 150e. mutta noita on halvempiakin, esim:
http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
Itselläni siis tämä:
http://www.bioboxi.fi/index.php?p=1_2_ECOBOX-PT-E85-V3
Ei käytännössä muuta tarvitse kuin vehkeet kiinni, säädöt kohdilleen ja kovaa ajoa...
Bioadapter tai Ecobox ja vastaavat toimii siis kunhan on
*
lambda-ohjattu ruiskukone (1-piste tai monipiste)
* bioadapter 1-4 suuttimelle/sylinterille (tarvittaessa useampi), ja ecobox max 8 sylinterille
Ja tuota laitetta voi siis kätevästi kierrättää vaikka autosta toiseen, koska asennus/poisto on korkeintaan 15min homma, joka siis tarkoittaa että rahallinen säästö ei lopu siihen kun auto vaihtuu, niin kauan pysytään normaaleissa ruiskubensakoneissa. Eri sylinterien määräkään ei ole mikään ongelma.
Kulutus nousee noin 30%
Polttoaine on 60% halvempaa
Aika jona polttoainelasku ennen oli 500eur, esim 5kk, on aika jonka jälkeen alkaa tulemaan pelkkää taloudellista säästöä (laitteen 150EUR hankintahinta säästetty)
Kuulostaa varmataan mainostukselta, mutta pakko hieman selventää käsityksiä...
Mikä polttoaine on 60 prosenttia halvempaa?
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 19 Helmi 2013 15:12
Kirjoittaja Tekno
okei, olin väärässä

Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 15 Elo 2013 23:08
Kirjoittaja riesa-reising
Tekno kirjoitti:
No minä en ole muuta muutoksia tosiaan tehnyt kuin tuon muutossarjan laitoin. maksoi sen 150e. mutta noita on halvempiakin, esim:
http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
Itselläni siis tämä:
http://www.bioboxi.fi/index.php?p=1_2_ECOBOX-PT-E85-V3
Ei käytännössä muuta tarvitse kuin vehkeet kiinni, säädöt kohdilleen ja kovaa ajoa...
Bioadapter tai Ecobox ja vastaavat toimii siis kunhan on
*
lambda-ohjattu ruiskukone (1-piste tai monipiste)
* bioadapter 1-4 suuttimelle/sylinterille (tarvittaessa useampi), ja ecobox max 8 sylinterille
Ja tuota laitetta voi siis kätevästi kierrättää vaikka autosta toiseen, koska asennus/poisto on korkeintaan 15min homma, joka siis tarkoittaa että rahallinen säästö ei lopu siihen kun auto vaihtuu, niin kauan pysytään normaaleissa ruiskubensakoneissa. Eri sylinterien määräkään ei ole mikään ongelma.
Kulutus nousee noin 30%
Polttoaine on 60% halvempaa
Aika jona polttoainelasku ennen oli 500eur, esim 5kk, on aika jonka jälkeen alkaa tulemaan pelkkää taloudellista säästöä (laitteen 150EUR hankintahinta säästetty)
Kuulostaa varmataan mainostukselta, mutta pakko hieman selventää käsityksiä...
Eli kyseiset boksit ei toimi isopäästöisessä dokissa kun ei ole lambdaa?
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 16 Elo 2013 01:06
Kirjoittaja Tessu
Aivan kaikki riippuu paljonko ajaa,mun ei kannattais veivata, kun kilsoja tulee vähän
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 16 Elo 2013 17:09
Kirjoittaja Xanthe_
Tekno kirjoitti:
Ainakin täältä löytyy vm95 Escort RS2000, joka kulkee etanolilla. Muutossarjana on Ecobox PT-E85V3. Asetusten tekeminen on vähän hakuammuntaa kun on kuitenkin ecuna vanhempi EEC-IV joten ei ole obd2 pistoketta, mistä näkisi fuel trimmit.
Hyvin toimii kuitenkin kaikenkaikkiaan, ja kulutus on noussut sen verran kuin polttoaineen energiasisällössä on eroa, joten rahallista säästöä syntyy kyllä. Uskallan ainakin tuota bioboxi.fi:n myymää laitetta suositella.
Anteeks kun tartun tähän...
http://u33426.shellit.org/foorumi/viewt ... 32#p204205
Tekno kirjoitti:
Tommone alempi liitin löytyi mk6 escortista. Mites tosta luetaan koodeja (valmista adapteria, pinouttia tms?) , ja saako fuel trimmejä katsottua mitenkään?
Tuo alempi on sama OBD liitin (nuo pykälät estää sen laittamisen väärinpäin). Mondeossa jossa oli EECV oli vastaava.
Lähde*
ForDiagissa voit lukea koko boxin muistin ja on siinä mahdollisuus lukea Fuel Adaption kartta (jos nyt oikein ymmärsin se on
sama asia). (EEC-IV & EEC-V)
EEC-IV:hen: "Ford's engineers decided to use a standard RS-485 -- two wire interface. Diagnosis is done by K-Line" -lyhennettynä. Joten en uskalla kommentoida noitten yleislukulaitteiden yhteensopivuutta.
Edit: Katos kun lainasin vanhaa viestiä... noh parempi myöhään kun ei milloinkaan 
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 16 Elo 2013 18:24
Kirjoittaja Tekno
no ei kyllä normaali obd-pistoke käy mitenkään tuohon escortin liittimeen. Kokeiltu on, vai pitäskö sitä kaapelin/lukijan päätä puukottaa ihan kunnolla, tehdä siis suunnikkaasta neliskanttinen = poistaa kaikki reunat. jollon se menee ihan mihin hyvänsä?
Hatunnosto sille joka keksii millä vehkeellä ton ForDiagin saa yhteistyöhön kyseisen auton kanssa. Minäpä vähän luulen ettei millään. Vikakoodit saa kyllä ABS-valon vilkkumisesta luettua, mutta se on siinä. Ja ehkä jollain fordin korjaamovehkeillä sit tuosta pistokkeesta jotain muuta.
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 16 Elo 2013 18:33
Kirjoittaja Xanthe_
Tekno kirjoitti:no ei kyllä normaali obd-pistoke käy mitenkään tuohon escortin liittimeen. Kokeiltu on, vai pitäskö sitä kaapelin/lukijan päätä puukottaa ihan kunnolla?
Hatunnosto sille joka keksii millä vehkeellä ton ForDiagin saa yhteistyöhön kyseisen auton kanssa. Minäpä vähän luulen ettei millään. Vikakoodit saa kyllä ABS-valon vilkkumisesta luettua, mutta se on siinä. Ja ehkä jollain fordin korjaamovehkeillä sit tuosta pistokkeesta jotain muuta.

Tuommoiseen mie mielestäni iskin välimallin mk3 Mondeoon ForDiagin obd töpselin. Se mikä on oikein päin määrää tuossakin kuvassa näkyvä yläpuolella-keskellä oleva pykälä.
http://www.autoditex.com/img/Products/C ... embled.jpg Tuossa on yläpuolella tuommoinen "reikä".
P.S. Se ForDiag vaatii sen kaapelin jonka muovi sisuksissa on oikea elektroniikka.
Edit: Päivitystä tietoihin sen verran että RS2000 on tietyssä mielessä Sierran tekniikkaa ja ECU on kanssa joten siitä tulee ulos vain vilkutuskoodeja. Ei DCL:llää.
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 19 Syys 2014 13:02
Kirjoittaja duckworth
Tässä kun aikaa suunnitella kaikenlaista niin.. mikä on se oikea puristusshuhde re85:lle ahdetussa moottorissa? Onko sellaisessa suunnitelmassa järkeä ohc:n kanssa että tekisi koneen vapaastihengittävään tarkoitetuilla wiseco-männillä ja crower-kangilla, ja päälle madallettu efi- kansi? Voisi siis ajaa vaparina niin kauan kuin käyttää 98:a ja sitten löydä ahdin kylkeen ja vaihtaa re85:een?
Vai onko parasta tehdä alusta pitäen ahdettu, matalapuristeinen moottori, eli cossun männät ja kanget??
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 19 Syys 2014 23:40
Kirjoittaja Tessu
Kohta se hävii normibensat ja alkaa etanolinkin hinta kivuta,näinhän siinä aina on käyny...
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 09 Loka 2014 11:56
Kirjoittaja duckworth
duckworth kirjoitti:Tässä kun aikaa suunnitella kaikenlaista niin.. mikä on se oikea puristusshuhde re85:lle ahdetussa moottorissa? Onko sellaisessa suunnitelmassa järkeä ohc:n kanssa että tekisi koneen vapaastihengittävään tarkoitetuilla wiseco-männillä ja crower-kangilla, ja päälle madallettu efi- kansi? Voisi siis ajaa vaparina niin kauan kuin käyttää 98:a ja sitten löydä ahdin kylkeen ja vaihtaa re85:een?
Vai onko parasta tehdä alusta pitäen ahdettu, matalapuristeinen moottori, eli cossun männät ja kanget??
Muita mielipiteitä??
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 09 Loka 2014 15:40
Kirjoittaja Xanthe_
duckworth kirjoitti:
Muita mielipiteitä??
Minä tekisin ihan vain niin että toimii 98 ahettunakin eli ei yritä tehdä mitään korkeapuriste + ahto komboa. En tiedä miten ne saisi toimimaan kunnolla.. Mites metanoli/vesiruisku?
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 09 Loka 2014 15:45
Kirjoittaja duckworth
Ok, siinä tapauksessa palaan visiona takaisin tuohon cossun-mäntä/kanki-komboon. Ei vaan tietoa kuka nykyään myy Suomessa 91,6mm cossuun tarkoitettuja Wisecoja ja Eaglen kankia... Ennen niitä näki vaikka missä

Tai no vaikka ulkomailtakin mutta mistä? Burton powerilla en oo ainakaan bongannu..
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 09 Loka 2014 21:17
Kirjoittaja Xanthe_
duckworth kirjoitti:Ok, siinä tapauksessa palaan visiona takaisin tuohon cossun-mäntä/kanki-komboon. Ei vaan tietoa kuka nykyään myy Suomessa 91,6mm cossuun tarkoitettuja Wisecoja ja Eaglen kankia... Ennen niitä näki vaikka missä

Tai no vaikka ulkomailtakin mutta mistä? Burton powerilla en oo ainakaan bongannu..
Ei mun vinkit kyseiseen asiaan ole missään tapauksessa päteviä kuitenkaan kun ei ole kokemusta.
Piti vain mainita miten itse etenisin kuitenkin kun en tosissaan ole nähny montaa korkeapuriste + ahto yhdistelmää ja tuntuu typerältä kuitenkin kun yritetään saaha kipinällä se palotapahtuma mahdollisimman lähelle YK kohdan jälkeen että miten onnistuis ahtojen kanssa kun zeteccikin tykkää vain 27 asteesta ilman ahtoja rasituksen alla (ilman rasitusta voi olla korkeampi). Itsellä on vain käsitys että se on huono kun jos se bensa siellä itsestään räjähtää eikä se ole sitten niin hallittu kun pitää olla kipinä kauempana. E85 toki auttaa tähän..
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 09 Loka 2014 22:29
Kirjoittaja p3
Kunnollisella moottorinohjauksella hyvin tehty motti toimii 9 puristussuhteella 98:silla jos kilon paineet piisaa. Luonnollisesti jos tarvii olla useempi kilo painetta niin joutuu kompensoimaan puristussuhetta.
Re: Sierra etanolilla toimivaksi?
Lähetetty: 10 Loka 2014 07:35
Kirjoittaja emax
9 minä laittaisin. 10 pelkällä etanolilla jos sen etanolipitoisuus olis aina sama, mutta kun se vaihtelee melko laajasti niin 9. Jos flexfuelia rakentaa niin ms3 ja flexfuel anturi on se edullisin tapa. Ilman anturia joudut säädellä joka sekatankillisen uudestaan