Sivu 2/2

Lähetetty: 17 Tammi 2006 18:35
Kirjoittaja janzamar
kai teillä on nestepinta katottu?
jos ei oo kennot piilossa niin heti viilenee..

Lähetetty: 17 Tammi 2006 20:06
Kirjoittaja voicecoil
janzamar kirjoitti:kai teillä on nestepinta katottu?
jos ei oo kennot piilossa niin heti viilenee..
mitkä kennot?

Lähetetty: 18 Tammi 2006 00:45
Kirjoittaja janzamar
Niin joo,olis voinu paremmin kirjottaa :)
elikkä syylarissa tarpeeksi nestettä.
jäähdytysripojen päällä sentti pari,oon tottunu puhumaan
jostain mistä lie syystä kennoista.
lämmöt kyllä nousee koneessa vaikka on vajausta nesteestä,mutta lämppärille asti ei välttämättä kulje.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 06:38
Kirjoittaja voicecoil
niin kyllä sierrassa taitaa poistua ilma syyläristä kun vaan nestepinta näkyy paisuntasäiliössä.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 10:02
Kirjoittaja janzamar
en väitä ettei ilma poistuisi,mutta se nestevajaus
on se tavallisin syy ettei tule lämpöä.
voi niitä hankalampiakin vikoja toki löytyä.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 13:52
Kirjoittaja nprteam
janzamar kirjoitti:Niin joo,olis voinu paremmin kirjottaa :)
elikkä syylarissa tarpeeksi nestettä.
jäähdytysripojen päällä sentti pari,oon tottunu puhumaan
jostain mistä lie syystä kennoista.
lämmöt kyllä nousee koneessa vaikka on vajausta nesteestä,mutta lämppärille asti ei välttämättä kulje.
Niinkuin voicecoil jo kirjaili, eli sierrassa on paisuntasäiliö, eikä korkkia syylärissä.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 14:27
Kirjoittaja janzamar
oon nähny sellaisiakin syylareita missä on tarkotus täyttää paisuntasäiliön kautta järjestelmä,mutta niissä on silti ollu korkki.
japskeissa tosin taisivat olla...
mutta en oo väittänytkään vastaan tuon sierran täytön suhteen.

Lähetetty: 18 Tammi 2006 14:30
Kirjoittaja VV86
WSE kirjoitti:Joissakin Fordeissa (CVH, saattaa olla muissakin) on termostaattikotelossa ohivirtauskanava jonka tukkii alunperin jostain vahasta valmistettu helmi. Termostaatin juuttuessa tämä "sulake" sitten laukeaa eli helmi sulaa ja kone ei keitä. Vahinko vain että tämän jälkeen vesi kiertää koko ajan jonkin verran ja auto ei lämpene enää samalla tavalla. Korjauksena voi ostaa joko järjettömän kalliin uuden termarikotelon tai tehdä reikään jengat ja vääntää sinne pultinpätkän, jonka jälkeen "sulaketta" ei luonnollisestikaan ole mutta auto lämpenee niinkuin on tarkoituskin (mikäli termari on kunnossa).
No toi kommentti autto ainaki minun ongelmia :P Minä mietin pitkään että miks ei lämpiä tuo rottelo, vaihoin vaikka mitä juttuja, mutta vika oliki tuossa sitte :P nyt on kanavat tukossa :P