Sivu 2/4
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 12 Kesä 2012 11:13
Kirjoittaja mrontti
Eli vika löyty sieltä. Mut imrc ei mun titääkseni mene letkuja
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 12 Kesä 2012 21:13
Kirjoittaja Wildchild
Ainekin letkut oli siinä kuosissa. Tarkasteltu silmämääräsesti ja starttisprayn avulla. Katin kuntoa meinasin tänään tarkastella, mutta kun muttereista oli tullut pyöreitä, päätin jättää sen myöhempään. Ei ollu tänään aikaa rälläköidä pinnapultteja paskaks, saatikka hakata niitä booreiltaan. Porailuks toi olis kumminkin mennyt.
Jotain positiivista sentään, sain ilmastoinnin skulaamaan. Vika oli siinä mitä aijemmin ketjussa mutuilin.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 13 Kesä 2012 06:03
Kirjoittaja mrontti
Mut kokeike tota egr ventiiliä pikku homma
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 14 Kesä 2012 18:38
Kirjoittaja Wildchild
Tässä taas pidemmällä reissulla ja 250km ajon jälkeen alkoi temppuilemaan kunnolla. Nykii, pätkii jos kuormitus menee yli 60%. Eli mappiarvoon suoraan verrannollinen. Tuli myös uusi vikakoodi, P0171. Ykköspytty käyny laihalla. Yritin ropailla johtoja, mut ei vaikutusta.
Ekana tuli mieleen kauhuskenaario palaneesta venttiilistä, mutta sitten livedataa seurattaessa alkaa epäilys olemaan siinä nokka-akselin asentotunnistimessa. Tasakaasua kun ajaa, sytkäennakko on 30-35, reilummin kaasua ni menee nollaan. Ei kai se aikaselle pitäis mennä kun painaa kaasua? Läppien aukeamattomuus saattaa myös olla osasyy.
Imuilman lämpö oli 60astetta minimissään. Kuullostaako oikealta? Läppätäysin auki, 55astetta. Luulis se olevan jotain ulkolämpötilan kaltaista.
Kaikki ajatukset ja mutuilut tervetulleita.
Voiko suuttimet mitata jotenkin kotikonstein?
Edit: Niin ja satakilometriä pätkimisen alkamisesta, keskikulutus nous 1.3l/100km
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 14 Kesä 2012 19:34
Kirjoittaja traasbet
Läpät ovat aina auki valmiiksi,ainoastaan korkeammilla kierroksilla menevät kiinni tangon ohjaamana. Tsekkaappa se jarrutehostimen alipaineputken liitos imusarjaan onko tiivis,saa hajalle helposti. Oletko kurkannut ilmanpuhdistimen koteloon. Itse vaihtaisin nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturin yhtäaikaa. Rahaa näihin vanhoihin palaa jokatapauksessa.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 14 Kesä 2012 20:02
Kirjoittaja Wildchild
traasbet kirjoitti:Läpät ovat aina auki valmiiksi,ainoastaan korkeammilla kierroksilla menevät kiinni tangon ohjaamana. Tsekkaappa se jarrutehostimen alipaineputken liitos imusarjaan onko tiivis,saa hajalle helposti. Oletko kurkannut ilmanpuhdistimen koteloon. Itse vaihtaisin nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturin yhtäaikaa. Rahaa näihin vanhoihin palaa jokatapauksessa.
Siis eikös läpät nimenomaan ole hieman kiinni alalakierroksilla ja auki ylhäällä? Rajottaa virtausta, jolloin ilma liikkuu nopeemmin pyttyyn.
Liitos oli ehjä, ainekaan starttispray ei nostanu kierroksia kun liitokseen ruiskutti.
Onks kellään tietoa osien hinnoista?
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 14 Kesä 2012 21:41
Kirjoittaja mrontti
Wildchild kirjoitti:
Siis eikös läpät nimenomaan ole hieman kiinni alalakierroksilla ja auki ylhäällä? Rajottaa virtausta, jolloin ilma liikkuu nopeemmin pyttyyn.
Liitos oli ehjä, ainekaan starttispray ei nostanu kierroksia kun liitokseen ruiskutti.
Onks kellään tietoa osien hinnoista?
kokeilitko sen egr ventiilin sulkua,itselläni auto ainakin? Tsekkaa saako imrc virtaa ja vetääkö auki.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 14 Kesä 2012 22:03
Kirjoittaja Wildchild
mrontti kirjoitti:
kokeilitko sen egr ventiilin sulkua,itselläni auto ainakin? Tsekkaa saako imrc virtaa ja vetääkö auki.
Egr:ää en kerenny kattomaan. Pitää palata siihen ku pääsen työkalujen ääreen.
Läpät vissiin aukee ihan paikallaankin, paikallaan tuntuu kiertävän punarajalle.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 15 Kesä 2012 06:11
Kirjoittaja mrontti
Suutin voi olla rikki,suodatin likainen, pumppu vaihdon tarpeessa
ilmamassa mittari voi olla yks syy miksei toimi kunolla kun itse kokeilin
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 15 Kesä 2012 07:27
Kirjoittaja traasbet
"Pitkällä" imusarjalla saadaan koneeseen alavääntöä ja "lyhyellä" imusarjalla yläkierroksille tehoa=virtaus kovenee. Muuttuvapituuksisessa imusarjassa tätä imusarjan pituutta sitten muutellaan ohjaamalla ilmaa koneeseen "eri teitä pitkin" kierrosluvusta riippuen. Siellä imusarjan päädyssä läpät kiinni ollessa virtaus menee ylhäältä läppien välistä, eli matalilla kierroksilla/sammuksissa ne ovat auki (tanko yläasennossa)ja tietyllä kierrosalueella menevät kiinni (oisko 2000rpm?) (tanko vetää=saa ohjauksen eculta). Itse totesin sen olevan on/off toimintainen
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 15 Kesä 2012 14:50
Kirjoittaja Wildchild
Soittelin tuossa fordille ja kyselin hintoja. 67€ molemmat yhteensä.
Se sano ettei bensakoneessa pitäis noita hajoilla, diisseleissä menee enemmän kun hehkutulppia. Sano että pitää kattoa imusarjan ja lohkon välistä pikkuinen huohotusletku. Sekä läppissä monenlaisia ongelmia. Palaan asiaa. Kun pääsee työkalujen ääreen.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 15 Kesä 2012 17:05
Kirjoittaja mrontti
Wildchild kirjoitti:Soittelin tuossa fordille ja kyselin hintoja. 67€ molemmat yhteensä.
Se sano ettei bensakoneessa pitäis noita hajoilla, diisseleissä menee enemmän kun hehkutulppia. Sano että pitää kattoa imusarjan ja lohkon välistä pikkuinen huohotusletku. Sekä läppissä monenlaisia ongelmia. Palaan asiaa. Kun pääsee työkalujen ääreen.
tyhjäkäyntii se huohari vaikuttaa jos en väärin muista escos ainakin kävi vähä heikolta voin toki kokeilla tosta mondeosta
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 15 Kesä 2012 18:31
Kirjoittaja traasbet
Ei siellä ole kuin yksi huohotusletku imusarjan alhaalla,menee lohkoon kiinni muistaakseni pienen muovisen takaiskuventtiilin kautta. Ei sen tukkoisuus pitäisi kierroksiin vaikuttaa, voihan sen tietty varmistaa nykäsemällä öljytikun hieman ylös,huohottelee sitten sieltä.
Jos noinkin edulliset hall anturit fordiin ovat eikun hakemaan. Toisen vaihossa joudut irroittamaan hanttarinpuolen renkaan+suojamuovin, toisessa vain mottorin koristemuovin. Nää kaikki on arvailuja mutta jotenkin käyntinopeusanturiin vika viittaisi mikäli puola,johdot ja tulpat ok.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 16 Kesä 2012 10:33
Kirjoittaja mrontti
Ihme ettei se vikakoodia anna niist
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 19 Kesä 2012 20:20
Kirjoittaja Wildchild
Ford huollon äijä pyöritteli päätään, koska oli varma imuvuodosta. Katsoi kaikki paikat läpi ja toivotti vain onnea auton kanssa.
Tuossa sitten alkoi jo 1000-2500 paikkeilla sillointällöin pätkimään. Varsinkin kun painaa kaasua normaalia enempi, esim kiihdytystilanteessa. Tarkastelin kärkivälit tulpista uudestaa, oli ok ja huomasin että uudet johdot on pidemmät kuin alkuperäiset. Vanhat takaisin ja tämän osalta vika korjautui. Tuntuu myös vähän pirteämmältä yläkierroksilla. Todella jännä. Tosin, mulla ei ole ikinä ollut tarvikeosista suuria odotuksia.
Oon kyllä vähän liian "mekaanisesta" näkökulmasta lähestynyt vikaa, sitten hokasin että tallin läppärillä on Autodata. Sieltä löytykin sitten arvot melkein kaikille antureille, joten niitä sitten seuraavaksi tutkimaan. Jos mistään anturista ei vikaa löydy, alkaa olemaan nauru herkässä. Tänään olisin muuten mittaillut, mutta oli jäänyt yleismittari päälle yksikseen.
Lambdavikoja ollut kuulemma tasan nolla tuon ford huollon aikana mondeossa. Kävi ihan ensimmäisenä mielessä, muttei raaski vielä ostaa sitä.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 19 Kesä 2012 22:29
Kirjoittaja mrontti
Wildchild kirjoitti:Ford huollon äijä pyöritteli päätään, koska oli varma imuvuodosta. Katsoi kaikki paikat läpi ja toivotti vain onnea auton kanssa.
Tuossa sitten alkoi jo 1000-2500 paikkeilla sillointällöin pätkimään. Varsinkin kun painaa kaasua normaalia enempi, esim kiihdytystilanteessa. Tarkastelin kärkivälit tulpista uudestaa, oli ok ja huomasin että uudet johdot on pidemmät kuin alkuperäiset. Vanhat takaisin ja tämän osalta vika korjautui. Tuntuu myös vähän pirteämmältä yläkierroksilla. Todella jännä. Tosin, mulla ei ole ikinä ollut tarvikeosista suuria odotuksia.
Oon kyllä vähän liian "mekaanisesta" näkökulmasta lähestynyt vikaa, sitten hokasin että tallin läppärillä on Autodata. Sieltä löytykin sitten arvot melkein kaikille antureille, joten niitä sitten seuraavaksi tutkimaan. Jos mistään anturista ei vikaa löydy, alkaa olemaan nauru herkässä. Tänään olisin muuten mittaillut, mutta oli jäänyt yleismittari päälle yksikseen.
Lambdavikoja ollut kuulemma tasan nolla tuon ford huollon aikana mondeossa. Kävi ihan ensimmäisenä mielessä, muttei raaski vielä ostaa sitä.
katti tyhjäks ja egr ventiili umpee niin kulkee taas

egr umpeen laitossa menossa menee noin 10 min:D
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 19 Kesä 2012 22:58
Kirjoittaja juhve
kannattaskos kokeilla et löysää ennen kattia olevaa liitosta ja kokeilla alkaako kiertään sit normaalisti
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 07:36
Kirjoittaja traasbet
Vai ei fordin huollossa osata korjata nykyautoja
Voisiko siellä kaasuläpän asentoanturi antaa väärä % tietoa eculle?
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 08:58
Kirjoittaja mrontti
Mikä siinä autossa nyt tarkkaan mättää?
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 14:07
Kirjoittaja Wildchild
juhve kirjoitti:kannattaskos kokeilla et löysää ennen kattia olevaa liitosta ja kokeilla alkaako kiertään sit normaalisti
On mutterit sen verran pyöreitä, etten ainekaan vielä pääse. Pitäisi ajankanssa päästä temuamaan.
traasbet kirjoitti:Vai ei fordin huollossa osata korjata nykyautoja
Voisiko siellä kaasuläpän asentoanturi antaa väärä % tietoa eculle?
Korjaamolla käyntiin sen verran selvennystä, etten siis vienyt autoa sinne ja sanonut että korjatkaa. Puhelinkeskustelun päätteeksi heppu itse sanoi, että tule käymään, niin se vilkasee nopee. Eli siis raha ei vaihtanut omistajaa, eikä työmääräyksiä tehty.
Kaasuläpän asentotunnistin livedatan mukaan antaa kokoajan oikeaa tietoa. Ainekin mitä itse arvoi jalan asennon ja obd lukulaitteeen prosenttimääristä.
mrontti kirjoitti:Mikä siinä autossa nyt tarkkaan mättää?
Kirjottelen tarinoita illemmalla, kun pääsen ensin mittaamaan anturit. Kuitenkin, takkuilee ylhäällä ja eilen nyki alhaalla.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 19:43
Kirjoittaja Wildchild
Mittailin suuttimet ja melkein kaikki anturit, kaikki muu ok paitsi mapin lämpötila anturissa häikkää.
Mutta.Tulppasin IMRC:n alipaine letkun ja otin EGR:n liittimen pois niin johan alko kulkemaan. EGR:n pistin takaisin toistaiseksi, ettei sytytä vikavaloa. Pitäis tukkia se vaan. Pitääkös siitä tukkia molemmat päät letkusta?

Olis pitäny heti kokeilla... Huomenna tarkotus taas lähteä reissuun, raportoin miten on toiminut sen jälkeen.
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 20:00
Kirjoittaja mrontti
Noni olisit tehny kun sanoin

ei se tarvi kun siitä kurkun kohtaa laitat jonkun pellin ja massaa

Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 20:57
Kirjoittaja traasbet
Siis hetkinen, eikö siihen egr venaan mene sähköliitin ja itse venttiili kiinni kahdella pultilla lohkossa, itse venttiilin kautta kiertää jäähdytinneste ja toinen kammio menee imusarjasta venan läpi ulkoista metalliputkea koneen taakse=pakokaasujen takaisinkierrätys. Mistä tukitaan ja mitä?
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 21:05
Kirjoittaja Wildchild
Siis eikös sitä voi ohittaa alipaineletkun tukkimalla? Vai onkos tämä :
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... -_Blocking ohje dieseliin?
Re: Mondeo -03 2.0 Duratec ei kierrä yli 4500rpm.
Lähetetty: 20 Kesä 2012 21:15
Kirjoittaja mrontti
no siis en ite tekis noin. siis otin egr pois kahella pulttiliitoksella sitten otin mattopuukosta 2terää ja massaa siihen ja sitten siihen kurkkuu kiini ja sitten vaan egr takas noin itse tein helpoin tapa varmin tarvi mitään letkuja vedellä umpee HUOM omasta mielestä
