Sivu 2/2
Lähetetty: 31 Joulu 2005 17:24
Kirjoittaja Toniska
Hyvä turbo olis varmaa joku saabin vakio turbo vai oisko parempia ehdotuksia??? Juu täytyy kattoo toi kansi pahvi ym. pikku osia myös

Lähetetty: 31 Joulu 2005 17:49
Kirjoittaja turbiiniriesa
Toniska kirjoitti:Hyvä turbo olis varmaa joku saabin vakio turbo vai oisko parempia ehdotuksia??? Juu täytyy kattoo toi kansi pahvi ym. pikku osia myös

empä tiedä mikä turbo tuossa saabissa oli,mutta esim. garret to3 tai holset hx1 ihan sopivia,jos kunnossa olevan löytää.ei kummosta hiustenkuivaajaa tarvii tuommoseen 150hv tehoon.
ehkä kannattas hommata hukkaportiton ahdin,niin saat säädettyä ahdot irrallisella portilla sopiviksi helpommin kun noilla kiinteeporttisilla.
Lähetetty: 31 Joulu 2005 17:56
Kirjoittaja Toniska
Pitäs kans löytää halvalla

Lähetetty: 31 Joulu 2005 18:01
Kirjoittaja turbiiniriesa
viewtopic.php?t=3567
kysäse turboo ton topicin alottajalta jos vaikka olis sopiva sun käyttöön.lienee kyllä hukkaportillinen,mutta kyllä semmosenkin saa "viriteltyä" ahdoiltaan(jotka lienee aika pienet) sopivaksi noille tehoille.hukkaportin jousta löysemmäksi vaan jos liikaa ahtoja tavoteltuihin tehoihin.
Lähetetty: 03 Tammi 2006 21:47
Kirjoittaja tane
jos rakentaa 150hv niin ei sinne mitään ydinvoima palikkaa kannata laittaa...öljysuihkut ym... kansi avartaa ja parempi kansi pahvi ... hukka portillinen ahdin kannattaa laittaa niin pääsee halviten. tai tekee itse erillisen hukkikksen.

Lähetetty: 04 Tammi 2006 12:01
Kirjoittaja Jaakko85
tane kirjoitti:jos rakentaa 150hv niin ei sinne mitään ydinvoima palikkaa kannata laittaa...öljysuihkut ym... kansi avartaa ja parempi kansi pahvi ... hukka portillinen ahdin kannattaa laittaa niin pääsee halviten. tai tekee itse erillisen hukkikksen.

Sanoppa muuta.. Mutta jossainvaiheessa tekee mieli ottaa enemmänkin tehoa irti, niin on sitten valmiina hai tekkiä..
Lähetetty: 06 Tammi 2006 23:27
Kirjoittaja mr.oohoosee
mikä olis sopiva ,toimiva,ja tietysti kohtuu hintanen turbo 2,0 ohc pannuun?? noin 250 heppoihin..
mitä ootte käyttäny tai muuta tietoa.. ja sellanen kiinteällä hukkaportilla oleva,ei jaksa enää alkaa muuttamaan pakosarjaa ja muuta

Lähetetty: 06 Tammi 2006 23:34
Kirjoittaja Sultzi
Tuossa varmaan sellainen joka olisi sopiva?
garrett.
Turboja omistavat voivat tarkentaa

Lähetetty: 06 Tammi 2006 23:38
Kirjoittaja Jaakko85
Halpa ja ihan toimiva on garrett to3, vähintään .48 pakopesällä. Taitaa kaikki to3:set riittää tuonne 250hv, kunhan ei ole liian pieni pakopesä (jos esim 2litraiseen on laittamassa) (eli ei esim erst 0.36? ppesä). Pienimmässä to3:sessa 37/60mm kompressorisiipi.. kannattaa kuitenkin varmaan valita sellainen jossa se kompura on yli 40mm..
Lähetetty: 06 Tammi 2006 23:41
Kirjoittaja mr.oohoosee
mitä kokoja noi pesät lienee esim. turbo saabeissa ja coosun vakio turboissa? eli voisko säveltää helposti jonkin muun auton vakio ahtimen..
Lähetetty: 06 Tammi 2006 23:44
Kirjoittaja Jaakko85
mr.oohoosee kirjoitti:mitä kokoja noi pesät lienee esim. turbo saabeissa ja coosun vakio turboissa? eli voisko säveltää helposti jonkin muun auton vakio ahtimen..
0.48 cossusierroissa pl. rs500. 2wd cossun ahdin on ihan passeli.
Lähetetty: 06 Tammi 2006 23:58
Kirjoittaja mr.oohoosee
mutta taitaa noissa cossunkin vakio garreteissa olla kaikissa jo ne pakopesät halki.. entä nuo saabbien garretit mites ne,sama homma? mitä malleja ne on?. entäs niitten kokoja?
hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan..

Lähetetty: 07 Tammi 2006 00:01
Kirjoittaja Jaakko85
mr.oohoosee kirjoitti:mutta taitaa noissa cossunkin vakio garreteissa olla kaikissa jo ne pakopesät halki.. entä nuo saabbien garretit mites ne,sama homma? mitä malleja ne on?. entäs niitten kokoja?
hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan..

samoja garretteja ja pakopesiä niissäkin kyllä on..
Lähetetty: 07 Tammi 2006 00:10
Kirjoittaja cossu7
no noista saabin garreteista sen verran että ei saa samaan asentoon ainakaan ku cossun to3...
Lähetetty: 07 Tammi 2006 00:35
Kirjoittaja mr.oohoosee
jaa miten eri asento cossun turboon verrattuna? meneeköhän ohc koneeseen ja sierran pellin alle?
Lähetetty: 07 Tammi 2006 01:15
Kirjoittaja Jaakko85
mr.oohoosee kirjoitti:jaa miten eri asento cossun turboon verrattuna? meneeköhän ohc koneeseen ja sierran pellin alle?
En tiedä miten ei saa pesiä käänneltyä muka samaan asentoon, mutta tuskin sen nyt samassa asennossa tarvii ollakaan. Cossu7 vois valaista amatöörejä enemmän..

Lähetetty: 07 Tammi 2006 16:01
Kirjoittaja hartza
cossu7 kirjoitti:no noista saabin garreteista sen verran että ei saa samaan asentoon ainakaan ku cossun to3...
No pesiähän voi käännellä 360 astetta, muuta väliä ei ole kuin että keskiöön tulee öljy ylhäältä ja poistuu alhaalta. Hukkaportin kellon kanssa voi sitten tulla säätämistä, esim. oman Volvon Garretin kellon rauta ei sovi etuvetoviritykseen. täytyy hommata ERSTn rauta tai tehdä itse.
Lähetetty: 07 Tammi 2006 16:30
Kirjoittaja sakke
turbiiniriesa kirjoitti:
kyllä 2.0 ohc 150hv kestää,jos se on kunnossa eli ei vetele viimmesiään.hyväkuntonen pata niin pitäs kestää.toki kaikki rikki saa,mut järkevällä ajolla kestää kyllä.otetaanhan vapareistakin helposti tollasia lukemia ulos.
ei siinä mitään kahta turboo tarvita jos tosta nyt oikeen ymmärsin.joku pieni puhallin kiinni ja eikun vetoo

Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi...

Lähetetty: 07 Tammi 2006 19:44
Kirjoittaja Jaakko85
sakke kirjoitti:
Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi...

Ei.
Lähetetty: 07 Tammi 2006 19:54
Kirjoittaja avoesco
Mukavampi ajella ku on ruttua "puristuksia" enemmän

Ainaki noilla tehoilla ei paljo kannata puuttua puristuksiin...........
Lähetetty: 07 Tammi 2006 20:02
Kirjoittaja turbiiniriesa
sakke kirjoitti:
Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi...

joo ei mun mielestä jos pystyään niissä mainituissa 150hv tehoissa,enemmän tehoa niin sitten täytyy ruveta suunnitteleen joko puristuksien laskua tai sitten ,muulla tapaa saada nakutus kuriin.
nykyäänhän kyllä tehään jo jopa 9,5:1 puristuksillakin koneita(yhellä tutulla tallilla semmonen cossun kone tekeillä ja kunnon ahdoilla myös tulee oleen se peli),mutta silloin tarviin olla kunnon kamat koneessa ja kunnon moottorin- ja ahtopaineen ohjaus.
Lähetetty: 07 Tammi 2006 23:53
Kirjoittaja cossu7
no jos oikeen muistan niin se kellon teline oli erinlainen? on jo puoli vuotta aikaan ky sitä pyörittelin ja puriskelin... mut ei sitä tullu koskaan paikalleen laitettu ku pakopesä oli niin pahasti halki että mureni käsiin
