205- alakerran koneistus ja kasaus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205-alakerran koneistustyöt

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kysästäänpäs hyvissä ajoin, että miten ootte tehny tuon imusihdin kanssa? Kannattaako vaihtaa aina uuteen kun kone on auki? Saako näitä vielä Fordilta?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja emax »

Jos se on puhdas tai saat sen puhtaaksi niin kiinni vaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tässä akselia hiomolta odotellessa tuli mieleen, että kun taaimmaiseen runkolaakerikanteen tulee ne tiivistekiilat sivuille, niin sinne sivuille/pystysuoriinpintoihin tulee varmaan liima, mutta alle sitten ei kai laiteta ettei laakerivälykset muutu/kasva vai..?

Vähän epäselvä kysymys simppelista jutusta, josko siitä nyt selvän sai :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja emax »

Laakerin lähelle ei alle liimaa, mutta siihen stefan viereen voit laittaa ohuesti.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Voisko joku valaista tuohon tasapainotukseen liittyvää asiaa, siis kun mun kampiakseli tasapainotettiin hihnapyörien, vauhtipyörän ja paineasetelman kanssa, niin entä sitten kun paineasetelma vaihdetaan uuteen? Pitääkö tosiaan koko kone purkaa ja antaa taas kampiakseli matkaan, vai saako uuden paineasetelman tehtyä käyttäen vanhaa mallina (siihenhän on vaan porattu ne reiät)?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

duckworth kirjoitti:Voisko joku valaista tuohon tasapainotukseen liittyvää asiaa, siis kun mun kampiakseli tasapainotettiin hihnapyörien, vauhtipyörän ja paineasetelman kanssa, niin entä sitten kun paineasetelma vaihdetaan uuteen? Pitääkö tosiaan koko kone purkaa ja antaa taas kampiakseli matkaan, vai saako uuden paineasetelman tehtyä käyttäen vanhaa mallina (siihenhän on vaan porattu ne reiät)?
??? Jelp :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja emax »

Itse siinä paineasetelmassakin saattaa olla paino heittoa, eri asetelmissa erilailla, joten kopiointi ei onnistu. Jos sen haluaa tasapainossa pitää niin uudet osat pitää tasapainoittaa uudestaan.
Kuinkas usein meinaat sitä asetelmaa vaihdella :wink:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Sehän tässä onkin ongelmana, kun eräänlaisen kämmin seurauksena annoin vanhan asetelman mukaan tasapainotukseen... Se parempi kun on vielä autossa kiinni moottorin ja laatikon välissä. Mitä tässä voisi tehdä? Moottorin kasauskin jo pitkällä, joten ei viitsisi enää purkaa koko hoitoa...

Mitä ongelmia mulla sitten tulee eteen kun laitan tuon uuden karhean Sachs- paketin jatkeeksi?? Any solutions???

EDIT: Niin se "vanha" paineasetelma on merkkiä LUK, ja on huoltokirjan mukaan vaihdettu 2001 paikkeilla, joten jos siihen laittaisi vain uuden levyn ja painelaakerin kaveriksi, niin olisko kestävä ratkaisu?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja emax »

No jos sen vaihdat niin painoitus on silloin ollu aikalailla turha. Asetelman kunnosta en lähde arvailemaan näkemättä yhtään mitään. Mutta jos se kunnossa on niin kyllähän se sielä vielä toimii.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Asiasta jälleen viidenteen ja kuudenteen, millasia kokemuksia porukalla on tarvikejakohihnoista? Kestääkö? Vai suosiolla alkuperäinen?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ei ole ainakaan itsellä yksikään alle 20tkm ajolla viellä revennyt tarvike hihna vaikka kuin on kiusattu.
Yleensa tullut jo muutenkin otettua auki alakerran laakereiden vaihdon takia,kun ei ole tullut käytettyä niitä cossun laakereita koskaan. Ovat kestäneet muutenkin 3 kesää parin kilon ahdoilla...(+5tkm per kesä)
gti golo palloilija
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja emax »

En oo myöskään kuullu että olis juurikaan omia aikojaan katkeillu.

Hiotulla Enem A8 nokalla ja suht reippailla kierroksilla (n.8000) oli sellainen ongelma että remmi värisi ja otti kiinni siihen kiristimen jouseen ja söi hampaita sen takia. Ja tällöin oli bilteman remmi.
Ongelma ratkes kun laitoin kiristimen kiinni normaaleilla m8 pulteilla.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kyselen vähän foorumilaistenkin näkökantoja, kun kanteen on tehty koneistamolla täysremontti, mutta suuttimen koloja hioessa oli tullut kuulemmma puhkeama kanavaan, ja se oli korjattu kanavakitillä.. Siis mikä v*tun kanavakitti??? Eikö tuollaiset pitäisi korjata hitsaamalla?? Sillä kyselen että onko tuo oikeasti kestävä korjaus?

Kyseessä siis 1.6 taunuksen kansi, oohoocee siis.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja emax »

Pakkelin tapaista 2k kittiä jonka lämpölaajenemiset on samaa luokkaa kannen kanssa. On sillä joitain jokkis kansia paikkailtu, ja kuulemma on kestänytkin. Sen kummempaa kokemusta mulla ei ole sen kestosta paikka-aineena, he voivat tietää paremmin.

Rautakanteen se on varmasti parempi vaihto-ehto kuin hitsaus. Paras paikkaus olis tietenki toinen ehjä kansi.

Vähintäänkin jonku takuun sille kyllä haluaisin, jos omasta olis kyse.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ok, toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Puristuspaineita meinasin mittailla pytyistä, mutta ainakaan käsin konetta pyörittämällä en saanut lukemia.. Ohjeessa käsketään jättää kyllä mittari käsikireyteen tulpanreikään, mutta täytyykö konetta sitten pyörittää startilla että saa minkäänlaisia lukemia?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja emax »

duckworth kirjoitti:mutta täytyykö konetta sitten pyörittää startilla että saa minkäänlaisia lukemia?
Kyllä.
Jotain vastustusta pitäisi tuntua käsinkin, 4 kertaa 2 ringin aikana. Mutta että männänrenkaat alkaa toimia oikein niin pitää konetta pyörittää nopeammin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

emax kirjoitti: Kyllä.
Jotain vastustusta pitäisi tuntua käsinkin, 4 kertaa 2 ringin aikana. Mutta että männänrenkaat alkaa toimia oikein niin pitää konetta pyörittää nopeammin.
Juu kyllähän sieltä aina vastustus tuntui käteen kampiakselin päästä, ja puhina käy pakoaukkojen luota. Tarkkoja arvoja meinasin mittailla vain ettei jurpi niin paljoa, jos huomaisi tässä vaiheessa jotain ongelmia, eikä moottorin käytyä :)

Esim. jos olisi heittoa pyttyjen välillä.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kysynpä ettei tule töpeksittyä; onko perus-litium-pohjainen laakerirasva hyvä kytkinakseliin? Alkuperäinen rasva, joka tuli kytkimen mukana vuosi sitten, on jo hukkunut johonkin..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
U.G.I
Viestit: 100
Liittynyt: 25 Huhti 2011 12:39

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja U.G.I »

Minkä takia se pittää rasvata? Ole kyllä koskaan muuhun sielä pyhkässy rasvaa kun silmälaakeriin ja painelaakerin holkkiin ihan kevyt silaus normi laakerirasvaa.
duckworth
Viestit: 3735
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205- alakerran koneistus ja kasaus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kysäistäänpäs täällä (kun ei tuonne projektien puolelle kukaan kuitenkaan vastaisi :D ), että minkälaisia öljynpaineita ootte saanu kylmällä koneella?? Kun oma antaa 6 baria...

Öljyt 10w40 semi-synt, pumppu mallia korkeapaine.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin