sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Jos olis kyse jostain muusta kun dohcista niin ei tuo välttämättä mitää haittaisi.
Tuo on juuri se heikoin kohta mistä nämä halkee, ja tuo halkeama voi tuosta vielä jatkua seetirenkaiden ali pako- ja imukanaviinkin asti. Ja kun se on kerran nuon lämmennyt niin todennäköisesti sielä on myös pako-ohjurit tippunu.
Itse en tuollaista kantta omaan autoon laittaisi mistään hinnasta.
Tuo on juuri se heikoin kohta mistä nämä halkee, ja tuo halkeama voi tuosta vielä jatkua seetirenkaiden ali pako- ja imukanaviinkin asti. Ja kun se on kerran nuon lämmennyt niin todennäköisesti sielä on myös pako-ohjurit tippunu.
Itse en tuollaista kantta omaan autoon laittaisi mistään hinnasta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Joo siis ei ole tämä kansi enää kiinni tulossa. Tosiaan tuosta halkeamien jatkumisesta, niin ainakin nopeasti katsottuna ne jatkuivat kanaviin asti. Kaksi pako-ohjuria myös puolisen senttiä toisia alempana.
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Tossa kun kerroit, että kun on lämmennyt niin pako-ohjuritkin tippunee. Eli jos pako-ohjurit ovat valahtaneet, niin tietää, että kone on joskus keittänyt vai?emax kirjoitti:Jos olis kyse jostain muusta kun dohcista niin ei tuo välttämättä mitää haittaisi.
Tuo on juuri se heikoin kohta mistä nämä halkee, ja tuo halkeama voi tuosta vielä jatkua seetirenkaiden ali pako- ja imukanaviinkin asti. Ja kun se on kerran nuon lämmennyt niin todennäköisesti sielä on myös pako-ohjurit tippunu.
Itse en tuollaista kantta omaan autoon laittaisi mistään hinnasta.
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Sanotaan ny vaikka että ainakin silloin kun on lämmenny.
Voipa ne kai muutenkin lähteä liikkeelle...
Voipa ne kai muutenkin lähteä liikkeelle...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Kyllä ne noissa dohceissa tippuu muutenkin kuin liiallisen lämpiämisen seurauksena, kaverin isän sierraankin tehtiin jo melkein uutena ohjuriremppa kun pöllytteli, olisko ollut pari vuotta vasta vanha.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Jatketaan nyt tähän samaan...kone vaihtui autoon ja nyt taas pelittää.
Sellaista vaan kyselisin, että miten noiden flektien sielunelämä on? Kumpi toimii ensin vai kumpikin yhtäaikaa? Mitä flektiä ohjaa se anturi termarikotelossa? Mulla se repsikan puoleinen flekti on paskana, siihen tarvisi uuden ropellin tai koko flektin.
Toinen kyssäri sitten tyhjäkäyntimoottorista. Edellisellä koneella toimi ihan normaalisti, piti tyhjäkäynnin jossain 800-900 tuntumassa, mutta nyt tuohon tuli toisen koneen imusarjanjohtosarja, josta siis piuhat tkm:lle, niin tyhjäkäyntikierrokset on jotain 1200. Liittimen kun ottaa irti tiputtaa tyhjäkäynnin 1000 paikkeille...mistä lähtisin etsimään vikaa?
Sellaista vaan kyselisin, että miten noiden flektien sielunelämä on? Kumpi toimii ensin vai kumpikin yhtäaikaa? Mitä flektiä ohjaa se anturi termarikotelossa? Mulla se repsikan puoleinen flekti on paskana, siihen tarvisi uuden ropellin tai koko flektin.
Toinen kyssäri sitten tyhjäkäyntimoottorista. Edellisellä koneella toimi ihan normaalisti, piti tyhjäkäynnin jossain 800-900 tuntumassa, mutta nyt tuohon tuli toisen koneen imusarjanjohtosarja, josta siis piuhat tkm:lle, niin tyhjäkäyntikierrokset on jotain 1200. Liittimen kun ottaa irti tiputtaa tyhjäkäynnin 1000 paikkeille...mistä lähtisin etsimään vikaa?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
En muista kumpi flekti toimii ensin, todennäköisesti se joka on pyörivä. Se toinen alkaa pyörimään vasta seuraava lämpötilaraja ylittyessä, ja molempia flektejä ohjaa sama anturi termostaatin kopassa. Ota se flektin kehikko irti, siinä moottorissa on sellaiset "vesireiät" alapuolella, niistä öljyä tms. sisään ja käsin pyörittelemään, alkaa herkistymään.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Ei toiseen paljon herkistelyt auta, ku on ropellista boorit menny. Anturin liittimestä heitin jumpeilla virtaa flekteille, ni ehjä (kuskinpuoleinen) pyöri kyllä, mutta moottori, josta ropelli puuttuu ei pyörinyt.Sierra2.3-16v kirjoitti:En muista kumpi flekti toimii ensin, todennäköisesti se joka on pyörivä. Se toinen alkaa pyörimään vasta seuraava lämpötilaraja ylittyessä, ja molempia flektejä ohjaa sama anturi termostaatin kopassa. Ota se flektin kehikko irti, siinä moottorissa on sellaiset "vesireiät" alapuolella, niistä öljyä tms. sisään ja käsin pyörittelemään, alkaa herkistymään.
Varmaan varmuudeksi laitettava oma rele (jota siis ohjataan omalla kytkimellä sisältä) jompaankumpaan flektiin anturin rinnalle sekä hommattava anturiksi se paljon puhuttu dieseli escortin anturi.
Vielä varmuudeksi, niin tämähän -> http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-3796 se anturi on?
Anturista lähtee kaksi johtoa flekteille, mustapunainen ja mustasininen, niin kumpi näistä on se aikaisemmin heräävän flektin johto?
Taidan hommata tuohon rikkimenneen tilalle motonetistä unipoint flektin, mutta pitää nyt mitata meneekö sinne 28 vai 33cm versio.
Jos jollain ylimääräisenä yksi flekti tuohon sierran kehikkoon, niin täällä ois sille ostaja!
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
justiinsa tuo anturi.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Sellain kyssäri, et miten mahtaa lähteä tosta ruiskumallin imusarjasta irti se letkukiinnike, johon tulee jarrutehostimen alipaineletku kiinni?
Tyhjäkäynti on korkealla ja luulisin, että tuosta liitoksesta vuotaa, koska ei letkua ulos vedettäessä "kirraa" ollenkaan. Toisekseen jarrun pumppaaminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin nostavasti, mutta sehän on normaalia, koska silloin alipaineletkussa paine vaihtelee.
Tyhjäkäynti on korkealla ja luulisin, että tuosta liitoksesta vuotaa, koska ei letkua ulos vedettäessä "kirraa" ollenkaan. Toisekseen jarrun pumppaaminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin nostavasti, mutta sehän on normaalia, koska silloin alipaineletkussa paine vaihtelee.
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Mistä ootte löytäny ruisku dochiin kaasuvaijereita? Motonet, AD eikä AutoPro tunne
Käykö motonetistä jonkin muun auton vaijeri tuohon vai kuis?!

Käykö motonetistä jonkin muun auton vaijeri tuohon vai kuis?!
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Marmori tiskiltä ainoastaan sai pari vuotta sitte.
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Samallalailla mullakin oli halki! Metallinen on luultavasti parempi. Käsittääkseni elää paremmin alukannen kanssa. Ite ostin kansipahvin, imu tiivisteen, pako tiivisteen, kansipultit, venttiilikannen tiivisteen, jakoketjun kiristin (suosittelen et vaihat uuteen), öljyt ja suodattimen, nesteet. Mitähän muuta?.. Kannet näkyy olevan romiksella hyvillä hinnoilla 400 ylöspäin. Mie löysin onneksi sopivasti 160 tkm ajetun kannen joka käytettiin alanmiehellä.
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Ja se jarrupaineen letku lähtee ihan vetämällä!!! Mut voi olla vaikea saaha sit tiiviksi. Pitäis ostaa uus ittelle. Ja varo!!! Saattaa haljeta helposti taittuessaan.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Sen jarrutehostimelle menevän alipaineputken juuressa on sellainen kynsi jota pitää painaa kun putkea vetää, niin lähtee ihan ilman väkivaltaa. Taitaa monessa vuotaa sen takia kun on väkivalloin irroitettu..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Nyt oli kysymys kuitennii siitä letkukiinnikkeestä eikä itse letkusta. En nyt niin peukku keskel kämmentä oo etten letkua siitä sais irti
Sain sen kiinnikkeen "muoviholkin" irti ja se olikin halki. Onneks oli toisessa imusarjassa ehjä holkki. Nyt kirraa letkun niinkuin pitää.
Syy tuohon korkeaan tyhjäkäyntiinkin löytyi. Oli kaasuläpän asentoanturi tullut tiensä päähän.

Syy tuohon korkeaan tyhjäkäyntiinkin löytyi. Oli kaasuläpän asentoanturi tullut tiensä päähän.
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Noniin näin kauan taas selvittiin ilman ongelmia! Voi v***n foord.
Tänään alkoi venttiilin nostin kalkattamaan. Oisko ihan nostimessa vikaa, kun kalkattaa sillai katkonaisesti...ensin kalkatus voimistuu ja sitten häviää hetkeksi, sitten taas kalkattaa voimistuen kunnes häviää hetkeksi. Tätä rumbaa tekee läpi kierrosalueen, tai ainakin sen verran kierrosalueesta, kun siitä selvää saa kuuntelemalla.
Pitäisiköhän vikaa lähteä etsimään öljypumpusta, jos siitä olisi päässyt se ruuvi löystymään? Öljypumpun irroituksesta, niin onko jakoketju pakko ottaa pois paikoiltaa, jotta pumpun ketjun saa pois vai mahtuuko öljypumpun ketju väistymään, vaikkei jakoketjua irroittaisikaan?
Ärsyttää vaan se jakopään purku taas, kun joutuu puristelee kiristimen kasaan yms...
Paljon öljyä valuu pihalle, kun pumpun irroittaa? Ei ole kuin jonkun 1500 ajetut öljyt, ni ei viitsisi taas vaihtaa niitä. Turhaa rahan laittoa tollaiseen paskaan.
Edit: Nyt tais päästä aivopieru, katsoin haynesin pdf:ää ja siinä näyttää, että pumpun ketju on jakoketjun edessä, eli jakoa ei tarviikaan purkaa pumpun irroittamista varten. Mutta edelleen paljon öljyä pääsee karkuun?
Tänään alkoi venttiilin nostin kalkattamaan. Oisko ihan nostimessa vikaa, kun kalkattaa sillai katkonaisesti...ensin kalkatus voimistuu ja sitten häviää hetkeksi, sitten taas kalkattaa voimistuen kunnes häviää hetkeksi. Tätä rumbaa tekee läpi kierrosalueen, tai ainakin sen verran kierrosalueesta, kun siitä selvää saa kuuntelemalla.
Pitäisiköhän vikaa lähteä etsimään öljypumpusta, jos siitä olisi päässyt se ruuvi löystymään? Öljypumpun irroituksesta, niin onko jakoketju pakko ottaa pois paikoiltaa, jotta pumpun ketjun saa pois vai mahtuuko öljypumpun ketju väistymään, vaikkei jakoketjua irroittaisikaan?
Ärsyttää vaan se jakopään purku taas, kun joutuu puristelee kiristimen kasaan yms...
Paljon öljyä valuu pihalle, kun pumpun irroittaa? Ei ole kuin jonkun 1500 ajetut öljyt, ni ei viitsisi taas vaihtaa niitä. Turhaa rahan laittoa tollaiseen paskaan.
Edit: Nyt tais päästä aivopieru, katsoin haynesin pdf:ää ja siinä näyttää, että pumpun ketju on jakoketjun edessä, eli jakoa ei tarviikaan purkaa pumpun irroittamista varten. Mutta edelleen paljon öljyä pääsee karkuun?
Re: sierran 2.0 doch koneen kanssa ongelmia apua kiitos!
Sen verran että käsiä voi vähä liata.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala