mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Juu, mutta kun mä kokeilin tuonkin tyylin ehjästä autosta, ja silti syttyi häiriövalo. Ihmettelen miksi sulla se ei syty.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Juu, mutta kun mä kokeilin tuonkin tyylin ehjästä autosta, ja silti syttyi häiriövalo. Ihmettelen miksi sulla se ei syty.
Arvaavaan ihmettelenkö itsekkin :shock:

Mulla on 1.8 125hp Duratec He, oliko sulla kyseessä Duratec SCi?
Mondeo Ghia X (MK3)
Jonttula
Viestit: 84
Liittynyt: 15 Loka 2011 00:16

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Jonttula »

Itselläni myös 125hp malli. Voi toisaan olla et oma venttiilinmoottori on sökönä vaikka tapilla kuitenkin ajoittain mentiin monta sataa kilometriä ilman valoa. Ulkomailta käytettynä saa ehjiä venttiilejä ihan järki hintaan niin katselee jos vaikka keväällä laittaisi laitteen toimintaan, nyt saa olla.

http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skanne ... ukija.html

tuollaisen koodinlukijan tilasin. Omasta mielestä varsin pätevä ja edullinen. Näyttää livedataa auton ollessa käynnissä ja näyttää koodit sekä englannin kielisenä tekstin mitä koodi tarkoittaa. Vaikka tuote tulee kiinasta on se varsin laadukkaan oloinen ja toimitetaan säilytykassissa. Eikös tämä obd2 tullut 01 kaikkiin eu bensakoneisiin pakolliseksi, joten lukijasta on hyötyä myös muissa autoissa. 04 alkaen tais tulla diisselit.
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Itsekkin tuota kattelin, mut mietitti vähän tuon toimivuus, mut varmaan vois tuon pistää tilaukseen ku ei oo ainakaan hinnalla pilattu :D .
Itse en EGR:ää halua pitää käytössä juuri sen karstoituksen takia.
Mondeo Ghia X (MK3)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

IziO kirjoitti: Arvaavaan ihmettelenkö itsekkin :shock:

Mulla on 1.8 125hp Duratec He, oliko sulla kyseessä Duratec SCi?
No ei ollut SCi, vaan 2,0 Duratec, josta sen tulppasin. Mutta samanlaiset systeemit niissä noi EGR:t on, ja samanlailla toimii.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Sierra2.3-16v kirjoitti: No ei ollut SCi, vaan 2,0 Duratec, josta sen tulppasin. Mutta samanlaiset systeemit niissä noi EGR:t on, ja samanlailla toimii.
Juu, luin just britti foorumia ja siellä sanottiin että niissä on joku sensori joka haistelee pakokaasuja. Joten sä varmaankin hitsasit sen kolikon siihen paskaisempaan reikään?

Sillä siellä luki että siihen sokeaan tiivisteeseen pitää tehdä 5mm reikä jotta sieltä tulee vähän ilmaa, mutta ei kumminkaan sitä "pazkaa".

Linkki hemmetin isoon keskusteluun:
http://www.fordmondeo.org/forum/printpo ... id/761087/
Mondeo Ghia X (MK3)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Siis sen kanavan päähän sen hitsasin, mitä pitkin pakokaasut imusarjaan kulkee. Mutta eihän sullakaan sitä kanavaa pitkin mitään kulje, koska oot poistanut sen akselin, joka aukaisee venttiilin joka aukaisee sen kanavan pakokaasuille, eli ollaan ihan samassa tilanteessa, erilailla vaan asia ratkaistu. Ei se silti selitä miksi toisella valo palaa, ja toisella ei.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Tämmöisen löysin.
Electronic EGR (5 wires) for EURO4 -> ECU push current to an electric motor that lift the valve, the lift is measured by the position sensor. ECU can undrestand EGR is sticking if sensor is not moving when commanded.

Now let me try to explain how Euro4 ECU can detect pipe is blanked (there are different strategies and I'm not sure how ford does):

When the engine is in steady state (not idle!) the ECU measure: air flow mass and temperatue (how much oxigen in entering the engine), exhaust gas temperature, oxygen concentration in exhaust (lambda sensor) and pressure&temperature on the intake maniford.

When EGR is operated (and not blanked) ECU expect the following:
- pressure and temperature in intake manifold changes (there it is both fresh air + exhaust from egr)
- exhaust gases at catalyst converter will reduce (as explained above, reciultation reduce the temperature)
- oxygen concetration at exhaust will reduce.

If the ECU command the EGR open and none of the above happens, the ECU understande there is something clogging the pipe.
Sulla kenties auttas se 5mm reikä siihen kolikkoon, koska nythän se pakokaasu ei pääse oikein minnekkään kun se on tukossa sama kuin otat tyhjän lasipullon tiukasti huulillesi ja yrität puhaltaa sinne lasipullon pohjaan saakka --> tehtävä mahdoton, mutta jos lasipullon pohjassa olisi pieni reikä puhallus onnistuisi.

Mutta sitten taas toisaalta minä en ymmärrä miksi minulla ei tule vikakoodia, koska ECU kuvittelee että se akseli liikkuu, mutta jos se mittailee niitä lämpötiloja jne, niin vikakoodin pitäisi tulla?
Taidan jatkaa pohtimista huomenna..
PRKL, aamulla pitäs herätä 06.30 ja nyt on jo kello 03.20, mut mä en voi mitään, mua kiehtoo tää ongelma vähän liikaakin :D
Mondeo Ghia X (MK3)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Tavallaan sun lasipullovertaus on väärä, se pakokaasuhan menee pakoputkeen muiden kaasujen kanssa, kun ei pääse EGR venttiilin ohi. Alkuun tuli kerran herjaus liian laihasta seoksesta (kun ei pakokaasuja sekoitu imuilmaan, seos on laihempi), mutta ECU oppi ilmeisesti itse rikastamaan seosta kun sen jälkeen ei sitä herjannut.

Ja tosiaan kuten itsekin ymmärsit, sullakin PITÄISI tulla vikakoodi koska venttili ei aukea vaikka sähkömoottori tekee työtä sen aukaisemiseksi.

Mulla ei valitettavasti kyseistä autoa enää ole, se on jo seuraavalla omistajalla, jolle kyllä kerroin EGR:n tulppaamisesta, ja auto on senkin jälkeen jo katsastettu.

Varmaan se pieni reikä tulpassa olisi auttanut siihen, että vikakoodia ei olis tullut.
Tossa muuten kuva siitä kanavasta jota pitkin pakokaasua koneeseen tulee sillon kuin tulee:
Kuva
ja näin se tuli tulpattua.
Kuva
Sen myönnän tässä nyt ja heti, että toi oma tapa oli ihan tyhmä ja väärä, kun helpoin tapa on jättää se sähkömoottori tappeineen irti kannesta, silloin sen saa helposti leimalle takaisin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Sillä lasipullo vertauksella tarkoitin tätä kohtaa:
When EGR is operated (and not blanked) ECU expect the following:
pressure and temperature in intake manifold changes (there it is both fresh air + exhaust from egr)

Kun olis aikaa niin pitäs kunnolla tutkiskella sitä että miksi se vikaakoodi ei tule ja testailla eri variaatioita..
Onko se venttiili ilman sitä akseli sen verran "löysä" että muutama prosentti siitä mitä normaalisti EGR päästäisi pakokaasuja läpi menee läpi ja ei siksi aiheuta vikakoodia (kerran useat kirjoittaa sitä että se 5mm reikä riittää huijaamaan ECUa).
Hyvin se venttiili liikkui ylös ja alas ja oli suht jämäkkä kun sitä testasin.
Mondeo Ghia X (MK3)
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Mulla on OBD-vikakoodilukijana seuraava laite (hyvin on toiminut, myös mk3-mallin Mondeossa, vaatii tosin läppärin):
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skanne ... ukija.html

IziO:lle: Meillä oli taannoin Sierra2.3-16v:n kanssa pitkä "kirjeenvaihto" ja testaus liittyen Duratec-Mondeon EGR-tulppaukseen (ittellä Mondeo -01 2.0 Duratec autom.) ja tulimme silloin siihen johtopäätökseen että EGR:n deaktivointi aiheuttaa vikakoodin vain lämpimillä keleillä. Omassa yksilössä tuli muuten EGR-vikakoodin lisäksi aina myös laihan seoksen koodi jonka takia en uskaltanut jatkaa ajoa ilman toimivaa EGR:ä. Mutta, sittemmin selvisi, että omassa yksilössä imusarjan läpät eivät olleet toiminnassa alipainevuodon takia (aiheutti nykimistä, huonoa käynnistymistä, jne...). Saattoi siis olla että etenkin laiha seos johtui osittain toimimattomista läpistäkin. Nää on niin monimutkaisia vehkeitä että aika vaikea sanoa mistä mikäkin oire/vika aiheutuu. Joka tapauksessa, EGR:n tarkoituksena on alentaa paloprosessin lämpötilaa, joten ei ehkä olisi kovin kaukaa haettua että kylmällä ilmalla takaisinkierrätystä ei tarvita niin paljon kuin lämpimällä? (voin olla väärässä)
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

ekn1 kirjoitti:Joka tapauksessa, EGR:n tarkoituksena on alentaa paloprosessin lämpötilaa, joten ei ehkä olisi kovin kaukaa haettua että kylmällä ilmalla takaisinkierrätystä ei tarvita niin paljon kuin lämpimällä? (voin olla väärässä)
Tuossa olet ikävä kyllä mielestäni väärässä.
Onko mielestäsi sitten kesäinen ulkoilma viilempää kuin pakokaasut, jotta pakokaasuilla pitäisi viilentää :)

Mitä kylmempää ilmaa imusarjasta sinne palopesään menee sitä kuumempi se palamisprosessi on. Siksi juuri sinne niitä lämpimiä pakokaasuja takaisin laitetaan että palamisprosessi olisi viileämpi ja typpeä syntyisi vähemmän.

Pakokaasuilla on tarkoitus pitää imuilma mahdollisimman lämpimänä jotta palamiseos olisi mahdollisimman lämmin, jotta itse palotapahtuma olisi mahdollisimman viileä (palotapahtuma ei vaatisi niin paljon energiaa) Mitä enemmän energiaa se palotapahtuma vaati sitä lämpimämpi se palotapahtuma on.
Mondeo Ghia X (MK3)
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Kaikki varmaan on yhtä mieltä siitä että moottoreissa on tietty ilma/polttoaine-suhde jotta ne toimivat hyvin ja luottavasti.

Ja kaikki on yhtä mieltä siitä että kylmässä ilmassa on enemmän happea kuin lämpimässä ilmassa.

Joten onko kaikki mukana?

Väitätte että EGR ei toimi talvella?

Jotta ilma/polttoaine-suhde pysyy samana silloin kun talvella imusarjaa tulee pelkkää kylmää (kylmä ilma sisältää enemmän happea kuin se lämmin ilma) joten tarvitaan enemmän polttoainetta kuin silloin jos EGR:stä tulee lämmintä ilmaa sinne imusarjaan (lämpimässä ilmassa vähemmän happea).

Muistakaa tässä välissä se ilma/polttoaine-suhde

Ja jos suurempi määrä syötetään polttoainetta, niin silloinhan se palamistapahtuma on kuumempi, kuin jos vähemmän happea sisältävää lämmintä pakokaasu syötetään sinne imusarjaan joka tarvitsee vastaavasti vähemmän polttoainetta pitääkseen ilma/polttoaine-suhteen samana.

Ja EGR:n tarkoitushan on viilentää sitä palotapahtumaa, joten eikö se ole aika itsestään selvää että se EGR on silloin varsinkin talvella käytössä?

Voinko minä enää selvemmin tämän asian teille tästä "ratakiskosta" vääntää, tämä on pelkkää fysiikkaa ei enempää eikä sen vähempää :D

EDIT:
Mulla on OBD-vikakoodilukijana seuraava laite (hyvin on toiminut, myös mk3-mallin Mondeossa, vaatii tosin läppärin):
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skanne ... ukija.html
Tuossa toimii myös kaikkien vikakoodien nollaus MK3 Mondeossa?
Mondeo Ghia X (MK3)
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

OBD-lukijasta: itse ainakin olen kyseisellä lukijalla nollaillut obd-vikakoodeja mk3 Mondeosta.
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

ekn1 kirjoitti:OBD-lukijasta: itse ainakin olen kyseisellä lukijalla nollaillut obd-vikakoodeja mk3 Mondeosta.
Ok, tää vois olla monipuolisempi kuin se toinen lukija jota ehdotettiin. Onko tietoa toimiiko tuo muillakin softilla kuin vain sillä joka tulee mukana?
Mondeo Ghia X (MK3)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

IziO on ilmeisesti sitä mieltä, että ainoastaan EGR:llä säädellään hapen ja polttoaineen suhdetta moottorissa, ei lambdalla, kaasuläpällä ja suihkutettavan polttoaineen määrällä? Koska kaikkia noita moottorinohjaus käyttää hyväkseen saadakseen sopivan seoksen. Ja edelleen olen sitä mieltä, että moottori ei EGR:ää pakkasella juurikaan käytä, koska siitä ei talvella tukittuna vikakoodia tullut.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Sierra2.3-16v kirjoitti:IziO on ilmeisesti sitä mieltä, että ainoastaan EGR:llä säädellään hapen ja polttoaineen suhdetta moottorissa, ei lambdalla, kaasuläpällä ja suihkutettavan polttoaineen määrällä? Koska kaikkia noita moottorinohjaus käyttää hyväkseen saadakseen sopivan seoksen. Ja edelleen olen sitä mieltä, että moottori ei EGR:ää pakkasella juurikaan käytä, koska siitä ei talvella tukittuna vikakoodia tullut.

En ole sitä mieltä että EGR:llä säädellään seosta
. EGR:n tehtävä on jäähdyttää palotapahtumaa joten EGR ainoastaan pintakaasulla päästää pakokaasuja imusarjaan, ei tyhjäkäynnillä tai täyskaasulla ajaessa.

Siinä olet oikeassa että se on monen anturin yhteistyötä jolla säädetään seosta, mutta jos anturit haistaa että sieltä tulee kylmän ilman takia nyt enemmän happea, niin ecu syöttää enemmän bensaa --> joten palamistapahtuma on lämpimämpi kuin jos sieltä olisi imusarjaan puskenut lämmintä ilmaa.

Sitä en tiedä miksi EGR ei pakkasella vikoodia sinulle antanut, mutta talvellakin EGR on toiminnassa. Koska muuten EGR:n olemassa ololla ei ole mitään fysiikan lakeja tukevia perusteita.

EDIT: EGR on suljettuna kunnes moottori on lämmennyt (en tiedä tarkoitetaanko tällä lämpenimisellä sitä ns normaali käyntilämpötilaa, joka mondeossa on lämpömittarin puolessa välissä), joten viallinen termarikin voi olla syy siihen miksi talvella ei sitä vikakoodia ole tullut. Tai sitten on ollut pätkäajoa eikä lämmöt ole nousseet tarpeeksi. Mutta kun moottori on lämmennyt alkaa EGR toimia vaikka Siperiassa.
Mondeo Ghia X (MK3)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Paljon oli pätkäajoakin, mutta kyllä sillä pitempiäkin reissuja ajettiin, ja termostaattikin toimi, mittarikin näytti aina suoraan kello kahtatoista, niinkuin kuuluu. Mulla oli varmaan sitten tosi erikoinen vika moottorinohjauksessa kun ei käyttänyt sitä EGR:ää muuta kun plussan puolella.

No, oli miten oli, kuitenkin pointti on siinä, että sun autossa pitäis joka tapauksessa tulla vikakoodia ja moottorinhäiriövalon palaa koska EGR-venttiili ei aukea, itsekseenhän se ei läpi päästä mitään.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

Sierra2.3-16v kirjoitti: No, oli miten oli, kuitenkin pointti on siinä, että sun autossa pitäis joka tapauksessa tulla vikakoodia ja moottorinhäiriövalon palaa koska EGR-venttiili ei aukea, itsekseenhän se ei läpi päästä mitään.
Jep tässä ollaan yhtä mieltä.
Mondeo Ghia X (MK3)
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Tuli mieleeni, että voihan se ehkä olla niinkin että (jostain syystä jota en tiedä) ohjausyksikkö ei heitä EGR-vikakoodia kylmällä kelillä vaikka havaitsisikin EGR:n toiminnassa ongelman. Mutta anyway, kun tässä kunnon pakkaskelit alkavat niin ihan mielenkiinnostakin voisin tsekata tuolla ELM-skannerilla avaako toi oma 2.0 Duratec pakkasella EGR:ä. Tämänhän pystyy päättelemään siitä nouseeko "Intake Air Temperature" ulkoilman lämpötilan yläpuolelle kun ajelee lämpimällä koneella pintakaasulla maantieajoa.
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja IziO »

ekn1 kirjoitti:Tämänhän pystyy päättelemään siitä nouseeko "Intake Air Temperature" ulkoilman lämpötilan yläpuolelle kun ajelee lämpimällä koneella pintakaasulla maantieajoa.
Sanoisin, että erittäin hyvä idea :D

Kokeile muuten ihan huvikseen näin, ennen käynnistystä nappaat läppärin kiinni ja seuraat haukkana sitä lämpötilaa, että missä vaiheessa se alkaa muuttua? Paljon on koneen lämmöt silloin kun EGR alkaa puskea pakokaasuja imusarjaan. Sulla siis EGR käytössä ihan normaalisti?
Mondeo Ghia X (MK3)
Jonttula
Viestit: 84
Liittynyt: 15 Loka 2011 00:16

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Jonttula »

Itselläni valo palaa nyt ilman tappia aikomustakaan sammua. Voisin piruuttaa kokeilla myös kun pakkaset alkaa nollata koodit ja katsoa syttyykö vikavalo pakkasilla vai ei.
ekn1
Viestit: 315
Liittynyt: 20 Touko 2008 21:22

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja ekn1 »

Joo, täytyy tehdä tuo testi ihan jo mielenkiinnosta. Mulla on EGR ihan normaalisti käytössä, ja itse EGR-venttiilinkin uusin reilu vuosi sitten joten takaisinkierrätysjärjestelmän pitäisi olla "iskussa". Vanhassa venttiilissä ei ollut mitään vikaa vaikka luulin niin kun auton pintakaasunykiminen loppui EGR:n deaktivoinnilla. Mutta tosiaan, laihan seoksen vikakoodin takia en raaskinnut ajaa autolla ilman EGR:ä ja lopultahan se vika löytyi sitten imusarjan läppiä käyttävästä alipaineletkusta. Taitaa muutenkin olla toi EGR:n "demonisointi" aika turhaa kun puhutaan uudemmista moottoreista.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Jonttula kirjoitti:Itselläni valo palaa nyt ilman tappia aikomustakaan sammua. Voisin piruuttaa kokeilla myös kun pakkaset alkaa nollata koodit ja katsoa syttyykö vikavalo pakkasilla vai ei.
Teeppä se, niin saadaan selvyyttä asiaan..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mondeo duratec 1.8 -01 EGR ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

ekn1 kirjoitti: Taitaa muutenkin olla toi EGR:n "demonisointi" aika turhaa kun puhutaan uudemmista moottoreista.
En tiedä sitten kuinka turhaa, tämmöiseksi menee n. 300tkm kilsoilla..
Kyllähän tuollainen kuonakerros jo jotain tekee antureille ja läpille yms..
Kuva
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin