Sivu 2/2

Re: sierra ja dellortto DHLA 40 (tehot kateissa)

Lähetetty: 12 Loka 2011 23:05
Kirjoittaja emax
Imu täysin auki 110 asteessa After Top Dead Center eli jykk.
http://www.isokivijarvi.com/jir/finnish/nokka.htm

Re: sierra ja dellortto DHLA 40 (tehot kateissa)

Lähetetty: 13 Loka 2011 21:39
Kirjoittaja bomble
emax kirjoitti:Imu täysin auki 110 asteessa After Top Dead Center eli jykk.
http://www.isokivijarvi.com/jir/finnish/nokka.htm
eli täytyy varmaan hankkia tuo astelevy.

en nyt ihan tainut älytä tota hommaa, eli meillä nyt on toi 110 astetta tiedosa niin ei tarvii laskeskella noita muita? ja siis lyödäänkö toi nyt kasaan ilman auton omia nokan ajoitus merkkejä ? minkä mukaan tosta astelevystä sitte taas katotaan? lohkon merkin vai :D ?

niin maan perkeleen sekavaa..

olisko jollain hyvää tulostettavaa kuvaa tosta astemitasta? ja mistä tiiän missä asennossa astelevyn pitää olla nokan päässä :D?

Re: sierra ja dellortto DHLA 40 (tehot kateissa)

Lähetetty: 17 Loka 2011 21:59
Kirjoittaja emax
Tarvit myös mittakellon ja jalan sille. Ja mittakelloon jokin jatkovarsi, että se ulettuu männänpäälle.
Nokka suurinpiirtein kohdalleen. Jos jakomerkit on vielä tallella niin laita niihin.
Tulpat irti.
Pyöritä moottoria niin että 4.syl. on työtahdissa, ja 1 vaihtaa.
Astelevy tulee kampiakselin päähän.

Sitten alkaa se sekava osa. Mennään ny vähä helpomman kautta, vaikka tarkkuus kärsiikin.

Mittakellolla etit sen oikean yläkuolokohdan 1.sylinterin tulpanreijästä. Ne siimapyörän merkit voi unohtaa.
Teet jostain rautalangasta tukevan viisarin astelevylle nollan kohtaan.
Mittakello pois.
Pyöritä moottoria 110 asteen kohtaan jälkeen yläkuolokohdan.
Laita mittakello mittaamaan 1. imuventtiiliä.
Hae avain jolla saat pidettyä nokasta kiinni ja avaa nokkapyörän pultit
Eti nokkaa pyörittämällä ja mittakelloa katsomalla kohta jossa venttiili on täysin auki.
Nokkapyörän pultit kiinni.
Ota mittakello pois, pyöritä moottoria parikierrosta, tarkista, ja säädä uusiksi jos tarvii. Muutama kerta voi mennä harjoitellessa.

Tarkempi tapa, mitä tuossa linkissä koitettiin neuvoa, on laittaa asteet ylös esim. 0,5mm ennen ja jälkeen ykk:n, ja laskea tarkka ykk kohta niiden asteiden keskelle. Sama nokan noston kohdalla.
Jos nokassa on pitkä kuollut kohta suurimmalla nostolla (kellonviisari pysyy paikoillaan, vaikka nokkaa liikuttaa) niin joudut laskemaan asteista keskikohdan, tuon linkin mukaan.

Vähän hankala selittää, mutta toivottavasti edes vähän selvensi. Kyllä se siitä alkaa hahmottua kun alkaa hommiin :)

Re: sierra ja dellortto DHLA 40 (tehot kateissa)

Lähetetty: 18 Loka 2011 15:17
Kirjoittaja Warro
Täälläkun oli juttua tosta bf63 nokasta, niin pukataampa kyseiseen keppiin liittyvä kysymys myös tähän perään. Eli onko kukaan koittanut saako vakio ruiskun kanssa pelaamaan moista nokkaa?

Tarkotus olis saada moinen paketti kasaan, mutta kuullu vähän juttua ton vakio ruiskun ja viri nokkien yhteen sopivuudesta.

Re: sierra ja dellortto DHLA 40 (tehot kateissa)

Lähetetty: 18 Loka 2011 17:52
Kirjoittaja emax
Liika jyrkkä vakio ruiskulle. Erillisillä läppärungoilla, ja läpänasennon ja kierrosluvun mukaan säätävällä ruiskulla vois toimia. Map tai maf ruisku sekoaa matalilla kierroksilla kun alipaine/ilmavirta heittelee sinne tänne.

Re: sierra ja dellortto DHLA 40 (tehot kateissa)

Lähetetty: 19 Loka 2011 00:01
Kirjoittaja Warro
Aiaji paha rasti. Täytynee koittaa keksiä jotain, tai jossei muuta niin heittää alkuunsa 2 kurkkunen weberi paikalleen ja katsella myöhemmin sitten ms tai jotain muuta mukavaa. Pakko se on kyllä itekki todeta, ettei sitä saa toimimaan vakiolla, senverta jääräpää pitää olla et ennen en usko ku ite nään.