Tarvit myös mittakellon ja jalan sille. Ja mittakelloon jokin jatkovarsi, että se ulettuu männänpäälle.
Nokka suurinpiirtein kohdalleen. Jos jakomerkit on vielä tallella niin laita niihin.
Tulpat irti.
Pyöritä moottoria niin että 4.syl. on työtahdissa, ja 1 vaihtaa.
Astelevy tulee kampiakselin päähän.
Sitten alkaa se sekava osa. Mennään ny vähä helpomman kautta, vaikka tarkkuus kärsiikin.
Mittakellolla etit sen
oikean yläkuolokohdan 1.sylinterin tulpanreijästä. Ne siimapyörän merkit voi unohtaa.
Teet jostain rautalangasta tukevan viisarin astelevylle nollan kohtaan.
Mittakello pois.
Pyöritä moottoria 110 asteen kohtaan jälkeen yläkuolokohdan.
Laita mittakello mittaamaan 1. imuventtiiliä.
Hae avain jolla saat pidettyä nokasta kiinni ja avaa nokkapyörän pultit
Eti nokkaa pyörittämällä ja mittakelloa katsomalla kohta jossa venttiili on täysin auki.
Nokkapyörän pultit kiinni.
Ota mittakello pois, pyöritä moottoria parikierrosta, tarkista, ja säädä uusiksi jos tarvii. Muutama kerta voi mennä harjoitellessa.
Tarkempi tapa, mitä tuossa linkissä koitettiin neuvoa, on laittaa asteet ylös esim. 0,5mm ennen ja jälkeen ykk:n, ja laskea tarkka ykk kohta niiden asteiden keskelle. Sama nokan noston kohdalla.
Jos nokassa on pitkä kuollut kohta suurimmalla nostolla (kellonviisari pysyy paikoillaan, vaikka nokkaa liikuttaa) niin joudut laskemaan asteista keskikohdan, tuon linkin mukaan.
Vähän hankala selittää, mutta toivottavasti edes vähän selvensi. Kyllä se siitä alkaa hahmottua kun alkaa hommiin
