Winx kirjoitti:V*ttu mitä kitinää taas etuvedoista. Ja voi jeesus mitä paskaa nelivedoista. Joku tarve päteä, VesQ?
Ajokokemusta löytyy mk1 ja mk2 XR4x4 Sierroista ja kivaa oli, mutta niin oli kivat ylläpitokulutkin. Vanhoja paskojahan ne alkoi olla 250-300tkm paikkeilla. "Amisteluvuodet" on myös jääny taakse, että ei mitään intoa kylillä enää vetää perä luisussa. Ihan hyvin tuolla etuvetopaskallakin pärjää.
Alkaa nämä molemmat voorttifoorumit olla yhtä etuvetoisista kitinää ja jotain vanhoja Sierroja ylistetään maasta taivaaseen.
En yleensä ota kantaa kyseisiin aiheisiin, mutta koska mainutuksi tuli sana kustannukset, on pakko puuttua.
Sanalla kustannukset yleensä käsitellään menetettyä rahaa, tai näin olen sen ymmärtänyt, voi tietty koskea aikaa jne.
Ostin talviautoksi vanhan is sierran, koska uusista autoista en juurikaan välitä. autosta maksoin hieman kolaroituna 500€. vaihtoon meni jonin verran peltiä+ kaikki kuluva lohkoa askia ja perää lukuunottamatta uusiksi tai tarkastettiin. kustannuksia tuli 500€ jos olisin kaikki ostanut uutena ehkä 1000€ ja vieraalla teetettynä ehkä 1500€ ELI YHTEENSÄ 2000€ maximissaan.
Vaihtoehtona olisi tietty ollut uuden mondeon hankinta vastaan kokoluokkaan. eli 2.0 ruisku mondeo maksaa vastaavassa varustetasossa 35000€. lisäksihän se pitää käyttää huollossa vähän väliä, jotta takuu ei raukea ja maksavat ensimmäiseltä kolmelta vuodelta väh. 1000€ lisäksi en pääse ajamaan uudella autollani, koska se on siellä huollossa tyypillisesti vähintään kokopäivän. Mahdollista on myös saada kutsu johonkin huoltoon jossa muutetaan joku uutuus moka, ja taas ollaan jalkamiehenä!. No sen kolmen vuoden päästä päätän vaihtaa auton toiseen ja myyn sierran pois. saan siitä ehkä 1000€ tai enemmän ja auto on ollut jokapäivä käytössä ja toiminut loistavasti. Myydessäni mondeon saan hyvällä tuurilla tai tyhmällä ostajalla siitä 20000€ ,ja autoa olen saanut ajaa aina kunhan se ei ole ollut huollossa, jumittunut obd testin takia lisää huoltoon tai ruiskun/säätöohjelman säätöjen ja vikojen takia huoltoon tai muuten vaan huoltoon.
Summary:
Sierra tappiota öljyt yms mukaan lukien. max 1500€
Mondeo tappiota min 15000€
Ja kumpikin auto
