doch sierraan takavakaaja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja Aksu »

JyriN kirjoitti: Ässät laittaa tarvittaessa vaikka kaksi vakaajaa, jos ei muuten toimi. :shock:
:roll: :mrgreen: Veitsi käynnyt mielessä taakse hankkia.
1:39.6 Ja viellä on parannettavaa olisi autossa ja sit kun luottaa siihen niin kuski opettelee ajamaan muutamat paikat fiksummin...
Voimia kyllä olisi nyt sopivasti (3:lla kaikki mutkat suolta pois tultaessa,3.64:1 perällä)

1:57 tai mennä 185/60-14 kitkoilla ja vakio alustalla kun vakio koneeseen oli pultattu ruisku/ahdin kaveriksi.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tää ketju on nyt mennyt siihen, kun maintisin esimerkki mielessa oman auton miedot muutokset, että kaikki alkaa esitellä kalustoaan ja kerskua ajotaidoillaan. Itse topicissa oli kyse alunperin jostain ihan muusta.. Kullakin on erilaisia ajotyylejä, eikä sen takavakaajan kanssa tarvitse välttämättä naimisiin mennä :lol:

Ja vaikka sitä alustaa trimmaisi parempia jiirejä toivoen, ei se auto pelkällä ajatuksen voimalla sivuluisuun lähde. Tai kun lähtee, niin mitenkäs hidas tehostamaton ohjaus, eihän sillä ehdi korjausliikettä tekemään. Tai jos siihen nopeamman ohjauksen asentaa, niin mitenkäs kun auto ei pysy enää tiellä? Minkä vika se sitten on? Mikä pistetään vaihtoon..?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja emax »

duckworth kirjoitti:niin mitenkäs hidas tehostamaton ohjaus, eihän sillä ehdi korjausliikettä tekemään. Tai jos siihen nopeamman ohjauksen asentaa, niin mitenkäs kun auto ei pysy enää tiellä? Minkä vika se sitten on? Mikä pistetään vaihtoon..?
Meilläpäin yleensä kuski :lol:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

duckworth kirjoitti:Tää ketju on nyt mennyt siihen, kun maintisin esimerkki mielessa oman auton miedot muutokset, että kaikki alkaa esitellä kalustoaan ja kerskua ajotaidoillaan. Itse topicissa oli kyse alunperin jostain ihan muusta.. Kullakin on erilaisia ajotyylejä, eikä sen takavakaajan kanssa tarvitse välttämättä naimisiin mennä :lol:

Ja vaikka sitä alustaa trimmaisi parempia jiirejä toivoen, ei se auto pelkällä ajatuksen voimalla sivuluisuun lähde. Tai kun lähtee, niin mitenkäs hidas tehostamaton ohjaus, eihän sillä ehdi korjausliikettä tekemään. Tai jos siihen nopeamman ohjauksen asentaa, niin mitenkäs kun auto ei pysy enää tiellä? Minkä vika se sitten on? Mikä pistetään vaihtoon..?
Vai menikö se sittenkään ihan noin? Sinähän olit sitä mieltä, että sierra on luonnostaan aliohjaava auto, eikä sen käytöstä saisi muuttaa, vaan opetella ajamaan sellaisena? No, autotehtaat on varmaan ihan turvallisuussyistä tehneet takavetoisista autoista aliohjaavia tiettyyn pisteeseen asti. Tuskin tehtaan säädöillä silti kukaan kilpaa ajaa? Ja aihionsa valkkaa kukin itse omilla perusteillaan myös, mikä sinä olet kertomaan kenellekkään toisen aihion olevan väärä?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Tunaaja
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Helmi 2005 00:37
Viesti:

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja Tunaaja »

Suosittelen duckworthille tutustumista ajeluun muutenkin kun korttelin ympäri :-)

Eipä tule yhtään henkilöautoa mieleen missä ohjaus olisi niin hidas että ei ehdi korjaamaan luistoa tai niin nopea ettei pysyisi tiellä.
Edellinen takaveto oli lava-auto missä ohjaustehostimesta loppu "nopeus" kun piti silläkin jääradalla rällätä, mutta polkimella pysty sitä tarpeentullen kompensoimaan ja yliohjautuvuutta oli varmaan enempi kun tossa sierrassa tulee olemaan millään vakaajalla.

Se on vaan niin ikävää lähestyä mutkaa kun ei saa takapäätä irti jo ennen sitä eikä oo varma että etupäässä pysyy pito.
Todennäköistä mennä keula edellä tutkiin pientareita ellei sitten hidasta hieman kärjistetysti kävelyvauhtiin ja siitä kiihdytä perä sivulla.
Ei semmosessa 20-50km/h liirailussa oo mitään hauskaa ...enään.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Tunaaja kirjoitti: Ei semmosessa 20-50km/h liirailussa oo mitään hauskaa ...enään.
Voin sano ettei se ole enää +150km/h jälkeenkään enää hauskaa kun tulee yllätyksenä...

http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... ter=videos
gti golo palloilija
Tunaaja
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Helmi 2005 00:37
Viesti:

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja Tunaaja »

:D tulipahan lasikin pyyhittyä :)
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Tunaaja kirjoitti::D tulipahan lasikin pyyhittyä :)
Hitaalla ohjauksella kerkeää tekemään vaikka senkin tarvittaessa välissä... :lol:
gti golo palloilija
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja emax »

Aksu kirjoitti: Voin sano ettei se ole enää +150km/h jälkeenkään enää hauskaa kun tulee yllätyksenä...

http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... ter=videos
Hatun noston arvoinen suoritus! Jokainen vähänki prääsänny varmaan tietää kuinka tuos tilantees yleensä käy.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja duckworth »

emax kirjoitti: Meilläpäin yleensä kuski :lol:
Tähän mä juuri vihjasin :wink:
Tunaaja kirjoitti:Suosittelen duckworthille tutustumista ajeluun muutenkin kun korttelin ympäri :-)
Eiköhän esim. lumisella maantiellä mutkaan ajo luisussa, oikeata nopeutta 70km/h hitaallaohjauksella, ole kaikkea muuta kuin korttelin ympäri ajoa.. Vai mitenkä onnistuu sulta vaikkapa jäisellä tiellä yli 90km/h luistossa takavedolla tavallisilla (huonokuntoisilla) nastarenkailla?

Taidat itse ajella sitä kaupunkirallia?

Muutenkin jos ymmärrä mitä toinen ajaa takaa (aiemmissa viesteissä), niin mitä järkeä siihen on alkaa väitellä vastaan?
Aksu kirjoitti: Voin sano ettei se ole enää +150km/h jälkeenkään enää hauskaa kun tulee yllätyksenä...

http://smg.photobucket.com/albums/v294/ ... ter=videos
Respect... :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tunaaja
Viestit: 19
Liittynyt: 08 Helmi 2005 00:37
Viesti:

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja Tunaaja »

duckworth kirjoitti: Eiköhän esim. lumisella maantiellä mutkaan ajo luisussa, oikeata nopeutta 70km/h hitaallaohjauksella, ole kaikkea muuta kuin korttelin ympäri ajoa.. Vai mitenkä onnistuu sulta vaikkapa jäisellä tiellä yli 90km/h luistossa takavedolla tavallisilla (huonokuntoisilla) nastarenkailla?

Taidat itse ajella sitä kaupunkirallia?
Helpostihan tuo käy oli sitten etu tai takaveto,
En viitsi kuitenkaan paljastaa miten etten vain joudu vastuuseen.
Täällä ei ole kaupunkia joten se siitä :)
U.G.I
Viestit: 100
Liittynyt: 25 Huhti 2011 12:39

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja U.G.I »

Pitäskös se lainata sanontaa tuolta muuatta hyllytetyltä nimimerkiltä että " menkää nintententon pellaajat" hariotteleen sivuluisuja ja vakaaja tankojen vaihtoa pleikkarin puolele :lol:
duckworth
Viestit: 4069
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: doch sierraan takavakaaja

Viesti Kirjoittaja duckworth »

U.G.I kirjoitti:Pitäskös se lainata sanontaa tuolta muuatta hyllytetyltä nimimerkiltä että " menkää nintententon pellaajat" hariotteleen sivuluisuja ja vakaaja tankojen vaihtoa pleikkarin puolele :lol:
No nyt päästään taas asiaan... Mistä se kenkä vielä puristaa, ja kuinka pahasti? :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin