Sivu 2/2
Lähetetty: 13 Helmi 2006 23:27
Kirjoittaja jani
ylimark kirjoitti:Kyllä ainaki mun XR4i:ssä on 7" lukoton perä tökättävillä vetareilla. Tossa lapussahan lukee, että 7.5" on Ruotsin malleissa EFI-ruutalla. Ite en oo 7.5" periin Sierroissa törmänny Cossuja lukuun ottamatta.
Eihän siinä lapussa sitten ole näitä muihin maihin tuotuja XR4i:a ollenkaan mainittu..?? Nyt mättää joku, ja pitäisi käydä näyttämässä sierraa ihan just leimalla.. Perästä vaan pitäis saada selko..
Lähetetty: 13 Helmi 2006 23:31
Kirjoittaja ylimark
99.99% varmuudella kaikissa XR4i:ssä on 7" perä. Samaa puoltaa myös sumusaarten foorumit. En sit tiedä näistä 2.9 takapotkuista, mutta nehän ei ole XR4i-malleja...
Lähetetty: 17 Helmi 2006 23:06
Kirjoittaja jani
No onkos 7.5" perää 3.62 välityksellä olemassakaan?
Lähetetty: 18 Helmi 2006 10:04
Kirjoittaja Bootsi
jani kirjoitti:Kun moottorin vaihdon yhteydessä käytetään vertailumallina XR4i:tä, niin pitääkö vaihtaa 7.5" perä vai riittääkö 7"? Eli onko siinä XR4i:ssä nyt sitten se 7.5" vaiko 7"?
Alkaa tulemaan ristiriitaista tietoa aika paljon..
jani kirjoitti:pitäisi käydä näyttämässä sierraa ihan just leimalla.. Perästä vaan pitäis saada selko..
Katsastuksessa ei pitäis ketään kiinnostaa mikä perä siellä alla on, kunhan jarrut ja jouset vastaavat koneen kokoa/tehoja.
Leimalle vaan...
Lähetetty: 18 Helmi 2006 15:42
Kirjoittaja jani
Bootsi kirjoitti:Katsastuksessa ei pitäis ketään kiinnostaa mikä perä siellä alla on, kunhan jarrut ja jouset vastaavat koneen kokoa/tehoja.
Leimalle vaan...
Pari kertaa käyty jo yrittämässä leimaa..
Eihän se pitäis, mutta tarkkoja kun ollaan niin kyllä se kiinnostaa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 Tuolta lainattua:
"a) auton jarrut,
voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna"
Lähetetty: 18 Helmi 2006 22:58
Kirjoittaja Bootsi
jani kirjoitti:
Pari kertaa käyty jo yrittämässä leimaa..
Eihän se pitäis, mutta tarkkoja kun ollaan niin kyllä se kiinnostaa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 Tuolta lainattua:
"a) auton jarrut,
voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna"
Ei vaikuta liikenneturvallisuuteen, onko sulla alla 7 vai 7.5 tuuman murikka.
Vaihda konttoria, jos tuollaisesta pomppauttavat.

Lähetetty: 19 Helmi 2006 04:25
Kirjoittaja jani
7" murikka on alla, eikä tunnu vaikuttavan aseman vaihtokaan.. Kahdessa paikkaa jo käyny yrittämässä. Mut mitä nyt oon tutkinu ja kuullu juttuu, ni toi 7" pitäis näillä näkymin riittää.
Enää puuttuu se pirun takavakaaja, 12mm.. Sitte vois taas kokeilla katsastaa.. Ja toivottavasti sitten menee jo läpi

Lähetetty: 09 Maalis 2006 19:35
Kirjoittaja jani
Asia on sen vertaa edenny, että XR4i:n perä on 7", mutta sitte on tää 6.5" ja 7" kysymys..
En oo enää varma onko alla 6.5" vai 7" perä. Tyyppikilvessä sanotaan U, joka tarkoittaa
3,62:1välitystä, mutta kun 3.62 välityksellä on 6.5" ja 7" periä,
niinkuin näkyy.
Mikäs tuo 1.6 L OHC/HC ECONOMY on? Ja miten sen erottaa 1.6 L OHC/HC mallista. Tuossa economy mallissa olis tuo 7" perä.
Eli, mites erottaa 6.5" ja 7" perän toisistaan??