Sivu 2/5
Lähetetty: 20 Marras 2005 17:16
Kirjoittaja s.o.h.c
Jaakko85 kirjoitti:
Ei siellä miljoonia maksavista osista ollut puhetta.
Noh.. miten vaan mutta wisecoista kuitenkin joiden hintaero mahleihin on aika kova.. Tosin wisecothan nyt kestääkin aivan toisella tavalla ja ovat takomännät toisin kuin kuplan mahlet.
Eniten tuolla juuri huvittikin muutaman "asiantuntijan" komentit, mutta enpä niistä viitsi täälä höpistä...

Lähetetty: 20 Marras 2005 18:34
Kirjoittaja Bootsi
Paljon puhutaan "kuplan mahleista" mutta niitä Mahleja saa
takomäntinäkin joiden pitäis kestää kyllä turbo käytössäkin.
Ja väärillä seoksilla ym. ym. saa rikki wisecotkin.

Lähetetty: 20 Marras 2005 19:56
Kirjoittaja evolution
toi oma millä on ajettu toi 50 on noi kuplan mahlet ja tossa turbossa on takomahlet.
oikeastaan mitään muuta eroa niissä ei ole kuin hinta, samalla lailla takomahlet täytyy laitta normi koneissa "väärin"(en tarkota nyt sileetä puolta alas) päin eli nuolet vauhtipyörään päin
Lähetetty: 20 Marras 2005 20:20
Kirjoittaja w00x
Minkäshintaisia nämä cossun orggis männät on? Mahlen 92mm Takomäntäsarja maksaa 210e. Onko kellään välikoppaa turbokoneella olisiko mahdollista saada kuvia?
Lähetetty: 20 Marras 2005 21:07
Kirjoittaja Sultzi
Lähetetty: 20 Marras 2005 21:10
Kirjoittaja Jaakko85
w00x kirjoitti:Mahlen 92mm Takomäntäsarja maksaa 210e.
Kas, mistä nuita saa ?
Lähetetty: 20 Marras 2005 23:18
Kirjoittaja tane
kyllä noi "tako" mahlet vuoden kestää hyvinki, ja varmasti paremminku vakiot, vaikka mikä guru tahansa niitä oliski sorvannu... itellä meni kolme vakio mäntää kans halki

Lähetetty: 21 Marras 2005 18:32
Kirjoittaja w00x
Jaakko85 MP-Huolto Nisula puh 06-4170 712 email.
jussi.nisula@netikka.fi
Lähetetty: 21 Marras 2005 18:43
Kirjoittaja w00x
Kattelin tuossa Burton Powerilta Cossun mäntiä niin näytti nekin olevan mahlen mäntiä.
Lähetetty: 21 Marras 2005 20:04
Kirjoittaja Jaakko85
http://www.lautamakimotorsport.fi <- ovat ilmeisesti hinnasta päätellen samat mitä tuolta löytyy, eli epäilisin sitä takoa. Samapa tuo mulle on mitä muut koneisiin laittaa, ite luotan mieluummin vaikka orig mäntään kun nuihin.. kuplaan tarkoitettuihin mäntiin jotka on tarkoitettu johonkin ~100hv peliin

Lähetetty: 21 Marras 2005 21:17
Kirjoittaja w00x
Jaakko85 meinaakko hommata ne cossun org. männät, jos meinasit niin mistä?
Lähetetty: 21 Marras 2005 21:45
Kirjoittaja Jaakko85
No joko cossun orkkismännät (käytetyt) tai sitten wisecot. Aika näyttää ostanko kumpiakaan
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi <- tuolla foorumilla, myyntipalstalla on sillontällöin cossun veivejä ja mäntiä myytävänä, kannattanee seurailla.
P.S. Cossun vakio mahlet luultavasti kestää sen mitä oot koneesta tehoja ottamassa, vaikka vähän nälkä kasvaisikin.. Kyllä vakiomännät kestää yli 200hv niinkuin nuo kuplan männätkin eriasia vain kauanko.
Lähetetty: 22 Marras 2005 16:48
Kirjoittaja evolution
joo-o

ei voi muuta kun nauraa enään tätä touhua.
tästä topicista(samoin monissa muissa) on kaveraitten kanssa saatu jo moneen kertaan aika hyvät naurut kun on luettu. mahle sitä mahle tätä ja ei kestä kun mopossa

Lähetetty: 22 Marras 2005 17:07
Kirjoittaja Jaakko85
evolution kirjoitti:joo-o

ei voi muuta kun nauraa enään tätä touhua.
tästä topicista(samoin monissa muissa) on kaveraitten kanssa saatu jo moneen kertaan aika hyvät naurut kun on luettu. mahle sitä mahle tätä ja ei kestä kun mopossa

....
Lähetetty: 22 Marras 2005 17:18
Kirjoittaja s.o.h.c
evolution kirjoitti:joo-o

ei voi muuta kun nauraa enään tätä touhua.
tästä topicista(samoin monissa muissa) on kaveraitten kanssa saatu jo moneen kertaan aika hyvät naurut kun on luettu. mahle sitä mahle tätä ja ei kestä kun mopossa

No nyt kun alettiin niin heitetääs galluppi. Millä tehoilla porukat on täälä mahlen mäntiä saanut hajalle? Mistä ne mahlet hajosi?
Millainen kokoonpano muuten koneessa? Mille kierrosluvulle rajotin asetettu vai oliko sitä ollenkaan?
Paskapuheet siitä että mahlet ei kestä kuin 100hv voidaan nyt kyllä heti unohtaa..
Lähetetty: 22 Marras 2005 17:21
Kirjoittaja VesQ
Niin no, mahleista sen enempää tietämättä niin saa ne wisecotkin rikki vaikka väärillä säädöillä pelkästään
Lähetetty: 22 Marras 2005 17:32
Kirjoittaja Jaakko85
s.o.h.c kirjoitti:
No nyt kun alettiin niin heitetääs galluppi. Millä tehoilla porukat on täälä mahlen mäntiä saanut hajalle? Mistä ne mahlet hajosi?
Millainen kokoonpano muuten koneessa? Mille kierrosluvulle rajotin asetettu vai oliko sitä ollenkaan?
Paskapuheet siitä että mahlet ei kestä kuin 100hv voidaan nyt kyllä heti unohtaa..
Kuten aikasemmin jo on todettu mahleja saa moneen pannuun, ja niitä silloin tietysti on myös erikestoisia (esim ne cossun vakiomännät, is:n vakiomännät jne jne) . Ja en väittänyt etteikö ne kestäisi yli sataa heppaa, en kestää varmasti jopa kolmekin. Pidetäänkös samalla galluppi monellekko on tärkeää että moottori on mahdollisimman pitkäikäinen ?
P.s. Lopetan kinaamisen tähän.
Lähetetty: 22 Marras 2005 17:38
Kirjoittaja evolution
lueppa uudelleen omat kirjoitukset, vaikka ei ihan suoraan olekaan niin kyllä asia aika selvästi oon kirjoitettu
http://www.lautamakimotorsport.fi <- ovat ilmeisesti hinnasta päätellen samat mitä tuolta löytyy, eli epäilisin sitä takoa. Samapa tuo mulle on mitä muut koneisiin laittaa, ite luotan mieluummin vaikka orig mäntään kun nuihin.. kuplaan tarkoitettuihin mäntiin jotka on tarkoitettu johonkin ~100hv peliin Wink
sitä paitsi mahle lukee kaikissa ohc:n männissä
ja mikä vitun asia tekee siitä MAHLEilla rakennetusta koneesta niin saatanan heikon

perusteluja myös ja nyt ei riitä pelkkä kupla selitykseksi
aivan varmasti noi mahlet kestää enemmän kuin jotkin 200tkm poljetut kosan männän rohjot
Lähetetty: 22 Marras 2005 17:43
Kirjoittaja Jaakko85
evolution kirjoitti:
aivan varmasti noi mahlet kestää enemmän kuin jotkin 200tkm poljetut kosan männän rohjot

Lähetetty: 22 Marras 2005 18:01
Kirjoittaja w00x
Itse taidan taipua noiden mahlejen puoleen koska haluan uudet männät ja sitä kautta kestävyyttä. Onko 1.6 sierran e-mallin koneessa ollut vakiona F-kanget? Purettiin koulussa yks 1.6 kone ja siinä oli F-kanget.
Lähetetty: 22 Marras 2005 19:09
Kirjoittaja evolution
muistelisin niin että 1.6 e-max koneessa olisi 2.0 kanget ja kampura, korjatkaa jos olen väärässä.
itse en ole kyseistä e-max konetta purkanut vaikka tuolla nurkassa sellanen kököttääkin
Lähetetty: 22 Marras 2005 19:27
Kirjoittaja nprteam
Jotta saisin minäkin pahoja silmäyksiä niin avaan sanaisen arkkuni,
Eli on mahleja ja mahleja, toisin sanoen jokkiskuplan cifa mahlet ei kestä juuri mitään, varsinkaan jos konetta kierrätetään(muistaakseni Kuuranne antoi pojille ralliescoon ohjeeksi max.5 kisaa ja vaihtoon). ja sitten on ihan oikeita tako mahleja jotka on varmasti kestäviä esimerkiksi juuri cosworthin orkkis männät ja ihan turha ruveta ehjää käytettyä cosan mäntää edes vertaamaan muovailuvahasta ja savesta dreijattuihin cifa mahleihin vaikka olisi miten uudet tahansa.
edit: E-maxissa on samat, tai ainakin samoilla mitoituksilla levat kampura ja veivit, tuo empiminen siitä etten ole numeroiden perusteella tarkastellut asiaa
Lähetetty: 22 Marras 2005 21:18
Kirjoittaja Jaakko85
Jep jep, näin minäkin sanoisin sen olevan.
Lähetetty: 22 Marras 2005 21:35
Kirjoittaja w00x
Evolution mistäs sä oot ostanu niitä tako mahleja ja mihin hintaan? Paljos tosta sun sierrasta on saatu tehoja vai vieläkö on sisäänajo menossa?
Lähetetty: 22 Marras 2005 22:21
Kirjoittaja evolution
mahlet tuli moottorikoneistus ojalan kautta(kai se jostain ne tilas) hintoja en edes kyselly, alakerta makso koneistettuna, männillä ja laakereilla n.1000e
tehoja mitattiin alkukesästä alkuperäisellä is-ruiskulla 134kw ja 270nm @ 0.4bar
nyt on toi megasquirt paikoillaan mutta sillä ei ole ehditty vielä penkkiin kun meni koko kesä siinä että saatiin toimimaan kunnolla, mutta keväällä olis tarkotus mennä penkkiin katsomaan mitä saadaan ulos(alle 3 sadan hepan en lähde rullilta pois)
http://www.kolumbus.fi/huuhka.racing
käy tuolta kattelemassa mitä koneelle on tehty