Lähetetty: 13 Marras 2005 17:24
aika monta putkea oon katkassu eikä ole tarvinnu soppaa lisätä
tinka,tinka..............

tinka,tinka..............
Ford-Club Finland keskustelu
https://www.fordclub.fi/foorumi/
Juu kaasuläppäakselin väljyys vaikuttaa lähinnä TYHJÄKÄYNNILLÄ jolloin seos voi olla vanhoissa laihalla. Kun kurkku taas on auki ei läppakselin välyksillä ole mitään merkitystä mutta suuttimen kuluminen rikastaa seosta.VesQ kirjoitti: Tuosta olisin ehkä aavistuksen erimieltä, tai itseasiassa samaa mieltä suuttimien osalta mutta se että se suuttimien "kuluminen" on aika marginaalista sen rinnalla paljonko vanhan kaasarin esim kaasuläppäakseli vuotaa ilmaa välistä, eli väittäisin että vanhemmissa ennemmin seos valmiiksi paljon laihalla jo valmiiksi
Sen verran täsmennystä että nyt läheskään joka tapauksessa ei noin käy, jos putkisto on alunperinkin hyvin virtaava ei väännön suhteen huomaa juuri mitään muutosta.Herkko kirjoitti: Summa summarum,eli jos autosta lyödään PELKÄSTÄÄN
putki poikki,niin taatusti ne väännöt katoaa
jos ei puututa muihin seikkoihin.
Ruiskussahan imuilman määrää seurataan koko ajan anturitiedon perusteella joten seos pysyy oikeana virtauksesta riippumatta siihen saakka kunnes alkuperäisten suuttimien ja polttoainejärjestelmän kapasiteetti riittää. (Ohjelma voi toki myös joskus rajoittaa maksimi syöttöä)peeoo kirjoitti:No mites sit ne ruiskun säädöt tehdään sen ilman virtauksen mukaseks sitte?
Tarviiko uutta ohjausboksia vai voiko sitä itse säätää jotenki??
Valaiskaa tietäväiset
Bensiinipä hyvinkin. Vaikka asia tuntuisi kuinka ihmeellliseltä voi vain miettiä kuinka vesi on syönyt kallioita ajan saatossa monessakin paikassa.VesQ kirjoitti:No juu aivan
Mutta paljonkos ne suuttimet muka kuluu, tai mikä niitä yleensä kuluttaa, virtaava bensako
Niin niin. Aika harvassa se nyt niin tukkoinen on alunperinkään että katkaisu juuri mitään mihinkään vaikuttaa.p3 kirjoitti:aika monta putkea oon katkassu eikä ole tarvinnu soppaa lisätä![]()
tinka,tinka..............
Eihän siinä mitään eriskummallista ole. Tehtaan insinööri on suunnitellut homman niin että se pelaa alkuperäisillä varusteilla ja säädöillä. Jos jotain näistä lähdetään selvästi muuttamaan niin täytyy sitten muttaa jotain muutakin kokonaisuudessa. Mm. primäärien mitat, nokan asteluku, suuttimien koot ja sytytysennakko sovittamalla voidaan tavoitella haluttuja ominaisuuksia. Muuttamalla jotain kajoamatta muihin ei useinkaan päästä toivottuun lopputulokseen.Herkko kirjoitti: Tai sitte mulla on ilmeisesti vaan niin
eriskummallisia koneita,että ne vaan
käyttäytyy noin...
No niin,tässähän ollaan osapuilleen joWSE kirjoitti: Eihän siinä mitään eriskummallista ole. Tehtaan insinööri on suunnitellut homman niin että se pelaa alkuperäisillä varusteilla ja säädöillä. Jos jotain näistä lähdetään selvästi muuttamaan niin täytyy sitten muttaa jotain muutakin kokonaisuudessa. Mm. primäärien mitat, nokan asteluku, suuttimien koot ja sytytysennakko sovittamalla voidaan tavoitella haluttuja ominaisuuksia. Muuttamalla jotain kajoamatta muihin ei useinkaan päästä toivottuun lopputulokseen.