Sivu 2/3
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 08 Huhti 2011 18:08
Kirjoittaja Artturix
Selvä se, täytyykin sitten käydä poistamassa tässä joku päivä.
Montako kertaa tulisi tuolla setillä sitten katto hoitaa ajokauden aikana? 1-2? Vaiko ihan joka pesun yhteydessä?
Tiivisteitä varten tuli ostettua ihan tuollainen korrekin silikonipuikko, sen luulisi riittävän.
Tulipa muuten jo ajettua ensimmäisen kerran katto alhaalla tuossa tiistaina, kun aurinkokin paistoi 8)
Oli kyllä hymy herkässä, niin minulla kuin myös muilla ihmettelijöillä

Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 08 Huhti 2011 19:10
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
No eiköhän kerta vuoteen riitä.. voihan sen tietty useamminkin tehdä.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 10 Huhti 2011 12:21
Kirjoittaja Cabriogirl
Mä olen ollu todella laiska katon hoitaja. En ole edes joka kesä sitä hoitanut. Glymin setillä olen viime vuosina hoitanu. Ennen kuin oli tarjolla glymin settiä hoidin veneiden kangaskuomu aineilla, mutta ne eivät putsanneet esim. semmoista vihreää "sammalta" siitä kovin hyvin ja olivat hankalempia käyttää. Sisäkattoa haluaisin jotenkin putsata, mutta en oikein tiedä mikä mönjä siihen olisi hyvä. Tuosta alla olevasta kuvasta näkee, että on tuommoista röpelö vinyyliä...
Niiden tiivisteiden hoidolla ei taida olla suurtakaan virkaa. Katto ei ainakaan mk4:ssa ole niin tiiviisti ikkunoiden päällä, että niiden hoitamisesta olisi apua. Kattoa ei kannata liikaa yrittää kiristää. Mk4:ssa on ainakin alumiini sekoitetta se koukku jolla lukitaan ja varmasti napsahtaa poikki, jos yrittää kaikkia ikkunoiden päällisiä saada täysin tiiviiksi

Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 10 Huhti 2011 15:54
Kirjoittaja Artturix
Lähinnä on tarkoituksena, että tiivisteet pysyvät sellaisina pehmeinä eivätkä kovetu ja halkeile.
Itsekin mietin, mitä sisäkattoon viitsisi ruiskia, ehkäpä jotain perus cockpit-sprayta vaan niin pysyy hyvännäköisenä.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 13 Huhti 2011 22:38
Kirjoittaja Artturix
Saako kattoa lukittua jotenkin sen ollessa ala-asennossa?
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 14 Huhti 2011 16:38
Kirjoittaja AnttiO
Niin ja Uk:sta saa sen autoglymin paketin halvimmalla. Tilasin edellisen avon aikana ja se riitti ehkä se kyllästysaine 1.5 kertaan käsittelyä. Toisella kerralla jäi vajaaksi se kyllästys. Nykyiseen avoon pitäisi myös tehdä ja ostaa käytännössä uusi paketti. Ellei se siis mene lähiviikkoina kaupaksi.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 17 Huhti 2011 14:26
Kirjoittaja Cabriogirl
Artturix kirjoitti:Saako kattoa lukittua jotenkin sen ollessa ala-asennossa?
Manuaalikattoa pitäisi painaa alas niin, että ne vapautusvivut kaiutin koteloiden alla klonksahtaa... Saa painaa ihan tosissaan. Vaupautus taas tapahtuu tietenkin painamalla alas niitä vapautusvipuja. Sähkökatto pysyy omien hydraulipumppujensa varassa. Tämä siis mk4:ssa. Luulis mk5:ssa olevan sama systeemi

Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 17 Huhti 2011 16:26
Kirjoittaja Artturix
Asia selvä!
Ihmettelin vain kun luin ohjekirjaa jossa juuri lukee, että katon saisi jotenkin lukittua ala-asennossakin, mutta eipä sitten taida olla tarpeellinen sähkökattoisessa.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 17 Huhti 2011 21:16
Kirjoittaja Artturix
Autossa oleva sähköantenni on rikki.
Moottori pyörii tyhjää, koska rattaisiin menevä "tikku" on katki.
Kannattaako tai yleensä pystyykö tuollaista antennia lähteä korjaamaan vai onko järkevämpää ostaa samantien uusi antenni?
Ja mistä sopivan saisi ostettua?
Motonetissä näyttäisi olevan ainakin kuvan perusteella lähes samannäköinen sähköantenni myynnissä:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=47-1208

Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 01 Touko 2011 13:02
Kirjoittaja Artturix
Noniin jatketaan yksinpuhelua...
Nyt on alkuperäisen antennin tilalle vaihdettu motonetin tarvikeantenni joka oli lähes samanlainen kuin alkuperäinen.
Meni aikalailla suoraan kiinni, ainoastaan joku rele piti jättää välistä.
Lisäksi kytkin antennin nousemaan samalla kun kääntää valot päälle, muuten antenni olisi tehnyt tyhmän edestakas-liikkeen startatessa 8)
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 01 Touko 2011 23:44
Kirjoittaja cabrioxr3i
Siisti peli!
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 10:11
Kirjoittaja Jussieemeli
Minulle ollaan "tyrkyttämässä" ns ilmaiseksi avo Escorttia. Kuulemma vuodelta -88. Vanhempi herrasmies
haluaa siitä eroon. Parin viikonpäästä näen sen et minkälainen laitos on kyseessä. Joitain tietoa saanut,
kuulemma väriltään musta

muka orkkisväri, ollut alkujaan 1.3:lla koneella?! ja muutoskatsastettu
1.6:lle. Edessä levyt ja takana rummut. Tän enempiä tietoja ei vielä ole.
Millä koneilla tuon ikäistä laitosta on edes alkujaan saanut. Et onko tuo edes orkkis vai tein-itse-säästin
eli joku korinvaihtoversio pahinmillaan

Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 10:41
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Onhan noita alunperinkin ollut 1.3 koneella, mutta mielestäni vain mk3 mallia, joka on todella harvinainen. Eli haiskahtaa aika pahasti korinvaihtoautolta, ja jos vielä tekniikkakin vaihdettu, niin alkaa ymmärtämään miksi se ei mitään maksa
Ottaahan kannattaa jos ilmaiseksi tai halvalla saa, ja laittaa sitten vaikka osiksi jos ei ajoon saa? Itselläkin olis muutamalle nippelille edelleen tarvetta.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 11:04
Kirjoittaja Jussieemeli
Niinno kyseessä vanha herra ja vanhan herran näkö, et kunhan saan paperit tai valmistenumeron edes käsiini, niin saa jonkulaisen kuvan.
Muulla ei oikeastaan ole niin väliä, kun han ei olis KV, sen säästäminen nyt on niin ja näin. Mikäs on mk3 ja mk4 erot noin pääpiirteittäin

Mikäli on aito avo, niin jos ei ihan laho yms niin sitten lupasin sen säilyttää ja saada liikenteeseen mikäli tehtävä ei mahdoton
ja järkevyyden tai hulluuden rajoissa.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 11:11
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
mk3 ja mk4 periaatteessa "samoja" autoja, ovet on samat, katto on sama, peräluukku on sama, peruskori on sama. Eroja sitten konepellissä, puskureissa, valot, kojelauta jne.
Tarkoitin siis, että jos on aito avo ja alunperin ollut 1.3 niin pitäis olla mk3:nen, 1.3 konettahan on kyllä mk4:seen saanut ihan loppuun asti, mutta ei avoihin mielestäni.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 11:16
Kirjoittaja Jussieemeli
Tyhmä kyselee et mikäs oli mk3:sen viimeinen vuosimalli? Voihan olla et herra lukenut papereista väärin. Manuaalikatto siinä on ettei sähkö. Tohon orkkiskoneeseenkin suhtaudun hieman varauksella,
et onko se mitä ilmoitti. Mulle riittäis tässä vaiheessa ilon aiheiksi et auto ois alkuperäinen avo ja musta väri myös alkujaan siinä oleva. paljoo en pyydä

Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 11:29
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
1985 on viimeinen mk3, niitä tehtiin 80-85, mk4 taas 86-90.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 12:42
Kirjoittaja Jussieemeli
Kiitos tiedosta. Sain ukkelin kiinni ja "pahin pelkoni" toteutui. Auto on korinvaihto. Alkujaan ollu joku 1.3L vuodelta -82 Avokori vissiin suunnilleen samaa ikäluokkaa kun alusta. Vuonna -97 on autoon vaihdettu 1.6 tekniikka jarruineen yms. Muutosprosentit 45. Tohon ei varmasti kannata upottaa euroja tai edes ruplia isosti. Mut jos edes siedettävä niin kaip sitä voi elvytellä et ajossa pysyy. Mitä tuo vaihdettujen osien määrä, 45 et rajoittaako se elämää mitenkä. et voiko enää juurikaan vaihdella mitään, koskaan, ikinä?
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 12:51
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Mitään ei voi vaihtaa ainakaan rehellisesti, tai jos joutuu muutoskatsastamaan, prosentithan on todellisuudessa jo reilusti yli, kun ensin on vaihdettu kori ja sitten vielä tekniikka. Periaatteessa ihan tavallisessa katsastuksessakin, jos osuu joku auringon tarkka kaveri, voi ajelut loppua.
Voi tosin pysyä vielä vuosia liikenteessäkin, kunhan ei vaan itse anna mitään aihetta prosenttien uudelleen laskemiselle. Nyky lainsäädännön mukaanhan itsekantavaa koria ei enää voi vaihtaa, kun sen osuus on 58%...
Eipä tuohon isoja rahoja kannata haaskata, valitettavasti.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 13:00
Kirjoittaja Jussieemeli
Okei, kiitos tiedosta. jahka nyt auton näen, niin sitten vasta koko komeus tai kauheus paljastuu, ja näkee onks järjen hiventäkään siinä et ajoon ottas. Viimeksi leimattu 2007, kilvissä mutta normi liikenteestä poistettu.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 15:41
Kirjoittaja Artturix
Tota... mikä niissä korinvaihdoissa hirvittää oikein?
Ihan mielenkiinnosta kyselen
Sitten omasta autosta juttua; tuli vaihdettua eteen vakiokaiuttimien tilalle erillissarja.

Soi todella nätisti, pitää vielä tarkkailla, että ilmeneekö jonkinsortin resonointia vahvistimen kytkennän jälkeen, jos ilmenee niin sitä mukaa vaimentelee

Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 18:00
Kirjoittaja Jussieemeli
No ei mua periaatteessa mikään inhota tms. Jenkkiautomaailmassa on enemmän näitä "sekasikiöitä" jossa erimerkin alusta ja koppa. Mut tässä tulevassa avossa on molemmat samaa sukua. Jälleenmyynnin kannalta korinvaihdot on huonoja, mutta itse ajattelin vaan ajella ja pitää liikenteessä ilman isoja satsauksia.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 04 Touko 2011 22:31
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Korinvaihtoautoissa inhottaa yleisesti se, että nykysäädösten mukaan ne on "laittomia". Eli, jos teet jonkun muutoksen, esim. vaihdat alustasarjan, josta nykykäytännön mukaan merkitään se prosentti-kaksi, niin on periaatteessa mahdollista, että prosentit menee ns. yli, jolloin autosta tulee varaosia. Tai autoon on vaihdettu korin lisäksi aikanaan myös tekniikka, jolloin alkuperäisestä kanta-autosta ei ole jäljellä mitään ja pahaa aavistamaton auton omistaja on taas tyhjän päällä. Sen takia on varminta pysytellä alkuperäisessä avokorisessa, johon saa vaihtaa vaikka kaikki muut osat jos tarve vaatii, kunhan kori on alkuperäistä. Ja alkuperäisiäkin avoja saa niin halvalla tänäpäivänä, että korinvaihtoauton pitää olla jo todella halpa, jos ei ilmainen.
Pikkuhiljaa ne katoaa menneisyyteen outona lain porsaan reikänä ajalta jolloin orkkisavon ostaminen ei ollut mahdollista verotuksen takia.
Ihan tyhmäähän tää suomen prosenttipelleily on, vallankin kun tää taitaa olla ainoita maita jossa moinen järjestelmä edes on käytössä. Onneksi joskus nelisen vuotta sitten niitä rukattiin järkevämpään suuntaan sentään...
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 05 Touko 2011 16:04
Kirjoittaja Artturix
Okei,kiitos. Tämä selvensi vähän asiaa.
Re: Ford Escort XR3i Cabriolet kokemuksia?
Lähetetty: 05 Touko 2011 20:57
Kirjoittaja Frnz
Artturix kirjoitti:Tota... mikä niissä korinvaihdoissa hirvittää oikein?
Ihan mielenkiinnosta kyselen
Sitten omasta autosta juttua; tuli vaihdettua eteen vakiokaiuttimien tilalle erillissarja.

Soi todella nätisti, pitää vielä tarkkailla, että ilmeneekö jonkinsortin resonointia vahvistimen kytkennän jälkeen, jos ilmenee niin sitä mukaa vaimentelee

Mitkä kajarit laitoit ja mitkä sovitekorokkeet?
Mulla on kesäautoon vähän samat suunnitelmat. Vielä kun tietäis mitä sinne "takaoviin" voisi laittaa.