Lähetetty: 18 Marras 2005 19:06
no onhan se ny hienoo.....ainaki päät kääntyy
Käytettynä kossuista/saabeista kymppi pari. Myös VAG konsernin autoista löytyy omansa.robe kirjoitti:on varmaan hankittava se 6 verse.siihen 7 tarvis sähkösen ahtopaineen säätimen jos haluis sillä boxilla niitäkin säädellä.ja se maksaa jo vähä turhanki paljon.
On se kyllä ihan sama kuinka sen paukun toteuttaa niin samalla lailla se rasittaa sitä ahdinta ja pakoventtiileitä ja konetta ym... tuollainen tulppa ratkaisu olisinkin oikein teelmys, oma paukkupuolakin saisi olla.ja saathan säsen paukku homman yksin kertasemminkin.pakariin vaa sytytys tulppa ja bensaa perään.erillisestä kytkimestä.oon jossain semmosen nähnykkin ja periaate on ihan sama ku miten se smt:kin sen tekee.ei ees vaurioita ahdinta.netiski varmaa löytyis juttuu ku viittis vaa ettii...
Ostoilmoitusta vaan esim. saabbi ja kossuklubin sivuille. Itse maksoin aikoinaan juurikin kympin. VAGn omista voi joutua maksamaan enemmän.robe kirjoitti:vai että parilla kympillä sais.löytyyköhän niitä käytettynä kun en oo kyllä törmänny
No asiasta en mitään tiedä mutta äänistä päätellen wrc autoissakaan ei dump/bypassia ole. Tarkoitus on pitää potkurit vauhdissa, "normaaliturbolta" on varmaan turha odottaa pitkää käyttöikää jos paukkusysteemin totetuttaa, minkä vitun takia edes pitäisi toteuttaa autoon, jolla ei ajeta kilpaa ja joka on kaikenlisäksi vielä tieliikennekäytössä ?Kessi kirjoitti:Tuota paukku systeemiä käytettäessä täytyy turbo olla ilmeisesti toteutettuna ilman dumppia/bypassia tms. muutoinhan paineet karkais sen kautta![]()
... Vai onko "paukkusysteemin" tarkoituksena vain pitää turbiinin/kompuran siivet liikkeellä?? Mikäli ilman venttiiliä, niin tällöinhän saadaan myös lievä painepiikki aikaiseksi, kun kaasuläppä on kerran kiinni..
![]()
Ei varsinaisesti toteuttamisesta kukaan oo puhunutkaanJaakko85 kirjoitti: No asiasta en mitään tiedä mutta äänistä päätellen wrc autoissakaan ei dump/bypassia ole. Tarkoitus on pitää potkurit vauhdissa, "normaaliturbolta" on varmaan turha odottaa pitkää käyttöikää jos paukkusysteemin totetuttaa, minkä vitun takia edes pitäisi toteuttaa autoon, jolla ei ajeta kilpaa ja joka on kaikenlisäksi vielä tieliikennekäytössä ?![]()
Järki käteen ei se tuninki ja pauke niin hieno asia ole. hohhohoo.
Koska nuo smt systeemit eivät ole varsinaisia ecuja vaan lisäohjausyksiköitä.... Eli manipuloidaan ecun jo kertaalleen prosessoimaa tietoa...TuningUkkeli kirjoitti:Tuota, miten lie jos tuollaisen laittaa näihin VEETUN ecotus höpötys koneisiin??? Saako siihen heittyä eco säädöt?? Joku sano et ei saa mut miksi ei??
Jos oikein ymmärsin kun jostain luin tuosta wrc-paukuista niin bensaa syötetään ihan normaaleista ruiskun suuttimista imusarjaan (siis samat suuttimet kuin ajossakin). Sillä saadaan ilmeisesti sylinteriin painetta sen verran että turbo "luulee" että on normaali vedätystilanne. Se palamaton bensa sitten syttyy jossain vaiheessa kuumassa pakoputkessaKessi kirjoitti:Ei varsinaisesti toteuttamisesta kukaan oo puhunutkaan... Mielenkiintoista vaan tietää mitä tarkoittaa kun porukka vähänväliä höpöttää paukusta... Ja jos tuollainen systeemi tulee jonkin ohjauspoxin lisänä, niin onhan se kiva tietää mitä vaikuttaa jne. Ja voihan sitä sit joskus radalla tms. käyttää/kokeilla vaikkei jokapäiväisessä ajossa oliskaan käytössä... Taitaa tieliikennekäytössä olla jopa laitonkin...
![]()
Ja kyllä ne Turbon laakerit kieltämättä siinä koville joutuu.... Mutta eikös joku viisas oo joskus sanonu että kaikkea pitää kokeilla, paitsi kansantansseja ja sukurutsausta
![]()
![]()
Sitä voi miettiä, miksi N-ryhmän mitsuissa oli muutama vuosi sitten dumpit väärinpäin.... Ja kilpailukieltoahan siitä tuli.Kessi kirjoitti:Tuota paukku systeemiä käytettäessä täytyy turbo olla ilmeisesti toteutettuna ilman dumppia/bypassia tms. muutoinhan paineet karkais sen kautta![]()
... Vai onko "paukkusysteemin" tarkoituksena vain pitää turbiinin/kompuran siivet liikkeellä?? Mikäli ilman venttiiliä, niin tällöinhän saadaan myös lievä painepiikki aikaiseksi, kun kaasuläppä on kerran kiinni..
![]()
Sytytystä myöhäistetään, niin että kipinä lyö kun pakoventtiili on aukiVesQ kirjoitti:
Jos oikein ymmärsin kun jostain luin tuosta wrc-paukuista niin bensaa syötetään ihan normaaleista ruiskun suuttimista imusarjaan (siis samat suuttimet kuin ajossakin). Sillä saadaan ilmeisesti sylinteriin painetta sen verran että turbo "luulee" että on normaali vedätystilanne. Se palamaton bensa sitten syttyy jossain vaiheessa kuumassa pakoputkessa
Kyllä se vaan rasittaa. Turbojen huoltoväli on yksi kisa. Ja Wrc autojen pakoputket on titaania.VesQ kirjoitti:En kyllä millään keksi miten se turboa rasittaisi/kuluttaisi normaalia toimintaa enempää
Jepa jepaJaakko85 kirjoitti:Ja eikun virittämään