Sivu 2/5

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 19 Joulu 2010 00:40
Kirjoittaja hanta
Jos meinaat sen Haltecin laittaa niin eihän tuolla ole mitään merkitystä.

Mutta vähän mutulla, oisko se oktaanivalitsin joku noista ilmanputsari kotelon ymäpistön liittimistä :?: Titeety kun on tekniikanvaihdosta kyse, voi se liitin olla missä vain :)

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 19 Joulu 2010 17:15
Kirjoittaja Julupero89
Joo nonii eilen tuli laiteltua taas , tein pakosarjan ja turpon väliin tiivisteen 1mm kuparilevystä ja kuumensin sen nii tuli pehmeeks . maalasin pakosarjan ja laitoin paikalleen ne. Jäi vähä kesken tuo öljynpaluu puoli kun oli nii jyrkkä mutka että pitää hitsata mutkaputki laippaan että saa paremmin laitettua putken siihen väliin eikä mene ryttyyn letku.

sitte laitoin sitä lisäruiskua paikalleen ja ahtopainemittaria , siihen tulee virta maa ja herätys johot , ja ahtopaine-nippa ja kahesta potenttiometrista säädetään seos ja paine millon alkaa syöttää jos oikeen älysin.. ja siis tämä on vaan lisäruisku , että vakio moottorinohjausta yitän käyttää.

Nii että ilmanputsarin luona? no on siellä ympäri konehuonetta jotain ylimääräsiä liittimiä pitäs keksiä mikä se niistä on vaan .. keskiviikkona pitää taas jatkaa ku loma alkaa , perkule kouluun se on mentävä polon jarruja korjaamaan :mrgreen: :roll:

Joo ja piti vielä lisätä että pakosarjan kävin jyrsittämässä kun omalla koneella ei voinut jyrsiä ku on tallin teko kesken , hitsasin semmosen jigin pakosarjaan että sai jyrsin koneeseee kiinni nii iha hyvä tuli sitte vaikka itte sanonki :o

Oiskohan kellään tietoa että miten katastus onnistuu nytten tuolle turpolle , kun muistaakseni paperissa luki prosentteja jotain 13% eli vaihdettu kone että mitenkäs nytkun turpon laittaa nii mitä ne siellä sanoo :roll: , 150hp lukee tehoissa nyt ja eikös se ollut niin että kun turpottaa niin ei saa olla kovin pieniä paineita kun on dynolappu otettu , eli pitäs vähintään ottaa jotain 180hp irti ja ei millään 0,2b paineella pitäs olla enemmän.. ?? :shock:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 19 Joulu 2010 23:21
Kirjoittaja emax
Turbon laitto rinnastetaan moottorinvaihtoon mutta ei siitä toista kertaa prosentteja oteta. Prosentteja tulee lisää vain jos oot vaihtanu lisää jotain alkuperäistä toiseen.

Ja nuo paineet riippuu katsastajasta tai katsastus asemasta. Joku turbottajiin kyrpiintyny voi vaatia vähintään 0,5 ahdot, kun taas joku joka ymmärtää ettei muuten vakio moottoriin ny kovin kovia paineita tohdi laittaa vaatii vain että painetta on. Kannattaa käydä siltä asemalta kysymäs missä aikoo katsastaa niin ei tuu yllätyksiä.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 19 Joulu 2010 23:55
Kirjoittaja Aksu
emax kirjoitti:Ja nuo paineet riippuu katsastajasta tai katsastus asemasta. Joku turbottajiin kyrpiintyny voi vaatia vähintään 0,5 ahdot, kun taas joku joka ymmärtää ettei muuten vakio moottoriin ny kovin kovia paineita tohdi laittaa vaatii vain että painetta on.
On ollu niitäkin asemia jotka vaatinut 1bar penkityksessä käytettäväksi.
Ovat kyllä alkaneen pyytämään jotain 0,4 luokkaa nykyisi kun tietävät ettei kukaan todellisuudessa käytä mitään 0,1/0,2 bar ahtoja.

Säätämällä saa lähes mitä vaan aikaiseksi.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 20 Joulu 2010 00:18
Kirjoittaja rangleri
Ei saa ainakaan 180 hepalla hyväksyttyä kun tehokkain Escort mark 4-malli on RST jossa jotain 130-132hv (siihen 20% on max 158hv)
Sinänsä aika temppu lisätä tehoa turbolla 2L 16V moottoriin alle 10 hevovoimaa mutta kai se mahdollista on :)

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 20 Joulu 2010 17:22
Kirjoittaja emax
Imusarjan ja kannen väliin joku kuristuslaippa niin paine nousee mutta virtaus pienenee :)

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 20 Joulu 2010 19:43
Kirjoittaja Aksu
rangleri kirjoitti:Sinänsä aika temppu lisätä tehoa turbolla 2L 16V moottoriin alle 10 hevovoimaa mutta kai se mahdollista on :)
Mikäs siinä on niin ihmeellistä ?
Itsellä on 220hv:stä kuristettu 150:een

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 20 Joulu 2010 19:52
Kirjoittaja country sedan
Ennen kaasuläppää kannattaa kuristin laittaa, joku Ø n.25mm. Ahtopaineen näytölle luonnollisesti paine ennen kuristinta jolloin mittari näyttää vaikka 0,5bar mutta imusarjassa on 0,2bar.
Sitten vaan säädöt sopivasti kylille, niin kyllä sellasen leimakelpoisen lapun saa aikaiseksi.
Kauheasti tollasilla kuristuksilla ei kannata koittaa lentää, alkaa pakopuolella osissa väri vaihtua. Mutta eikös ne leiman jälkeen pureta pois ja säädöt takaisin alueelle...?

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 20 Joulu 2010 22:21
Kirjoittaja Julupero89
kiitos erittäin hyvistä vinkeistä , nuita varmaan joutuu käyttämään , ellei sitten vaihtas parempia jarruja yms ois varmaan sitten mahollista mitähän kaikkee joutuskaan vaihtamaan ? , no varmaan sekin selviää kun menen papereitten kanssa asemalle :) kyllä tässä rojektissa haastetta riittää jos en ou vielä sanonu , jotenkin tuntuu että huonoin mahdollinen turpotus aihio tuo kone tuollaisenaan alkaa laittamaan ja vakio-moottorinohjauksella selvitä , oha niitä parempiaki aihioita mutta tässä joutuu ainaki aivoja käyttämään hiukkasen :shock:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 20 Joulu 2010 23:01
Kirjoittaja Aksu
Julupero89 kirjoitti:kiitos erittäin hyvistä vinkeistä , nuita varmaan joutuu käyttämään , ellei sitten vaihtas parempia jarruja yms ois varmaan sitten mahollista mitähän kaikkee joutuskaan vaihtamaan ?
Ei auta vaikka olis 400mm levyt joka nurkassa.132+20%=158,4hv

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 21 Joulu 2010 22:50
Kirjoittaja Julupero89
pittää kae se sitte kysellä katastus asemilta iisalmesta ja siilinjärveltä päin vissiinki , ei joku tietäs missä ois parhaat "mahikset" :D ?

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 03 Tammi 2011 12:53
Kirjoittaja BMW POIKAPOIKAPOIKA
syö pääsi :lol:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 04 Tammi 2011 21:06
Kirjoittaja Julupero89
JOoh elähä pemmipoika tule pätemään 8)

Tuli joululomalla laitettu eskorttia , nyt on putkistovalmis , turpolta koneen alle 2,5" ja loppu 2" yhellä änäkällä

http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1066611
Ja välijäähyttimen ostin joka kyllä vääränlainen, siis liian pitkä tuo jäähytin

Ja perkkule ku nyt suurin vastoonkäämine on se ku ei pysy käynnissä siinä onjoku nyt väärin , veikkaan että laitoin väärin siihen siihen mustaan poksiin kun tulee letkut imusarjasta ja ruiskutukin paineensäätimestä niinne letkut jos ois väärin päin että se sotkee käynnin , sitten veikkaan ajotuksia , se lähtee siis käymään kun ei oo vähään aikaan kokeillu , mutta röplättää ja hyytyy pikkuhiljaa ja sitte hyytyy kokonaan ei vaan saa piettyä käynnissä .
pensapumppu antaa painetta ..

laitoin ne lamdaanturit( niitäkun on kaksi) silleen putken suuntasesti peräkkän heti turpon jälkeen n. 50mm väli niillä antureilla toisiinsa , onko paha ?

entäs miten minun pitäis liittä johdot jos haluan maadottaa ne , että ne ei olis "käytössä" ?

no tämän käynti häiriön kun sais nyt pois nii ois kiva mukavin mielin jatkaa rojektia ettee päi :roll:

onko mielestänne 10mm reikä öljynpaluulle tarpeeksi iso reikä tuolle turpolle , loppu on sitte paksumpaa letkua mutta alusta on 35mm pitusen matkan semmonen reikä , sano ainaki paikassa missä teetätin letkut turpolle että on tarpeek iso

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 11 Tammi 2011 20:19
Kirjoittaja Julupero89
Nonii pientä päivitystä se lähti käyntiin ja hyvin hyrrää paikallaan eikä tukehu ym , mutta täysi eriasia tietysti on että mitä se sanoo kun lähtee kokkeilee maantielle , eli pitäs nyt saaha tuo lisäruisku toimimaan ja sitten jotain seosmittaria laittaa , ja perjantaina vaihan tuon mototnetin 99e välijäähyn semmoseen kapeempaan malliin ku ei sovi tuo ku liija pitkä taas kerran ( jo toinen jäähy). pitää parannella tuota vakio imuputkee ku ei piä paineita sisällä vaan pullahtaa ulos :(

ja sitten voi olla että vois kokeilla semmosta cosfort sierran sitä pientä mustaa poksia mihin tulee imusarjasta letkut( siinä lukee FORD jos ei ala seokset olemaan kohillaan , nii mää jotain luvin jostain rsturbo foorumilta ..
videooki otin vähäse mutta näkyy vaan facebookissa nytte

http://www.facebook.com/#!/juuso.roivainen

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 16 Tammi 2011 22:18
Kirjoittaja Julupero89
Joo etistystä tapahtunnu nyt on välijäähykin , ei taija paljoo kiinnostuneita olla kyllä mut eise mitään meinaa siinä on linkki kuitenki huonolaatuiseen kuvaan :


http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=79144

se pieni vitejo:

http://www.youtube.com/watch?v=ZF9marr-o8g

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 16 Tammi 2011 22:40
Kirjoittaja rangleri
Kyllähän tätä pitää toki seurata! Video ei näy vielä mutta ainakin kuvasta päätellen sitä voisi veikata ihan toimivaksi :) Saitko muuten fletkin mahtumaan tuonne takapuolelle? Entä millaiset kiinnitykset noilla lisäsuuttimilla on?

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 17 Tammi 2011 17:29
Kirjoittaja emax
Innolla odotetaan ensimmäistä sulanutta mäntää :mrgreen: ...no ei vaiskaa. Kyllähän tuo toimiakki voi.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 17 Tammi 2011 21:30
Kirjoittaja Julupero89
Niinno ei oo tarkotus hajottaa tätä , vaan saaha toimimaan niiku pitää.

Jos halluisin tietää millo lisäruisku alkaa antamaan pensaa niin vois varmaan kokeilla näin sen . Eli
otan pois suuttimen johon ja mittaan yleismittarilla jännitettä eli kun se alkaa ruiskuttamaan tavaraa niin jännite kohoaa , pitää vaan potenttiometristä säätää se ahtopaine mahollisimman pieneks ja nostaa kierroksia varovasti että näkee sen että millon alkaa ruiskuttamaan ..

joo ja se seosmittari pitäs hommata kuha tässä rahaa sais vähä , voi kyllä olla että ois halvempi viiä dynoon missä ois helpompi säädellä ja näkis varmaan seoksiakin , tuolla iisalmessa on yks pitää vähän katella miten tekkee

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 26 Tammi 2011 21:35
Kirjoittaja Julupero89
Nii nyt mietityttä tuo Haltec f5 lisäruiskun toimintaan saaminen , siinähän on kolme johtoa
maa , virta, ja onko tuo nyt sitten puolan miinukseen tuleva vai herätysvirta , oon löytäny netistä jo kytkentä ohjeetkin ja soittanu edelliselle omistajalle että miten ollut kiinni sillä( tai sen kaverilla)
http://www.fueltech.com.au/pdfs/HalF5.pdf

onse kumma , tuossahan on hukkakipinä sytytys että ottaakohan se siitä puolalle menevästä maa johosta sen singaalin vai mihinköhän väliin pitäs laittaa eikai se voi ruiskusuuttimen maa piuhaan tulla??

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 26 Tammi 2011 22:26
Kirjoittaja Aksu
Eikös tuo tuolla jo lukenut
Trigger Signal Type:
Coil Negative

Engine RPM:
The rpm trigger is taken from the negative side of the
ignition coil. For every 2 coil discharges the F5 computer
actuates the supplementary fuel injector once.

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 07 Helmi 2011 17:14
Kirjoittaja Julupero89
joo eipä tuossa nyt paljoo muuta oo ennää ku tuo lisäruiskun toimintaan saaminen ja käyttäminen ford liikeessä jossa ne tarkistaa jarrut onko kuulemma varmasti alkuperäset ja antaavat lupalapun sitten , tuommosen se katastaja vaati , paineet saa olla ihan mitä vaan kuha tehot ei ylitä 158hp ja pitää olla sinetöity se ahtopainetten säätö .

eli talvirenkaatki on nyt alla ja luulen että nyt on oikein liitetty tuo lisäruisku mutta tuntus jotennki jumissa olevan ku laittaa virrat päälle nii työntää pensaa kokoajan suuttimesta vai onko mulla potenttiometrit niin tappiin asti ruuvattu sitte ? pitää yrittää selvää ottaa

, epäillyttää vaan se että onko jäänyt pohjaan se painekytkin ku puhalsin painetta sine letkuun kun kokeilin , mitäs luulette tästä ? siihen poksiin jää se punanen valo palamaan vaikka virrat on käänety nollille ja syöttää sillonki sitä pensaa tuntuu aika järettömälle......... : :?

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 08 Helmi 2011 15:20
Kirjoittaja duckworth
Julupero89 kirjoitti:joo eipä tuossa nyt paljoo muuta oo ennää ku tuo lisäruiskun toimintaan saaminen ja käyttäminen ford liikeessä jossa ne tarkistaa jarrut onko kuulemma varmasti alkuperäset ja antaavat lupalapun sitten , tuommosen se katastaja vaati
Missäpäin Suomea Ford-liike myöntää suoraan lapun saati sitten tarkastaa jarrut? :roll: Meinaan mulle eivät liikkeestä antaneet muuta kun puhelinnumeron josta piti kinuta "rakenteelliset erot dokumentti" inssiä varten.. :?

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 08 Helmi 2011 18:42
Kirjoittaja Aksu
duckworth kirjoitti: Missäpäin Suomea Ford-liike myöntää suoraan lapun saati sitten tarkastaa jarrut? :roll: Meinaan mulle eivät liikkeestä antaneet muuta kun puhelinnumeron josta piti kinuta "rakenteelliset erot dokumentti" inssiä varten.. :?
Turhaa rahastusta tuo fordilla näyttäminen.
Itse ainakin saanut ihan suoraan fordin asiakaspalvelusta kun sieltä kysynyt,s-postiin lähetettynä.

Helpommalla kun vaan meni eka konttorille sopimaan millä osilla vaativat/on rakennettu, niin pelkällä muutoskatsatuksella meni homma läpi.

Noita vastaavuus lappuja löyyy netistäkin jo, ihan useampaan malliin (ainakin fordiin kun katsellut)

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 19:08
Kirjoittaja Julupero89
HYvvää tekstiä tullu taas kiitosta vuan kirjottajille :)

huomenna koulussa yritän saaha tuota lisäruiskua toimimaan, meenaa laihalle mennä ainakin korvakuulon perusteella kiihryttäessä :roll: jos jollekin vielä tulisi jotain mieleen tuosta lisäruiskun asennuksesta niin olisi kiva kuulla vinkkejä miksi ei mahdollisesti voisi toimia , eikö ole tekemistä sillä että hukkakipinä sytytys( elektroninen) , nyt kiinni mustasssa maa johdossa mikä tulee sieltä imusarjan alhaalta semmonen muovinen johtorykelmä "palikka"

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Lähetetty: 10 Helmi 2011 19:16
Kirjoittaja Tekno
jessus, laita nyt laajakaistalambda siihen.