Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hanta
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Huhti 2009 13:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja hanta »

Jos meinaat sen Haltecin laittaa niin eihän tuolla ole mitään merkitystä.

Mutta vähän mutulla, oisko se oktaanivalitsin joku noista ilmanputsari kotelon ymäpistön liittimistä :?: Titeety kun on tekniikanvaihdosta kyse, voi se liitin olla missä vain :)
Ford Escort RS 2000 -92
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

Joo nonii eilen tuli laiteltua taas , tein pakosarjan ja turpon väliin tiivisteen 1mm kuparilevystä ja kuumensin sen nii tuli pehmeeks . maalasin pakosarjan ja laitoin paikalleen ne. Jäi vähä kesken tuo öljynpaluu puoli kun oli nii jyrkkä mutka että pitää hitsata mutkaputki laippaan että saa paremmin laitettua putken siihen väliin eikä mene ryttyyn letku.

sitte laitoin sitä lisäruiskua paikalleen ja ahtopainemittaria , siihen tulee virta maa ja herätys johot , ja ahtopaine-nippa ja kahesta potenttiometrista säädetään seos ja paine millon alkaa syöttää jos oikeen älysin.. ja siis tämä on vaan lisäruisku , että vakio moottorinohjausta yitän käyttää.

Nii että ilmanputsarin luona? no on siellä ympäri konehuonetta jotain ylimääräsiä liittimiä pitäs keksiä mikä se niistä on vaan .. keskiviikkona pitää taas jatkaa ku loma alkaa , perkule kouluun se on mentävä polon jarruja korjaamaan :mrgreen: :roll:

Joo ja piti vielä lisätä että pakosarjan kävin jyrsittämässä kun omalla koneella ei voinut jyrsiä ku on tallin teko kesken , hitsasin semmosen jigin pakosarjaan että sai jyrsin koneeseee kiinni nii iha hyvä tuli sitte vaikka itte sanonki :o

Oiskohan kellään tietoa että miten katastus onnistuu nytten tuolle turpolle , kun muistaakseni paperissa luki prosentteja jotain 13% eli vaihdettu kone että mitenkäs nytkun turpon laittaa nii mitä ne siellä sanoo :roll: , 150hp lukee tehoissa nyt ja eikös se ollut niin että kun turpottaa niin ei saa olla kovin pieniä paineita kun on dynolappu otettu , eli pitäs vähintään ottaa jotain 180hp irti ja ei millään 0,2b paineella pitäs olla enemmän.. ?? :shock:
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja emax »

Turbon laitto rinnastetaan moottorinvaihtoon mutta ei siitä toista kertaa prosentteja oteta. Prosentteja tulee lisää vain jos oot vaihtanu lisää jotain alkuperäistä toiseen.

Ja nuo paineet riippuu katsastajasta tai katsastus asemasta. Joku turbottajiin kyrpiintyny voi vaatia vähintään 0,5 ahdot, kun taas joku joka ymmärtää ettei muuten vakio moottoriin ny kovin kovia paineita tohdi laittaa vaatii vain että painetta on. Kannattaa käydä siltä asemalta kysymäs missä aikoo katsastaa niin ei tuu yllätyksiä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

emax kirjoitti:Ja nuo paineet riippuu katsastajasta tai katsastus asemasta. Joku turbottajiin kyrpiintyny voi vaatia vähintään 0,5 ahdot, kun taas joku joka ymmärtää ettei muuten vakio moottoriin ny kovin kovia paineita tohdi laittaa vaatii vain että painetta on.
On ollu niitäkin asemia jotka vaatinut 1bar penkityksessä käytettäväksi.
Ovat kyllä alkaneen pyytämään jotain 0,4 luokkaa nykyisi kun tietävät ettei kukaan todellisuudessa käytä mitään 0,1/0,2 bar ahtoja.

Säätämällä saa lähes mitä vaan aikaiseksi.
gti golo palloilija
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Ei saa ainakaan 180 hepalla hyväksyttyä kun tehokkain Escort mark 4-malli on RST jossa jotain 130-132hv (siihen 20% on max 158hv)
Sinänsä aika temppu lisätä tehoa turbolla 2L 16V moottoriin alle 10 hevovoimaa mutta kai se mahdollista on :)
Mondeo mk1 2.0 4d -96
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja emax »

Imusarjan ja kannen väliin joku kuristuslaippa niin paine nousee mutta virtaus pienenee :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

rangleri kirjoitti:Sinänsä aika temppu lisätä tehoa turbolla 2L 16V moottoriin alle 10 hevovoimaa mutta kai se mahdollista on :)
Mikäs siinä on niin ihmeellistä ?
Itsellä on 220hv:stä kuristettu 150:een
gti golo palloilija
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ennen kaasuläppää kannattaa kuristin laittaa, joku Ø n.25mm. Ahtopaineen näytölle luonnollisesti paine ennen kuristinta jolloin mittari näyttää vaikka 0,5bar mutta imusarjassa on 0,2bar.
Sitten vaan säädöt sopivasti kylille, niin kyllä sellasen leimakelpoisen lapun saa aikaiseksi.
Kauheasti tollasilla kuristuksilla ei kannata koittaa lentää, alkaa pakopuolella osissa väri vaihtua. Mutta eikös ne leiman jälkeen pureta pois ja säädöt takaisin alueelle...?
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

kiitos erittäin hyvistä vinkeistä , nuita varmaan joutuu käyttämään , ellei sitten vaihtas parempia jarruja yms ois varmaan sitten mahollista mitähän kaikkee joutuskaan vaihtamaan ? , no varmaan sekin selviää kun menen papereitten kanssa asemalle :) kyllä tässä rojektissa haastetta riittää jos en ou vielä sanonu , jotenkin tuntuu että huonoin mahdollinen turpotus aihio tuo kone tuollaisenaan alkaa laittamaan ja vakio-moottorinohjauksella selvitä , oha niitä parempiaki aihioita mutta tässä joutuu ainaki aivoja käyttämään hiukkasen :shock:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Julupero89 kirjoitti:kiitos erittäin hyvistä vinkeistä , nuita varmaan joutuu käyttämään , ellei sitten vaihtas parempia jarruja yms ois varmaan sitten mahollista mitähän kaikkee joutuskaan vaihtamaan ?
Ei auta vaikka olis 400mm levyt joka nurkassa.132+20%=158,4hv
gti golo palloilija
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

pittää kae se sitte kysellä katastus asemilta iisalmesta ja siilinjärveltä päin vissiinki , ei joku tietäs missä ois parhaat "mahikset" :D ?
BMW POIKAPOIKAPOIKA

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja BMW POIKAPOIKAPOIKA »

syö pääsi :lol:
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

JOoh elähä pemmipoika tule pätemään 8)

Tuli joululomalla laitettu eskorttia , nyt on putkistovalmis , turpolta koneen alle 2,5" ja loppu 2" yhellä änäkällä

http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1066611
Ja välijäähyttimen ostin joka kyllä vääränlainen, siis liian pitkä tuo jäähytin

Ja perkkule ku nyt suurin vastoonkäämine on se ku ei pysy käynnissä siinä onjoku nyt väärin , veikkaan että laitoin väärin siihen siihen mustaan poksiin kun tulee letkut imusarjasta ja ruiskutukin paineensäätimestä niinne letkut jos ois väärin päin että se sotkee käynnin , sitten veikkaan ajotuksia , se lähtee siis käymään kun ei oo vähään aikaan kokeillu , mutta röplättää ja hyytyy pikkuhiljaa ja sitte hyytyy kokonaan ei vaan saa piettyä käynnissä .
pensapumppu antaa painetta ..

laitoin ne lamdaanturit( niitäkun on kaksi) silleen putken suuntasesti peräkkän heti turpon jälkeen n. 50mm väli niillä antureilla toisiinsa , onko paha ?

entäs miten minun pitäis liittä johdot jos haluan maadottaa ne , että ne ei olis "käytössä" ?

no tämän käynti häiriön kun sais nyt pois nii ois kiva mukavin mielin jatkaa rojektia ettee päi :roll:

onko mielestänne 10mm reikä öljynpaluulle tarpeeksi iso reikä tuolle turpolle , loppu on sitte paksumpaa letkua mutta alusta on 35mm pitusen matkan semmonen reikä , sano ainaki paikassa missä teetätin letkut turpolle että on tarpeek iso
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

Nonii pientä päivitystä se lähti käyntiin ja hyvin hyrrää paikallaan eikä tukehu ym , mutta täysi eriasia tietysti on että mitä se sanoo kun lähtee kokkeilee maantielle , eli pitäs nyt saaha tuo lisäruisku toimimaan ja sitten jotain seosmittaria laittaa , ja perjantaina vaihan tuon mototnetin 99e välijäähyn semmoseen kapeempaan malliin ku ei sovi tuo ku liija pitkä taas kerran ( jo toinen jäähy). pitää parannella tuota vakio imuputkee ku ei piä paineita sisällä vaan pullahtaa ulos :(

ja sitten voi olla että vois kokeilla semmosta cosfort sierran sitä pientä mustaa poksia mihin tulee imusarjasta letkut( siinä lukee FORD jos ei ala seokset olemaan kohillaan , nii mää jotain luvin jostain rsturbo foorumilta ..
videooki otin vähäse mutta näkyy vaan facebookissa nytte

http://www.facebook.com/#!/juuso.roivainen
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

Joo etistystä tapahtunnu nyt on välijäähykin , ei taija paljoo kiinnostuneita olla kyllä mut eise mitään meinaa siinä on linkki kuitenki huonolaatuiseen kuvaan :


http://turbo.bomber.fi/modules.php?name ... emId=79144

se pieni vitejo:

http://www.youtube.com/watch?v=ZF9marr-o8g
Avatar
rangleri
Viestit: 361
Liittynyt: 23 Syys 2008 21:38

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja rangleri »

Kyllähän tätä pitää toki seurata! Video ei näy vielä mutta ainakin kuvasta päätellen sitä voisi veikata ihan toimivaksi :) Saitko muuten fletkin mahtumaan tuonne takapuolelle? Entä millaiset kiinnitykset noilla lisäsuuttimilla on?
Mondeo mk1 2.0 4d -96
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja emax »

Innolla odotetaan ensimmäistä sulanutta mäntää :mrgreen: ...no ei vaiskaa. Kyllähän tuo toimiakki voi.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

Niinno ei oo tarkotus hajottaa tätä , vaan saaha toimimaan niiku pitää.

Jos halluisin tietää millo lisäruisku alkaa antamaan pensaa niin vois varmaan kokeilla näin sen . Eli
otan pois suuttimen johon ja mittaan yleismittarilla jännitettä eli kun se alkaa ruiskuttamaan tavaraa niin jännite kohoaa , pitää vaan potenttiometristä säätää se ahtopaine mahollisimman pieneks ja nostaa kierroksia varovasti että näkee sen että millon alkaa ruiskuttamaan ..

joo ja se seosmittari pitäs hommata kuha tässä rahaa sais vähä , voi kyllä olla että ois halvempi viiä dynoon missä ois helpompi säädellä ja näkis varmaan seoksiakin , tuolla iisalmessa on yks pitää vähän katella miten tekkee
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

Nii nyt mietityttä tuo Haltec f5 lisäruiskun toimintaan saaminen , siinähän on kolme johtoa
maa , virta, ja onko tuo nyt sitten puolan miinukseen tuleva vai herätysvirta , oon löytäny netistä jo kytkentä ohjeetkin ja soittanu edelliselle omistajalle että miten ollut kiinni sillä( tai sen kaverilla)
http://www.fueltech.com.au/pdfs/HalF5.pdf

onse kumma , tuossahan on hukkakipinä sytytys että ottaakohan se siitä puolalle menevästä maa johosta sen singaalin vai mihinköhän väliin pitäs laittaa eikai se voi ruiskusuuttimen maa piuhaan tulla??
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Eikös tuo tuolla jo lukenut
Trigger Signal Type:
Coil Negative

Engine RPM:
The rpm trigger is taken from the negative side of the
ignition coil. For every 2 coil discharges the F5 computer
actuates the supplementary fuel injector once.
gti golo palloilija
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

joo eipä tuossa nyt paljoo muuta oo ennää ku tuo lisäruiskun toimintaan saaminen ja käyttäminen ford liikeessä jossa ne tarkistaa jarrut onko kuulemma varmasti alkuperäset ja antaavat lupalapun sitten , tuommosen se katastaja vaati , paineet saa olla ihan mitä vaan kuha tehot ei ylitä 158hp ja pitää olla sinetöity se ahtopainetten säätö .

eli talvirenkaatki on nyt alla ja luulen että nyt on oikein liitetty tuo lisäruisku mutta tuntus jotennki jumissa olevan ku laittaa virrat päälle nii työntää pensaa kokoajan suuttimesta vai onko mulla potenttiometrit niin tappiin asti ruuvattu sitte ? pitää yrittää selvää ottaa

, epäillyttää vaan se että onko jäänyt pohjaan se painekytkin ku puhalsin painetta sine letkuun kun kokeilin , mitäs luulette tästä ? siihen poksiin jää se punanen valo palamaan vaikka virrat on käänety nollille ja syöttää sillonki sitä pensaa tuntuu aika järettömälle......... : :?
duckworth
Viestit: 4208
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Julupero89 kirjoitti:joo eipä tuossa nyt paljoo muuta oo ennää ku tuo lisäruiskun toimintaan saaminen ja käyttäminen ford liikeessä jossa ne tarkistaa jarrut onko kuulemma varmasti alkuperäset ja antaavat lupalapun sitten , tuommosen se katastaja vaati
Missäpäin Suomea Ford-liike myöntää suoraan lapun saati sitten tarkastaa jarrut? :roll: Meinaan mulle eivät liikkeestä antaneet muuta kun puhelinnumeron josta piti kinuta "rakenteelliset erot dokumentti" inssiä varten.. :?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Aksu »

duckworth kirjoitti: Missäpäin Suomea Ford-liike myöntää suoraan lapun saati sitten tarkastaa jarrut? :roll: Meinaan mulle eivät liikkeestä antaneet muuta kun puhelinnumeron josta piti kinuta "rakenteelliset erot dokumentti" inssiä varten.. :?
Turhaa rahastusta tuo fordilla näyttäminen.
Itse ainakin saanut ihan suoraan fordin asiakaspalvelusta kun sieltä kysynyt,s-postiin lähetettynä.

Helpommalla kun vaan meni eka konttorille sopimaan millä osilla vaativat/on rakennettu, niin pelkällä muutoskatsatuksella meni homma läpi.

Noita vastaavuus lappuja löyyy netistäkin jo, ihan useampaan malliin (ainakin fordiin kun katsellut)
gti golo palloilija
Julupero89
Viestit: 58
Liittynyt: 04 Joulu 2010 23:14

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Julupero89 »

HYvvää tekstiä tullu taas kiitosta vuan kirjottajille :)

huomenna koulussa yritän saaha tuota lisäruiskua toimimaan, meenaa laihalle mennä ainakin korvakuulon perusteella kiihryttäessä :roll: jos jollekin vielä tulisi jotain mieleen tuosta lisäruiskun asennuksesta niin olisi kiva kuulla vinkkejä miksi ei mahdollisesti voisi toimia , eikö ole tekemistä sillä että hukkakipinä sytytys( elektroninen) , nyt kiinni mustasssa maa johdossa mikä tulee sieltä imusarjan alhaalta semmonen muovinen johtorykelmä "palikka"
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Ford Escort rs2000 TURBOTUS

Viesti Kirjoittaja Tekno »

jessus, laita nyt laajakaistalambda siihen.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Vastaa Viestiin