Megasquirt topicci
Taitaa asn:ltä nyt mennä versiot ja versiot sekaisin.asn kirjoitti:Kyllähän tuo on ver. 2.2 MS:n manuaali, mutta suomennos ver. 1[/nusnus]
Kaikki mitä täällä tai finsquirt foorumilla on jutusteltu on MS1 liittyvää asiaa. MS2 sen sijaan on julkistettu jo lähes vuosi sitten ja nyt se on jo kaupan. Tosin en tiedä vielä ketään joka suomessa moista käyttäisi. Tuo maitisemasi v2.2 on vain MS1:sen piirilevyn yksi kehitysversio joka korvautuu kohta versiolla v3.0.
Asia piffi.JesseT kirjoitti:Taitaa asn:ltä nyt mennä versiot ja versiot sekaisin.
Kaikki mitä täällä tai finsquirt foorumilla on jutusteltu on MS1 liittyvää asiaa. MS2 sen sijaan on julkistettu jo lähes vuosi sitten ja nyt se on jo kaupan. Tosin en tiedä vielä ketään joka suomessa moista käyttäisi. Tuo maitisemasi v2.2 on vain MS1:sen piirilevyn yksi kehitysversio joka korvautuu kohta versiolla v3.0.
no nii.. nyt vakavissaan suunnittelen Zetec projektia joka ois tarkotus toteuttaa megaruutalla..
eli mitä tietoja toi megaruutta tarvii/pystyy käsittelemään.
moottorin lämpö, lambda, imuilman lämpö, pyörimisnopeus noi tuli ekana mieleen.. mitäs muuta se pystyy käsittelee??
perus kone ois tulossa ilman imu- ja pakosarjaa jotka ois tarkotus tehdä itse. kaasuläppä kotelo löytyy jo varastosta jossa on samassa yhteydessä lisäilmaluisti. suutimet tarvii ostaa. ilmamassa- vai -määrämittari vaiko map-anturi?
eli mitä tietoja toi megaruutta tarvii/pystyy käsittelemään.
moottorin lämpö, lambda, imuilman lämpö, pyörimisnopeus noi tuli ekana mieleen.. mitäs muuta se pystyy käsittelee??
perus kone ois tulossa ilman imu- ja pakosarjaa jotka ois tarkotus tehdä itse. kaasuläppä kotelo löytyy jo varastosta jossa on samassa yhteydessä lisäilmaluisti. suutimet tarvii ostaa. ilmamassa- vai -määrämittari vaiko map-anturi?
megassa tulee mukana toi mappi joten sitä ei tartte.
riippuu minkälaisen ohjelman ajat sinne megaan mitä tietoja se tarvii/antaa.
jos laittaa sen megan+sparkin extra version ni sitte jää toi tyhjäkäynti venttiilin ohjaus kokonaan pois
ainakin perus mega tarvii:
ilman lämpö
veden lämpö
kaasuläpän asento
kierros tieto
sitte lisänä
lambda
jos käytät sparkkia niin sitte HALL anturilta tietoa kierroksista
riippuu minkälaisen ohjelman ajat sinne megaan mitä tietoja se tarvii/antaa.
jos laittaa sen megan+sparkin extra version ni sitte jää toi tyhjäkäynti venttiilin ohjaus kokonaan pois
ainakin perus mega tarvii:
ilman lämpö
veden lämpö
kaasuläpän asento
kierros tieto
sitte lisänä
lambda
jos käytät sparkkia niin sitte HALL anturilta tietoa kierroksista
MS tietoa..
Kiinostais vähän ko. laite...
Olisiko siitä hyötyä Escoon (1.8 Sport -96)?
Ja mitä muutoksia ehkä tarvii tehdä että MS:n saa toimimaan?
Kertokaa te jotka samaiseen vehkeeseen ootte MS:n asentaneet!
Apua tietämättömälle
Olisiko siitä hyötyä Escoon (1.8 Sport -96)?
Ja mitä muutoksia ehkä tarvii tehdä että MS:n saa toimimaan?
Kertokaa te jotka samaiseen vehkeeseen ootte MS:n asentaneet!
Apua tietämättömälle

Escort 1.8 GT -96
kyllähän sillä escorttiin jonkunlaista piristystä varmaan saa aikaan, mutta ilman muita moottorin muutoksia (nokat, kannen porttaus, ym) jää aika pieneksi tuo tehon lisäys.
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html, http://www.partco.fi/, http://megasquirt.sourceforge.net/extra/, http://www.finsquirt.net
noista linkeistä irtoaa jotain tietoa..
Katso tuolta -> http://www.powerpage.dk/dyser.htmkoskar kirjoitti:Kellään tietoa, että paljonko virtaavat 1.6 CVH EFi escortin vakiosuuttimet? Kyllä, googlea on jo koitettu. Itse en tuota tietoa ole mistään löytänyt, liekö väärät hakusanat?
Jos tietoa löytyy, niin viitisitkö vastata tänne tai mailiin. Kiitos.
Tuo löyty linkistä.
Lucas:5207007 - Ford1.6L -
147 cm3/min
2,7 bar
Kiittää nöyrästisaraja kirjoitti:Katso tuolta -> http://www.powerpage.dk/dyser.htm
Tuo löyty linkistä.
Lucas:5207007 - Ford1.6L -
147 cm3/min
2,7 bar

-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
tuosta netistä saannista en tiedä(varmaan löytyykin),mutta noita karttoja kaverit jaeskellu toisilleen millä pääsee alkuun(saa käymään,jne.), ja toi säätäminen tien päällä aika helppoa megatunen avulla.sit jos vielä penkissä viimeset tehot haluaa niin kun on ensin tien päällä säätäny lamdamittarin kanssa,ni ei enään kaukana ole,joten ei hintakaan penkitykselle pilviin pitäs nousta.
ainoo et noita megasquirtin säätäjiä en tiedä ja saako sillai penkityksen et ite siinä sitä säätäisi,niin en oo kyselly>vielä....
ainoo et noita megasquirtin säätäjiä en tiedä ja saako sillai penkityksen et ite siinä sitä säätäisi,niin en oo kyselly>vielä....
Muutama kysymys koskien megasquirttia:
Tarviiko tuolla laajakaistalambdalle jonkun ohjaimen? Mikä tarkoitus sillä ohjaimella on ?
sitten
saanko tuon megan toimimaan is sierrassa motorcraftin jakajalla ?? jos saa niin tuleeko alkup. sytkämoduuli ylimääräseksi ? Tarviiko ostaa imuilman/ilman lämpötila-anturi ?
ja pitääkö paikkaansa että tuohon megasquirttiin ei tarvi liittää kuin 13johtoa ? alkuperäiseen eec-iv boksiin niitä näyttää menevän noin 30.
Tarviiko tuolla laajakaistalambdalle jonkun ohjaimen? Mikä tarkoitus sillä ohjaimella on ?
sitten
saanko tuon megan toimimaan is sierrassa motorcraftin jakajalla ?? jos saa niin tuleeko alkup. sytkämoduuli ylimääräseksi ? Tarviiko ostaa imuilman/ilman lämpötila-anturi ?
ja pitääkö paikkaansa että tuohon megasquirttiin ei tarvi liittää kuin 13johtoa ? alkuperäiseen eec-iv boksiin niitä näyttää menevän noin 30.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 23 Heinä 2005 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
tarvii ohjaimen.ohjaimen tarkotukseen ei oo tullu perehdyttyä.
saapi toimiin.extrakoodissa muistaakseni valinta jolla voi käyttää tuota omaa sytkämodulia.(mulla erillinen moduuli,ku oli aiemmin vanha koodi)
ei mittaria tarvi ostaa,mutta imuilman lämpötila-anturi tarvii hommata>löytyy motonetista cossuun tarkotettu.
viimmoseen en tähän hätään osaa vastata,ku en oo tota ite kasannu ja ku se on tehty alkuperäsen boxin sisää joten johtojakaan ei tarvinnu liitellä.
joku asiasta tietävä voipi tuohon vastata.
saapi toimiin.extrakoodissa muistaakseni valinta jolla voi käyttää tuota omaa sytkämodulia.(mulla erillinen moduuli,ku oli aiemmin vanha koodi)
ei mittaria tarvi ostaa,mutta imuilman lämpötila-anturi tarvii hommata>löytyy motonetista cossuun tarkotettu.
viimmoseen en tähän hätään osaa vastata,ku en oo tota ite kasannu ja ku se on tehty alkuperäsen boxin sisää joten johtojakaan ei tarvinnu liitellä.
joku asiasta tietävä voipi tuohon vastata.