Sivu 2/4

Lähetetty: 20 Loka 2005 16:38
Kirjoittaja ZyaS
tähänkin kanavien riittävyyteen/malliin vaikuttaa moni tekiä..
halutaanko moottorista vääntävä vai kierros, vapari vai turbo..
nyt hiljenen ja jätän fiksummat tappelemaan.. :o

Lähetetty: 20 Loka 2005 18:46
Kirjoittaja Eemeli
Aina täällä alkaa tinka joka asiasta. :evil:
Ei mahdu mun ymmärryksen piikkiin miksi alkaa tinkaamaan asiasta mikä on ainakin mulle päivän selvä. Jos tuossa poydällä on melkee 250hummaa vaparina virtaava nimi miehen tekemä oharin kansi jossa melkein vakiot pakokanavat... niin ei jätä mulle ainakaan mitään epäilystä siitä et ne ahistas. :?

No jokainen taplaa tyylillään tai tassä ko. aiheessa porttaa.

Niin tuntuu jo itelki et on parempi hiljentyä.

Lähetetty: 20 Loka 2005 18:52
Kirjoittaja s.o.h.c
Eemeli kirjoitti:Aina täällä alkaa tinka joka asiasta. :evil:
Ei mahdu mun ymmärryksen piikkiin miksi alkaa tinkaamaan asiasta mikä on ainakin mulle päivän selvä. Jos tuossa poydällä on melkee 250hummaa vaparina virtaava nimi miehen tekemä oharin kansi jossa melkein vakiot pakokanavat... niin ei jätä mulle ainakaan mitään epäilystä siitä et ne ahistas. :?

No jokainen taplaa tyylillään tai tassä ko. aiheessa porttaa.

Niin tuntuu jo itelki et on parempi hiljentyä.
Mitä olen itse noita ammattilaisen tekemiä kansia katellut, niin ei niissä kyllä pakopuolta ole juurikaan suurennettu. Lähinnä muotoa muutettu/siistitty.
Virtauksista en tiedä, mutta ralliauton kansia olivat ja hyvin tuntuu f-cupissa kerkeävän.

Lähetetty: 21 Loka 2005 08:17
Kirjoittaja country sedan
Niin mistä tässä nyt oikein kinataan?? Jos std oharin pakokanava virtaa vakiona alle 70% imukanavan virtauksesta, niin mun mielestäni se silloin ahistaa.
Mielenkiinnosta olis kiva tietää paljonko se nimimiehen tekemä 250hv kansi antaa käytännössä tehoa ja millä kierroksilla.

Lähetetty: 21 Loka 2005 11:24
Kirjoittaja Jaakko85
country sedan kirjoitti:Niin mistä tässä nyt oikein kinataan?? Jos std oharin pakokanava virtaa vakiona alle 70% imukanavan virtauksesta, niin mun mielestäni se silloin ahistaa.
Mielenkiinnosta olis kiva tietää paljonko se nimimiehen tekemä 250hv kansi antaa käytännössä tehoa ja millä kierroksilla.
No minun mielestä se ei silti kerro sitä että se reikä pitäis kairata 50milliseksi. eli ei välttämättä ole liian pieni, siellä voi olla joku liian terävä mutka jos toinenkin.

Lähetetty: 21 Loka 2005 12:02
Kirjoittaja country sedan
Taitaa olla jo puurot ja vellit sekaisin. Mielestäni en ole missään vaiheessa sanonut että pakokanava olisi liian pieni??
Se pullonkaula on pakoventtiilin seetistä 30mm eteenpäin. Ohjarin patista kanavan suulle ei paljon tarvi kajota.

Lähetetty: 21 Loka 2005 12:19
Kirjoittaja Jaakko85
country sedan kirjoitti:Taitaa olla jo puurot ja vellit sekaisin. Mielestäni en ole missään vaiheessa sanonut että pakokanava olisi liian pieni??
Se pullonkaula on pakoventtiilin seetistä 30mm eteenpäin. Ohjarin patista kanavan suulle ei paljon tarvi kajota.
No näinhän se on. Luin hieman tarkemmin :oops:

Lähetetty: 21 Loka 2005 14:22
Kirjoittaja country sedan
No panic.

Lähetetty: 21 Loka 2005 20:32
Kirjoittaja make89
Jos ei itse kehtaa nuita kanavia ruvet kairailemaan ja tastailemaan. Niin mikä yritystys tekisi RAHALLA valmiin kannen virtauksineen

Lähetetty: 21 Loka 2005 23:38
Kirjoittaja VesQ
Moottorikoneistamot ja yksityiset "koneenrakentajat". Niitä löytyy moneen lähtöön ja monen hintaista

tuolta kannattanee kysyä http://www.ralli.net

Lähetetty: 22 Loka 2005 00:20
Kirjoittaja lalli69
Kyllähän toi kanavien työstö onnistuu jos vähänkää dremel pysyy hanskassa, ja malttia riittää. :wink:

Tässä esimerkkiä näyttää eräs Clubin ylläpitäjistä:

Klikkaappa tästä

Lähetetty: 25 Joulu 2005 22:46
Kirjoittaja late
Mites muute toi venttiilien työstö kotipajassa.Katselin tossa noit 1300cc cvh imu venoja niin istukkapinnan(vai mikä se tiivistys pintä sitten onkaan)"takana" menee sellainen terävä kohouma eli onko tarpeellinen vai voiko sille tehdä jotain?

Lähetetty: 26 Joulu 2005 14:34
Kirjoittaja overboost
late kirjoitti:Mites muute toi venttiilien työstö kotipajassa.Katselin tossa noit 1300cc cvh imu venoja niin istukkapinnan(vai mikä se tiivistys pintä sitten onkaan)"takana" menee sellainen terävä kohouma eli onko tarpeellinen vai voiko sille tehdä jotain?
Sorvissahan ne muotoillaan. TÄSSÄ esimerkki kuva.

Lähetetty: 26 Joulu 2005 14:54
Kirjoittaja janzamar
no tuo esimerkkikuva on just tuo juttu mikä on meillä ratkaistu pylväsporakoneella ja rälläkällä hipaisemalla :) ..
jos kotikonsteista puhutaan ja sorvia ei ole.
varmasti on moniakin tapoja tehdä tuo kulma..mutta ei se nyt paljon sen kummempaa ole kun vähän vakaata kättä ja itsevarmuutta tekemiseen.
tietysti se Voi mennä pieleenkin :lol:
tähänastisissa ei kyllä ole mennyt.

Lähetetty: 26 Joulu 2005 16:31
Kirjoittaja TAPPI
1.6 CVH: kannen kotiviritys kiinnostaa jos jollain tietoa. Kannen laskun ja kanavien muotoilut pystyn tekemään itse, mutta venttiilitöitä en eli tietoa puuttuu mitä kanaville pitäisi tehdä.

Lähetetty: 26 Joulu 2005 16:34
Kirjoittaja Sultzi
Täältä ohjeita, joiden jälkeen ei pitäisi (?) virtausten ainakaan huonontua. Tuossa siis yleisesti ymmärtääkseni.

Lähetetty: 26 Joulu 2005 16:59
Kirjoittaja TAPPI
Mutku mutku, onkos CVH:ssa sellaiset pyörre kanavat ja palotilat, mitenkäs sellaisessa tapaukseesa?

Lähetetty: 26 Joulu 2005 19:04
Kirjoittaja late
Mites muuten ku cvh:ssa ei ole yhtään ainetta siin venttiilien ohjainten ympärillä eli onko hvä vai huono?Ja tuon kohuoman voi siis ilmeisesti hioa pois?mut kertokaas nyt joku ketä on noit cvh:n kanavia kairaillut et mitä on tehnyt?

Lähetetty: 26 Joulu 2005 23:01
Kirjoittaja JesseT

Lähetetty: 27 Joulu 2005 11:44
Kirjoittaja avoesco
cvh kannesta ei kannata pako puolta muuta ku siistiä.
Siitä tulee helposti "väljä"....
pienellä siistimisellä pako virtaus riittää alle 200hp vehkeisiin

Lähetetty: 11 Helmi 2006 18:03
Kirjoittaja late
Pystyykös muuten kotipajassa mitenkään tutkimaan että miten kanavaan tehty muutos on vaikuttanut?Että menikö huonompaan vai parempaan suuntaan.

Lähetetty: 11 Helmi 2006 18:08
Kirjoittaja VesQ
Eipä juuri muuten kun romut kasaan ja kiinni sekä kokeilemaan
Kannattavaa ja helppoa ... ei

Lähetetty: 11 Maalis 2006 19:59
Kirjoittaja martikainen
Nyt on porttausprojekti lähtenyt sit viimeinkin käyntiin. lähinnä kiinnostas nyt tietää et kannattaako tolle pakopuolen ohjurinjuuressa olevalle patille tehdä mitään muutoksia.? kannataako sekin muotoilla pisaran muotoseks niinkun imupuolella.? ja jos sen nyt sit muotoilisi niin saako siitä isoakin hyötyä pakopuolen virtauksiin.?

Lähetetty: 14 Maalis 2006 12:03
Kirjoittaja late
Jos ohc:stä kyse niin käsittääkseni se kuuluu tehdä pisaran muotoon mutta toiseen suuntaan kuin imupuolella.

Lähetetty: 14 Maalis 2006 13:01
Kirjoittaja unatco
juu itelläkin edessä 1,6 moottorin "virittäminen"
Eli meinasin ruveta kairaamaan kanavia ja muotoilemaan venttileitä..
eli mitä kannattais tehä tohon kanteen?
Kuinka paljon laskea kantta?
ymym.. kaikki tieto on tarpeellista..
aikoinaan kairasin yhden lada1500 kannen ja hyvä siitä tuli.. =) vaikka sekin oli tehty ihan summittain suurentamalla kanavia :D eli ei kiinnostais tehä enää toho foorttii iha summittai, vaa jotai hyvii tietoi olis kiva saada..

Jos joku tekis hyvän tiivistelmän miten porttaan kannen..