Sivu 2/4

Lähetetty: 13 Huhti 2005 16:14
Kirjoittaja Kessi
Aloin tuossa miettiin et jos tuo 147hv olis "se todellinen" teho lukema ,eli häviöt pois laskettuna.. Hölmöltä vaan tuntuu jos se niin olis kun aina muuten ilmotetaan nuo tehot ilman häviöiden vähennystä :? Selittäis vaan aikas hyvin tuota 240hv:n tulosta.. Mutta oudolta tuntuu.. :|

Lähetetty: 13 Huhti 2005 16:16
Kirjoittaja voicecoil
TeRoK kirjoitti:On se 147 heppanen joo. Mutta tosiaan koen vaikeeksi uskoa, että olis penkitetty lähestulkoon vakiona alle 0,5bar:n ahdoilla 240heppaa.
En kiellä, mutta koen vaikeeks uskoa :wink: :D
ollut varmaan käytössä sitä vähän parempaa ahdettuailmaa!!

Lähetetty: 13 Huhti 2005 16:27
Kirjoittaja Kessi
voicecoil kirjoitti: ollut varmaan käytössä sitä vähän parempaa ahdettuailmaa!!
Tai dynosta ilmankosteus kalibroinnit päin persettä :wink: :wink: Lähti meikäläisen Sierrastaki pääl 800hv, kun syötti ilman kosteudet "vähän" väärin!!
Olis muuten aika hyvä myyntivaltti, jos ei kaveri hokaa kattoo dynolappuu kunnolla :mrgreen: 8)

Lähetetty: 13 Huhti 2005 21:14
Kirjoittaja voicecoil
http://www.cardomain.com/memberpage/349840 , tuolla ihan hieno probe! on vaan viritys mennyt keljuiks kun ei ole tehoo tuon enempää.

Lähetetty: 13 Huhti 2005 21:25
Kirjoittaja Kessi
Juu.. Ei ollu mikään paskempi :? :?

Lähetetty: 14 Huhti 2005 14:39
Kirjoittaja Markyus
niin, probessahan on vakio paineet muistaakseni 0.3 baria, mulla penkityksessä tehot oli varmaan 0.5-0.8baria.... en tiedä varmaksi... pyörille tulokseksi saatiin jotain rontti 180 pollea... eli hieman pitäisi vielä musta tehoja saada se on aika vähän 2.2 turbo vehkeelle... lastulla tietty hieman nousisi ja säädettävillä nokkapyörillä vielä hieman lisää... ja nokka akselien vaihto ois kova sana mutta taitaa laki ja kone sanoa siinä vaiheessa pienen vastalauseen... pitäis hieman vaan tietää että kuinka paljon siitä kannattaa yrittää tehoja maksimissaan repiä, toi auto on muutos katsastettu jo sen kuutosen mukaan jossa vakiona oli muistaakseni jotain 160 pollea?!? :?: eli siitä se 20 prosenttia onnistuis viellä... toki siihen varmaan joutuu levy jarruja jo hiukan muuttelemaan sun muuta... :twisted: mut eiköhän se luonaa... noita nokka pyöriä muuten oli melko vaikea löytää saksasta löytyi viimein...

Lähetetty: 14 Huhti 2005 16:39
Kirjoittaja Kessi
Lastu ensitöiksi paikkaan, tai jokin vastaava ruiskun lisäohjaus yksikkö... Vois irrota komiasti joku 20hv lisää, kun saa lykättyä lisää mehua ja sytkän ropattua kohilleen :wink: Voipi olla vähän turhan paljon ennakkoo paineiden noston seurauksena.. :? Minkä merkkiset pyörät sinne nokalle löysit?? Mitä makso??

Lähetetty: 19 Huhti 2005 03:02
Kirjoittaja Markyus
niin todellakin sytkän säätö ja lastu vois tehdä ihan hyvää tehojen suhteen... mitäs onko kenelläkään tuosta elektronisesta sytkän säätäjästä kokemuksia? oli vaan jossain gti lehdessä juttu siitä, etta kun sen laittaa niin saa ihan "ohjaamosta" säädettyä sytkää..? miltä sellanen kuulostaisi? onko tietoa? :?: :?:

Lähetetty: 19 Huhti 2005 11:15
Kirjoittaja _P_
Mahtoikohan kyseessä olla jonkun ohjelmoitavan ruiskun "kaukosäätö" namiska, olikos nyt hestecissä vai haltecissa tuollainen mistä sai potikasta karkeasäätää, mutta itse sytytyksen säätö tapahtuu ohjelmallisesti.

Sitten on tietysti esim MSD boost timing master joka kait vaan myöhästyttää sytkää oliko nyt aste/0,1bar ylipainetta?

Lähetetty: 15 Touko 2005 22:32
Kirjoittaja Probe
tota en oikee itsekkää usko et 0.5bar ahdoil 240..ja mul on viel vakio ja on ottanu 0.8bar ahtomittarin mukaan..en tiedä pitääkö paikkansa..lastuakin kattelin netistä..luvattii 48hp lisää mut onkoha se siihe 2.5 kutoseen

Lähetetty: 06 Kesä 2005 17:09
Kirjoittaja Markyus
mistä sä löysit lastun probeen.. olen itse koetanut etsiä, ei ole kukaan ketä laittaisi? :?:

Lähetetty: 06 Kesä 2005 17:31
Kirjoittaja Probe
tollasen sivun löysin..aika tyyriitä on kyl :?

http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sidor/F ... hip_fi.htm

Lähetetty: 07 Kesä 2005 11:55
Kirjoittaja Kessi
Probe kirjoitti:tollasen sivun löysin..aika tyyriitä on kyl :?

http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sidor/F ... hip_fi.htm
Juu.. Eli nuo muukkosen myymät näyttäis olevan siihen uus koppaseen eli-93 --> Niissähän on konevaihtoehtoina ollu just nuo 16v 2.0 ja 24v-kuutonen

Lähetetty: 16 Huhti 2006 18:23
Kirjoittaja Jomppa8
Ota teistäkin sit selvää... :D Ite oon kattellu et jos tommosen Proben sit ostas... Lähinnä 2.2l turboo oon katellu.. ja hinta syistä vm. 90-94. Eli haluisinki tietää semmoselta joka tälläisen on joskus omistanut että onko se hintansa arvonen? Ja että onko uudemmassa ja vanhemmassa mallissa kovastikkin eroo muuten kun kori?

Lähetetty: 16 Huhti 2006 20:35
Kirjoittaja Kessi
Itellä on tommonen 2.2gt ja olen ollu siihen tyytyväinen... Vuosimalli-92, jonka ostin viimekeväänä ja maksoin siitä silloin 5400€. Tuolloin hintataso yleisesti pyöri siinä 5000€:n nurkilla, mutta yksilöissä oli rajujakin eroja kunnossa... Kannattaa melkein kytätä juuri saksasta tms. tuotua, niin selvii vähemmillä ruoste vaurioilla :wink:. Ei tuossa probessa mielestäni muuta negatiivista kuin etuvetoisuus :evil: ...

Lähetetty: 09 Touko 2006 22:18
Kirjoittaja Joni88
mua kiinnostais toi ahtojen nosto/turboruuvi...

mulla ahtomittari näyttää n.6psi maksimissaan. eli olisko joku 0.3-0.4bar, ja haluisin tietää, että kuinka paljon uskaltaa nostaa että kone kestää VARMASTI. muuten vakio kone, mutta injectechin lastu kiinni, sit tulossa vapari ja takapönttö vaihtoon... katin meinaan varmaan ottaa myös pois. Jos joku osais kertoo tarkemmin miten se turboruuvi laitetaan käytännössä niin olisin tosi kiitollinen!

Lähetetty: 10 Touko 2006 16:36
Kirjoittaja Kessi
Tuota ahtojen nostoa varten suosittelisin joko seosmittarin asennusta, tai ahtojen nostoa esim. dynossa... Samalla näkis kuinpaljon vaikuttaa tehoihin!

Lähetetty: 10 Touko 2006 22:27
Kirjoittaja Joni88
mites toi turboruuvi nyt tehää? performanceprobesta ku luin, nii piti jotain putkia kykee toisiinsa ja sit joku reikä tehä keskelle tjsp... voisko joku kertoo yksityiskohtaisemmin?

Lähetetty: 14 Touko 2006 10:54
Kirjoittaja Joni88
osaisko joku kertoo :o

ja sit viel, eilen ku kisattii yhen saabin kans, ni sytty yhtäkkii "anti lock" valo kojelautaan... mikähän se on ja mitä tarkottaa... kun ei proben käsikirjassa ees mainittu asiasta. sit ku käynnisti uusiks nii sammu se valo....

Lähetetty: 14 Touko 2006 19:17
Kirjoittaja robe
en suosittele nostaan.oon maininnu monta kertaa jo asiasta ettei tolla koneella kannata leikkiä vakio osilla.
mutta,siinä turbon painekellon alla on musta n: 1cm paksu letku.pistät sen vaan poikki ja ruuvin siihen väliin.

Lähetetty: 14 Touko 2006 19:18
Kirjoittaja robe
en suosittele nostaan.oon maininnu monta kertaa jo asiasta ettei tolla koneella kannata leikkiä vakio osilla.
mutta,siinä turbon painekellon alla on musta n: 1cm paksu letku.pistät sen vaan poikki ja ruuvin siihen väliin.

Lähetetty: 15 Touko 2006 11:32
Kirjoittaja Joni88
robe kirjoitti:en suosittele nostaan.oon maininnu monta kertaa jo asiasta ettei tolla koneella kannata leikkiä vakio osilla.
mutta,siinä turbon painekellon alla on musta n: 1cm paksu letku.pistät sen vaan poikki ja ruuvin siihen väliin.
kun tossa nyt vakiona on ahdot siinä 0.3-0.4bar, niin eikö kone muka kestä jos nostaisi hiukan niitä, eli sinne 0.5-0.6bar? max. 0.7 bar... vai laukeeko kone jo noilla ahdoilla?

Lähetetty: 17 Touko 2006 16:08
Kirjoittaja Joni88
mitkäs on proben vakiosuuttimet... meinaan putkistoa mennä teettää, nii varmaan samalla tulis vaihtaa suuttimet. eli mitkä sinne kanntattas laittaa vaiko riittääkö vakiot? lastu asennettu, sit vapari tulossa ja toi putkisto...

Lähetetty: 17 Touko 2006 23:53
Kirjoittaja toevone^
väittäisin että 2.2L turbo probesssa ei ole teho rajaa... ei ainakan minulla ole :o

Lähetetty: 17 Touko 2006 23:55
Kirjoittaja toevone^
mulla on ahdot 0,6 ja toimii erittäin hyvin... viimiset 2 vuotta.. mutta ei kai ne loputonta polkemista kestä...