Sivu 2/6
Lähetetty: 24 Syys 2005 07:56
Kirjoittaja jaska74
meikäläisellä on asuntovaunu, ja kun riisselillä sitä veteli pitkin suomea, niin oli kylki ja sisätilat täynnä nokea, eli mielummin bensa...
Lähetetty: 24 Syys 2005 16:03
Kirjoittaja Rahnu
NiceMan kirjoitti:Itselläni ei voima ole koskaa loppunut ohittaessa =) vaikka on "vain" bensa kone =)
Se vaan on vähän erilaista jerkkua,patalaiska paska kun olen niin arvostan sitä että maantiellä ei tartte vitoselle vaihdon jälkeen keppiin koskea kun ohi pääsee suht mallikkaasti sillä suurimmallakin vaihteella.Kaikki bensa-autot tuntuu tuhnuilta kun saap odotella että alkaa tapahtumaan,toi fokuksen ruoska alkaa kuitenkin vetää jo 1500:sta ihan jees.

Bensa-autoilla ekan 8 vuotta ajoin,toi fiikus on ensimmäinen diiseli meillä ja ei ole tarvinnut katua vaikkei sillä liikennevaloissa Micraa kummosempia piestäkkään

Lähetetty: 24 Syys 2005 16:40
Kirjoittaja VesQ
Hmm, eipä ole itselle tullut niin kiireistä tilannetta vielä ohituksessa että olis neloselle tarvinu tiputtaa. Bensakoneella siis vaikka nyt jälkeen päin kun miettii niin pariin sellaiseen väliin on tullut lähdettyä mikä ei jälkeenpäin tulisi mieleenkään
Pitää vaan olla se teho/paino suhde kohdallaan, vaikka eipä tuossa omassakaan ihan paras mahdollinen ole ( 115hv/750kg). Pitäisi vaan olla tuollakin painolla lähempänä 150hv.
Se on kyllä totta että kiisselit on laiskoja kuin mitkä. Ja bensa ja kiisselikoneita pitää verrata niin kuin monteonisti tuossa jo sanoi eli 1.6 bensa vs. 1.6 d ja vaikka 2.0T bensa ja 2.0Td
Vaikka kuinka mietin niin mitään muuta hyvää en kiisselistä keksi kuin että menee pienellä aineella
Lähetetty: 24 Syys 2005 17:05
Kirjoittaja RedFord
Eipä taida vakio TD:llä olla paljoa mahiksia saman kokoista bensaturboa vastaan.. vert. Volvon D5 vs. T5, veikatkaapa kumpi katoaa horisonttiin

Lähetetty: 24 Syys 2005 19:55
Kirjoittaja NiceMan
*Kaikki bensa-autot tuntuu tuhnuilta kun saap odotella että alkaa tapahtumaan*
Tää on totta mutta en voi mitään että renkaat hakee pitoa ja siitä viive... Ei vaan pidä vaan vetää 2 mustaa raitaa vaika ei koske vaihdekeppiin

Mutta ovat tosin tisulit jo kaukana takana tässäkin vaiheessa =)
Lähetetty: 24 Syys 2005 20:15
Kirjoittaja RedFord
Turboviiveet on jäänyt kauas unholaan. Nykyautoissa ei ole viiveitä, paitsi sitten nämä rassit joita on itse turbotettu niin niissä voi esiintyä vaikka mitä viiveitä

Lähetetty: 24 Syys 2005 21:02
Kirjoittaja Zaarin
VesQ kirjoitti:Pitää vaan olla se teho/paino suhde kohdallaan, vaikka eipä tuossa omassakaan ihan paras mahdollinen ole ( 115hv/750kg). Pitäisi vaan olla tuollakin painolla lähempänä 150hv.
Hetkonen, minulla pitäisi siis olla Scorpparissa n. 340hv täkyä? Taitaa tarvita neljä pyttyä lisää...
Lähetetty: 24 Syys 2005 21:37
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä kait suurin osa nykynakuista lähtee myös pakkasella käyntiin, on vaan pelko että sattuu se joka ei lähde!
Entinen naapuri joutui kytkeen Mesensä roikkaan aina kun oli lähellä nollaa, ei kestänyt edes välillä irroittaa, muuten ei lähtenyt omin avuin käyntii. Oli kyllä erikoinen malli, tuontiauto kun teki ulkomaankeikkaa!
Suurin syy on tuohon nakukammoon sen tekniikan outous, pensakoneenhan purkaa ja kasaa vaikka silmät ummessa!

Lähetetty: 25 Syys 2005 14:06
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:Hmm, eipä ole itselle tullut niin kiireistä tilannetta vielä ohituksessa että olis neloselle tarvinu tiputtaa. Bensakoneella siis vaikka nyt jälkeen päin kun miettii niin pariin sellaiseen väliin on tullut lähdettyä mikä ei jälkeenpäin tulisi mieleenkään
Pitää vaan olla se teho/paino suhde kohdallaan, vaikka eipä tuossa omassakaan ihan paras mahdollinen ole ( 115hv/750kg). Pitäisi vaan olla tuollakin painolla lähempänä 150hv.
Se on kyllä totta että kiisselit on laiskoja kuin mitkä. Ja bensa ja kiisselikoneita pitää verrata niin kuin monteonisti tuossa jo sanoi eli 1.6 bensa vs. 1.6 d ja vaikka 2.0T bensa ja 2.0Td
Vaikka kuinka mietin niin mitään muuta hyvää en kiisselistä keksi kuin että menee pienellä aineella
köh, en oo ihan samaa mieltä, ehkä €fordin dieselit ovatkin perseestä mutta en silti yleistäsi. voimaa kyllä saa dieselkoneestakin. eikös vaan.
Lähetetty: 25 Syys 2005 16:22
Kirjoittaja Regu
No näytä mulle alle 2.0litranen ja yli 400hv diesel kone jos savulta pystyn sitä näkemään

Lähetetty: 25 Syys 2005 17:29
Kirjoittaja RedFord
Nyt kun diiselistä puhutaan niin en voinut vastustaa kiusausta laittaa linkkiä meidän kylän poikien td kamppeista.. 8)
http://www.teamrwd.com/dieselboost/index.php
Toi musta on kovassa kunnossa ja tänä päivänä tuo punainen haastaa jo kovasti.. 450hv ja 790nm nyt mustassa.. kun vaan kytkin pitäis
Lähetetty: 25 Syys 2005 20:30
Kirjoittaja Riesa2.0
RedFord kirjoitti:Nyt kun diiselistä puhutaan niin en voinut vastustaa kiusausta laittaa linkkiä meidän kylän poikien td kamppeista.. 8)
http://www.teamrwd.com/dieselboost/index.php
Toi musta on kovassa kunnossa ja tänä päivänä tuo punainen haastaa jo kovasti.. 450hv ja 790nm nyt mustassa.. kun vaan kytkin pitäis
Aika tehokkaan oloisia mersuja! Kyllä tuollaisella jo ehkä viitsisi ajaa, mutta taidan pysyä silti vielä bensa Sierrassa 8)
Onkohan nämä samaa porukkaa joista olen kuullut joitain juttuja täällä päin. Yks tyyppi vain kerran kertoi tarinaa kun oli mennyt jonkun kaverinsa kanssa uudella bemarilla olikohan joku 325i (tai joku sellainen en ole paljoa bemareihin perehtynyt) Kuitenkin olivat ohittaneet tuollaisen vanhan diisselimersun, hetken päästä mersu oli ilmestynyt rinnalle, bemari kuski oli tietysti heittänyt kaasun pohjaan, mutta sinne oli mersu kadonnut horisonttiin jättäen vain mustan savuvanan peräänsä.

Oli vähän kuulemma bemari kuskia ottanut päähän kun vanha diisseli mersu oli voittanut uuden bemarin

Lähetetty: 25 Syys 2005 20:43
Kirjoittaja RedFord
Saa tulla vaikka M5 bimmeri niin jää. Hiekkasärkillä bemaristit järjestää joka vuosi aina tuolla lentokentällä kokoontumisajot, äijät käy aina piruuttaan cruisailemassa siellä päin

heh heh..
Tarkoituksella tuo musta tuollainen sleeper, ei mitään bling bling meinikiä
Lähetetty: 27 Syys 2005 01:13
Kirjoittaja Zaarin
Eipä pärjännyt eilen 2-litranen TDI Golffi mun Scorpparille vaikka yritys oli kova. Ohi pääsi vasta kun aloin hiljentämään, koska pikavoitot 60km/h aluella 100 lasissa ei kiinnostanu. Oli hiukan kyrpiintyneen näkönen sen Golffin kuski..

Lähetetty: 27 Syys 2005 19:10
Kirjoittaja VesQ
Jaakko85 kirjoitti:köh, en oo ihan samaa mieltä, ehkä €fordin dieselit ovatkin perseestä mutta en silti yleistäsi. voimaa kyllä saa dieselkoneestakin. eikös vaan.
Köhköh kun työntää mustaa
Ei vaa, saahan sitä voimaa mistä vaan kun rupeaa ottamaan tai kun on litroja tarpeeksi.
Ja asiasta toiseen, tuo musta kiisselimersu on vähän turhan "hieno" kunnon sleepperiksi. Kori vaihtoon ja kone esim vanhan 123 koppasen farkun keulalle, tietysti sopivasti lokarinkaaret kukkii ja muutenkin sen näköinen että on nähnyt maailmaa, perään vielä 200D merkit

Lähetetty: 27 Syys 2005 19:33
Kirjoittaja RedFord
Joo, mutta tuo mersu on aivan arkikäyttö peli, ja ei sitä kyllä äkkiseltään luulis miksikään raketiksi. No jos nuot putket huomaa niin sitten voi epäilyttää. Koneessa ois vielä tehoresursseja ottaa irti mutta aski ja perä on jo nyt tosi kovilla. Kaveri tuntee hyvin tuon mustan omistajan, oli kahvipöydässä kertonut että meinaavat alkaa rakentamaan kiihdytysautoa. Tietysti diesel myllyllä olevaa, ja luultavasti mersu..
Ois kuulemma myynnissä tuo MB
Lähetetty: 01 Loka 2005 09:13
Kirjoittaja jype
ja onhan se diiseli paaaljon pitkäikäisempi kun pensa kone....
Lähetetty: 01 Loka 2005 10:45
Kirjoittaja Bootsi
jype kirjoitti:ja onhan se diiseli paaaljon pitkäikäisempi kun pensa kone....
Ei noilla "huippu" ahdoilla, vakiona kylläkin...

Lähetetty: 01 Loka 2005 13:50
Kirjoittaja jype
Bootsi kirjoitti:
Ei noilla "huippu" ahdoilla, vakiona kylläkin...

sitähän minä ajattelinkin, vaastihengittävänä etenkin
Lähetetty: 01 Loka 2005 20:13
Kirjoittaja Jaakko85
Regu kirjoitti:No näytä mulle alle 2.0litranen ja yli 400hv diesel kone jos savulta pystyn sitä näkemään

no eikai tollasella starttimoottorilla muutenkaan mitään tee vaikka bensakone olisikin

Lähetetty: 01 Loka 2005 20:15
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:
Köhköh kun työntää mustaa
Ei vaa, saahan sitä voimaa mistä vaan kun rupeaa ottamaan tai kun on litroja tarpeeksi.
Ja asiasta toiseen, tuo musta kiisselimersu on vähän turhan "hieno" kunnon sleepperiksi. Kori vaihtoon ja kone esim vanhan 123 koppasen farkun keulalle, tietysti sopivasti lokarinkaaret kukkii ja muutenkin sen näköinen että on nähnyt maailmaa, perään vielä 200D merkit

123:han se vasta herrasmieskoppa onkin

Lähetetty: 02 Loka 2005 10:07
Kirjoittaja Aurinkoinen_
Lähetetty: 02 Loka 2005 14:53
Kirjoittaja VesQ
Ihan pientä pilkunnusnus
Voiskohan tuota otsikkoa hieman fixailla

Lähetetty: 02 Loka 2005 23:38
Kirjoittaja jype
VesQ kirjoitti:Ihan pientä pilkunnusnus
Voiskohan tuota otsikkoa hieman fixailla

tai sitten pysyä aiheessa...
Lähetetty: 03 Loka 2005 17:18
Kirjoittaja Bootsi
jype kirjoitti:
tai sitten pysyä aiheessa...
Deisel vai Binsa?
