deisel vs bensa

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

meikäläisellä on asuntovaunu, ja kun riisselillä sitä veteli pitkin suomea, niin oli kylki ja sisätilat täynnä nokea, eli mielummin bensa...
Focus 1.0 edition a6 2017
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

NiceMan kirjoitti:Itselläni ei voima ole koskaa loppunut ohittaessa =) vaikka on "vain" bensa kone =)
Se vaan on vähän erilaista jerkkua,patalaiska paska kun olen niin arvostan sitä että maantiellä ei tartte vitoselle vaihdon jälkeen keppiin koskea kun ohi pääsee suht mallikkaasti sillä suurimmallakin vaihteella.Kaikki bensa-autot tuntuu tuhnuilta kun saap odotella että alkaa tapahtumaan,toi fokuksen ruoska alkaa kuitenkin vetää jo 1500:sta ihan jees. :) Bensa-autoilla ekan 8 vuotta ajoin,toi fiikus on ensimmäinen diiseli meillä ja ei ole tarvinnut katua vaikkei sillä liikennevaloissa Micraa kummosempia piestäkkään :wink:
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Hmm, eipä ole itselle tullut niin kiireistä tilannetta vielä ohituksessa että olis neloselle tarvinu tiputtaa. Bensakoneella siis vaikka nyt jälkeen päin kun miettii niin pariin sellaiseen väliin on tullut lähdettyä mikä ei jälkeenpäin tulisi mieleenkään

Pitää vaan olla se teho/paino suhde kohdallaan, vaikka eipä tuossa omassakaan ihan paras mahdollinen ole ( 115hv/750kg). Pitäisi vaan olla tuollakin painolla lähempänä 150hv.

Se on kyllä totta että kiisselit on laiskoja kuin mitkä. Ja bensa ja kiisselikoneita pitää verrata niin kuin monteonisti tuossa jo sanoi eli 1.6 bensa vs. 1.6 d ja vaikka 2.0T bensa ja 2.0Td

Vaikka kuinka mietin niin mitään muuta hyvää en kiisselistä keksi kuin että menee pienellä aineella
RedFord
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 11:42

Viesti Kirjoittaja RedFord »

Eipä taida vakio TD:llä olla paljoa mahiksia saman kokoista bensaturboa vastaan.. vert. Volvon D5 vs. T5, veikatkaapa kumpi katoaa horisonttiin :)
-Auto on turbo, kuski on urpo-

Volvo C70 T5
Ford puma
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2523
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

*Kaikki bensa-autot tuntuu tuhnuilta kun saap odotella että alkaa tapahtumaan*

Tää on totta mutta en voi mitään että renkaat hakee pitoa ja siitä viive... Ei vaan pidä vaan vetää 2 mustaa raitaa vaika ei koske vaihdekeppiin :lol: Mutta ovat tosin tisulit jo kaukana takana tässäkin vaiheessa =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
RedFord
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 11:42

Viesti Kirjoittaja RedFord »

Turboviiveet on jäänyt kauas unholaan. Nykyautoissa ei ole viiveitä, paitsi sitten nämä rassit joita on itse turbotettu niin niissä voi esiintyä vaikka mitä viiveitä :roll:
-Auto on turbo, kuski on urpo-

Volvo C70 T5
Ford puma
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

VesQ kirjoitti:Pitää vaan olla se teho/paino suhde kohdallaan, vaikka eipä tuossa omassakaan ihan paras mahdollinen ole ( 115hv/750kg). Pitäisi vaan olla tuollakin painolla lähempänä 150hv.
Hetkonen, minulla pitäisi siis olla Scorpparissa n. 340hv täkyä? Taitaa tarvita neljä pyttyä lisää...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä kait suurin osa nykynakuista lähtee myös pakkasella käyntiin, on vaan pelko että sattuu se joka ei lähde! :roll:
Entinen naapuri joutui kytkeen Mesensä roikkaan aina kun oli lähellä nollaa, ei kestänyt edes välillä irroittaa, muuten ei lähtenyt omin avuin käyntii. Oli kyllä erikoinen malli, tuontiauto kun teki ulkomaankeikkaa! :D
Suurin syy on tuohon nakukammoon sen tekniikan outous, pensakoneenhan purkaa ja kasaa vaikka silmät ummessa! :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

VesQ kirjoitti:Hmm, eipä ole itselle tullut niin kiireistä tilannetta vielä ohituksessa että olis neloselle tarvinu tiputtaa. Bensakoneella siis vaikka nyt jälkeen päin kun miettii niin pariin sellaiseen väliin on tullut lähdettyä mikä ei jälkeenpäin tulisi mieleenkään

Pitää vaan olla se teho/paino suhde kohdallaan, vaikka eipä tuossa omassakaan ihan paras mahdollinen ole ( 115hv/750kg). Pitäisi vaan olla tuollakin painolla lähempänä 150hv.

Se on kyllä totta että kiisselit on laiskoja kuin mitkä. Ja bensa ja kiisselikoneita pitää verrata niin kuin monteonisti tuossa jo sanoi eli 1.6 bensa vs. 1.6 d ja vaikka 2.0T bensa ja 2.0Td

Vaikka kuinka mietin niin mitään muuta hyvää en kiisselistä keksi kuin että menee pienellä aineella
köh, en oo ihan samaa mieltä, ehkä €fordin dieselit ovatkin perseestä mutta en silti yleistäsi. voimaa kyllä saa dieselkoneestakin. eikös vaan.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

No näytä mulle alle 2.0litranen ja yli 400hv diesel kone jos savulta pystyn sitä näkemään :lol:
Escort 1.8 sport -97
RedFord
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 11:42

Viesti Kirjoittaja RedFord »

Nyt kun diiselistä puhutaan niin en voinut vastustaa kiusausta laittaa linkkiä meidän kylän poikien td kamppeista.. 8)

http://www.teamrwd.com/dieselboost/index.php

Toi musta on kovassa kunnossa ja tänä päivänä tuo punainen haastaa jo kovasti.. 450hv ja 790nm nyt mustassa.. kun vaan kytkin pitäis
-Auto on turbo, kuski on urpo-

Volvo C70 T5
Ford puma
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

RedFord kirjoitti:Nyt kun diiselistä puhutaan niin en voinut vastustaa kiusausta laittaa linkkiä meidän kylän poikien td kamppeista.. 8)

http://www.teamrwd.com/dieselboost/index.php

Toi musta on kovassa kunnossa ja tänä päivänä tuo punainen haastaa jo kovasti.. 450hv ja 790nm nyt mustassa.. kun vaan kytkin pitäis

Aika tehokkaan oloisia mersuja! Kyllä tuollaisella jo ehkä viitsisi ajaa, mutta taidan pysyä silti vielä bensa Sierrassa 8)

Onkohan nämä samaa porukkaa joista olen kuullut joitain juttuja täällä päin. Yks tyyppi vain kerran kertoi tarinaa kun oli mennyt jonkun kaverinsa kanssa uudella bemarilla olikohan joku 325i (tai joku sellainen en ole paljoa bemareihin perehtynyt) Kuitenkin olivat ohittaneet tuollaisen vanhan diisselimersun, hetken päästä mersu oli ilmestynyt rinnalle, bemari kuski oli tietysti heittänyt kaasun pohjaan, mutta sinne oli mersu kadonnut horisonttiin jättäen vain mustan savuvanan peräänsä. :) Oli vähän kuulemma bemari kuskia ottanut päähän kun vanha diisseli mersu oli voittanut uuden bemarin :lol:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
RedFord
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 11:42

Viesti Kirjoittaja RedFord »

Saa tulla vaikka M5 bimmeri niin jää. Hiekkasärkillä bemaristit järjestää joka vuosi aina tuolla lentokentällä kokoontumisajot, äijät käy aina piruuttaan cruisailemassa siellä päin :twisted: heh heh..

Tarkoituksella tuo musta tuollainen sleeper, ei mitään bling bling meinikiä
-Auto on turbo, kuski on urpo-

Volvo C70 T5
Ford puma
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Eipä pärjännyt eilen 2-litranen TDI Golffi mun Scorpparille vaikka yritys oli kova. Ohi pääsi vasta kun aloin hiljentämään, koska pikavoitot 60km/h aluella 100 lasissa ei kiinnostanu. Oli hiukan kyrpiintyneen näkönen sen Golffin kuski.. :lol:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jaakko85 kirjoitti:köh, en oo ihan samaa mieltä, ehkä €fordin dieselit ovatkin perseestä mutta en silti yleistäsi. voimaa kyllä saa dieselkoneestakin. eikös vaan.
Köhköh kun työntää mustaa :D

Ei vaa, saahan sitä voimaa mistä vaan kun rupeaa ottamaan tai kun on litroja tarpeeksi.

Ja asiasta toiseen, tuo musta kiisselimersu on vähän turhan "hieno" kunnon sleepperiksi. Kori vaihtoon ja kone esim vanhan 123 koppasen farkun keulalle, tietysti sopivasti lokarinkaaret kukkii ja muutenkin sen näköinen että on nähnyt maailmaa, perään vielä 200D merkit :D
RedFord
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Kesä 2005 11:42

Viesti Kirjoittaja RedFord »

Joo, mutta tuo mersu on aivan arkikäyttö peli, ja ei sitä kyllä äkkiseltään luulis miksikään raketiksi. No jos nuot putket huomaa niin sitten voi epäilyttää. Koneessa ois vielä tehoresursseja ottaa irti mutta aski ja perä on jo nyt tosi kovilla. Kaveri tuntee hyvin tuon mustan omistajan, oli kahvipöydässä kertonut että meinaavat alkaa rakentamaan kiihdytysautoa. Tietysti diesel myllyllä olevaa, ja luultavasti mersu.. :D

Ois kuulemma myynnissä tuo MB
-Auto on turbo, kuski on urpo-

Volvo C70 T5
Ford puma
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

ja onhan se diiseli paaaljon pitkäikäisempi kun pensa kone....
tuning sucks
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jype kirjoitti:ja onhan se diiseli paaaljon pitkäikäisempi kun pensa kone....
Ei noilla "huippu" ahdoilla, vakiona kylläkin... :wink:
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Bootsi kirjoitti: Ei noilla "huippu" ahdoilla, vakiona kylläkin... :wink:
sitähän minä ajattelinkin, vaastihengittävänä etenkin
tuning sucks
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Regu kirjoitti:No näytä mulle alle 2.0litranen ja yli 400hv diesel kone jos savulta pystyn sitä näkemään :lol:
no eikai tollasella starttimoottorilla muutenkaan mitään tee vaikka bensakone olisikin :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

VesQ kirjoitti: Köhköh kun työntää mustaa :D

Ei vaa, saahan sitä voimaa mistä vaan kun rupeaa ottamaan tai kun on litroja tarpeeksi.

Ja asiasta toiseen, tuo musta kiisselimersu on vähän turhan "hieno" kunnon sleepperiksi. Kori vaihtoon ja kone esim vanhan 123 koppasen farkun keulalle, tietysti sopivasti lokarinkaaret kukkii ja muutenkin sen näköinen että on nähnyt maailmaa, perään vielä 200D merkit :D
123:han se vasta herrasmieskoppa onkin :roll:
Aurinkoinen_

Viesti Kirjoittaja Aurinkoinen_ »

Jaakko85 kirjoitti: no eikai tollasella starttimoottorilla muutenkaan mitään tee vaikka bensakone olisikin :wink:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ihan pientä pilkunnusnus
Voiskohan tuota otsikkoa hieman fixailla :D
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

VesQ kirjoitti:Ihan pientä pilkunnusnus
Voiskohan tuota otsikkoa hieman fixailla :D
tai sitten pysyä aiheessa...
tuning sucks
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jype kirjoitti: tai sitten pysyä aiheessa...
Deisel vai Binsa? :lol: :lol:
Vastaa Viestiin