Sivu 2/2

Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku

Lähetetty: 11 Maalis 2010 21:09
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Kannattaa ensin mitata sitä vanhaa anturia yleismittarilla, ettei turhaan osta. Siinä on kaksi nastaa ja niistä kun mittaa yleismittarilla vastuspuolella, niin pitäis antaa jonkinlaisia arvoja, jos ei anna mitään tai ääretön vastus, niin anturi on rikki. On kuulemma kulutustavaraa noissa, kertoi tuttu varaosamyyjä marmoritiskillä.

Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku

Lähetetty: 11 Maalis 2010 22:37
Kirjoittaja Soundsystem
Juurikin näin. Ja minä taasen ajattelin olla niinkin säästäväinen että seuraan tän postauksen loppuun asti ja aloitan vasta sitten korjaustoimenpiteet. :)

Re:

Lähetetty: 12 Maalis 2010 10:05
Kirjoittaja mondautom94
.

Re:

Lähetetty: 12 Maalis 2010 10:12
Kirjoittaja mondautom94
.

Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku

Lähetetty: 12 Maalis 2010 13:50
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
mondautom94 kirjoitti: Onks se niin että jos moottorin lämpötilamittari on alkanut toimimaan normaalisti esim. termarin vaihdon jälkeen ja osoittaa nyt normilukemia moottorin lämmetessä, niin onko kuitenkin mahdollista, että tuo moottorin lämpötila-anturi (joka siinä termarikotelon kopassa) olisi tästä huolimatta viallinen ja antaisi ohjausyksikölle väärää informaatiota moottorin oikeasta lämpötilasta ja tämä taas vaikuttaisi ohjausyksikössä siten, että se ohjaisi ruiskuille tarpeettomasti rikkaampaa seosta. :roll:
No tottakai, koska ruisku ottaa lämpötilatiedon tuosta anturista, ei mistään muualta. Sieltä mittarin anturilta saa tietonsa ainoastaan mittari... :wink: Ja sitä paitsi on niin helppo mitata tuo anturin ehjyys, että en suna kahta kertaa miettisi asiaa, mars pellin alle. Sen näkee heti onko ehjä vai ei, sitten voi alkaa miettiä muita kohteita. Varaosamyyjä voortin tiskillä tosiaan sanoi, että noita ruiskun lämpötila-antureita menee kuin leipää.. Ja tosiaan mulla oli tuo pelkästään syynä, auto kulkee kuten ennenkin, mitään eroa ei ole vanhaan muutakuin pudonnut kulutus. Nyt jo yli 400km tripissä, mittari näyttää vielä puolta tankkia, rikkinäisellä anturilla olis nyt jo tankattu.

Re:

Lähetetty: 12 Maalis 2010 18:50
Kirjoittaja mondautom94
.

Re: Re:

Lähetetty: 22 Maalis 2010 13:17
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Kiva homma mondeoautomaatti kun oot muokannut kaikki omat viestisi pois, nyt ei kukaan enää löydä tätä viestiketjua, vaikka tässä oli ihan hyvää asiaa.. Samaten kiinnostas tietää, tuliko mondeo kuntoon?

Re: Re:

Lähetetty: 22 Maalis 2010 14:00
Kirjoittaja Juutas
Näin ne asiat kuuluu hoitaa... voi jestas sentään... Olisi ollut hyödyllinen topic. :evil:

Re: Re:

Lähetetty: 22 Maalis 2010 16:12
Kirjoittaja mondautom94
Joku ihmeen :evil: virus iskenyt kynsiin. Mutta Delete näppäin nyt poistettu. Yritetään korjata asia.

Re: Re:

Lähetetty: 22 Maalis 2010 16:16
Kirjoittaja Foordson
Mikä täs nyt on homman nimi ? Miks kaikki sun viestit on poistettu tai oot ne poistanut ?

Tästä olis nimittäin varmasti apua muillekkin.

Re: Re:

Lähetetty: 22 Maalis 2010 17:52
Kirjoittaja mondautom94
Foordson kirjoitti:Mikä täs nyt on homman nimi ? Miks kaikki sun viestit on poistettu tai oot ne poistanut ?

Tästä olis nimittäin varmasti apua muillekkin.
Ollenkaan ajattelematta menin ja näppäilin niitä pois tietämättä että se vaikuttaa ketjun sisältöön. Toimin kuin lapatossu joka juuri saanut tietokoneen. :lol:

Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku

Lähetetty: 22 Maalis 2010 18:15
Kirjoittaja TeRoK
Soundsystem kirjoitti:Aika hyvään aikaan tuli tätäkin postausta seurailtua sillä juurikin huomannut viimeisen viikon aikana että onpa alkanut mondeolle ruoka maistua jotenka siis pääsee anturia vaihtelemaan nyt ainakin ensihätään.
Niin siis muistutuksena vielä, että vika saattaa olla lähes missä anturissa tahansa niin seuraus on sama.
Eli vikakoodin lukuun ensin niin saattaa selvitä vikakin.

Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku

Lähetetty: 22 Maalis 2010 20:08
Kirjoittaja Soundsystem
TeRoK kirjoitti: Niin siis muistutuksena vielä, että vika saattaa olla lähes missä anturissa tahansa niin seuraus on sama.
Eli vikakoodin lukuun ensin niin saattaa selvitä vikakin.
Kaippa sitä tosiaan tarvis olla ihan niinkin viitseliäinen että ottaisi ja lukisi ne koodit mutta tietääpä ainakin vähän mistä suunnasta lähteä ongelmia etsiskelemään.

Re: Re:

Lähetetty: 11 Loka 2011 13:54
Kirjoittaja Gratang
Samoja oireita eli kulutus on kova. Viimeksi mitatessani 10.4l/100km.
Auton oireet: (Escort 1.4i -94)
-kierrokset jää "päälle". Kone huutaa ku ajon jälkeen pysähtyy paikoilleen. Ihan ku joku ryyppy jää päälle tms. Mutta ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin kierrokset ok.
-lämmöt ei nouse mittarin mukaan ku just asteikolle. Puhaltaa silti kohtuu kuumaa.

Muuten auto toimii normaalisti :shock:

Edellisellä Escortilla ajoi tankilla 750km ja tällä vaan 400km vaikka tankki on isompi.

Varmaan aloitettava termostaatin vaihtamisella. Saako tuon ruiskun lämpötila anturin Motonetistä vai vain Ford kaupasta? Minkänäkönen osa se on ja missä että tiedän mitata ensin toimivuuden.

Re: Re:

Lähetetty: 12 Loka 2011 22:15
Kirjoittaja Gratang
Pitää varmaan sinne merkkiliikkeen tiskille uskaltautua..... :oops:

Re: Re:

Lähetetty: 13 Loka 2011 09:23
Kirjoittaja GeeTee-
Onko lambda-anturi ehjä? Siitä on hyvä lähteä tutkimaan, kun kulutus karkaa. Väittäisin sen olevan kirkkaasti yleisin syy.

Re: Re:

Lähetetty: 16 Loka 2011 13:56
Kirjoittaja Gratang
Kuva
Taisi löytyä syy. 4 piuhaa menee lambdalle mutta yksi irronnu.
Huomenna tallille, auto pukille ja kunnolla liittimet kiinni.

Mitähän tuossa on muuten aiemmin tehty. Kaikki 4 piuhaa on abico liittimillä laitettu uusiksi.
Ilmeisesti Lambda vaihettu joskus....

Re: Re:

Lähetetty: 16 Loka 2011 18:15
Kirjoittaja emax
Tarvike lambdoissa on abikot mukana. Mutta yleensä ne mukana tulevat on kyllä jatkoliittimiä ja kutistesukka mallia, joten tuohon on kyllä joku itse valinnu tuollaiset.