Re:
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku
Kannattaa ensin mitata sitä vanhaa anturia yleismittarilla, ettei turhaan osta. Siinä on kaksi nastaa ja niistä kun mittaa yleismittarilla vastuspuolella, niin pitäis antaa jonkinlaisia arvoja, jos ei anna mitään tai ääretön vastus, niin anturi on rikki. On kuulemma kulutustavaraa noissa, kertoi tuttu varaosamyyjä marmoritiskillä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04
Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku
Juurikin näin. Ja minä taasen ajattelin olla niinkin säästäväinen että seuraan tän postauksen loppuun asti ja aloitan vasta sitten korjaustoimenpiteet. 

Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 21 Joulu 2009 00:17
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 21 Joulu 2009 00:17
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku
No tottakai, koska ruisku ottaa lämpötilatiedon tuosta anturista, ei mistään muualta. Sieltä mittarin anturilta saa tietonsa ainoastaan mittari...mondautom94 kirjoitti: Onks se niin että jos moottorin lämpötilamittari on alkanut toimimaan normaalisti esim. termarin vaihdon jälkeen ja osoittaa nyt normilukemia moottorin lämmetessä, niin onko kuitenkin mahdollista, että tuo moottorin lämpötila-anturi (joka siinä termarikotelon kopassa) olisi tästä huolimatta viallinen ja antaisi ohjausyksikölle väärää informaatiota moottorin oikeasta lämpötilasta ja tämä taas vaikuttaisi ohjausyksikössä siten, että se ohjaisi ruiskuille tarpeettomasti rikkaampaa seosta.

Viimeksi muokannut Sierra2.3-16v, 12 Maalis 2010 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Re:
Kiva homma mondeoautomaatti kun oot muokannut kaikki omat viestisi pois, nyt ei kukaan enää löydä tätä viestiketjua, vaikka tässä oli ihan hyvää asiaa.. Samaten kiinnostas tietää, tuliko mondeo kuntoon?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Re:
Näin ne asiat kuuluu hoitaa... voi jestas sentään... Olisi ollut hyödyllinen topic. 

-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 21 Joulu 2009 00:17
Re: Re:
Joku ihmeen
virus iskenyt kynsiin. Mutta Delete näppäin nyt poistettu. Yritetään korjata asia.

-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 21 Joulu 2009 00:17
Re: Re:
Ollenkaan ajattelematta menin ja näppäilin niitä pois tietämättä että se vaikuttaa ketjun sisältöön. Toimin kuin lapatossu joka juuri saanut tietokoneen.Foordson kirjoitti:Mikä täs nyt on homman nimi ? Miks kaikki sun viestit on poistettu tai oot ne poistanut ?
Tästä olis nimittäin varmasti apua muillekkin.

Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku
Niin siis muistutuksena vielä, että vika saattaa olla lähes missä anturissa tahansa niin seuraus on sama.Soundsystem kirjoitti:Aika hyvään aikaan tuli tätäkin postausta seurailtua sillä juurikin huomannut viimeisen viikon aikana että onpa alkanut mondeolle ruoka maistua jotenka siis pääsee anturia vaihtelemaan nyt ainakin ensihätään.
Eli vikakoodin lukuun ensin niin saattaa selvitä vikakin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04
Re: Polttoaineen kulutus Mondeo-94 autom.farkku
Kaippa sitä tosiaan tarvis olla ihan niinkin viitseliäinen että ottaisi ja lukisi ne koodit mutta tietääpä ainakin vähän mistä suunnasta lähteä ongelmia etsiskelemään.TeRoK kirjoitti: Niin siis muistutuksena vielä, että vika saattaa olla lähes missä anturissa tahansa niin seuraus on sama.
Eli vikakoodin lukuun ensin niin saattaa selvitä vikakin.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Re: Re:
Samoja oireita eli kulutus on kova. Viimeksi mitatessani 10.4l/100km.
Auton oireet: (Escort 1.4i -94)
-kierrokset jää "päälle". Kone huutaa ku ajon jälkeen pysähtyy paikoilleen. Ihan ku joku ryyppy jää päälle tms. Mutta ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin kierrokset ok.
-lämmöt ei nouse mittarin mukaan ku just asteikolle. Puhaltaa silti kohtuu kuumaa.
Muuten auto toimii normaalisti
Edellisellä Escortilla ajoi tankilla 750km ja tällä vaan 400km vaikka tankki on isompi.
Varmaan aloitettava termostaatin vaihtamisella. Saako tuon ruiskun lämpötila anturin Motonetistä vai vain Ford kaupasta? Minkänäkönen osa se on ja missä että tiedän mitata ensin toimivuuden.
Auton oireet: (Escort 1.4i -94)
-kierrokset jää "päälle". Kone huutaa ku ajon jälkeen pysähtyy paikoilleen. Ihan ku joku ryyppy jää päälle tms. Mutta ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin kierrokset ok.
-lämmöt ei nouse mittarin mukaan ku just asteikolle. Puhaltaa silti kohtuu kuumaa.
Muuten auto toimii normaalisti

Edellisellä Escortilla ajoi tankilla 750km ja tällä vaan 400km vaikka tankki on isompi.
Varmaan aloitettava termostaatin vaihtamisella. Saako tuon ruiskun lämpötila anturin Motonetistä vai vain Ford kaupasta? Minkänäkönen osa se on ja missä että tiedän mitata ensin toimivuuden.
Re: Re:

Taisi löytyä syy. 4 piuhaa menee lambdalle mutta yksi irronnu.
Huomenna tallille, auto pukille ja kunnolla liittimet kiinni.
Mitähän tuossa on muuten aiemmin tehty. Kaikki 4 piuhaa on abico liittimillä laitettu uusiksi.
Ilmeisesti Lambda vaihettu joskus....
Re: Re:
Tarvike lambdoissa on abikot mukana. Mutta yleensä ne mukana tulevat on kyllä jatkoliittimiä ja kutistesukka mallia, joten tuohon on kyllä joku itse valinnu tuollaiset.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala