Sivu 2/3

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Marras 2009 14:50
Kirjoittaja turboruuvi
@kujis: Vielä siis pitää selvittää, onko se
D5WZ
D5WS
D5WSC
D5WS - facelift
vai D5WSC-facelift

Katsoitko sitä linkkiä, jota mainostin?

Jos siitä viimeisestä osasta Z/S/SC/S facelift/SC facelift ei saa selvää muuten, niin
flektin osanumero taitaa kertoa loput. Etsit manuskasta eri tyyppien kohdalta, missä on flektillä
sama osanumero, jolloin löytynee samasta listasta myös kontrolliyksikön osanumero, kunhan
katsot, että merkki löytyy samasta pystysarakkeesta (sieltä aivan oikeasta reunasta).

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Marras 2009 15:14
Kirjoittaja juppi79
Hydronic 5 S tuo on malli.. Minkä värinen hehkun kuuluisi olla? katsoin sen manuaalin ja tulostin uloskin sen..

niin ja allekirjoituksen autosta on kyse eli 2.0tdci

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Marras 2009 18:10
Kirjoittaja kujis
turboruuvi kirjoitti:@kujis: Vielä siis pitää selvittää, onko se
D5WZ
D5WS
D5WSC
D5WS - facelift
vai D5WSC-facelift

Katsoitko sitä linkkiä, jota mainostin?

Jos siitä viimeisestä osasta Z/S/SC/S facelift/SC facelift ei saa selvää muuten, niin
flektin osanumero taitaa kertoa loput. Etsit manuskasta eri tyyppien kohdalta, missä on flektillä
sama osanumero, jolloin löytynee samasta listasta myös kontrolliyksikön osanumero, kunhan
katsot, että merkki löytyy samasta pystysarakkeesta (sieltä aivan oikeasta reunasta).
Jep, eli sieltähän se sitten selvisi, D5WS malli on kyseessä. Kiitoksia avusta

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 26 Marras 2009 07:59
Kirjoittaja juppi79
kuka muu vois nollata tuon eeberin kun merkki liike??? olarissa ainakin 58,50e hinta luku ja nollaus... onko halvempia paikkoja vai onko tuo yleinen hinta?

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 26 Marras 2009 08:29
Kirjoittaja turboruuvi
Ainakin Nokialla Ford-huollossa on ollut halvempaa.
En muista paljonko maksoi, mutta muistelisin alle kolmen kympin kipua.

Eipä niitä taida muualla saada nollattua kuin Fordin huollossa.
Eber-huollossa eivät mielellään tee, kun jäähdytysnesteen pitäisi olla alle 10 asteen,
että onnistuu. Yleensä käyvät Eber-huollossakin kuulemma luetuttamassa vikakoodit
Ford-huollossa.

Jos hintataso on tuota luokkaa, suosittelen kellolaitetta joka osaa diagnostiikan.
Sen saisi sitten jo 2 lukukerran hinnalla. Mahdollisesti jopa asennuksineen.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 26 Marras 2009 11:55
Kirjoittaja juppi79
no auto on menossa myyntiin kyllä mut ensin pitäs saada tuo eeberi nollattua...

nyt saa luvan mondeo riittää....

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 26 Marras 2009 12:16
Kirjoittaja juppi79
lohjalta löyty yksi jälleenmyyjä ainakin kuka tekee myös nollaukset ja lukemisen...

hintakaan ei ole paha verrattuna Fordin huoltoon... soitin lohjan fordille hinta 63.40€

AUTO HUOLTO TEAM (jälleenmyyjä) hinta 30€.

ajan kyl sain vasta 3pv joten sillon näkee kaiken mitä se on syöny

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 05 Joulu 2009 00:59
Kirjoittaja juppi79
oli muutama piuha irti... keskiviikkona uusinta yritys

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 09 Joulu 2009 20:04
Kirjoittaja juppi79
eli tänään käytettiin eberi luvussa ja väittää et olis puhaltimen moottori....

Mistä tuon osan saisi edullisesti ja paljonko sillä on hintaa???

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 10 Joulu 2009 08:47
Kirjoittaja turboruuvi
Ennen kuin ryntäät eberinpuhallinkauppaan, voisi olla hyvä idea ottaa eberi ulos
autosta ja katsoa onko puhallin vain jumittunut - mulla oli. Hiukan öljäystä ja
liikuttelua ja alkoi taas pyöriä kevyesti. Loppui myös vikailu.

Kirjoittelin tässä muinoin eberin irroitteluohjeet jonnekin näille sivustoille.
Ainakin D5WZ:n voi irroittaa helpostikin niin, että vaikka eber on kotona pöydällä,
niin auto on ajokunnossa. Voi rauhassa tutkia.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 10 Joulu 2009 11:33
Kirjoittaja juppi79
turboruuvi kirjoitti:Ennen kuin ryntäät eberinpuhallinkauppaan, voisi olla hyvä idea ottaa eberi ulos
autosta ja katsoa onko puhallin vain jumittunut - mulla oli. Hiukan öljäystä ja
liikuttelua ja alkoi taas pyöriä kevyesti. Loppui myös vikailu.

Kirjoittelin tässä muinoin eberin irroitteluohjeet jonnekin näille sivustoille.
Ainakin D5WZ:n voi irroittaa helpostikin niin, että vaikka eber on kotona pöydällä,
niin auto on ajokunnossa. Voi rauhassa tutkia.

no irti se on otettu jo kertaalleen... täytyy nytten vaan sopiva putki hommata sinne et saa auton ajoon... täytyy ottaa ja tutkia asiaa..

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Joulu 2009 08:48
Kirjoittaja turboruuvi
Eberin omien putkien pitäisi riittää.

Katso täältä.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 11 Joulu 2009 12:22
Kirjoittaja juppi79
tossa kun ottaa sen eberin pois niin siellä auton alla on löpö letku, 2 kpl vesi letkuja ja sitten pari liitintä... niin ja ilmaputki ja pakoputki...

Meinasin vaan ottaa sieltä alta sen möykyn pois, niinkun eberi liikkeessä neuvottiin... tuli pellistä en ole joutu ottamaan mitään pois...

Tänään meen kattomaan putkea siihen vesi letkujen väliin millä saan kierron toimimaan... saa auton liikkeelle ja eberin työpöydälle.... Ainoa käyttöauto tämä niin ei voi seisottaa

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 12 Joulu 2009 17:46
Kirjoittaja focustd
Sain lainaan moduulikellon vikakoodien lukemista ja nollaamista varten. Auto on focus 1.8td -00 jonka eberi ei inahakkaan.

Mietin tuossa että miten tuon kellon kytkisi. Voisiko sen tehdä niin että syöttää moduulikelloa ulkoisesta 12v virtalähteestä ja kytkee obd-liittimestä eberin pinnin, joka käsittääkseni on nro 6, moduulikelloon. Eli ei sinänsä kytkisi eberiin muuten kuin diagnostiikkapiuhan kautta. onnistuukohan näin?

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 13 Joulu 2009 19:22
Kirjoittaja juppi79
tuossa eilen tuo eberi alkoi pöhisemään kun auto on käynnissä mut kellosta yrittää mut ei lähde....

Luulisin et vika on polttoaine puolella kun pumppu huutaa ja sit sammuu...

Vaikuttaako se asiaan että eberin p-a letku on otettu suodattimen jälkeen???

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 13 Joulu 2009 20:17
Kirjoittaja Pjottor
Tyhmä kysymys, mutta onhan eberi ilmattu? Onnistuu useimmassa mallissa siitä päällä olevasta ruuvista. Ainakin tuttu eberiasentaja tuumi, että suodattimen jälkeen löpön tuleminen on aina vaikeampaa.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 13 Joulu 2009 22:02
Kirjoittaja juppi79
täytyy katsella tuo ilmaus... muistelen et siellä olis ollu p-a linjassa joku mutteri tai semmonen auton alla.... siitä varmaan se ilmaus suoritetaan?????

juu eli ei tullu sitä ilmattua... jos on tuo juttu niin täytyy ilmata... tuo oli muuten sitten uusi tieto mulle... kiitoksia siitä... mut se mistä se ilmataan niin vois antaa vähän tarkempia tietoja..

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 14 Joulu 2009 14:32
Kirjoittaja erikha
mulla kans oli eberin kanssa ongelmia. Vaihtoivat suurinpiirtein kaikki osat sinne, uutta "älyboksia" myöten. Ei vain toiminut.
Kunnes äkkäsivät mitata virrat. Oli jännite häviöö sen verran (ilmeisesti huono maadoitus), että "boksi" luuli akun olevan tyhjä, eikä näin ollen käynnistänyt eeberiä.
Nyt vaihdoin vielä uuden akun kaikenvaralta.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 15 Joulu 2009 20:46
Kirjoittaja Pjottor
Ilmausta varten on useissa Ebereissä laitteen päällä iso tasakantaruuvi. Mulla oli aikanaan eberi asennettu transporterissa niin ylös, että putkistossa oleva ilma kertyi aina eberiin, eikä laite siksi sytyttänyt vaikka pumppu naksutti ja kone yritti. Täytyi vaan aina välillä raottaa ruuvia roplatuksen aikana.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 15 Joulu 2009 21:00
Kirjoittaja juppi79
tossa eberi on auton pohjassa... ja siellä en ainakaan nähnyt mitään ruuvia eeberin päällä... mut linjassa oli mun muistaakseen joku ruuvi...

niin tuo eeberi lähtee nätisti käyntiin kun auton laittaa käymään siinä ei mitään ongelmaa.... alle minuutti ja pöhinä käy.. mut pikku kellon kanssa ei sano mitään.... yrittää päälle ja sammuu

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 17 Joulu 2009 14:50
Kirjoittaja Pjottor
Sitten ei liene mitään muuta syytä kuin riittämätön löpö tai virta.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 17 Joulu 2009 19:24
Kirjoittaja juppi79
Pjottor kirjoitti:Sitten ei liene mitään muuta syytä kuin riittämätön löpö tai virta.
Sen tiedän et akuista ei ainakaan ole kiinni... mut luulisin et tuo löpö... täytyy tutkia viikonloppuna nosturilla :)

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 17 Joulu 2009 22:33
Kirjoittaja Pjottor
juppi79 kirjoitti: Sen tiedän et akuista ei ainakaan ole kiinni... mut luulisin et tuo löpö... täytyy tutkia viikonloppuna nosturilla :)
Millos naftasuodatin muuten on uusittu? Jos se on kovin täynnä sakkaa jo, niin varmasti vaikuttaa eberin löpön saantiin.

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 18 Joulu 2009 11:07
Kirjoittaja juppi79
Pjottor kirjoitti: Millos naftasuodatin muuten on uusittu? Jos se on kovin täynnä sakkaa jo, niin varmasti vaikuttaa eberin löpön saantiin.

olisko tossa 2 kuukautta sitten..

Re: mondeo mk3 Eberi

Lähetetty: 07 Helmi 2010 18:19
Kirjoittaja -PSi-
Nostetaanpa taas hieman aihetta esille.

Focuksen yhteydessä ainakin esiintyy useampi maininta että esim. modulikellolla saa luettua eberin vikadiagnostiikan. Oliko Turboruuvi tämmöistä suunnitellut / toteuttanut?

Mondeon alta kävin romut irti raksimassa ja härvelin purettuani oli selvästikin nähtävissä että voortilla on ollut sormensa pelissä tuota eberiä nikkaroitaessa (useammassakin ketjussa oli kyllä viitteitä tästä). Eberin manuaali (ainakin semmoinen joka itsellä on) tarjoaa lämmittimelle 8-napaista liitintä josta diagnostiikka johto löytyy. Autossa on kuitenkin vain 6 napainen liitin ja 5 johtoa.

Kenelläkään tietoa / manuskaa josta nämä 5 johtoa selviää?

Nuo tietyt kellot / TP5 ohjain osaisivat vikatietoja härvelistä lukea mutta pitääkö tämä projekti voortin kohdalla lopettaa tähän vai löytyykö jostakin päin autoa johto, johon tuo sinivalkoinen diagnostiikkajohto kytketään?