Sivu 2/3
Lähetetty: 26 Syys 2005 23:34
Kirjoittaja Monteonisti
Tiedä sitten että onko tästä apua.

Mulla alkoi kans sammuileen, mutta tyhjäkäynnillä tai kun oli vapaalla ja kaasu löysätty. Revin irti lämpöantureiden, MAFin, tehostajan ja puolan johtoliitokset, ruuttasin reilusti CRC:tä ja kytkin takaisin. Sammuilu loppui!

Joissain on kait oireillut se alipaineletkujen T-liitin tai jokin alipaineletku, mutta ei kait kierroksilla?

Oliko se varmasti kammen anturin johto, ettei nokan? 8)
Lähetetty: 27 Syys 2005 15:55
Kirjoittaja TeRoK
Jaakko85 kirjoitti:mutta miten se viisari pysyy ylhäällä jos puolalle/modulille?? ei tuu miinusta joka taas aiheuttaa sen auton sammumisen, siis jos jurnuttaa..

Joo no siinä tapauksessa... Melko pieni mahdollisuus, mutta mahdollisuus kuitenkin

Lähetetty: 27 Syys 2005 15:57
Kirjoittaja TeRoK
Monteonisti kirjoitti:Tiedä sitten että onko tästä apua.

Mulla alkoi kans sammuileen, mutta tyhjäkäynnillä tai kun oli vapaalla ja kaasu löysätty. Revin irti lämpöantureiden, MAFin, tehostajan ja puolan johtoliitokset, ruuttasin reilusti CRC:tä ja kytkin takaisin. Sammuilu loppui!

Joissain on kait oireillut se alipaineletkujen T-liitin tai jokin alipaineletku, mutta ei kait kierroksilla?

Oliko se varmasti kammen anturin johto, ettei nokan? 8)
Todennäköisesti ollut lämpötila-antureiden liitoksissa häikkää ja siitä johtuen ei oo tyhjäkäynti vena toiminu.
:)
Lähetetty: 27 Syys 2005 18:01
Kirjoittaja smogu
pitäskö ens kerralla vähän jurnuttaa
eikä painaa vaan kytkintä suosiolla pohjaan ...
hiphei .. kävin tänään töissä ilman että auto sammu

~14km suuntaansa . .
pienestä ne pitää ilot repiä ...

varmaan nokan..
Lähetetty: 27 Syys 2005 18:07
Kirjoittaja smogu
ei oo nyt huoltoläystäkettä mukana, että vois
tarkistaa, mutta varmaan se on ollut nokan
anturi jos se suostuu ilman sitä käymään ..
jeps ..
Lähetetty: 27 Syys 2005 18:52
Kirjoittaja TeRoK
TeRoK kirjoitti:
Joo no siinä tapauksessa... Melko pieni mahdollisuus, mutta mahdollisuus kuitenkin

Toinen tapa tehdä toi on muuten seurata sitä mittaria sitten kun se on sammunut ja koitat startata uudelleen. Jos sytkäpuolla kaikki ok niin sen pitäs vähän nousta.
Lähetetty: 27 Syys 2005 21:05
Kirjoittaja Juutas
Ihan Offtopicina kysyn, mitä MAF maksoi?
Lähetetty: 27 Syys 2005 21:21
Kirjoittaja gringo
Itsellä olis joskus täsmälleen samanlainen vika, tosin saksalaisessa. Oireili varmaan kaks vuotta.
Vika katosi lopulta releen vaihdolla.
Lähetetty: 27 Syys 2005 23:02
Kirjoittaja Monteonisti
MAF jotain 105€.
Eikös Mondeo ole saksalainen?

riistivät ..
Lähetetty: 28 Syys 2005 22:20
Kirjoittaja smogu
nonnii ...
riistivät siis multa 130€ ..

prk .. jos kerta satasella ois saanu ..
mitähän gringo tarkottaa saksalaisella..

tuo munkin monttu on alunperin saksasta, mutta
se on ollut suomessa ajossa ~5vuotta (kait)
josta mulla ~3kk .. (olikos se kumminkin fordi ??)
(relehän se ehkä vois olla mullakin vikana .. )
mahtaakos sen kiekkamittarin resoluutio riittää näyttämään
kierroksia siitä mitä starttimoottori saa aikaan .. ?? (?)
no .. pitää kattoa tarkasti ens kerran ..

mikä rele ?
Lähetetty: 28 Syys 2005 22:22
Kirjoittaja smogu
nonnii .. pitää nyt tarkennuksena kysyä gringolta
että mikä rele oli paskana ..

?
Re: :)
Lähetetty: 28 Syys 2005 23:21
Kirjoittaja Jaakko85
smogu kirjoitti:
pienestä ne pitää ilot repiä ...

Ainakin kun foordilla ajaa

Lähetetty: 29 Syys 2005 14:47
Kirjoittaja gringo
Muistaakseni oli joku bensapumpun rele, mutta en ole ihan varma. Ja autohan oli kahden litran suihkumoottorilla varustettu Audi

, mutta oireet olivat just täsmälleen samat. Rele joka tapauksessa.
Lähetetty: 29 Syys 2005 23:20
Kirjoittaja Monteonisti
Saattaapi olla myös ruiskujen tai päävirran?

releestä ..
Lähetetty: 30 Syys 2005 09:09
Kirjoittaja smogu
amusella kun olin lähössä niin sammahteli silleen
perinteisesti..
avainta käännellessäni joku rele taisi naksutella
siinä konsolin takana ehkä vasemmalla ..
(pelkkä kuulohavainto .. ei sitä oikein hyvin pystynyt
paikallistamaan..)
avainta kun käänsi niin kuulu kolme kertaa peräkkäin
i.e. tyyliin tik-tak-tik ..
aina ees kuulunut bensapumpun hyrähdystä ..
1. pitäskö sen aina pörähtää ees vähän kun kääntää virrat..
(vai onko se jotenkin bensanpaineesta kiinni putkistossa tms.)
. . eli rele vois olla rikki tai sitten ecu pistää bensapumpun pois
päältä (?) .. syystä tai toisesta .. perskele kun se ajonestokin
saattas tuota vissiin tehä .. ketuttaa .. ziljoona vaihtoehtoa ..
no .. tappelemalla sain sen sitten käymään kun irrottelin
maf:fia ja laitoin ees takas ..

kyllä on mukavia
ajokilometrejä ..

Lähetetty: 30 Syys 2005 12:07
Kirjoittaja Regu
Kyllä mulla muistaakseni surisee joka kerta kun avaimesta kääntää
en tiedä vaikuttaako paljonkin kun minulla on mk6 -97
Lähetetty: 30 Syys 2005 22:45
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä se surahtaa aina kun laittaa virrat päälle, siis monta kertaa peräkkäin. Jos ajonesto reistailee, niin ei kait pyöritä ollenkaan? 8)
Tai siis ei pitäs, mutta joskus tuntuu, että auttaa kun käyttää avaimen pois lukosta välillä?

Tappelin vuoden, kuntoon tuli, mutta vika ei selvinnyt!

sama homma ..
Lähetetty: 01 Loka 2005 11:20
Kirjoittaja smogu
joo ..
oon ihmetellyt itsekin tuota, että
tuntuu että jos ottaa avaimen välillä pois
niin on paremmat mahkut toimia ??

sinänsä ihan omituista . . toisaalta jos
siinä on joku anturi mikä huomaa että
nyt tyrkätään avainta niin ajoneston reistaillessa
se saattaa (?) hetkellisesti 'korjaantua' ..
no .. selviäisi nyt ennen kuin vuoden päivät
tulee täyteen ..

rele vaihdettu ..
Lähetetty: 04 Loka 2005 19:20
Kirjoittaja smogu
vaihdoin bensapumpun releen ..
revin entisen auki ja kattelin kontaktipintoja
niin vaikuttas siltä, että se saattaisi olla
syyllinen .. a 18 € , jos tuolla selviän niin
halpa on ihmishenki ..
btw. onkos bensapumppu moottorin käydessä
koko ajan päällä vai käykö se pumppu tarvittaessa ..
(eli pitää paineita tms.) ??
ei siinä mikä .. kerron sitten auttoko .. ei
oo ehtiny ajelemaan vielä .. jos se tuosta oli
kiinni niin audimies vinkin antaja saa kyllä
joululahjaksi mäyriksen . .

:( prk ..
Lähetetty: 05 Loka 2005 09:21
Kirjoittaja smogu
eipä ollut rele
tai sitten autoon on tullut yhtäaikaisia
vikoja ja oon luullu niitä yhdeksi
ok, jos lämpötila-anturilta ei tuu signaalia
(esmes kosteuden vuoksi) niin tilttaako
tyhjäkäyntiventtiili täysin ?
pysähdyin laittaan ilmaa renkaisiin ja
kun lähdin niin alkoi temppuilemaan.
Huomasin että ei käynnistynyt yhtä
innolla kuin yleensä .. lähti silleen vähän
tahmasesti ..
Ihmettelin siinä vähän aikaa ..
aina kun sain käyntiin (maf oli kiinni)
niin tyhjäkäynti oli ihan ~tasanen~ siinä
hieman alle tuhat .. normaali ..
sitten vaan sammui kuin saunalyhty

voisiko tuo kuvailemani olla tyhjäkäyntiventtiilin
/lämpötila-anturin oireilua.
Oon huomannu, että tuntuu temppuilevan juuri
kun auto on seisonut jonkun aikaa ja sen jälkeen
kun pistää käyntiin niin prosentuaaliset mahikset
sammuiluun kasvaa..
nyt oli kyllä kylmä yö ..
eli kosteutta on saattanut tiivistyä jonnekin ..
ehkä mun pitää tänään repiä vähän johtoja
ja suihkia crc:tä ..
ja kohta kaivaa immobilizerikin esiin ..
Lähetetty: 05 Loka 2005 13:22
Kirjoittaja grebe
Ompas v-mäinen vika.
Jos jotain vielä kokeilisin, niin öljyt vaihtaisin varmuuden vuoksi (5-30). Ja jos siihen on olemassa se punainen virta-avain, niin kokeilisin ajella sillä. Ehkä ajonestossa tai avaimessa voi olla häikkää. Tai joku kylmä- tai irronnut juotos sulakeboksissa tai jossain.
Aika hakuammuntaa kylläkin nämä kommentit.
Problem solved !!
Lähetetty: 05 Loka 2005 19:25
Kirjoittaja smogu
Ainakin tilapäisesti.
Taistelin tieni ajonestolle asti ja revin
sen irti.
Kaksi piirilevyn juotoksista oli
ihan päreinä .. ihme, että
värkki oli toiminut laisinkaan.
Sain ainakin hetkellisesti tilanteen
pelastettua kolvin avulla. Toisesta juotoksesta
piirilevyn pohjakin (se alusta metalli joka siihen
on jollakin syövytysmenetelmällä joskus laitettu)
oli jo menossa, joten ei voi tietää kuinka kauan viritys kestää.
Anyway ..
kiitoksia mielenkiinnosta ja vastauksista. Toivottavasti tämä
threadi auttaa joitakuita muitakin samoista ongelmista kärsiviä.
Voishan tästä jonkun yhteenvedon ehkä tehdä

Lähetetty: 05 Loka 2005 22:47
Kirjoittaja Monteonisti
Mistä tuo ajonesto löytyy? Eikös sen pitäisi estää myös tarttia pyörimästä?

kensikonsolista ..
Lähetetty: 06 Loka 2005 08:14
Kirjoittaja smogu
.. mankan alta.
Ehkä se oli osittain rikki. En oo tutustunut
sen sielunelämään sen kummemmin.
Pitäs disabloida bensapumppu, sytkät
ja startti mikäli ajonesto on päällä.
jeps ..
Lähetetty: 06 Loka 2005 10:54
Kirjoittaja gringo
Hyvä, että selvisi vaikka menikin mäyris sivu suun... Pitänee lohdutukseksi hakea kaupasta oma 8)
Ja juu, älkää ihmiset haksahtako ainakaan vanhaan audiin, oma sataseni oli sellainen pommi ettei toista. Ei tervettä päivää, syttyi kerran palamaankin kun kaunista blondia kyyditsin
