Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kuulin juttua että joku ois korvannut tuon ihan alumiinilätkällä ja tyhjäkäynnin säätö manuaalisesti. Oisko jollain oikeesti tietoa tuosta operaatiosta, nuo tuntuvat olevan aika kulutuskamaa ja siltikin v@ttuilevat vähän väliä
zak69 kirjoitti:Kuulin juttua että joku ois korvannut tuon ihan alumiinilätkällä ja tyhjäkäynnin säätö manuaalisesti. Oisko jollain oikeesti tietoa tuosta operaatiosta, nuo tuntuvat olevan aika kulutuskamaa ja siltikin v@ttuilevat vähän väliä
Minulta löytyy tuo kyseinen alumiini lätkä siitä "lisäilmaluistin" tilalta. Tyhjäkäyntiä saa helposti säädettyä siitä kaasuläpästä samalla tavalla kuin kaasari koneissa. Ja siis kysessä mulla Ohc 2.0 efi en tiedä onnistuuko nin helposti muissa efi koneissa.
Regu kirjoitti:kyllä zetecissäkin sellainen on ja itselläni aiheuttaa sen että kun painaa kykimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea tyhjäkäynnille niin kierrokset käyvät n.500 ja sitten vasta nousevat oikealle kohdalleen.
Itsellä oli samainen ongelma, -97 Escortin 1,8 litrasen tyhjäkäynti seilasi kylmänä 500 ja 1500 välillä ja sammui helposti. Kaverin opastuksella löysin tyhjäkäyntimoottorin, jonka sain irti tukalasta paikasta n. tunnin miettisen jälkeen. Pesin laitteen bensalla ja lykkäsin takaisin koneeseen, kiristäminen meni hieman nopeammin. Ja ainakin kaksi päivää auto on toiminut moitteettomasti. Muistin vasta myöhemmin, että osan olisi voinut pestä kaverin ultraäänipesurissa. Mutta säästetään se seuraavaan kertaan.