Tyhjäkäyntimoottori

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

TeRoK kirjoitti:Pilkun nussimista taas mutta eikös siitä puhuta paremminkin nimellä tyhjäkäyntiventtiili.
Nyt kun sitä pilkkua alettiin kerta viilaamaan, niin...

Tyhjäkäyntimoottori tai lisäilmaventtiili. Ei tyhjäkäyntiventtiili ;)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Kuulin juttua että joku ois korvannut tuon ihan alumiinilätkällä ja tyhjäkäynnin säätö manuaalisesti. Oisko jollain oikeesti tietoa tuosta operaatiosta, nuo tuntuvat olevan aika kulutuskamaa ja siltikin v@ttuilevat vähän väliä :twisted:
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

zak69 kirjoitti:Kuulin juttua että joku ois korvannut tuon ihan alumiinilätkällä ja tyhjäkäynnin säätö manuaalisesti. Oisko jollain oikeesti tietoa tuosta operaatiosta, nuo tuntuvat olevan aika kulutuskamaa ja siltikin v@ttuilevat vähän väliä :twisted:
Minulta löytyy tuo kyseinen alumiini lätkä siitä "lisäilmaluistin" tilalta. Tyhjäkäyntiä saa helposti säädettyä siitä kaasuläpästä samalla tavalla kuin kaasari koneissa. Ja siis kysessä mulla Ohc 2.0 efi en tiedä onnistuuko nin helposti muissa efi koneissa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Regu kirjoitti:kyllä zetecissäkin sellainen on ja itselläni aiheuttaa sen että kun painaa kykimen pohjaan ja antaa kierrosten laskea tyhjäkäynnille niin kierrokset käyvät n.500 ja sitten vasta nousevat oikealle kohdalleen.
Sama vika täälläkin :cry: Ja jotain tarttis tehdä!
Escort 1.8 GT -96
Urukhai

Re: Tyhjäkäyntimoottori

Viesti Kirjoittaja Urukhai »

Itsellä oli samainen ongelma, -97 Escortin 1,8 litrasen tyhjäkäynti seilasi kylmänä 500 ja 1500 välillä ja sammui helposti. Kaverin opastuksella löysin tyhjäkäyntimoottorin, jonka sain irti tukalasta paikasta n. tunnin miettisen jälkeen. Pesin laitteen bensalla ja lykkäsin takaisin koneeseen, kiristäminen meni hieman nopeammin. Ja ainakin kaksi päivää auto on toiminut moitteettomasti. Muistin vasta myöhemmin, että osan olisi voinut pestä kaverin ultraäänipesurissa. Mutta säästetään se seuraavaan kertaan.
Vastaa Viestiin