Sivu 2/2

Lähetetty: 21 Helmi 2005 12:43
Kirjoittaja lateksi
Niin.. pitäs vaan tietää sitä ms:ssää varten et mistä se sen ottaa??

Lähetetty: 21 Helmi 2005 12:58
Kirjoittaja country sedan
Puolan -.
Kärjettömässä systeemissä tulee vähemmän johtoja jakajalta suoraan puolaan.

Lähetetty: 21 Helmi 2005 13:07
Kirjoittaja Qtka
Eikös tuo MS tarvii myös lambda anturin noitten lämpöanturien lisäks? muistelisin näin...

Lähetetty: 21 Helmi 2005 14:02
Kirjoittaja Skorppi
Qtka kirjoitti:Eikös tuo MS tarvii myös lambda anturin noitten lämpöanturien lisäks? muistelisin näin...
Ei tarvitse.

Cossun männät ei sovi is:n veivien kanssa yhteen, pitää olla myös cossun veivit. Cossun männät maksaa käytettynäkin melko paljon, mutta ovat ihan oikeat männät, toisinkuin kuplan kura mahlet.

Lähetetty: 21 Helmi 2005 14:52
Kirjoittaja lateksi
Ni onhan noi cossun männät paremmat mut kyllä noi mahlet ajaa asiansa noilla alle 200 tehoilla :wink:
Oisko kellään kuvia niistä ms johdoista miten ne on autoon laitettu [mielellään sierrast]

Lähetetty: 24 Helmi 2005 19:29
Kirjoittaja lateksi
mites kun sierassa on se ilmamäärämittari, niin korvaako se megasquirtin mappi antri sen ilmamäärämittarin :?:

Lähetetty: 24 Helmi 2005 19:51
Kirjoittaja _P_
mites kun sierassa on se ilmamäärämittari, niin korvaako se megasquirtin mappi antri sen ilmamäärämittarin
joo

Lähetetty: 03 Huhti 2005 19:33
Kirjoittaja ford86
onko täällä ketään joka on turbottanu ohc:tä tuplilla?? tehot noin 200hp hujakoilla...? mikä on porukoiden kokoonpanot tollasilla tehoilla? toimiiko ylä ja alapäässä...

Lähetetty: 11 Huhti 2005 17:42
Kirjoittaja TDK
Minkämoisiin momentteihin ootte vetäny turbo-ohc koneen kannen?? cossun tiivisteellä... :?:

Lähetetty: 19 Huhti 2005 16:40
Kirjoittaja kynsi
Saabin, subarun ja volkkarin männille voi ohc:n porata.
Mahlen kirjasta löytyy. Volkkarin mahlet halkeaa turbon kanssa aika usein, johtuen tietysti liian kovista paineista. Ja männänrenkaatkin ovat kuulemma huonot. Mutta kun maksaa vähemmän... Samalla hinnalla saa käytetyt cossin männät + veivit, mytta niihin maksaa taas renkaat.

Lähetetty: 19 Huhti 2005 22:07
Kirjoittaja VoortiMan
Tähän mäntä asiaa vielä, että minkähänlaiset puristukset saadaan aikaiseks 5,7" Crowerin kangilla ja Wisecon männillä(puristuskorkeus 24mm) 2 litrasen kannella. Eli lautamäkimotorsportin setti. Olis varmaa kelpo pelit turbotuksessa.

Lähetetty: 19 Huhti 2005 23:04
Kirjoittaja ZyaS
paljonko on pituus eroa kiertokangella. alkuperäinen vs. Crower

Lähetetty: 20 Huhti 2005 07:04
Kirjoittaja ford86
no laske paljon 5.7" on millimetreissä...? eikö vakio kanget oo pituudeltaan 128mm :)

Lähetetty: 20 Huhti 2005 08:53
Kirjoittaja country sedan
Crowereita saa myös std mittaisina, eli 5.06".
Noi vaparin Wisecot ei ehkä ole parhaat mahdolliset, kannattaa hommata paksulakiset turbo versiot. Niissä on vähän paksummat rengasvälitkin. Tosin hintakin taitaa pompsahtaa parilla satosella, jolloin kannattaakin sitten jo harkita Cossun mäntiä, puristukset tulee ainakin kerralla kohdalleen. Jos käyttää niissä OHC:n veivejä pitää lohkosta pyyhkästä 1.5mm pois.
Itellä on Cossun männissä OHC:n renkaat.

Lähetetty: 20 Huhti 2005 09:10
Kirjoittaja country sedan
ford86 kirjoitti:onko täällä ketään joka on turbottanu ohc:tä tuplilla?? tehot noin 200hp hujakoilla...? mikä on porukoiden kokoonpanot tollasilla tehoilla? toimiiko ylä ja alapäässä...
Jos toi 200hv riittää niin kunnossa oleva vakio moottori josta tiputtaa puristukset johonkin 8.5 hujakoille. Sierran pakosarjaan tekee u-mutkan johon saa sen Ihin kiinni, välijäähdytin ja dumppi. Jakajaan 2 toiminen alipainesäädin ja säädöt kohdalleen.
Siinä se.
Turha haaveilla suorasytkistä ym. käkättimistä tolla viritys aseteella, se on rahan tuhlausta, vaikka jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee.

Lähetetty: 20 Huhti 2005 19:19
Kirjoittaja Jaakko85
asiaa.

Lähetetty: 20 Huhti 2005 21:33
Kirjoittaja ZyaS
paljonkos on cossun männän puristuskorkeus??

Lähetetty: 20 Huhti 2005 21:37
Kirjoittaja ZyaS
crower-veivit ja kuplan mäntä = n.168,8mm
"vakio"-veivit ja "vakio"mäntä = n.170mm

Lähetetty: 20 Huhti 2005 21:49
Kirjoittaja kynsi
Cossun männän jos laittaa, niin mitä sillä oharin kiertokangella siellä enää tekee. Cossun männässä on sokat että voi käyttää cossun kelluvaa liitosta kiertokangelle. Eipähän mene hyvät männät rikki puuttellisen kiinnityksen takia. Eli männät ja kiertokanget kerralla pakettina.

No tämmönen mielipide taas tällä kertaa multa, mutta toki ohc veivi kestää 6000rpm ja 250hp ja F-veivi vähä vielä lisää. Mutta voi olla myös huono tuuri ja paineet karata tai jotaki vastaavaa.

Lähetetty: 21 Huhti 2005 11:51
Kirjoittaja ford86
mistä tollasen 2 toimisen alipainejakajan sais? vai rakennanko itte 2 toimisen alipaine tsydeemin... 8) ja kukas myy cossun mäntiä, ja saako niitä ylikokoina...? onko suomessa firmaa josta saa noita mäntiä?

Lähetetty: 21 Huhti 2005 12:35
Kirjoittaja country sedan
Ihan oon ite laittanut toiseen jakajaan Bemarin ja toiseen Volvon säätimen. Ne on 2:lla ruuvilla kiinni jakajan rungossa.

Käytettyjä ja uusiakin Cossun mäntiä näkyy esim. CRSC:n myyntipalstalla liikkuvan. Sitä kautta omanikin ostin.
Tietysti niitä voi noista rallikaupoistakin kysellä.
Ainakin Mahle tekee +1mm asti.

Lähetetty: 21 Huhti 2005 12:38
Kirjoittaja ford86
tekeekö mahle cossun mäntiä?

Lähetetty: 21 Huhti 2005 13:26
Kirjoittaja country sedan
Cossun orkkis männät on Mahlen tekemiä.

Lähetetty: 21 Huhti 2005 17:32
Kirjoittaja kynsi
Pörssistä löytyy myös käytettyä cossu osaa... omat tilasin aikoinaan sieltä.
Mutta eihän sitä tiiä mitä sieltäki tulee...

Niin, ja ne löyty vielä +0.50:nä