Sivu 2/3

Lähetetty: 27 Elo 2005 21:54
Kirjoittaja evolution
ja en suosittele sitä vesipumpun pyörää suurentamaan koska itselläni on kokemusta että kaupunkiajossa tulee lämpö ongelmia kun oli hetken kiinni se hivenen suurempi hihnapyörä

Lähetetty: 27 Elo 2005 21:58
Kirjoittaja NiceMan
Jos piristää rajummin/turbottaa koneen niin mielummin pistää pumpun pyörimää lujempaa että vesi saa kyytiä tosin riippuen max.kieroksista mihin konetta pyöritetään.

sierran

Lähetetty: 27 Elo 2005 22:49
Kirjoittaja Hoppa
Siis jos vesip laitetaan pyörimään sähkömoottorilla ja ajetaan 1/3 mailia niin tietysti laitetaan laturin heräkkeelle menevään johtoon katkaisin.
Täten saadaan laturi pois pelistä ja kaikki sähkölaitteet ottaa virtansa ...AKULTA ?

Lähetetty: 27 Elo 2005 23:39
Kirjoittaja NiceMan
Mutta laturi on edelleen mekaanisena kuormana... kiihdytys peleissä voidaan laturi etc. ylimääräiset jättää pois kokonaan.

Lähetetty: 28 Elo 2005 00:54
Kirjoittaja Monteonisti
On tullut ajeltua pari kertaa ainakin 30km ilman laturia. Tietenkin valot ja muut "turhat" pois päältä! :D Toisella kertaa oli valoisaa, mutta toisella kertaa pimeää ja sumuista, pelkääjä aukas ikkunan ja oli "tähystäjänä", siis pää ulkona ikkunasta, hyvin pärjättiin! :roll:

Lähetetty: 28 Elo 2005 01:35
Kirjoittaja VesQ
Juu eipä ainakaan vähän vanhemmissa ajon aikana vie virtaa kuin valot ja sytytys, diisselissä ei sitäkään, tosin kiisselissä kun tarpeeksi laskee jännite niin yleensä ei jaksa enää pitää sammutussolenoidia päällä ja matka loppuu siihen mutta pitkään saa laskea

Lähetetty: 28 Elo 2005 16:40
Kirjoittaja Aaltonen
En uutta topiccia viitsi tämän asian takia tehdä joten kysyn täällä.. Kumpi nokka-akseli on jyrkempi 1.6 vai 2.0? ohc koneissa.

Lähetetty: 29 Elo 2005 00:21
Kirjoittaja Jaakko85
Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:En uutta topiccia viitsi tämän asian takia tehdä joten kysyn täällä.. Kumpi nokka-akseli on jyrkempi 1.6 vai 2.0? ohc koneissa.
Eiköhän se kireämpi löydy kakstonnisesta.

Re: ford

Lähetetty: 29 Elo 2005 08:09
Kirjoittaja Sierratuning
Hoppa kirjoitti:
Kampiakseli tunneli on sellainen peltikouru joka erottaa kampiakselin muusta öljytilasta ja näin estää loiskuvan öljyn hakkaamisen kampiakseliin ja kiertokankiin.
Muistaakseni ainakin OPEL käyttää tuota peltiä ihan vakiona jossain moottoreissa.

.
tarkoitatko tuollaista peltiä? vai?

http://www.riceracing.net/autot/tanari/IMG_1243.jpg

Re: ford

Lähetetty: 29 Elo 2005 11:22
Kirjoittaja voicecoil
Sierratuning kirjoitti: tarkoitatko tuollaista peltiä? vai?

http://www.riceracing.net/autot/tanari/IMG_1243.jpg
tarkottitavat varmaankin tuolla ihan oikeeta kampuratunnelia,siinä koko kampiakseli "piilotetaan" eli ei näy juurikaan kun ottaa öljypohjan pois.ainoastaan reikiä mistä öljy pääsee valumaan takas öljypohjaan.

ford

Lähetetty: 29 Elo 2005 16:05
Kirjoittaja Hoppa
Pieksänmaalainen vei jalat suustani. Jus semmonen se on.

Lähetetty: 29 Elo 2005 20:45
Kirjoittaja asn
"Tulos +-0 koska se vesipumppu ottaa silloin käyttövoimansa laturilta joka taas kampiakselilta jota taas pyörittää..."

Ja laturin hyötysuhde on jotain 60% ja vielä sähkömoottorissa häviää tehoa, eli lopullinen hyöty menee tosiaankin miinuksen puolelle.

Ja laturi ei kyllä tuota kovinkaan paljoa kuormaa, kun se ei ole toiminnassa, eli esim. herätevirta katkaistuna. Eli katuautoonkin saa kyllä tilapäisesti tälläisen pikku piristeen.

Lähetetty: 29 Elo 2005 21:28
Kirjoittaja evolution
ja se laturihan ei sitä konetta kuormita kuin silloin kun lataa enemmän, eli jos on kaikki käkättimet autossa päällä niin totta kai se nappaa muutaman hevosen sieltä pois mutta kun on normaali tilanne liikenteessä niin väittäisin että se laturi ei siellä kuormana ole.

noissa nyky latureissa on vaan se ongelma että siellä on se heräte sisäisesti kytketty eli ulkopuolella ei ole sellaista johtoa minkä voisi laittaa poikki.

asiasta helikopteriin.
olen kuullu juttua että toi visko tuuletin olisi tehon kannalta parempi kuin sähöflekti koska silloin taas siirtyy toi flektin ottama voima laturille.

ku eihän se kunnossa oleva visko normi ajossa siellä paljoa kiinni ota.

toi tuuletin oli taas sitä kuulopuhetta mistä ei tosiaankaan ole niin kauhean varmaa tietoa :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2005 21:39
Kirjoittaja VesQ
No eihän se sähköflektikään siellä pyöri kuin silloin tällöin ruuhkassa seistessä. Varmempitoimisempi kuitenkin kuin visko

Ja onhan se lataamatonkin laturi sielä kuormana niin kauan kuin se koneen mukana pyörii. Painaahan ne pyörivät sisuskalutkin aika lailla kuitenkin

Lähetetty: 30 Elo 2005 11:44
Kirjoittaja jype
moottorin viritys on onnistunut jos yli 50% alkuperaisestä tehosta on tallessa virityksen jälkeen :wink: :)

Lähetetty: 05 Syys 2005 10:07
Kirjoittaja Marko#
No no!

Nyt on sitte 45 solexit, mut mietittiin kaverin kanssa että onko ne liian isot kakslitraseen? Niissä on nyt 36 kurkut.

Lähetetty: 05 Syys 2005 20:04
Kirjoittaja Bootsi
Marko# kirjoitti:No no!

Nyt on sitte 45 solexit, mut mietittiin kaverin kanssa että onko ne liian isot kakslitraseen? Niissä on nyt 36 kurkut.
Kaasarit voi olla vaikka 48:t.
Kurkun ja suuttimien koko on ratkaiseva. (myös imusarjan ja imutorvien pituus vaikuttaa)

36mm. kurkut aika sopivat viritetylle koneelle.

Lähetetty: 06 Syys 2005 10:08
Kirjoittaja Marko#
Virtaus nopeus laskee ku on noi on noin isot.. Alaominaisuudet kärsii.. No noilla sitä silti koitetaan!

Lähetetty: 06 Syys 2005 11:37
Kirjoittaja Jaakko85
Saanko kysyä, oletko ajatellut turboa yhtenä hyvänä vaihtoehtona viritykselle, paljon helpompi saada tehoa kuin vaparia virittämällä ja tulee halvemmaksikkin jos tyytyy siihen 250heppaan. Mikä parasta kulutuskaan ei hyvällä tuurilla normaaliajossa kasva juuri lainkaan.

Lähetetty: 06 Syys 2005 19:22
Kirjoittaja Marko#
Jaakko85 kirjoitti:Saanko kysyä, oletko ajatellut turboa yhtenä hyvänä vaihtoehtona viritykselle, paljon helpompi saada tehoa kuin vaparia virittämällä ja tulee halvemmaksikkin jos tyytyy siihen 250heppaan. Mikä parasta kulutuskaan ei hyvällä tuurilla normaaliajossa kasva juuri lainkaan.
Ei ole tarkotus saada mitään 250 hv. Joku reilu 150hv on hyvä, ei tarvi mitään muutos katsastuksia turbolle. Ja ku tekee kerralla hyvin niin halvemmaksi se tulee kuin turbo. (joka on jo itsessään kallis..)

Lähetetty: 06 Syys 2005 21:08
Kirjoittaja Jaakko85
Marko# kirjoitti: Ei ole tarkotus saada mitään 250 hv. Joku reilu 150hv on hyvä, ei tarvi mitään muutos katsastuksia turbolle. Ja ku tekee kerralla hyvin niin halvemmaksi se tulee kuin turbo. (joka on jo itsessään kallis..)
eipä joku 150heppanen vapari kauaa jaksa naurattaa :) enkä kyllä väitä että 250heppanenkaan, mutta on siinäki jo 100heppaa enemmän.. :D

Lähetetty: 06 Syys 2005 23:17
Kirjoittaja s.o.h.c
Jaakko85 kirjoitti: eipä joku 150heppanen vapari kauaa jaksa naurattaa :) enkä kyllä väitä että 250heppanenkaan, mutta on siinäki jo 100heppaa enemmän.. :D
Se on ihan sama miten tehokas auto on.. ei siihen kauaa mene kun se jo tuntuu laiskalta.

V_i_r_i_t_ä LISÄÄ! 8)

Lähetetty: 06 Syys 2005 23:35
Kirjoittaja Jaakko85
s.o.h.c kirjoitti: Se on ihan sama miten tehokas auto on.. ei siihen kauaa mene kun se jo tuntuu laiskalta.

V_i_r_i_t_ä LISÄÄ! 8)
Ai sori joo, en muistanut :roll: :)

Lähetetty: 08 Syys 2005 22:17
Kirjoittaja SierraMies
.

Lähetetty: 08 Syys 2005 22:46
Kirjoittaja ZyaS
ensinnäkään se kuinka monta milliä tai vaikka senttiä kantta on madallettu ei kerro ainakaan mulle mitään mutta se että tiedän esim. puristussuhteen ni kertoo aika paljon. itse olen tykännyt että yli 11puristuksia on siviili koneessa turha nostaa, lisää vaan turhaan nakutus herkyyttä kun viritetyllä moottorilla pitää osata ajaa tietyllä tavalla eli ajetaan ns. veto alueella jolloin esim. seoksien pitäisi pysyä oikeissa rajoissa.

tiedän on avautumisen tarvetta.. menen siis avautumaan :?