Ford Sierran viritys
Jos piristää rajummin/turbottaa koneen niin mielummin pistää pumpun pyörimää lujempaa että vesi saa kyytiä tosin riippuen max.kieroksista mihin konetta pyöritetään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
sierran
Siis jos vesip laitetaan pyörimään sähkömoottorilla ja ajetaan 1/3 mailia niin tietysti laitetaan laturin heräkkeelle menevään johtoon katkaisin.
Täten saadaan laturi pois pelistä ja kaikki sähkölaitteet ottaa virtansa ...AKULTA ?
Täten saadaan laturi pois pelistä ja kaikki sähkölaitteet ottaa virtansa ...AKULTA ?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Mutta laturi on edelleen mekaanisena kuormana... kiihdytys peleissä voidaan laturi etc. ylimääräiset jättää pois kokonaan.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: ford
tarkoitatko tuollaista peltiä? vai?Hoppa kirjoitti:
Kampiakseli tunneli on sellainen peltikouru joka erottaa kampiakselin muusta öljytilasta ja näin estää loiskuvan öljyn hakkaamisen kampiakseliin ja kiertokankiin.
Muistaakseni ainakin OPEL käyttää tuota peltiä ihan vakiona jossain moottoreissa.
.
http://www.riceracing.net/autot/tanari/IMG_1243.jpg
Re: ford
tarkottitavat varmaankin tuolla ihan oikeeta kampuratunnelia,siinä koko kampiakseli "piilotetaan" eli ei näy juurikaan kun ottaa öljypohjan pois.ainoastaan reikiä mistä öljy pääsee valumaan takas öljypohjaan.Sierratuning kirjoitti: tarkoitatko tuollaista peltiä? vai?
http://www.riceracing.net/autot/tanari/IMG_1243.jpg
irc voicecoil
"Tulos +-0 koska se vesipumppu ottaa silloin käyttövoimansa laturilta joka taas kampiakselilta jota taas pyörittää..."
Ja laturin hyötysuhde on jotain 60% ja vielä sähkömoottorissa häviää tehoa, eli lopullinen hyöty menee tosiaankin miinuksen puolelle.
Ja laturi ei kyllä tuota kovinkaan paljoa kuormaa, kun se ei ole toiminnassa, eli esim. herätevirta katkaistuna. Eli katuautoonkin saa kyllä tilapäisesti tälläisen pikku piristeen.
Ja laturin hyötysuhde on jotain 60% ja vielä sähkömoottorissa häviää tehoa, eli lopullinen hyöty menee tosiaankin miinuksen puolelle.
Ja laturi ei kyllä tuota kovinkaan paljoa kuormaa, kun se ei ole toiminnassa, eli esim. herätevirta katkaistuna. Eli katuautoonkin saa kyllä tilapäisesti tälläisen pikku piristeen.
ja se laturihan ei sitä konetta kuormita kuin silloin kun lataa enemmän, eli jos on kaikki käkättimet autossa päällä niin totta kai se nappaa muutaman hevosen sieltä pois mutta kun on normaali tilanne liikenteessä niin väittäisin että se laturi ei siellä kuormana ole.
noissa nyky latureissa on vaan se ongelma että siellä on se heräte sisäisesti kytketty eli ulkopuolella ei ole sellaista johtoa minkä voisi laittaa poikki.
asiasta helikopteriin.
olen kuullu juttua että toi visko tuuletin olisi tehon kannalta parempi kuin sähöflekti koska silloin taas siirtyy toi flektin ottama voima laturille.
ku eihän se kunnossa oleva visko normi ajossa siellä paljoa kiinni ota.
toi tuuletin oli taas sitä kuulopuhetta mistä ei tosiaankaan ole niin kauhean varmaa tietoa
noissa nyky latureissa on vaan se ongelma että siellä on se heräte sisäisesti kytketty eli ulkopuolella ei ole sellaista johtoa minkä voisi laittaa poikki.
asiasta helikopteriin.
olen kuullu juttua että toi visko tuuletin olisi tehon kannalta parempi kuin sähöflekti koska silloin taas siirtyy toi flektin ottama voima laturille.
ku eihän se kunnossa oleva visko normi ajossa siellä paljoa kiinni ota.
toi tuuletin oli taas sitä kuulopuhetta mistä ei tosiaankaan ole niin kauhean varmaa tietoa

Kaasarit voi olla vaikka 48:t.Marko# kirjoitti:No no!
Nyt on sitte 45 solexit, mut mietittiin kaverin kanssa että onko ne liian isot kakslitraseen? Niissä on nyt 36 kurkut.
Kurkun ja suuttimien koko on ratkaiseva. (myös imusarjan ja imutorvien pituus vaikuttaa)
36mm. kurkut aika sopivat viritetylle koneelle.
Ei ole tarkotus saada mitään 250 hv. Joku reilu 150hv on hyvä, ei tarvi mitään muutos katsastuksia turbolle. Ja ku tekee kerralla hyvin niin halvemmaksi se tulee kuin turbo. (joka on jo itsessään kallis..)Jaakko85 kirjoitti:Saanko kysyä, oletko ajatellut turboa yhtenä hyvänä vaihtoehtona viritykselle, paljon helpompi saada tehoa kuin vaparia virittämällä ja tulee halvemmaksikkin jos tyytyy siihen 250heppaan. Mikä parasta kulutuskaan ei hyvällä tuurilla normaaliajossa kasva juuri lainkaan.
eipä joku 150heppanen vapari kauaa jaksa naurattaaMarko# kirjoitti: Ei ole tarkotus saada mitään 250 hv. Joku reilu 150hv on hyvä, ei tarvi mitään muutos katsastuksia turbolle. Ja ku tekee kerralla hyvin niin halvemmaksi se tulee kuin turbo. (joka on jo itsessään kallis..)


Se on ihan sama miten tehokas auto on.. ei siihen kauaa mene kun se jo tuntuu laiskalta.Jaakko85 kirjoitti: eipä joku 150heppanen vapari kauaa jaksa naurattaaenkä kyllä väitä että 250heppanenkaan, mutta on siinäki jo 100heppaa enemmän..
V_i_r_i_t_ä LISÄÄ! 8)
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 02 Maalis 2005 20:51
ensinnäkään se kuinka monta milliä tai vaikka senttiä kantta on madallettu ei kerro ainakaan mulle mitään mutta se että tiedän esim. puristussuhteen ni kertoo aika paljon. itse olen tykännyt että yli 11puristuksia on siviili koneessa turha nostaa, lisää vaan turhaan nakutus herkyyttä kun viritetyllä moottorilla pitää osata ajaa tietyllä tavalla eli ajetaan ns. veto alueella jolloin esim. seoksien pitäisi pysyä oikeissa rajoissa.
tiedän on avautumisen tarvetta.. menen siis avautumaan
tiedän on avautumisen tarvetta.. menen siis avautumaan
