vauhtipyörä
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
mutta niin tulee hyvä,multakin oli yhestä kohtaa asetelmaa otettu hiukan pois,eli kyllä niissä hiukan on paranneltavaa.eikä niitä asetelmia nyt ihan heti tarvii vaihtaa jollei valmiiks paskaa vie sinne painoon.
no nää vääntävät turbopelit toinen juttu,niistä nyt ei tiiä kauanko kestää,kaikki antautuu teholle 8)
no nää vääntävät turbopelit toinen juttu,niistä nyt ei tiiä kauanko kestää,kaikki antautuu teholle 8)
no tota oliskos sitten mitään järkee tehdä silleen että kun olis noita kuustoistasatasen limppuja aika monta niin keventäs sellasen ja laittas siihen sitten sintterilevyn ettei vaan rupee luistamaan kytkimen pienuuden takia, olin kattovinani että pikku ohc:n pyörästä sais tehtyä aika helposti kevyen.
irc voicecoil
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: vauhtipyörä
Hoppa kirjoitti:Sehä ei ole kovin kummonen juttu lukita tuo kehä.
Porataan vaan 4kpl reikiä vauhtipyörän ja kehän liitoskuhtaan tasaisin välein, kytkimeltä päin katsottuna. reikää esim M8 kierre, pultti liiman kanssa perästä ja kanta nätisti pois.
Noin 1/2 tunnin homma (irtoosaan).
Voisitko vähän tarkentaa mihin kohtia nuo pultit kannattaa porata?
vauhtipyörä
...Eli laitat vauhtipyörän pöydälle kytkinpuoli ylöspäin.
Etsit vauhtipyörän ja hammaskehän liitoskohdan, liitoskohdasta saat reikälinjan x akselin.
Sitten jaat vauhtipyörän 4ään osaan niin kun kellotaulun 12 3 6 9 tästä saat y akselin.
Näiden akselien risteyksiin poraat reijät.
Oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty?
Etsit vauhtipyörän ja hammaskehän liitoskohdan, liitoskohdasta saat reikälinjan x akselin.
Sitten jaat vauhtipyörän 4ään osaan niin kun kellotaulun 12 3 6 9 tästä saat y akselin.
Näiden akselien risteyksiin poraat reijät.
Oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Hyvä idea mutta en taida omaani enään purkaa....
No koneessa kiinni orggis 2.0 ohc vauhtipyörä josta poistettu 90% siitä ulkonevasta muuten ei kevennetty kun en halunnut mitään ultra kevyttä.
Lisänä voisi sanoa että koneen sisuskalut ovat 1.3Kg kevyemmät kuin orgis(veivit/männät srj.)
No koneessa kiinni orggis 2.0 ohc vauhtipyörä josta poistettu 90% siitä ulkonevasta muuten ei kevennetty kun en halunnut mitään ultra kevyttä.
Lisänä voisi sanoa että koneen sisuskalut ovat 1.3Kg kevyemmät kuin orgis(veivit/männät srj.)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Itseasiassa kampiakselia pystyy melkoisesti keventää...
Näin koneistajalla yhden kisakoneen akslin jossa oli ne kiertokangen kaulat ontot eli porattu pituussuunassa ontoiksi
Nehän ovan ulkokehällä niin varmaan huomaa käytössä kun samanverran pitää vastapainolimpuista poistaa.
Mutta tämä on yksi idea johon olen törmännyt kun oma on jo valmis...
Näin koneistajalla yhden kisakoneen akslin jossa oli ne kiertokangen kaulat ontot eli porattu pituussuunassa ontoiksi

Nehän ovan ulkokehällä niin varmaan huomaa käytössä kun samanverran pitää vastapainolimpuista poistaa.
Mutta tämä on yksi idea johon olen törmännyt kun oma on jo valmis...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
siis tarkoitit varmaan tuohon kohtaan (kts. kuva)
http://kotisivu.mtv3.fi/sierratuning/vauhtis1.jpg
missä on punainen pallo. Vai?
http://kotisivu.mtv3.fi/sierratuning/vauhtis1.jpg
missä on punainen pallo. Vai?
Siihen juuri, ehkä viellä pari milliä ulommas eli siihen liitoskohtaan.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
mitenkähän siinä kampurassa on toteutettu kiertokankien voitelu?NiceMan kirjoitti:Itseasiassa kampiakselia pystyy melkoisesti keventää...
Näin koneistajalla yhden kisakoneen akslin jossa oli ne kiertokangen kaulat ontot eli porattu pituussuunassa ontoiksi![]()
Nehän ovan ulkokehällä niin varmaan huomaa käytössä kun samanverran pitää vastapainolimpuista poistaa.
Mutta tämä on yksi idea johon olen törmännyt kun oma on jo valmis...
irc voicecoil
No kevennyksen jälkeen upottaa putket sinne jos menee kanava poikki.
Em sitä sen enempää tutkiskellut.
Em sitä sen enempää tutkiskellut.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/