vauhtipyörä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Onhan se tietysti aina parempi asetelman kanssa painottaa mutta sen joutuu sitten tekemään joka kerta kun vaihtaa eli oikeastaa melko turhaa
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

mutta niin tulee hyvä,multakin oli yhestä kohtaa asetelmaa otettu hiukan pois,eli kyllä niissä hiukan on paranneltavaa.eikä niitä asetelmia nyt ihan heti tarvii vaihtaa jollei valmiiks paskaa vie sinne painoon.
no nää vääntävät turbopelit toinen juttu,niistä nyt ei tiiä kauanko kestää,kaikki antautuu teholle 8)
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

no tota oliskos sitten mitään järkee tehdä silleen että kun olis noita kuustoistasatasen limppuja aika monta niin keventäs sellasen ja laittas siihen sitten sintterilevyn ettei vaan rupee luistamaan kytkimen pienuuden takia, olin kattovinani että pikku ohc:n pyörästä sais tehtyä aika helposti kevyen.
irc voicecoil
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

nyt täytyy tunnustaa et en muista ton 1,6:sen vauhtista ja levyä,mutta jos pienempi halkasijaltaan niinku muistelisin niin ei se viritetyssä 2.0 autossa tuu kunnolla pitään(riippuu virityksestä)no sintterin kans ehkä nää vapariautot pitää
:wink:
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

Hoppa kirjoitti:Sehä ei ole kovin kummonen juttu lukita tuo kehä.
Porataan vaan 4kpl reikiä vauhtipyörän ja kehän liitoskuhtaan tasaisin välein, kytkimeltä päin katsottuna. reikää esim M8 kierre, pultti liiman kanssa perästä ja kanta nätisti pois.
Noin 1/2 tunnin homma (irtoosaan).

Voisitko vähän tarkentaa mihin kohtia nuo pultit kannattaa porata?
Hoppa
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Heinä 2005 20:51
Paikkakunta: Savo

vauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Hoppa »

...Eli laitat vauhtipyörän pöydälle kytkinpuoli ylöspäin.
Etsit vauhtipyörän ja hammaskehän liitoskohdan, liitoskohdasta saat reikälinjan x akselin.
Sitten jaat vauhtipyörän 4ään osaan niin kun kellotaulun 12 3 6 9 tästä saat y akselin.
Näiden akselien risteyksiin poraat reijät.

Oliko tarpeeksi vaikeesti selitetty?
Minkä ajassa voittaa sen matkassa häviää.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Hyvä idea mutta en taida omaani enään purkaa....
No koneessa kiinni orggis 2.0 ohc vauhtipyörä josta poistettu 90% siitä ulkonevasta muuten ei kevennetty kun en halunnut mitään ultra kevyttä.
Lisänä voisi sanoa että koneen sisuskalut ovat 1.3Kg kevyemmät kuin orgis(veivit/männät srj.)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei paha 8) ite en noita punninnu/verannu,mut kyl sieltä kans painoo pois on jo pelkästään männät kevyemmät ku orkkis ja toi vauhtis kans suht. kevyt,et kyl pitäs kiertää ku vaan kerkees ja sais ruutan säätöihin 8)
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Itseasiassa kampiakselia pystyy melkoisesti keventää...
Näin koneistajalla yhden kisakoneen akslin jossa oli ne kiertokangen kaulat ontot eli porattu pituussuunassa ontoiksi :D
Nehän ovan ulkokehällä niin varmaan huomaa käytössä kun samanverran pitää vastapainolimpuista poistaa.

Mutta tämä on yksi idea johon olen törmännyt kun oma on jo valmis...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

siis tarkoitit varmaan tuohon kohtaan (kts. kuva)

http://kotisivu.mtv3.fi/sierratuning/vauhtis1.jpg

missä on punainen pallo. Vai?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Siihen juuri, ehkä viellä pari milliä ulommas eli siihen liitoskohtaan.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

NiceMan kirjoitti:Itseasiassa kampiakselia pystyy melkoisesti keventää...
Näin koneistajalla yhden kisakoneen akslin jossa oli ne kiertokangen kaulat ontot eli porattu pituussuunassa ontoiksi :D
Nehän ovan ulkokehällä niin varmaan huomaa käytössä kun samanverran pitää vastapainolimpuista poistaa.

Mutta tämä on yksi idea johon olen törmännyt kun oma on jo valmis...
mitenkähän siinä kampurassa on toteutettu kiertokankien voitelu?
irc voicecoil
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

No kevennyksen jälkeen upottaa putket sinne jos menee kanava poikki.
Em sitä sen enempää tutkiskellut.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin