Sivu 2/2
Lähetetty: 16 Helmi 2005 17:42
Kirjoittaja TeRoK
No jos siinä on eri moottorinohjaus niin siinä saattaa olla toteutettu erilaisella signaalilla toi rundikello. Esim. jos siinä on noi sytytysyksikön signaali johdot toisin päin niin tuo toinen signaali saattaa tulla puolet suuremmalla nopeudella. Siis se mikä antaa tiedon jolla muutellaan ennakoita.
Myös tolla tuplakipinä puolalla saattaa olla asian kanssa tekemistä.
Lähetetty: 17 Helmi 2005 18:01
Kirjoittaja Power
Lähetetty: 17 Helmi 2005 18:10
Kirjoittaja TeRoK
Mutta näyttääkö kokoajan oikein? Jos se nyt ottaa signaalinsa esim. sieltä ennakon säädöltä tms. niin se saattaa vaihdella.
Lähetetty: 17 Helmi 2005 18:59
Kirjoittaja Power
Lähetetty: 17 Helmi 2005 20:56
Kirjoittaja TeRoK
Niin no joo no jos se oli alkuperäinen liitin niin sitte.
Ihemtyttää vaan että mikä sen toiminnan oikein on sekottanut.
Kun ei noissa orkkis mittareissa pitäis olla ees sitä kytkintä milla saa sen kalibroitua nelos tai kutos koneelle.
Mutta hieno homma jokaapauksessa että alko pelittämään.
Lähetetty: 17 Helmi 2005 21:14
Kirjoittaja Capri69
Mistä ottaa kiekkamittari signaalin -88 2.0 ohc kaasari sierrassa? laturilta?
Mittaristossa kaikki muu pelaa, kiekkamittari ehkä kerran viikossa ja sillonkin vähän vaan aikaa..
Ei löytyny haynesin sähkökaaviostakaan koko kiekkamittaria.
Lähetetty: 17 Helmi 2005 21:29
Kirjoittaja VesQ
Kannattaa vaikka kattoa sellasella ajotuslampulla missä näkee kierrokset niin että näyttää vaikka 1000rpm kohalla oikein ja sitte vaikka 3000rpm eli että nousee lineaarisesti
Lähetetty: 17 Helmi 2005 22:20
Kirjoittaja Regu
Eiköhän se tuossa sierrassa ota sen signaalin puolalta
Lähetetty: 18 Helmi 2005 15:12
Kirjoittaja TeRoK
Siis mikä tää laturi hömpötys nyt on? En oo kinä kuullu että kiekkamittarin signaali otettais laturilta. Se tulee puolalta tai moottorinohjaus boksilta uudemmissa.
Lähetetty: 18 Helmi 2005 19:02
Kirjoittaja VesQ
No jossei ole esim puolaa tai moottorinohjausta.
Mihinkäs laittaisit vanhaan diesel autoon kiekkamittarin, puolaan vai

Lähetetty: 18 Helmi 2005 19:13
Kirjoittaja Regu
Boschin kiekkamittari diesel vehkeisiin kytketään suuttmen putkeen. josta lukee kierrokset

Lähetetty: 19 Helmi 2005 20:03
Kirjoittaja Power
Ja joissain kiisseleissä tulee vauhipyörään tunnistin

Lähetetty: 21 Helmi 2005 20:39
Kirjoittaja TeRoK
Eikäs tässä topicissa mun mielestä ollu diisselit ees kyseessä.
Lähetetty: 21 Helmi 2005 20:45
Kirjoittaja Power
Lähetetty: 24 Helmi 2005 11:28
Kirjoittaja JesseT
Ei ole näin hankalaa.
Jos se näyttää kaksi kertaa liikaa, niin ottaa sen signaalin tachoutin sijasta suoraan toiselta puolalta. Jos näyttää puolet, niin sitten toisinpäin.
Lähetetty: 26 Maalis 2005 18:41
Kirjoittaja Pasitee
JesseT kirjoitti:Ei ole näin hankalaa.
Jos se näyttää kaksi kertaa liikaa, niin ottaa sen signaalin tachoutin sijasta suoraan toiselta puolalta. Jos näyttää puolet, niin sitten toisinpäin.
Että niinku mitäettä??? Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??
Lähetetty: 26 Maalis 2005 18:43
Kirjoittaja Pasitee
Pasitee kirjoitti: Että niinku mitäettä??? Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??
Nii ja röpötin on 1,6gl missä on uudempi mk4sen mittaristo
Lähetetty: 31 Maalis 2005 11:51
Kirjoittaja Megado
Pasitee kirjoitti:Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??
itsellä sama vika mutta efi tekniikassa. on kokeiltu erillistä kiekkakelloaki mut näyttää hädin tuskin mitään

Lähetetty: 31 Maalis 2005 17:53
Kirjoittaja RetArt
Sama vika
Hjälp. mk5 Efi ja splitfiren mittari
Lähetetty: 23 Touko 2005 20:07
Kirjoittaja RetArt
kukaan ei osaa neuvoo.. tiedän et se ilmeisesti pitäis ottaa myös jostain muualta, mut mistä?
Lähetetty: 23 Touko 2005 20:42
Kirjoittaja TeRoK
No eikö siis ecun pinni kaaviosta löydy tachometer liitäntää?
No mites sitte esim. toi kampiakselin asentoanturin signaali? Ei taida toimia???
Ja tota sivua taas tarjoaisin. Siellä lopussa on yksi kytkentä millä saa yks puolaseen tarkotetun jenkakellon toimimaan edis systeemissä.
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS.htm
Lähetetty: 27 Huhti 2006 17:48
Kirjoittaja Sultzi
Mitenkäs tuollaisen Bilteman kiekkamittarin kytkentä on? Kun löytyy kaksi mustaa, punainen, vihreä ja valkoinen. Punainen plussa, vihreä puolan miinukseen?, molemmat mustat maihin? Entä valkoinen?
Lähetetty: 27 Huhti 2006 17:51
Kirjoittaja janzamar
Mulla joku equusin romu,niin se valkonen tulee mittarivaloista,vihreä just puolasta,muita en enää muistakkaan,molemmille eli valolle ja mittarille oma maadotus tai jotain..ja tietysti punanen se wirtaska.
Lähetetty: 27 Huhti 2006 17:59
Kirjoittaja Sultzi
Selvä, täytyy tarkistaa toimiiko tuo mittari ollenkaan. Noin arvelinkin noiden olevan, piti varmistaa
Edit: Joo, noinhan ne menee, toimii. Tyhjäkäynti näytti olevan ryyppy päällä ~1800
