Itse taidan vaihtaa seuraavan kerran laatikkoöljyn itse Mondeoon, kun kuulin kuinka se korjaamolla tehdään: laatikon lauhduttimelta putki irti, ja auto käyntiin, käytetään niin kauan kuin öljyä tulee, kaadetaan laatikkoon sama määrä uutta öljyä kuin on tullut pihalle, ja sama toistetaan muutamaan kertaan niin on kaikki öljyt vaihtuneet. Suodatinhan on noissa laatikon sisällä, eikä sitä saa vaihdettua kuin halkaisemalla laatikon, mikä merkitsee laatikon irroittamista. Senkin takia laatikkoöljyt kannattaa usein vaihtaa noihin, kun suodatinta ei kukaan kuitenkaan vaihda.
Noissa 5-vaihteisissa automaateissa ei taida olla edes mittatikkua, mistä vois tarkistaa öljyn oikean määrän, tuossa meidän 4-pykäläisessä tomaatissa sen pystyy itse tarkistamaan tikusta.
Viimeks tais maksaa laatikköljyn vaihto mondeoon jotain 250e:n luokkaa työt ja öljyt.
Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Mk3 Mondeo automaatti & diesel, kestääkö ?
Sellaisen kommentin olen saanut eräältä Raskoneen huoltoporukalta että jos automaatti laatikkoon ei ole vaihdettu säännöllisesti öljyjä niin ei sinne silloin kannata mennä sohimaan koska heidän mielestä sieltä saattaa irrota sitten tuoreiden öljyjen vaikutuksesta jotain isompia epäpuhtauksia jotka sitten saattaa aiheuttaa ongelmia.
"harder" is not a very good safeword