Sivu 2/2
Re: Escort 1.6i kat Kannentiivistekkö?
Lähetetty: 26 Tammi 2009 16:40
Kirjoittaja fragmented
Onko se lämpötilatunnistin siis tämä:
LÄMPÖTILA-ANTURI MITTARI/VALO FORD ESCORT 91--00 ORION 91-92
Anturi on vedenlämpömittarille jollei toisin mainita!
16V/D/TD 96-- Mittarille (KAKSInapainen HARMAA, 3/8"-kierre 37-3284 19.00 ???
Allamainitut MITTARI=YKSInapaisia ja VALVONTA=KAKSInapaisia
1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIHREÄ 91--. . . . . . . . . . . 37-3201 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIOLETTI '91. . . . . . . . . . 37-3219 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos MUSTA. . . . . . . . . . . . . . 37-3124 5.80 ???
Re: Escort 1.6i kat Kannentiivistekkö?
Lähetetty: 26 Tammi 2009 17:33
Kirjoittaja Mataz
Itellä oli vähän samantyyppistä päästöjen ja käynnin osalta:
viewtopic.php?f=3&t=20860
Lambdahan se syypää oli...
Re: Escort 1.6i kat Kannentiivistekkö?
Lähetetty: 26 Tammi 2009 20:18
Kirjoittaja fragmented
Joo vaihtoon lähtee seKIN 8)
Re: Escort 1.6i kat Kannentiivistekkö?
Lähetetty: 27 Tammi 2009 15:29
Kirjoittaja fragmented
Niin onko tuo se oikea lämpöanturi? Vai onko vielä joku muu kuin mittarin lämpötila-anturi?
Re: Escort 1.6i kat Lämp.tunnistin?
Lähetetty: 29 Tammi 2009 02:06
Kirjoittaja Mataz
Sisälukutaito. Nuo ovat siis mittarin antureita. Zetecissä ainakin (ja tuossa CVH:ssakin muistaakseni) ECU:lle on omansa, jota ei kai motonetin valikoimassa ole. Merkkiliikkeeseen siis... Mittarin anturi siis antaa tiedon vain "viisarille", ECU, eli moottorin "aivot" ottaa lämpötiedon toiselta anturilta. Sijainnista en CVH-koneessa ei oo tietoo, jossain kannessa imusarjan alla tai termarikopassa vois olla...
Re: Escort 1.6i kat Lämp.tunnistin?
Lähetetty: 08 Helmi 2009 21:59
Kirjoittaja fragmented
Nyt on map anturi vaihdettu, ei ainakaan vielä oo tuntunu mitää vaikutusta, on vielä toi lambda tossa ja fordilla kun kävin niin sanoi että tuskin auttaa tuo moottorinlämpötila tunnistin mitään, siis ei se mittarin vaan se toinen...mut onko siihen sitte uskomista? Sanoja oli asentaja ite...
Re: Escort 1.6i kat Kannentiivistekkö?
Lähetetty: 08 Helmi 2009 22:18
Kirjoittaja Mondeomies
Rotta-Racing kirjoitti:bensaputkessa ruiskujen kohilla/lähellä on sellanen korkki(vähän kun venttiilinkorkki) se pois ja bensapainemittari kiinni ja sit käynnistät autoa hetken ja katsot paljonko mittari nousee,,jos ei ole korkkia niin ota ruiskuille menevä bensaputki irti ja siihen väliin mittari ja takas kiinni.
egr on pakoputkistoon liittyvä juttu ja siinä on yleensä kaksi putkea/letkua ja se on lohkossa/kannessa kiinni.google voi auttaa löytämään kyseisen kapistuksen
egr = "emission gas reduction" eli pakokaasujen takaisinkierrätys hässäkkä. en oo ihan satavarma löytyykö CVH:sta sellainen. yleensä törmänny tohon vaan Zetecissä. kierrättää osan pakokaasuista takaisin imusarjaan ja täten pienentää päästöjä ja sitä ohjaa egr-solenoidi. tulppaaminen toimii ensiapuna.
menisin kanssa tutkimaan josko koneesta löytyy tyhjäkäyntiventtiili. joskus ollut juttua että mokoma jumittuu ja ovat putsailleet sitä esim.bensalla...
Re: Escort 1.6Efi päästöt
Lähetetty: 23 Helmi 2009 20:09
Kirjoittaja fragmented
joo
Re: Escort 1.6i kat Lämp.tunnistin?
Lähetetty: 24 Helmi 2009 12:53
Kirjoittaja nestori
fragmented kirjoitti:Nyt on map anturi vaihdettu, ei ainakaan vielä oo tuntunu mitää vaikutusta, on vielä toi lambda tossa ja fordilla kun kävin niin sanoi että tuskin auttaa tuo moottorinlämpötila tunnistin mitään, siis ei se mittarin vaan se toinen...mut onko siihen sitte uskomista? Sanoja oli asentaja ite...
Jos jollain on autodata (vai pitiköhän olla ihan joku fordin softa, tis tai joku), niin siitä pitäisi nähdä mitä vastusarvoa tuo lämpöanturi antaa ja miten se mitataan yleismittarilla. Näkisi siis että onko se ehjä vai ei. Voihan sitä vaikka koittaa romikselta hakea ko. anturia jos tuurilla löytyisi ehjä ja vaihtaa se omaan.
Omaa mutua, mutta järjellä ajateltuna tuo lämpötila-anturi kertoo moottorinohjaukselle milloin kone on tarpeeksi lämmin, että voi tiputtaa ylimääräiset rikastukset eli "ryypyn" pois pelistä.
Re: Escort 1.6Efi päästöt
Lähetetty: 03 Maalis 2009 21:52
Kirjoittaja fragmented
Joo niin olen kuullu että tuo anturi pistää seokset keturalleen jos ei toimi...noh, nyt on sen verran edetty että lambdan arvot oli niin isot, joten käytin auton fordilla, siellä sanoivat että lambda ei saanut maita, tuon kun korjasivat niin ei enää hyydy muutaman minuutin ajon jälkeen, päästöt kusahti vielä hyvin vähän, hc tais olla tyhjäkäynnillä 134...fordilla sanoi että KATti, sen vaihdoin, nyt pitäis vielä reikiä paikata. Sitten ilmeni tuossa semmonen juttu, laitoin tankin täyteen bensaa, ajelin tyhjäksi niin matkamittari näytti 556km!!!

ei vissii ihan normaalia tommonen 10l/100km maantieajossa...semmosella 90km/h vauhdilla about. Edelleenkin kiihdyttäessä auto täristää omituisesti, jarruttaessa ei, katastuksessa ei kuitenkaan ilmeisesti ole väljää löytynyt mistään kun ei sanonut

Ite osasin kokeilla että laakereissa ei tunnu väljää. Sit vähän off-topic: Onko kuinka keturallaan rengasvalinta jos renkaina on 175/70/14 talvella, ja kesäks ois myös sierrasta, 185/65/15 aluilla...nyt talvella jos kyydissä on pelkääjä ja takana yks istumassa, niin takarenkaat ottaa sinne ylös muoviin vähän isommissa töyssyissä, mitkä sierra meni kyllä ihan nätisti, voisko iskarit/jouset olla vaihdon partaalla vaikkakin katsastuksessa oli ok?
Re: Escort 1.6Efi päästöt
Lähetetty: 04 Maalis 2009 19:26
Kirjoittaja Mondeomies
jos täristää kiihdytettäessä niin menisin veikkaamaan että sisemmät vetarit vaihtokunnossa...
Re: Escort 1.6Efi päästöt
Lähetetty: 04 Maalis 2009 21:14
Kirjoittaja fragmented
Pitääpä tutkia, millanenhan homma on irrotella? Ei liene yhtä helppoa kun sierran tökättävät? missähän hinnoissa vetarit pyörii...?
Re: Escort 1.6Efi päästöt
Lähetetty: 05 Maalis 2009 10:31
Kirjoittaja Mondeomies
kyllä ne lähtee ihan nykäsemällä. ja uudet menee sisään just tökkäämällä. vetarin hinnan saat selville ku menet motonetin sivuille ja katsot 8)