doch viritys
Re: doch viritys
Täällä kun nyt on puhetta tästä virityksestä niin kysympähän: Onko minkäänlaista hyötyä laittaa lastua 2.0 efi dohc:iin? Mietin kun huipputeho on 5500 ja auto kiertää nihkeesti 6000 eli jatkuisko mahdollisesti teho vielä siitä eteenpäin vai putoaako?
Re: doch viritys
Lastu bensavaparikoneessa ei tee yleensä tehoihin mitään vaikutusta. Ahdetut koneet sitten erikseen.
Lastu ehkä nostaa kierrosten rajoitinta, säätää hieman seosta ja sytkää, mutta yleensä näillä toimenpiteillä ei saada juuri mitään lisätehoa. Koska seos on jo suht kohillaan ja sytkääkään ei voi mihinkään mahdottomuuksiin kääntää nakutuksesta johtuen.
Jos huipputeho on 5500, niin sen jälkeen alkaa kyllä alamäki, joka jatkuu edelleen siellä 6500 jälkeenkin. Jos rajotin siirtyy ylemmäs saattaa se myös aiheuttaa vaurioita koneeseen. Esim. miten nokat ja muut kannen rojut pysyy mukana rajummissa kierroksissa.
Lastu ehkä nostaa kierrosten rajoitinta, säätää hieman seosta ja sytkää, mutta yleensä näillä toimenpiteillä ei saada juuri mitään lisätehoa. Koska seos on jo suht kohillaan ja sytkääkään ei voi mihinkään mahdottomuuksiin kääntää nakutuksesta johtuen.
Jos huipputeho on 5500, niin sen jälkeen alkaa kyllä alamäki, joka jatkuu edelleen siellä 6500 jälkeenkin. Jos rajotin siirtyy ylemmäs saattaa se myös aiheuttaa vaurioita koneeseen. Esim. miten nokat ja muut kannen rojut pysyy mukana rajummissa kierroksissa.
Re: doch viritys
joku lastu voi poistaa EGR:n käytöstä. aika marginaalinen hyöty siitäkin. joissain koneissa on hitsattu EGR:n putki yhteen jäähdytysnesteputken kanssa, joten talvella haittaa kun ei lämpene kone yhtä nopeasti. ei kyllä mitään tietoa sierran lastuista, mutta knoppitietoa..
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta

Tekno / Tenho Ruohoranta
Re: doch viritys
ei ole noin vanhoissa EGR:ää
ja jos se nihkeästi kiertää 6000, eiköhän jossain ole kulumaakin. Ja ahdettuihin nuo lastu viritykset tuovat enemmän kuin sen 5hv.

Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: doch viritys
Dohcilainen ei kierrä vakiona kuin sen n.6000.G_evo kirjoitti:ei ole noin vanhoissa EGR:ääja jos se nihkeästi kiertää 6000, eiköhän jossain ole kulumaakin. Ja ahdettuihin nuo lastu viritykset tuovat enemmän kuin sen 5hv.
Re: doch viritys
Kyllä nuo mitä ajanut dohcilla niin kiertänyt suht iloisesti sen 6000. sillä vaan jos ei sitä enään oikein meinaa kiertää niin taitaa nokat olemaan vähän lopussa 

Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Re: doch viritys
siis kyllä se kiertää sen 6000... Mutta nihkeesti siinä suhteessa kun 5500 on huiput. Tuolla nelikolla ku välillä ruppee leikittämään niin ykkösellä tahtoo rajotin tulla vastaan turhan ajoissa ja kakkosella ei taho ennää kunnolla kulukoo poikittain 

Re: doch viritys
hahaha
Enään ei kierrä ku 4500-5000, los lampadas karkas putkesta 

