doch viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pykis
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Elo 2011 20:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Pykis »

Täällä kun nyt on puhetta tästä virityksestä niin kysympähän: Onko minkäänlaista hyötyä laittaa lastua 2.0 efi dohc:iin? Mietin kun huipputeho on 5500 ja auto kiertää nihkeesti 6000 eli jatkuisko mahdollisesti teho vielä siitä eteenpäin vai putoaako?
Bambu
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Huhti 2011 22:17

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Bambu »

Lastu bensavaparikoneessa ei tee yleensä tehoihin mitään vaikutusta. Ahdetut koneet sitten erikseen.

Lastu ehkä nostaa kierrosten rajoitinta, säätää hieman seosta ja sytkää, mutta yleensä näillä toimenpiteillä ei saada juuri mitään lisätehoa. Koska seos on jo suht kohillaan ja sytkääkään ei voi mihinkään mahdottomuuksiin kääntää nakutuksesta johtuen.

Jos huipputeho on 5500, niin sen jälkeen alkaa kyllä alamäki, joka jatkuu edelleen siellä 6500 jälkeenkin. Jos rajotin siirtyy ylemmäs saattaa se myös aiheuttaa vaurioita koneeseen. Esim. miten nokat ja muut kannen rojut pysyy mukana rajummissa kierroksissa.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Tekno »

joku lastu voi poistaa EGR:n käytöstä. aika marginaalinen hyöty siitäkin. joissain koneissa on hitsattu EGR:n putki yhteen jäähdytysnesteputken kanssa, joten talvella haittaa kun ei lämpene kone yhtä nopeasti. ei kyllä mitään tietoa sierran lastuista, mutta knoppitietoa..
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja G_evo »

ei ole noin vanhoissa EGR:ää :roll: ja jos se nihkeästi kiertää 6000, eiköhän jossain ole kulumaakin. Ja ahdettuihin nuo lastu viritykset tuovat enemmän kuin sen 5hv.
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Pykis
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Elo 2011 20:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Pykis »

G_evo kirjoitti:ei ole noin vanhoissa EGR:ää :roll: ja jos se nihkeästi kiertää 6000, eiköhän jossain ole kulumaakin. Ja ahdettuihin nuo lastu viritykset tuovat enemmän kuin sen 5hv.
Dohcilainen ei kierrä vakiona kuin sen n.6000.
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja G_evo »

Kyllä nuo mitä ajanut dohcilla niin kiertänyt suht iloisesti sen 6000. sillä vaan jos ei sitä enään oikein meinaa kiertää niin taitaa nokat olemaan vähän lopussa :roll:
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Pykis
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Elo 2011 20:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Pykis »

siis kyllä se kiertää sen 6000... Mutta nihkeesti siinä suhteessa kun 5500 on huiput. Tuolla nelikolla ku välillä ruppee leikittämään niin ykkösellä tahtoo rajotin tulla vastaan turhan ajoissa ja kakkosella ei taho ennää kunnolla kulukoo poikittain ;)
Pykis
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Elo 2011 20:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Pykis »

hahaha :mrgreen: Enään ei kierrä ku 4500-5000, los lampadas karkas putkesta :shock:
Vastaa Viestiin