Sivu 2/3
Lähetetty: 21 Helmi 2005 20:58
Kirjoittaja ZyaS
hietsu kirjoitti:Mitäpä jos kerron laakereita olevan kaupan?

varmaan tekisit monen V6 koneen omistajan onnelliseksi 8)
Lähetetty: 21 Helmi 2005 21:06
Kirjoittaja hietsu
Englannista löytyy käsitykseni mukaan vaikka koko motti varaosina, siis kyseiset laakeritkin. Ja ellen ihan väärin ymmärtänyt hintaa sarjalla olisi ollut noin 60$ vai mitä ne englannis käyttää...

Lähetetty: 21 Helmi 2005 21:41
Kirjoittaja Monteonisti
Tuosta "kolikkosäädöstä" vielä kerran!

Tarkoitin kolikoilla niitä vaihdettavia säätölevyjä, mutta muisti kait "pätki".

Niitä oli tosiaan viimeisissä Zeteceissä, eli 5/-98 lähtien.

Nuissa alkupään Durateceissä oli hydrauliset, uudemmista ei minulla tietoa.!

Lähetetty: 22 Helmi 2005 11:16
Kirjoittaja TeRoK
nii silleen mä ainakin ymmärsin tosta englannin kielisestä tekstistä että noissa uudemmissa olis ihan mekaaniset noi säätökiekot ja tietokone valvoo välyksiä ja vaihtaa isompaa kiekkoa tarpeen mukaan.
Re: mondeo 2.5 gt
Lähetetty: 22 Helmi 2005 18:32
Kirjoittaja overboost
heikaki kirjoitti:onko tosi että mistään ei saa duratec 2.5 v6 koneeseen kampiaksin laakereita?

näin väitettiin ja että pitää ostaa koko alakerta uusi
ihme homma?
kyllä kai niitä yleensä joka hemmetin autoon on saatavilla?

Saa laakereita ja oikeastaan kaikkia moottorin osia ainakin
JENKEISTÄ
V6 Duratecissä on hydrauliset nostajat ja nelosissa "kiinteät"
no
Lähetetty: 22 Helmi 2005 23:02
Kirjoittaja heikaki
shami kirjoitti:Miten tuo laakereiden hajoaminen muuten ilmeni, alkoiko kone pitää meteliä tmv. (Kysyn vaan tietääkseni minkälaista tapahtumaa tässä ehkä odotellaan)
NO SE ALKOI PITÄÄ SEMMOSTA IHAN PIENTÄ KOPUTUSTA JA PIDEMPÄÄN EN JÄÄNYT SITÄ KUUNTELEMAAN VAAN ALOIN PURKUHOMMIIIN.
NO TOIVOTTAVASTI EI KÄY NÄIN.
Lähetetty: 22 Helmi 2005 23:09
Kirjoittaja heikaki
hietsu kirjoitti:Englannista löytyy käsitykseni mukaan vaikka koko motti varaosina, siis kyseiset laakeritkin. Ja ellen ihan väärin ymmärtänyt hintaa sarjalla olisi ollut noin 60$ vai mitä ne englannis käyttää...

OISKO SITTEN KENELLÄKÄÄN TIETOA OSOITTEISTA TAI PUHELIN NUMEROISTA SINNE ENGLANTIIN TAI JENKKEIHIN JOSTA NIITÄ OSIA SAIS?
OLEN MENETTÄNYT TOIVONI

JA KÄYTTÄNYT ETSIMISEEN AIKAA TÖIDEN LISÄKSI AIKA HEMMETISTI

JA TULOKSETTA
JOSPAS NE JOSTAKIN

Re: mondeo 2.5 gt
Lähetetty: 22 Helmi 2005 23:13
Kirjoittaja heikaki
overboost kirjoitti:
Saa laakereita ja oikeastaan kaikkia moottorin osia ainakin
JENKEISTÄ
V6 Duratecissä on hydrauliset nostajat ja nelosissa "kiinteät"
AI SORI TÄÄLLÄHÄN OLI VALMIS LINKKI
EIKUN TSEKKAAMAAN

KIITOS
Lähetetty: 22 Helmi 2005 23:14
Kirjoittaja VesQ
KRHÖHÖM ... JOS MITENKÄÄN ONNISTUISI PAINAA SITÄ CAPSLOCK-NÄPPÄINTÄ niin on helpompi lukea tekstiä tällätapaa, ei millään pahalla ...

Lähetetty: 22 Helmi 2005 23:57
Kirjoittaja heikaki
TUOTA VIELÄ SEMMOISTA ETTÄ MISSÄ MALLISSA SIELLÄ JENKEISSÄ ON ON TUO KYSEINEN DURATEC MOOTTORI? OLIKOHAN CONTOURISSA? EI MUISTA

MUUTEN KYLLÄ NÄYTTI TAVARAA PIISAAVAN,MUTTA EIHÄN NIILLÄ TIETENKÄÄN OO MODEOTA LISTOILLA NIIN SILÄ KYSYIN
Lähetetty: 23 Helmi 2005 00:02
Kirjoittaja heikaki
NO JOO Minä kun en taas oiken ymmärrä nuita pieniä kirjaimia
no tsori jos jollekkin tuotti vaikeuksia tavuttaa

Lähetetty: 23 Helmi 2005 13:54
Kirjoittaja overboost
Se mun laittama linkki menee valmiiksi oikealle sivulle. Eli Mondeon amerikanserkku on Mercury Mystique.
Lähetetty: 23 Helmi 2005 14:49
Kirjoittaja siipicossu
overboost kirjoitti:Se mun laittama linkki menee valmiiksi oikealle sivulle. Eli Mondeon amerikanserkku on Mercury Mystique.
Eikö se ole Ford Contour SE joka on lähes mondeon kanssa samannäköinen
Lähetetty: 23 Helmi 2005 18:03
Kirjoittaja heikaki
kiitoksia kaikille hirveän paljon jotka viitsivät auttaa
eiköhän se nyt mondeo saada kasaan 8)
Lähetetty: 23 Helmi 2005 19:32
Kirjoittaja shami
Lähetetty: Tii Hel 22, 2005 11:02 pm Viestin aihe: no
shami kirjoitti:
Miten tuo laakereiden hajoaminen muuten ilmeni, alkoiko kone pitää meteliä tmv. (Kysyn vaan tietääkseni minkälaista tapahtumaa tässä ehkä odotellaan)
NO SE ALKOI PITÄÄ SEMMOSTA IHAN PIENTÄ KOPUTUSTA JA PIDEMPÄÄN EN JÄÄNYT SITÄ KUUNTELEMAAN VAAN ALOIN PURKUHOMMIIIN.
NO TOIVOTTAVASTI EI KÄY NÄIN.
Hmmm...meikäläisen myllystä kuuluu semmosta ihan pientä koputusta (jo toista vuotta), toivottavasti kyseinen ääni kuitenkin kuuluu kytkimestä, se nimittäin lakkaa kun painaa polkimen pohjaan, eli joko paine- tai tukilaakerista
Re: mondeo 2.5 gt
Lähetetty: 23 Helmi 2005 19:54
Kirjoittaja heikaki
overboost kirjoitti:
Saa laakereita ja oikeastaan kaikkia moottorin osia ainakin
JENKEISTÄ
V6 Duratecissä on hydrauliset nostajat ja nelosissa "kiinteät"
onkos kukaan tilannut osia tästä linkistä eli wholesaleparts.comista?
mulla meni tilaus niistä laakereista sisään,mutta se herjaa jotain shipping adressista.
eikö ne sitten toimita tavaraa usan ulkopuolelle vai mikä?
ja tuo kielitaito ei oikein vissin riitä

Lähetetty: 23 Helmi 2005 20:03
Kirjoittaja tommi.r
Lähetetty: 23 Helmi 2005 20:19
Kirjoittaja overboost
Eiku Mystique
Mercury's Mystique is similar to the Ford Contour. The 4-door sedans have different front and rear styling but similar mechanical components.
Eli samoja autoja...
Siitä tilaamisesta. Kannattaa eka kysellä sähköpostilla. Jos ne yleensä lähettää Eurooppaan, niin varmaan maksu luottokortilla helpoin(ainoa?) mahdollisuus.
Lähetetty: 23 Helmi 2005 22:22
Kirjoittaja siipicossu
overboost kirjoitti:
Eiku Mystique
Mercury's Mystique is similar to the Ford Contour. The 4-door sedans have different front and rear styling but similar mechanical components.
Eli samoja autoja...
Siitä tilaamisesta. Kannattaa eka kysellä sähköpostilla. Jos ne yleensä lähettää Eurooppaan, niin varmaan maksu luottokortilla helpoin(ainoa?) mahdollisuus.
Tekniikka on samaa Mercuryssa ja Contourissa mutta ulkonäkö on jotain aivan muuta Mercury's Mystique:ssa kuin Mondeossa (Contourissa) .
Lähetetty: 26 Helmi 2005 09:45
Kirjoittaja heikaki
no nyt löytyi ne laakerit suomesta auto-kivitilalta
ja vaikka koko moottori osina
elikä kaikki joilla käy näin ikävästi niin niin tuolta saa osia.
ei tarvi koko kallista moottoria uusia
Lähetetty: 26 Helmi 2005 15:12
Kirjoittaja Mikkihiiri
otitko koko moottorin pois vai pystyykö vaihtaa alakautta. siinä vois jokusen tunnin meinaan säästää. ainakin yhteen hondaan kerran vaihdettiin alakautta. ei menny ku noin päivä plus kampiakselin hionta moottorikorjaamolla.
Lähetetty: 26 Helmi 2005 15:17
Kirjoittaja Mikkihiiri
oliko pelkät laakerit sököt vai oliko kampiakselissa naarmuja. ku sitä ei kuulemma pysty hiottaa. muuta tälläista pientä voisit tänne laittaa koko hoidosta. eli työvaiheet osat yms pientä. kun tää on kuulemma ton moottorin vika. kiitos kaikkien durateccien puolesta jo etukäteen.
Lähetetty: 26 Helmi 2005 15:35
Kirjoittaja heikaki
joo kyllä alakautta pystyy vaihtamaan.vain yksi laakeri oli sökö akselissa ei mitään jälkia (onneksi)
vaikka ei se akselikaan niin hirveän kallis ole n.500e
nyt pitää vain putsailla joka paikka hyvin ja ajella sisään vaikka 1000km
ja vaihtaa taas uudet öljyt.
Lähetetty: 26 Helmi 2005 16:07
Kirjoittaja Mikkihiiri
vaihdoit varmaan kaikki sit samalla? oliko laakerien hinta 200. ei siinä sit kannata muiden huolestua. ei toi nyt niin paha vika ole jossei veivi tule lohkosta ulos. toihan on kyllä monien V6 vika öljy ei kunnolla kierrä ja lähdetään repii kylmää konetta. ja kuulemma kannattaa käyttää sitä ford zetec 5w30 öljyä tai shellin vastaavaa. pitää kuunella konetta ja toivoo ettei itsellä mene. turhaa työtä niistä vaan sitten aina on.
Lähetetty: 27 Helmi 2005 12:32
Kirjoittaja heikaki
joo kaiiki vaihdoin. aina olen käyttänyt fordin tarkoitettua öljyä,mutta eipä näistä aina tiedä yksi koneistaja sanoi että sen rikkoontumisen saattaa aiheuttaa ihan pienenpieni karsta hippunen