Sivu 2/2

Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:28
Kirjoittaja Jaakko85
Monteonisti kirjoitti:Joskus nuita naputuksia on "peitetty" säätämällä venat vähän väljiksi, en tietenkään minä! :roll:
Ostaja sitten kuulee että venat pitäis säätää, mutta muut kolinat peittyy! 8)
Paksut öljyt myös peittää tehokkaasti kolinoita, vähäksi aikaa! 8)
Aatteleppa omalle kohalles stna, vi-tuttaa kaikki kusettamiset, miksei sitä reilusti voi sanoa että seuraajat on finaalissa (tai mikä nyt sitte onkaan vikana)! PRkleen myyntifiksarit ja huijarit :lol:

Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:40
Kirjoittaja Monteonisti
Minä vaan kerran ostin yhden jossa tuo venatemppu oli tehty! :D
"Ammattilaisena" kuulostelin että venat kaipaa säätöä, pikkujuttu! :roll:
Säädin kohdalleen, meteli paheni, palautin entiselleen! :D
Ei voi näköjään edes omaan korvaan luottaa! :twisted:
Pidin vuoden "kauppakassina" ja hävitin autoliikkeeseen, ei jäänyt siviilin harmiksi! :D

Lähetetty: 27 Heinä 2005 23:09
Kirjoittaja transitman
Hene83 kirjoitti:Oon ite vähän jäävi sanomaan tuosta että vieläkö sieltä venttiilikopasta kuuluu kalkatusta, ku siinä on mukana kuvittelut sun muut. Ajelin tuos aamusella reilu sata kilometriä ja jostakin syystä mieleeni alkoi pyrkiä ajatus, että se nokkaremontti saattaa sittenkin tulla jo minun huolekseni... :cry: Vaikka ei kai siitä käytetyillä osilla voi ihan uudenveroista, eli aivan täydellisen hiljaista tullakaan vaan se pieni naputus taitaa kuulua asiaan...?

Millä tavoin se öljyputki "kuluu" ja vaatii vaihtoa? Tuleeko sinne jotain tukkeumia vanhoista öljyistä, roskista jne? Puhaltelin vanhan öljyputken paineilmalla puhtaaksi. En sit tiedä oliko siitä lopen mitään hyötyä.
Kätevä tapa katsoa että tuleeko sieltä putkesta joka nokalle öljyä on:
Puolan johto irti (ettei lähde käyntiin), ja kun venakoppa on (tietenkin) auki ja kaikki vermeet paikallaan niin kaveri starttaamaan ja niin kauan että öljy kiertää koneessa ja näet että joka paikkaan mihin kuuluukin öljyä tulee.

Lähetetty: 28 Heinä 2005 21:58
Kirjoittaja Hoppamiäs
Ei kyllä paljon seuraajien uusiminen auta muutakun vähäks aikaa... Se että seuraajat rupee kulumaan johtuu yleensä(jos ei öljynpuutetta lasketa) siitä että venttiilit on uponnu kanteen(varsinkin pakoventtiilit), ja nokan ja seuraajan välinen kulma muuttuu. Kannessa on (jos ei ole vaihdettu) suoraan siihen valurautaan koneistetut istukat joka kestää huonosti tota nykyisen lyijyttömän bensan käytöö. Ongelma on erityisesti vanhemmissa ns. taunusmallin koneissa, uudemmissa 165, 185 ja 205 koneissa kestää hieman paremmin.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 12:05
Kirjoittaja Hene83
Kilometrejä takana seuraajien vaihdon jälkeen n. 600 km, ja tuntuu että kilkatus alkaa taas pikkuhiljaa voimistumaan... :(

Meinaako tuo nyt sitä että tuolle koneelle ei enää kannata alkaa tekemään mitään, esimerkiksi nokka-akselin ja keinujen uusimista?

...Eli annanko mennä vaan niin kauan että kilahtaa viimeisen kerran? :?

ps. öljyt on just vaihdettu, 5W-40 ja oon ajellut 98-bensiinillä.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 13:12
Kirjoittaja s.o.h.c
Hene83 kirjoitti:Kilometrejä takana seuraajien vaihdon jälkeen n. 600 km, ja tuntuu että kilkatus alkaa taas pikkuhiljaa voimistumaan... :(

Meinaako tuo nyt sitä että tuolle koneelle ei enää kannata alkaa tekemään mitään, esimerkiksi nokka-akselin ja keinujen uusimista?

...Eli annanko mennä vaan niin kauan että kilahtaa viimeisen kerran? :?

ps. öljyt on just vaihdettu, 5W-40 ja oon ajellut 98-bensiinillä.
Jos se nokka on kerran kairannut seuraajat paskaksi, ei se korjaannu enää uusilla seuraajilla. Uudet seuraajat auttaa hetken kunnes nekin antautuu. Kerran kun nokka hakkaa seuraajat paskaksi on siinä nokassakin hyvin suurella todennäköisyydellä vika.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 14:47
Kirjoittaja Eemeli
Mulla oli vastaava ongelma itsellä... mut meni noin 300km/per seuraaja, eli 300km ajon jälkeen 2mm syvä kuoppa seuraajas ja ääni aika järkyttävä.

Tavallisesti noi nokat on kovemmin karkaistu kuin seuraajat. Jos ei siinä nokassa ole selviä kulumisjälkiä niin kyllä sen pitäs seuraajien vaihdol saada korjattua.

Itsellä eka kerran ku alko ääntää säädin välykset ja tarkistin sen oljyputken, joka muuten ei ollu tukossa. No paripäivää siit eteenpäi eka seuraaja oli menny iha v*tuks. Uuden sit sinne tumppasin paikallee ja taas tarkistin öljyputken, auki edelleen. Pari päivää taas mentiin kunnes taas se sama seuraaja paskana. No sitten alko jo vähän ottaa nuppii ku kokoaja saa olla aukomas, pistin jälleen uuden seuraajan sinne ja tälläkertaa nakkasin sen öljyputken roskii. Pistin sitte uuden öljyputken(TRW joka makso jopa 7€) ja toivoin parasta. No nyt on sitten menty sillä noin 5000km ilman mitään vikaa.

Kuulin sellaisen jutun että ne reäit siinä öljyputkessa kuluvat isommiksi jolloin ei enää paine riitä voitelee kunnol kaikkia nokkia... kuulostaa hullulta kun kuitenki öljystä kysymys kuluttavana aineena. Mut siinä öljyputkessa se vika kuitenkin oli.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 15:43
Kirjoittaja Hene83
Jaa, mielenkiintoista. Kai se sit täytyy minunkin vielä kerran vaihtaa ne kuluneet seuraajat uusiin ja yritetettävä hankkia jostakin se uusi öljyputki ja toivoa parasta. :o Nokka-akseli, kaikesta huolimatta on (tai ainakin oli kun viimeks avasin) edelleen ihan asiallisessa kunnossa.

Mitäs tollainen öljyputki sit maksaa?

Lähetetty: 29 Heinä 2005 15:50
Kirjoittaja s.o.h.c
Hene83 kirjoitti:
Mitäs tollainen öljyputki sit maksaa?
Omaani hain Lautamäestä orkkis putken ja hintaa oli 29euroa. Tarvike maksaa varmaan jonkun 10euroo tai alle, mutta mielestäni vääräpaikka säästää.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 17:14
Kirjoittaja Hene83
...Niin, kai se ois ihan järkevää tosiaan tarkistaa tuleeko sitä öljyä vai ei, sillähän se tietää tarviiko uutta putkee vai ei... Kuka tietää vaikka koko putki olis vääntyny ja joku reikä ruutais ohi?

Onko tuo tapa mitä ylempänä ehdotettiin ihan turvallinen ja pätevä keino testata putken kunto?

Lähetetty: 01 Elo 2005 16:42
Kirjoittaja Hene83
Niin, voisko joku kertoo?

Lähetetty: 02 Elo 2005 21:35
Kirjoittaja Hoppamiäs
Yks hyvä konsti koittaa sen putken kunto. Ota puolan johto irti ettei tuu kipinää tulpille. Sitten vaan venakoppa irti ja kaveri starttaan konetta. Nyt vaan katot että putken kaikista reijistä tulee öljyä. Jos ei niin putki vaihtoon ja o-rengas vielä tiivisteeks siihen kannen ja putken liitos kohtaan.